Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
LuMaria
Telialainen
Telialainen
  • 81 custom-general.kudos
  • 189 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Telia TV - kerro mikä toimii ja mikä ei

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!

 

Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.

 

Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun. 🙂

 

Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omasta ketjustaan täältä Yhteisöstä. Ketju on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.

 

Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa? 

 

--

 

Muokkaus TeroRe 20.12.2021

 

Tuoreimmat kuulumiset Telia TV -tiimistä:

 


@LuMaria  kirjoitti 20.12.2021

Heipähei, pitkästä aikaa olisi tarjolla väliaikatietoa siitä missä Telia TV:n kehityksessä mennään ja mitä on tulossa. 🙂

 

Heti alkuun hienoja uutisia - pääsen lopultakin kertomaan, että olemme rakentaneet tuolla kulisseissa jo hyvän aikaa uutta tulevaa Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuvaa Telia TV digiboksia. Android TV -käyttöjärjestelmä tuo mukanaan, kuten tiedättekin, lähes rajattoman sovellusten kirjon sekä kaikkea muutakin uutta ja kivaa.
Alkuperäinen suunnitelmamme oli julkaista uusi digiboksi aivan tämän vuoden lopussa. Päätimme nyt kuitenkin siirtää digiboksin julkaisua alkuvuoteen 2022, sillä löysimme vielä muutamia asioita, jotka pitää hioa kuntoon ennen boksin julkaisua jotta julkaistava digiboksi on käyttäjäkokemukseltaan ensiluokkainen. Palaan siis tarkemman aikataulun osalta vielä asiaan.

 

Varmasti osaattekin päätellä, että nyt, kun meiltä tulee uusi Android-pohjainen digiboksi niin meiltä tulee saataville myös todella kauan odotettu Telia TV sovellus Android TV:lle. Sovelluksen julkaisu Android Smart TV:ssä tulee tapahtumaan uuden digiboksin julkaisun jälkeen.

 

Isoja ja kauan odottamianne uudistuksia on siis tulossa.

 

Android-pohjaisen digiboksin kehitys on ollut syksyllä yksi tärkeimmistä kehityshankkeistamme ja kehittäjämme ovat työskennelleet ahkerasti projektin parissa. Valitettavasti tämä tarkoittaa, että osa keväällä arvioimistani sovellusten julkaisuista olemassa oleville bokseille viivästyy hieman. Julkaisemme kuitenkin kaksi toivomaanne sovellusta (mm. Yle Areenan) Arris 5305-digiboksille alkuvuodesta. Netflix ei valitettavasti tässä yhteydessä ole tulossa Arris 5305-bokseille.

  

Tähän lopuksi vielä siitä, kun aiemmin kerroin, että tavoitteemme on yhtenäistää Telia TV -palvelua sekä sen käyttökokemusta. Tämä tarkoittaa käytännössä esimerkiksi sitä, että Telia TV:n selainversion marraskuussa julkaistu uusi ilme on lähellä tulevia Android-pohjaisia alustojamme eli uutta digiboksia ja Android TV -sovellusta. Uuden Android-version kehitys näkyy myös Arris-digibokseillamme modernimpana käyttöliittymänä, jota on päivitetty syksyn mittaan.

 

Telia TV -käyttäjätunnus tulee myös linkittämään tulevan Android TV-pohjaisen digiboksin, selainversion ja sovellukset saumattomaksi kokonaisuudeksi: kun käytät tulevaa Telia TV digiboksia Telia TV -käyttäjätunnuksella, saat samat sisällöt ja tallennukset käyttöön myös esimerkiksi Telia TV mobiilisovelluksella.

 

Kaikki tämä herättää varmasti paljon kysymyksiä. Tarkempia tietoja esimerkiksi saatavuudesta ja sovelluksista kerromme myöhemmin.


 

474 vastausta
Katti37
Uusi keskustelija
  • 9 custom-general.kudos
  • 17 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@LuMaria@  kirjoitti:

@jarkko35 Katsotko C Morea digiboksilla ilman Telian laajakaistaa vai Telian laajakaistalla? Esimerkit puuttuvista jaksoista voisivat auttaa ongelman selvittämisessä. 

 

@jarkko35 ja @Katti37, mainitsitte molemmat että tallenteita on kadonnut. Olemme huomanneet, että MTV3:lta, Avalta ja Subilta tehtyjä tallenteita on kadonnut. Aiheesta löytyy myös häiriötiedote. Onko teiltä kadonnut muilta kanavilta tehtyjä tallenteita? Jos on, esimerkit auttavat ongelman ratkaisemisessa. 


@LuMaria Maikkarin tallenteet olivat juurikin niitä, joita oli meiltä paljon kadonnut. Tiistaina klo 17 aikoihin palautuivat. Toivottavasti tätä ei enää jatkossa tapahtuisi.

 

Wiikari
Vakiokalustoa
  • 24 custom-general.kudos
  • 85 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tänään taasen Mtv3:lta ei voi laittaa äänityksiä päälle. Eikä Neloselta. Jopa valmiiksi laitetut jopa valmiiksi laitetut tulevat äänitykset ovat hävinneet.

