Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5980 custom-general.kudos
  • 5676 custom-general.replies
  • 45 custom-general.solutions

Selvitämme vielä sähköpostipalvelun tulevaisuutta

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Muokkaus ja lisäys 8.6.2022:

 

Olemme aiemmin kertoneet lopettavamme pp.inet.fi-sähköpostipalvelun vuoden 2023 loppuun mennessä. Sähköpostin ominaisuudet eivät enää vastaa tämän päivän tarpeita ja se on ollut vähäisessä käytössä. Telia on muutosmatkalla ja luovumme vanhoista palveluista rakentaaksemme uutta.

 

Asiakkaiden rakkaus sähköpostipalveluamme kohtaan on kuitenkin käynyt selväksi lopetusuutisen jälkeen. Selvästi ihan perussähköpostipalvelulle on tilausta, vaikkei se kaikkia nykyaikaisia ominaisuuksia sisälläkään.

 

Selvitämme vielä sähköpostin jatkoa ja tiedotamme asian etenemisestä täällä Yhteisössä ja telia.fi-sivustolla sekä asiakaskohtaisesti.

 

---------

 

Inet.fi-sähköpostipalvelumme on tulossa tiensä päähän. Palvelun ominaisuudet eivät enää vastaa tämän päivän tarpeita. Toisaalta se on ollut myös vähäisessä käytössä. Näistä syistä johtuen olemme tehneet päätöksen, että emme kehitä sähköpostipalvelua enää ja se tulee poistumaan valikoimastamme 2023 loppuun mennessä. Palvelun poistuminen, sekä asiakkaiden tiedottaminen muutoksesta tapahtuu porrastetusti.

 

Ensimmäisessä vaiheessa sähköpostipalvelu poistuu uusmyynnistä, eli jatkossa emme tarjoa sähköpostipalvelua uusien kiinteiden laajakaistaliittymien yhteydessä. Seuraavassa vaiheessa sähköpostipalvelu poistuu myös nykyasiakkailta ja tämä toinen vaihe tapahtuu siis vuoden 2023 loppuun mennessä.

 

Tiedämme, että sähköpostiosoitteen muuttaminen on iso työ. Uuden sähköpostin rekisteröiminen on sinänsä helppoa, mutta asiaan liittyy paljon muutakin. Periaatteessa sinulla ei ole kiire, sinulla on melkein 2 vuotta aikaa tehdä tarvittavat muutokset. Toisaalta aika kuluu nopeasti ja koska muutokseen liittyy paljon erilaisia toimenpiteitä niin suosittelemme, että aloitat toimenpiteet jo nyt.

 

Olemme luoneet sinulle muistilistan helpottamaan urakkaa

  • Ota uusi sähköpostipalvelu käyttöön hyvissä ajoin
  • Siirrä tärkeät viestit uuteen sähköpostiisi
  • Jos sinulla on verkkopalvelujen tai sovellusten tilien käyttäjätunnuksena Telian sähköpostiosoite, vaihda tiliesi käyttäjätunnukseksi uusi sähköpostiosoitteesi
  • Tuo kontaktiesi yhteystiedot uuteen sähköpostiisi
  • Kun uusi osoite on toiminnassa, laita vanhaan sähköpostiin automaattinen vastaus päälle, joka ilmoittaa lähettäjälle uuden sähköpostiosoitteesi
  • Ilmoita kontakteille uusi sähköpostiosoitteesi
  • Muistathan päivittää uuden sähköpostiosoitteesi myös Telialle, jotta saat tietoa palveluistasi ja rahanarvoiset asiakasedut sähköpostiisi jatkossakin – voit päivittää tietosi helposti kirjautumalla osoitteessa telia.fi/paivitatietosi

 

Muutamia esimerkkejä siitä missä kaikkialla sähköposti on nykyään käytössä

 

Alla oleva lista ei ole täydellinen mutta voit miettiä tämän kautta, että minne kaikkialle sinun pitää uusi sähköpostiosoite käydä muuttamassa, tai minne se pitää muistaa ilmoittaa.

 

  • Yritykset ja muut laskuttajat kuten esimerkiksi sähkö-, vesi- ja vakuutusyhtiöt, puhelin- ja nettiliittymät, pankit yms.
  • Yritykset, joissa olet kanta-asiakkaana kuten esimerkiksi ruoka- ja vaatekaupat yms.
  • Harrastukset ja harrastussivustot
  • Facebook ja muut sosiaalisen median palvelut sekä keskustelufoorumit
  • Sovelluksien käyttäjätunnukset

 

Haluamme auttaa sinua tässä muutoksessa muutenkin

 

Löydät ohjeita muun muassa uuden sähköpostin käyttöönottoon sivuiltamme. Jos huomaat, että kaipaat jotain erityistä ohjetta tai neuvoa niin kysy lisää tämän ketjun kommenteissa.

