Asiakaspalvelu todella heikkoa

  • 23 April 2023
  • 8 kommenttia
  • 133 katselukertaa

Kunniamerkki +2

Olen pettynyt Chat asiakaspalveluun. Pitkän odottelun jälkeen kun vihdoin pääsee viestittelemään niin jos vähänkin vaikeampi ongelma niin sävy muuttuu todella töykeäksi ja yritetään luistaa koko asiasta. Nyt viimeksi asia jäi kokonaan kesken kun tuli viesti ”en voi auttaa enempää” ja katkaisi chatin. Pyysin että hän laittaisi ongelmani vaikka tekniseen tukeen ettei taas itse tarvitse aloittaa alusta selvittää. Mutta ratkaisu oli lyödä linja poikki. Alkaa väsyä tähän, ei ole vissiin mitään palautelomaketta edes mitä kautta ottaa yhteyttä. 


Aihe on suljettu kommenteilta.

8 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +6

Alkaa väsyä tähän, ei ole vissiin mitään palautelomaketta edes mitä kautta ottaa yhteyttä. 

Osoitteesta telia.fi/asiakastuki/yhteystiedot löytyy asiakaspalvelun puhelinnumeron alapuolelta teksti “Voit jättää viestin myös lomakkeella.”, jossa sana “lomakkeella” toimii linkkinä jolla avautuu yhteydenottolomake. Lomakkeen käsittely ei tapahdu heti, joten vastauksen saamisessa voi kestää useampi päivä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Olen pettynyt Chat asiakaspalveluun. Pitkän odottelun jälkeen kun vihdoin pääsee viestittelemään niin jos vähänkin vaikeampi ongelma niin sävy muuttuu todella töykeäksi ja yritetään luistaa koko asiasta. Nyt viimeksi asia jäi kokonaan kesken kun tuli viesti ”en voi auttaa enempää” ja katkaisi chatin. Pyysin että hän laittaisi ongelmani vaikka tekniseen tukeen ettei taas itse tarvitse aloittaa alusta selvittää. Mutta ratkaisu oli lyödä linja poikki. Alkaa väsyä tähän, ei ole vissiin mitään palautelomaketta edes mitä kautta ottaa yhteyttä. 

Kiitos tästä palautteestasi! Harmillista kuulla, että asiat eivät ole sujuneet niin kuin pitää.

Chatissa saattaa olla ajoittain jonoa, mutta pääosin asiakaspalvelun kanssa pääset juttelemaan lyhyen odottelun jälkeen. Töykeys, tai linjan katkaisu ei missään nimessä kuulu chatin asiakaspalveluun, oli sitten mikä tahansa asia kyseessä. Teknisissä tilanteissa asiakaspalvelussa kirjataan häiriöilmoitus, jos kysymyksesi koskee esim. liittymässä tai palvelussa olevaa häiriötä, jota ei chat-keskustelun aikana saada ratkaistua. Tarvittaessa sinulle voidaan myös soittaa, jos asia on liian monimutkainen hoitaa chatissa. Jos ongelmasi ei liity yhteyksiin tai palveluihin, vaan laitteisiin tai ohjelmistoihin, auttaa niissä Telia Helppi

Palautteen voit antaa ja lähettää meille minkä tahansa yhteydenottokanavamme kautta, myös täällä Yhteisössä. Välitän tämän viestisi eteenpäin chatista ja asiakaspalvelusta vastaavalle taholle. Halutessasi yksityiskohtaisemman viestin voit lähettää meille yhteydenottolomakkeen kautta. 

Kertoisitko vielä millaisesta asiasta oli kyse, jos voimme täällä sinua auttaa? 

Kunniamerkki +2

Eli ihmettelin miksi minulle tuli vahvistusviesti tilatusta vastaajapalvelusta ja viesteissäkin näkyy että on tilattu vastaaja. Mutta vastaajaa minulla ei ole enkä siten voinut sitä lopettaa viestissä olevien ohjeiden mukaan. Kiinnosti tietää miten on mahdollista ja kun ei asia selvinnyt niin pyysin että laittaisi eteenpäin vaikka tekniseen tukeen. Hän ehdotti rikosilmoitusta jos mielestäni tapahtunut rikos. En tajua miten tuossa nyt rikos olisi tapahtunut jos on joku tekninen vika. Ei kuulemma ole teknisiä ongelmia teillä. Ei ilmeisesti laittanut kyselyä eteenpäin, ei ainakaan maininnut. Sen sijaan lopetti Chatin. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Eli ihmettelin miksi minulle tuli vahvistusviesti tilatusta vastaajapalvelusta ja viesteissäkin näkyy että on tilattu vastaaja. Mutta vastaajaa minulla ei ole enkä siten voinut sitä lopettaa viestissä olevien ohjeiden mukaan. Kiinnosti tietää miten on mahdollista ja kun ei asia selvinnyt niin pyysin että laittaisi eteenpäin vaikka tekniseen tukeen. Hän ehdotti rikosilmoitusta jos mielestäni tapahtunut rikos. En tajua miten tuossa nyt rikos olisi tapahtunut jos on joku tekninen vika. Ei kuulemma ole teknisiä ongelmia teillä. Ei ilmeisesti laittanut kyselyä eteenpäin, ei ainakaan maininnut. Sen sijaan lopetti Chatin. 