MikaelMu
Telialainen
Telialainen
  • 108 custom-general.kudos
  • 504 custom-general.replies
  • 42 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Wiikari@  kirjoitti:

Tänään taasen Mtv3:lta ei voi laittaa äänityksiä päälle. Eikä Neloselta. Jopa valmiiksi laitetut jopa valmiiksi laitetut tulevat äänitykset ovat hävinneet.


Olemme eilen tehneet korjauksia palveluun. Oletko kokeillut käyttää digiboksista virtajohtoa hetken irti ja laittanut sen jälkeen takaisin paikalleen? Digiboksi lähtee lataamaan uutta ohjelmistioa tämän toimenpiteen jälkeen ja tallenteiden pitäisi lähteä toimimaan.

Ocxid
Vakiokalustoa
  • 40 custom-general.kudos
  • 85 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Päivityksen jälkeen ei meidän taloudessa tullut muutosta mtv kanavilla. Ja edelleen osa kuvakkeista ilman kuvaa tai osassa mikä sattuu kuva.

Wiikari
Vakiokalustoa
  • 24 custom-general.kudos
  • 85 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Digiboxi on aina öisin virraton. Voin tietysti illalla, kun menen kotiin, tarkistaa ohjelmiston version. Vai näkyykö nämä korjaukset ohjelmaversion muutoksena?

LuMaria
Telialainen
Telialainen
  • 81 custom-general.kudos
  • 189 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Olemme julkaisseet digiboksille tallennuspalvelun virheisiin korjauksia alkuviikosta ja viimeksi tänään n. klo 11, ja lähipäivien aikana julkaisemme tarpeen mukaan lisäpäivityksiä. Tällä hetkellä tilanne on parantunut oleellisesti alkuviikkoon verrattuna. Raportoikaa meille jos huomaatte vielä virheitä. Voitte kirjoittaa löydöksiänne tähän ketjuun, ja lisäksi suosittelen olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta saamme kaikki virheet viankorjauksen tiedoksi tarvittavien asiakas- ja lisätietojen kera.

 

Suosittelen seuraavia toimenpiteitä:

  1. Ota digiboksista virtapiuha irti hetkeksi, noin 10 sekunniksi. On tärkeää nykäistä virtajohto irti, sillä valmiustilassa (digiboksin punainen valo on päällä) oleva digiboksi ei lataa ohjelmalistauksia tai mahdollisia päivityksiä.
  2. Voit myös seurata häiriötiedotteita, jotka löytyvät täältä. Sinne tulee nopeasti ajantasaista tietoa myös tähän tallennuspalvelun häiriöön liittyen.

 

Olemme erittäin pahoillamme häiriön aiheuttamasta harmista.

 

@jarkko35: Tallenteita on hävinnyt ja palautunut korjausten myötä. Miltä tilanne näyttää omalla digiboksillasi, kun olet käynnistänyt sen uudelleen?

@Wiikari: Vain osa korjauksista näkyy ohjelmaversion muutoksena.

jarkko35
Konkari
  • 356 custom-general.kudos
  • 622 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Itselläni Tallennuspalvelu toimii nyt paremmin tällä viikolla tulleen päivityksen ansiosta. Kiitos siitä. Myös visuaalisesti tallennus- valikko näyttää jo paljon paremmalta, ja muutenkin olen tyytyväinen digiboksin näkymään. Tärkeintä kuitenkin, että nyt tallenteita pystyy taas katsomaan, ja uusia ohjelmia tallentamaan. Siitä me asiakkaat maksamme joka kuukausi, pitää muistaa, että Tallennuspalvelu on lisämaksullinen palvelu, eli ei kuulu digiboksin kuukausihintaan. Siksi sen pitäisi toimia moitteetta. Kiitosta myös uudistetusta Haku- palvelusta. Parantui huomattavasti aiemmasta. 

 

Huomasin muuten, että Paramount+ kirjastossa Telian DIGIBOKSILLA, on sarjassa Happyish jakso numero 2 kahteen kertaan, ja jaksoa 3 ei ole ollenkaan. Lisäksi South Parkista puuttuu jaksoja välistä.

Merja_J
Moderaattori
Moderaattori
  • 892 custom-general.kudos
  • 1328 custom-general.replies
  • 85 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@jarkko35  kirjoitti:

 

Huomasin muuten, että Paramount+ kirjastossa Telian DIGIBOKSILLA, on sarjassa Happyish jakso numero 2 kahteen kertaan, ja jaksoa 3 ei ole ollenkaan. Lisäksi South Parkista puuttuu jaksoja välistä.


 

Kiitokset huomioista. Vinkkasin näistä eteenpäin, niin saadaan korjaukseen! 

| Telia Yhteisön moderaattori | Apple iPhone 12 | Apple Watch SE | C More
Ocxid
Vakiokalustoa
  • 40 custom-general.kudos
  • 85 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Uutena vikana tänään ilmestyi, kun laittaa boxista tallennusta tulee yhteysvirhe ilmoitus.

Sepkup
Kommentaattori
  • 8 custom-general.kudos
  • 32 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Eilen ilmoitteli, että liian monta laitetta. Ei ollut kuin kaksi. Sitten ilmoitti, että tuntematon virhe. Toissa päivänä kun jatkoi katselua "jatka katselua" kuvakkeella, niin joka kerta tekstit katosi ja ne piti laittaa päälle erikseen. Monta kertaa kokeilin ja aina tiputti tekstityksen pois päältä.