 

Tässä keskustelussa voit kysyä muutoinkin apua ja neuvoja aina kun haluat. Toiset käyttäjät sekä me telialaiset autamme sinua yleisellä tasolla ja yleisiä neuvoja jakaen. 

 

Ota siis tämä keskustelu itsellesi talteen.

 

Aloitimme hiljattain myös keskustelun, josta löydät vinkkejä siihen mikä sähköpostipalvelu kannattaa ottaa käyttöön ja miksi. Siellä voit kysyä vaikka suosituksia uudesta sähköpostista.

 

Halutessasi sinulla on käytössäsi myös henkilökohtaista apua, etänä tai kotonasi

 

Muistathan, että jos et halua tehdä asioita itse tai tarvitset apua niin sinulla on mahdollisuus hyödyntää myös maksullista Telia Helppi -palvelua. Saat halutessasi apua etäyhteyden avulla tai voit tilata asiantuntijan kotiisi tekemään uuden sähköpostin käyttöönoton ja siihen liittyvät toimenpiteet puolestasi. Telia Helpin asiantuntijat tavoitat numerosta 0600 10 100 (2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm), arkisin klo 8–20 ja lauantaisin 9–16.30.

 

 

----

 

Tässä ketjussa kysyttyjä kysymyksiä ja niiden vastauksia

 

K: Rikkooko Telia tässä lakia? Direktiivissä sanotaan, että liittymään pitää sisältyä sähköposti

V: Ko. direktiivi tarkoittaa, että sähköpostipalvelu ja sen käyttö tulee olla tuettuna. Se ei velvoita tarjoamaan sähköpostipalvelua. Lue tarkemmin --> linkki

 

K: Milloin infoatte asiakkaita?

V: Tiedotamme asiakkaita muutoksesta porrastetusti, emme tiedota siis kaikkia asiakkaita samaan aikaan. Olemme tiedottaneet asiakkaita sähköpostitse ja tiedottaminen jatkuu vielä tästä eteenkinpäin

 

K: Mitä tapahtuu lähtevän ja saapuvan postin palvelimille (mail.inet.fi)?

V: Saapuvan postin palvelin tulee sulkeutumaan mutta lähtevän postin palvelimen osalta on mahdollista, että se toimii myös tulevaisuudessa. Tiedotamme tästä tarkemmin myöhemmin

Tero, Yhteisömanageri

***Kesälomalla 1.7. - 31.7.2022***

Jos kommentti vastasi kysymykseesi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

UUTTA: Yhteisössä kerätään nyt pisteitä - voit voittaa palkinnon!

95 vastausta
irritus
Konkari ☆
  • 721 custom-general.kudos
  • 1297 custom-general.replies
  • 103 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Oikeastaan Google ei aliaksia edes erikseen luo, vaan käyttäjätunnuksesta/osoitteesta poistetaan automaattisesti kaikki pisteet ennen kirjautumista tai postin käsittelyä. Voit siis luoda lennosta hyvin erikoisiakin ”pisteytyksiä” ilman ennakkoilmoitusta Googlelle ja kaikki mahdolliset ”pisteytykset” toimitetaan perille aivan kuin pisteitä ei olisi.

kustaa1967
Konkari
  • 439 custom-general.kudos
  • 975 custom-general.replies
  • 27 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@irritus  kirjoitti:

Oikeastaan Google ei aliaksia edes erikseen luo, vaan käyttäjätunnuksesta/osoitteesta poistetaan automaattisesti kaikki pisteet ennen kirjautumista tai postin käsittelyä. Voit siis luoda lennosta hyvin erikoisiakin ”pisteytyksiä” ilman ennakkoilmoitusta Googlelle ja kaikki mahdolliset ”pisteytykset” toimitetaan perille aivan kuin pisteitä ei olisi.


Juu noin se tarkalleen ottaen menee , mutta tavalliselle postinkäyttäjälle ne näkyvät samalla tavalla kuin aliaksetkin. Useimmille aliakset kuitenkin ovat tutumpia ja siksi käytin sitä vertausta. 😀

kiisseli67
Kunniajäsen
  • 2609 custom-general.kudos
  • 4141 custom-general.replies
  • 340 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Täällä Googlen ohjeistusta asiaan @Hhill ja muut:

Screenshot_2022-05-05-14-47-50-74_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
irritus
Konkari ☆
  • 721 custom-general.kudos
  • 1297 custom-general.replies
  • 103 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@kiisseli67kiitos, kun poimit tuon Googlen ohjeen. Yritin itsekin löytää juuri tuota, mutta en onnistunut. Tässä vielä kuvassa näkyvä linkki toiminnallisena: Lue lisää Gmail-osoitteissa olevista pisteistä.

