Telian sähköpostiongelma?


Kunniamerkki +3

Moi


Onko kenelläkään muulla ongelmana Telian sähköpostissa postien epämääräinen näkyminen?


Tällä tarkoitan, että osa teksteistä ei näy kunnolla tai sitten ei ollenkaan.


Olen yrittänyt kysyä tuolta tuesta olisiko jotain tehtävissä, mutta ketään ei kiinnosta. Yksikin vastasi , että tyhjennä välimuisti.


Hupaisinta tässä on, että postit näkyvät samallalailla huonosti myös android puhelimessa. Siitä päätellen vika ei ole minun tietokoneessani.


Minä käytän selaimena Firefoxia. Ohessa yksi kuvakaappaus. Telian posteissa on puolikuiden välissä tyhjää. Niissä varmaan on jotain oleellista tietoa, mutta minulla ne on tyhjät.


 


 


Edit AaTanja: siirretty kommentti toiseen osioon. 


12 kommenttia

Kunniamerkki +3


@Jarski60  kirjoitti:

Moi


Onko kenelläkään muulla ongelmana Telian sähköpostissa postien epämääräinen näkyminen?


Tällä tarkoitan, että osa teksteistä ei näy kunnolla tai sitten ei ollenkaan.


Olen yrittänyt kysyä tuolta tuesta olisiko jotain tehtävissä, mutta ketään ei kiinnosta. Yksikin vastasi , että tyhjennä välimuisti.


Hupaisinta tässä on, että postit näkyvät samallalailla huonosti myös android puhelimessa. Siitä päätellen vika ei ole minun tietokoneessani.


Minä käytän selaimena Firefoxia. Ohessa yksi kuvakaappaus. Telian posteissa on puolikuiden välissä tyhjää. Niissä varmaan on jotain oleellista tietoa, mutta minulla ne on tyhjät.




Onko viestit Saapuneet-kansiossa, eikä esimerkiksi roskaposteissa? Vastaavaa esiintyy itsellä toisen palveluntarjoajan sähköpostilla viestien osalta jotka ovat päätyneet roskaposteihin.

Tiedossa ei ole yleisesti tuollaista ongelmaa meidän sähköpostin kanssa. Voitko kokeilla vielä että esiintyykö samaa jos avaat webmailin vaikka Chrome- tai Edge-selaimella?

Kunniamerkki +3

Kokeilin kummallakin. Sama vika.

Olen yrittänyt viestittää ongelmasta aina sillointällöin chatin ja viimeksi teknisen tuen kautta, mutta vastaukset ovat liibalaabaa jaos edes vastaavat mitään.

Viimeksi teknisentuen vastaus oli, että pitäisi mennä maksulliselle puolelle. Vastasin siihen takaisin, mutta vastausta ei ole viikkoon kuulunut.

Ja paras vastaus oli kerran, että tyhjennä välimuisti.

Osan sähköposteistani olen suosiolla siirtänyt muualle, mutta tämä on ollut käytössä n20vuotta. Kaikkea ei voi siirtää.

Sama vika on niinkuin aloitusviestissä kirjoitin myös android laitteilla selatessa.

Kunniamerkki +3

Unohdin mainita, ettei postit ole roskapostikansiossa vaikka laatu onkin tuollaista. Tosin sehän olisi hupaisaa jos Telian postit päätyisivät sinne vai mitä?


@Jarski60  kirjoitti:

Kokeilin kummallakin. Sama vika.


Olen yrittänyt viestittää ongelmasta aina sillointällöin chatin ja viimeksi teknisen tuen kautta, mutta vastaukset ovat liibalaabaa jaos edes vastaavat mitään.


Viimeksi teknisentuen vastaus oli, että pitäisi mennä maksulliselle puolelle. Vastasin siihen takaisin, mutta vastausta ei ole viikkoon kuulunut.


Ja paras vastaus oli kerran, että tyhjennä välimuisti.


Osan sähköposteistani olen suosiolla siirtänyt muualle, mutta tämä on ollut käytössä n20vuotta. Kaikkea ei voi siirtää.


Sama vika on niinkuin aloitusviestissä kirjoitin myös android laitteilla selatessa.




Tästä pitäisi saada nyt häiriöilmoitus meille tutkintaan ongelman selvittämiseksi. Jos asia ei meinaa edetä yhteydenotolla asiakaspalvelukanavissamme niin voit linkata tämän keskustelun että näin on ohjattu tekemään. 