Vastaajapalvelu uudistui tosiaan 3.4. ja monelle asiakkaalle meni siitä viestiä, jos sähköpostiosoite oli Telian asiakastiedoissa. Niin tuli minullekin viesti. Vanhemmissa liittymissä oli maksuton vastaaja automaattisesti päällä. Minäkin poistin kokonaan sen liikkuvasta laajakaistasta, kun eihän sinne edes tule puheluita 😅

Täältä löytyy ohjeet vastaajan poistoon, jos sinulta löytyy se ja et sitä tarvitse (kohdasta poista kokonaan):

Vastaajan poisto

Kunniamerkki +2

Juurihan selitin että näkyy tilausvahvistus maksullisesta vastaajasta jota ei kuitenkaan ole kytketty. Joten en voi silloin myöskään irtisanoa. Ihmettelen edelleen miksi minulla on vahvistus että olen tilannut vastaajan. Ymmärrän että se muuttui kaikille maksulliseksi mutta kun sitä ei ole minulle kytketty enkä tilannut. Itseasiassa irtisanoin sen aiemmin kun huomasin että on maksullinen. Mutta ei toi taida selvitä, tuntuu että kaikki Telialla käsittää erilailla asian kun ei kunnolla lue mitä kerron. Täytyy nyt seurata ettei tule avausmaksua tai muutakaan. Ja asia miksi aluksi tänne kirjoitin oli töykeä asiakaspalvelu Chatissa. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Juurihan selitin että näkyy tilausvahvistus maksullisesta vastaajasta jota ei kuitenkaan ole kytketty. Joten en voi silloin myöskään irtisanoa. Ihmettelen edelleen miksi minulla on vahvistus että olen tilannut vastaajan. Ymmärrän että se muuttui kaikille maksulliseksi mutta kun sitä ei ole minulle kytketty enkä tilannut. Itseasiassa irtisanoin sen aiemmin kun huomasin että on maksullinen. Mutta ei toi taida selvitä, tuntuu että kaikki Telialla käsittää erilailla asian kun ei kunnolla lue mitä kerron. Täytyy nyt seurata ettei tule avausmaksua tai muutakaan. Ja asia miksi aluksi tänne kirjoitin oli töykeä asiakaspalvelu Chatissa. 

En ole Telialla töissä vaan asiakas kuten sinäkin. Selitin tuossa että ennen vastaajat ovat olleet automaattisesti liittymän mukana kytkettyjä vaikka ei itse ole niitä tilannut. Telialta tosin sanoivat kun itse asiaa kyselin, että näitä ilmoituksia on lähtenyt joillekin ihan turhaankin ja vastaajaa ei ole ollut käytössä eikä kytkettynä.

Hyvä että olet irtisanonut tarpeettoman vastaajan. Niin tein minäkin. Tosin yhdessä liittymässä minulla se vielä on niin kauan, kun säilyy maksuttomana (päivitin liittymän ennen vastaajapalvelun uudistumista niin on vuoden siinä vielä maksuton).

Kunniamerkki +2

En tarkoittanutkaan sua vaan Telian henkilökuntaa. Lukemisen ymmärtämisessä ongelmia heillä. Ja minulla näkyy myös edelleen Minun Teliassa viestit osiossa vahvistus PDF-muodossa jossa lukee että olen eilen tilannut i kyseisen palvelun ja ohjeet miten voin irtisanoa 14vrk:n sisällä jos olen netissä tilannut. Kuitenkaan tilatuissa palveluissa ei näy vastaajaa. Se näkyy tilattavana palveluna avaus 5€ ja 1,50€ /kk.  No, saa nähdä tuleeko laskuun jotain kuluja. 
Alkujaan pointti täällä oli asiakaspalvelu, ei ongelman puiminen 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Ja minulla näkyy myös edelleen Minun Teliassa viestit osiossa vahvistus PDF-muodossa jossa lukee että olen eilen tilannut i kyseisen palvelun ja ohjeet miten voin irtisanoa 14vrk:n sisällä jos olen netissä tilannut. Kuitenkaan tilatuissa palveluissa ei näy vastaajaa. Se näkyy tilattavana palveluna avaus 5€ ja 1,50€ /kk.  

Nyt kun en pääse tarkistamaan liittymätietojasi täältä Yhteisön kautta, niin aivan tarkkaan en osaa sanoa mikä tilanteen taustalla on. Yksi vaihtoehto on, että kirje on tosiaan lähtenyt sinulle aiheetta.

Oletko kenties saanut jonkun muunkin kirjeen, tai onko tässä Vastaajassa koskevassa kirjeessä kerrottu liittymän muista muutoksista? Osalle liittymistä on lähtenyt Vastaajasta tilausvahvistus paperisena tai sähköisenä, vaikka ei olisi pitänyt. Tämä tarkoittaa sitä, että olet saanut Vastaajasta tilausvahvistuksen kuin olisit itse kytkenyt sen.

Voit vielä tarkistaa asian lähettämällä esim. yhteydenottopyynnön asiakaspalveluun, jossa he tarkistavat tilanteen ja varmistavat että Vastaaja ei ole sinulla aktiivisena eikä maksullisena palveluna.