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5980 custom-general.kudos
  • 5676 custom-general.replies
  • 45 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Näin sitä oppii, kiitos @kustaa1967 @irritus @kiisseli67  💪 😎

Tero, Yhteisömanageri

***Kesälomalla 1.7. - 31.7.2022***

Jos kommentti vastasi kysymykseesi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

UUTTA: Yhteisössä kerätään nyt pisteitä - voit voittaa palkinnon!

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5980 custom-general.kudos
  • 5676 custom-general.replies
  • 45 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tiedoksi kaikille:

 

Selvitämme vielä sähköpostipalvelun tulevaisuutta

Olemme aiemmin kertoneet lopettavamme pp.inet.fi-sähköpostipalvelun vuoden 2023 loppuun mennessä. Sähköpostin ominaisuudet eivät enää vastaa tämän päivän tarpeita ja se on ollut vähäisessä käytössä. Telia on muutosmatkalla ja luovumme vanhoista palveluista rakentaaksemme uutta.

 

Asiakkaiden rakkaus sähköpostipalveluamme kohtaan on kuitenkin käynyt selväksi lopetusuutisen jälkeen. Selvästi ihan perussähköpostipalvelulle on tilausta, vaikkei se kaikkia nykyaikaisia ominaisuuksia sisälläkään.

 

Selvitämme vielä sähköpostin jatkoa ja tiedotamme asian etenemisestä täällä Yhteisössä ja telia.fi-sivustolla sekä asiakaskohtaisesti.

Tero, Yhteisömanageri

***Kesälomalla 1.7. - 31.7.2022***

Jos kommentti vastasi kysymykseesi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

UUTTA: Yhteisössä kerätään nyt pisteitä - voit voittaa palkinnon!

Antsa92
Vakiokalustoa
  • 42 custom-general.kudos
  • 111 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Miten muka nämä operaattoreiden sähköpostit pärjää isompia kilpailijoita (Microsoftin Outlook sekä Googlen Gmailia) vastaan kun nämä molemmat on ilmaisia, tarjoaa ilmaiseksi 15 Gt tallennustilaa ja molemmilla roskapostin suodatus on valovuosia edellä? Lisäksi niillä on paljon ominaisuuksia joita ne kokoajan kehittää.

 

Moni käyttää juuri näitä sähköposteja ilmaisuuden ja hyvien ominaisuuksien takia. Eikös operaattoreiden sähköpostien aika oo jo ajanu niiden ohi aikoja sit?

Mikam73x
Uusi keskustelija
  • 5 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Sillä ei ole merkitystä, vaan sillä että moni on käyttänyt inet sähköpostia jo -90 luvulta lähtien ja käytössä on lisäksi useampia postilaatikoita joita käytetään eri tarkoituksiin. Muutenkaan ei halua jättäytyä pelkän Googlen tms palvelun varaan. 

Purnipsi
Kunniajäsen
  • 2013 custom-general.kudos
  • 3333 custom-general.replies
  • 135 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Antsa92  kirjoitti:

Miten muka nämä operaattoreiden sähköpostit pärjää isompia kilpailijoita (Microsoftin Outlook sekä Googlen Gmailia) vastaan kun nämä molemmat on ilmaisia, tarjoaa ilmaiseksi 15 Gt tallennustilaa ja molemmilla roskapostin suodatus on valovuosia edellä? Lisäksi niillä on paljon ominaisuuksia joita ne kokoajan kehittää.

 

Moni käyttää juuri näitä sähköposteja ilmaisuuden ja hyvien ominaisuuksien takia. Eikös operaattoreiden sähköpostien aika oo jo ajanu niiden ohi aikoja sit?


Olen itse siirtänyt pp.inet.fi -laatikosta erilaisia palveluita muihin posteihin. Kaipa siinä on se, että operaattorilla on jonkinlainen asiakaspalvelu. Googlella sitä ei ole ja tilin menettäminen on sangen helppoa, jos ei ole tallettanut 2FA tietoja kunnolla. Myös olet Googlen tai Mikkisoftan armoilla muutenkin. Operaattorin postissa olet sitten operaattorin armoilla. Tosin tuo roskapostisuodin on hieman liian innokaskin aina välillä. Joskus lähtee Googlella ihan asiaviestitkin roskiin ja sitten sitä kummastelee, että missäs odotettu viesti tai vastaus on.

Mikam73x
Uusi keskustelija
  • 5 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Aikanaan hotmail Sähköposti katosi ilman mitään järkevää syytä tai selitystä. Siihen oli linkitetty erilaisia muuta palveluita joiden salasanan palautus viestit menevät nyt olemattomaan sähköpostiin. Onnea vain Microsoftin kanssa asiointiin. Telialle voi aina tarvittaessa soittaa.