@Jarski60  kirjoitti:

Unohdin mainita, ettei postit ole roskapostikansiossa vaikka laatu onkin tuollaista. Tosin sehän olisi hupaisaa jos Telian postit päätyisivät sinne vai mitä?




Kaikki on toki mahdollista, mutta toivottasti ei tuohon päädytä 😁> Toki roskaposti-kansioon voi päätyä viestejä muutenkin kuin meidän yleisen suodatuksen kautta, esimerkiksi itse asetetuilla suodattimilla. 

Kunniamerkki +3

Tein nyt sitten vikailmoituksen. Suhtaudun kyllä hyvin skeptisesti sen toimivuuteen.

Kunniamerkki +3

Kuukausi kulunut. Sain tekstiviestin, että asia on otettu käsittelyyn. Mitään ei ole tapahtunut.

Pistän oheen kuvakaappauksen josta näkyy miten huonosti postit saavuttavat minu/meidät.

Tuossa keskellä ilmeiseti on nappula josta voin vahvistaa osoitteeni. ainoastaan hiiren toiminnasta sen pystyi hahmottamaan.

ai

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +8

@Jarski60  kirjoitti:

Kuukausi kulunut. Sain tekstiviestin, että asia on otettu käsittelyyn. Mitään ei ole tapahtunut.


Pistän oheen kuvakaappauksen josta näkyy miten huonosti postit saavuttavat minu/meidät.


Tuossa keskellä ilmeiseti on nappula josta voin vahvistaa osoitteeni. ainoastaan hiiren toiminnasta sen pystyi hahmottamaan.


ai




Telian sähköpostipalvelun kehittäminen on lopetettu ja se tullaan lakkauttamaan kokonaan vuoden 2023 loppuun mennessä. Lisätietoa löytyy asiaan liittyvästä postauksesta täältä Yhteistöstä.

Eli suosittelen ottamaan jonkin toisen sähköpostipalvelun käyttöön.

Kunniamerkki +3

No nythän tässä voi kohta ryhtyä liittymiä kilpailuttamaan. Tuo sähköposti on tietyissä tilanteissa ollut ainoa syy pitää liittymä Telialla, vaikka muualta olisi saanut paremman tarjouksen.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Sähköpostipalvelun lakkauttamista odotellessasi voisit kokeilla asentaa tietokoneellesi sähköpostiasiakasohjelman, kuten esimerkiksi Mozilla Thunderbird.

 

Telialta löytyy ohjeet Thunderbirdin käyttöönottoon heidän sähköpostipalvelussaan.

Kunniamerkki +3

Eilen tuli tuelta viestiä, että korjauksia on tehty.

Ei ole kai sinne tullut viestiä sähköpostipalvelun lopettamisesta.

Tyhmänä kysymyksenä kysyn viestiin liittyen, että mitä on sähköpostiviestien renderöinti?

Pitäisikö minun jotenkin muokata niitä vai mitenkä?

No olen tyhjentänyt postilaatikosta lähes kaiken ja tehnyt kymmeniä osoitteenmuutoksia.

Vanhimmat viestit oli yli kymmenen vuotta vanhoja.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +10

@Jarski60  kirjoitti:

Eilen tuli tuelta viestiä, että korjauksia on tehty.


Ei ole kai sinne tullut viestiä sähköpostipalvelun lopettamisesta.




Sähköpostipalvelun päättymisestä yhteisössä on oma ketjunsa, joten suosittelen vilkaisemaan sieltä lisätietoa aiheesta. 



@Jarski60  kirjoitti:

Tyhmänä kysymyksenä kysyn viestiin liittyen, että mitä on sähköpostiviestien renderöinti?


Pitäisikö minun jotenkin muokata niitä vai mitenkä?




Sinun ei tarvitse itse muokata viestejä. Olettaisin tässä tapauksessa renderöinnin tarkoittavan sähköpostien näkymän testausta. Saitko häiriön tutkijaltamme osoitteen, jossa voisit testata palvelun toimintaa nyt kun korjauksia oli tehty? Usein asiakas saa tekstiviestillä ohjeen miten voi laittaa häiriön tutkijalle lisätietoa tai kysymyksiä, joten mikäli tilanne on vielä epäselvä voit laittaa viestin suoraan häiriötä tutkivalle asiantuntijallemme ja pyytää lisäohjeita. 


 

Vastaa