ICT-alan lakko aiheuttaa ruuhkia ja viivästyksiä Telialla ***lakko päättynyt***

  • 25 April 2022
  • 5 kommenttia
  • 25 katselukertaa

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
  • Yhteisömanageri
  • 10328 kommenttia

Muokkaus 8.6.2022


 


Lakko on päättynyt 7.6.2022 ja lakon piirissä olleet työntekijät ovat palanneet töihin. Ottaa varmasti kuitenkin aikansa, että saamme jonot purettua eri kanavista, työpyynnöt purettua yms. Hyvää kuitenkin on, että lakko on päättynyt ja pääsemme hiljalleen ns. normimoodiin.


 


-----


 


ICT-alan lakko on alkanut 25.4 ja sillä voi olla vaikutuksia asiakaspalvelukanavien aukioloon. Asiakaspalvelukanavat voivat myös ruuhkautua lakon aikana.


 


Lakko vaikuttaa myös Yhteisöön siltä osin, että moderaattoreita ei ole aina välttämättä paikalla, joten jos johonkin keskusteluun tarvitaan Telian virallinen vastaus niin lakon aikana vastaus voi tulla viiveellä.


 


Pahoittelut tilanteesta ja mahdollisista ongelmista.


 


--


 


Tiedotteemme telia.fi -sivuilla:


 



Ammattiliitto Pro jatkaa maanantaina 25.4. alkanutta lakkoa. Myös Insinööriliitto on ilmoittanut toimihenkilötyöehtosopimusta noudattavien henkilöiden osallistumisesta lakkoon. Lakko liittyy ICT-alan työehtosopimusneuvotteluihin.


 


Lakko vaikuttaa monin tavoin Telia Finlandin ja Telia Inmics-Nebulan palveluihin. Lakolla ei ole vaikutuksia Telia Cygaten palveluihin. Seuraamme tilannetta ja tiedotamme mahdollisista muutoksista verkkosivuillamme.


 


Lakon vaikutukset Telian palveluun


 


Lakko voi aiheuttaa ruuhkia asiakaspalvelussa sekä viivästyksiä tarjouspyyntöjen käsittelyssä, toimituksissa, laskutuksessa ja viankorjauksessa. Tällä hetkellä emme voi vahvistaa toimitusaikoja. Lakko voi viivästyttää myös joidenkin yritysasiakkaiden palveluiden sovittuja käyttöönottoja ja muutoksia. Otamme yhteyttä niihin yritysasiakkaisiin, joita tämä koskee.


 


Huomaathan, että lakolla voi lisäksi olla vaikutuksia asiakaspalvelukanavien aukioloon. Kattavat verkkopalvelumme Minun Telia ja Minun Telia Yrityksille palvelevat liittymien ja palveluiden hallintaan liittyvissä asioissa normaalisti. Myös muut verkkopalvelumme ovat normaalisti käytössä lakon aikana. Suosittelemme, että jätät lakon aikana kiireettömät vikailmoitukset alla olevien asiointipalveluiden kautta.


 


Pyrimme kaikin keinoin minimoimaan lakon vaikutukset asiakkaisiimme. Turvaamme kansalaisten turvallisuuden ja yhteiskunnan toiminnan kannalta kriittiset toiminnot kaikissa poikkeusolosuhteissa.   


Verkkopalvelumme liittymien ja palveluiden hallintaan:


 



  • Minun Telia Yrityksille

    • Telia Finlandin palveluiden kiireettömät vikailmoitukset

    • Palveluiden käyttäjätietojen ja oikeuksien hallinnointi

    • Laskujen tarkastelu



  • Telia Inmics-Nebula -portaalit

    • Telia Inmics-Nebulan palveluiden tukipyynnöt, tilaukset ja hallinnointi



  • Telia Cygate -portaalit

    • Pulsar-portaali: Telia Cygaten palveluiden muutospyynnöt ja vikailmoitukset

    • Smartview-portaali: Telia Cygaten palveluiden muutospyynnöt ja vikailmoitukset



  • Wholesale-asiakkaiden portaali

    • Wholesale-asiakkaiden liittymätilaukset



  • Minun Telia

    • Kuluttaja-asiakkaiden liittymien ja palveluiden hallinta sekä laskujen tarkastelu

    • Viestien lähettäminen ja vastaanottaminen on tällä hetkellä jouduttu sulkemaan

    • Chat asiakaspalvelu avoinna normaalisti 24/7



  • Minun Telia -sovellus

    • Kuluttaja-asiakkaiden liittymien ja palveluiden hallinta sekä laskujen tarkastelu

    • Viestien lähettäminen ja vastaanottaminen on tällä hetkellä jouduttu sulkemaan

    • Chat asiakaspalvelu avoinna normaalisti 24/7





5 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +7

Lakko näyttää jatkuvan. 

Ict-alan toinen meneillään oleva kahden viikon lakko päättyy sunnuntaina 22.5. kello 23.59. Kolmas kahden viikon lakko alkaa maanantaina 23.5. kello 6.00. Jos sovittelussa ei saada tuloksia, neljäs kahden viikon lakko alkaa 6.6. kello 6.00 ja kestää 19.6. kello 23.59 asti.

 

Lähde.  Tivi.fi 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

no kiitos oikein hyvästä asiakaspalvelusta eikö tämä lakko koskaan pääty ottakaa asiakkaatkin huomioon tosin jos kyse siitä että joututte tekeen töitä liian pienellä palkalla niin ymmärrän kyllä silloin teitä työntekijöitäkin ettekä te varmaan haluaiskaan kansalaisille vaikeuksia aiheuttaa rahaa maalla kyllä olisi mutta kun kaikessa yritetään säästää jopa työntekijöiten elämän laatun kustannuksella sitten otetaan maahanmuuttajia suomeen ja  niilehän sitä rahaa kyllä kummasti tuntuu löytyvän niin ymmärrän kyllä tässä operaattorin työntekijöiten turhautumisen että kun joutuu tekeen työtä liian pienellä palkalla ja liian pitkiä päiviä siihen  nähen kuinka pieni palkka on

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

koska tuo lakko muuten päättyy onko tosi että pitäisi päättyä 6.6 kesäkuuta

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +14

@tero812 Näillä näkymin lakko näyttäisi päättyvän 6.6. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@tero812  kirjoitti:

koska tuo lakko muuten päättyy onko tosi että pitäisi päättyä 6.6 kesäkuuta




Lakko päättyi eilen ja lakon piirissä olleet työntekijät ovat palanneet tänään töihin.


 


Ottaa varmasti kuitenkin aikansa, että saamme jonot purettua eri kanavista, työpyynnöt ja niin edelleen. Tiedoksi kuitenkin, että lakko on päättynyt ja pääsemme hiljalleen ns. normimoodiin 🙂>

Vastaa