Vastaaja uudistui



Näytä ensimmäinen kirjoitus

77 kommenttia

Hyvä, kun olette nostaneet näitä ongelmia aktiivisesti täällä esille. Kaikki havaintonne ovat välitetty eteenpäin. Niin kuin aiemmista viesteistä käy ilmi, on vastaajapalvelussa tällä hetkellä häiriötä, joita parhaillaan korjataan. Päivitämme Asiakastuki-sivuston Viat ja Häiriöt -osioon tietoa korjaustoimenpiteiden etenemisestä. 


 


Tuohon selaimen ongelmaan on osalla käyttäjistä auttanut tuo välimuistin tyhjennys, joten sitä kannattaa koettaa. Aiemmin multisimmin rinnakkaisliittymistä soitto vastaajaan ei onnistunut, mutta näiden vastaajapalvelun häiriöiden osalta tämä on saatu korjattua.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Kaikkein kriittisin vika, eli varattuäänestä veloittaminen vaikuttaa korjatun tänään kello 19.07 ja 21.06 välisenä aikana.

 

Mahtaakohan Telia hyvittää automaattisesti aiheettomat puhelumaksut ajalta 26.5. – 1.6.? Täytyypä tarkastaa seuraavat laskut erityisen huolellisesti ja reklamoida tarvittaessa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@irritus emme laskuta näistä puheluista, eli teemme hyvitykset automaattisesti. Ei tarvitse siis olla tästä huolissaan. 🙂>

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Katjane, tieto tästä viasta ei ole kiirinyt Telian eri asiakaspalveluihin. Dot-asiakaspalvelu on asiasta aivan pihalla ja kuvittelee, että Dot-liittymillä ei voisi soittaa Telia Yhteys- eikä Telia Prepaid-liittymiin.

 

Dotissa ei ole vastaajaa laisinkaan joten tuo kyseinen virhe ei koske Dot liittymiä laisinkaan eikä Dotista virheellisiä veloituksia ole tällöin tullut

Tämä ei pidä paikkansa. Telian vika oli maailmanlaajuinen ja se koskee aivan kaikkien operaattoreiden asiakkaita. AT&T, Beeline, Cosmote, Dot, …, Zong, Ålcom.

 

Reklamointi jatkuu.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Onkohan Telialta jäänyt vieläkin ymmärtämättä, kuinka vakavasta viasta 26.5. – 1.6. varattuäänigatessa oli kyse?

 

Dot-asiakaspalvelu oli siinä käsityksessä, että vika koski omaan vastaajaan soittamista, joita Dot-liittymillä ei ole. Vika koski kuitenkin ihan kaikkia puheluita Telian Mini-, Prepaid-, Sopiva-, Säästöpaketti-, Yhteys Puhelimeen- ja Yhteys Rajaton-liittymiin, jos liittymän käyttäjä ei vastannut puhelimeen itse tai ollut tehnyt soitonsiirtoa johonkin toimivaan puhelinliittymään.

 

Vähän sekavalta tuntuu, kun 4.6. ilmoitetaan hyvitysten tapahtuvan automaattisesti ja tänään 8.6. asiaa vasta selvitetään. Taisi Telialle tulla yllätyksenä, että asia ei korjaannu sillä, että hyvitetään numeroihin 0423330333 ja 0423330334 ajalla 26.5. – 1.6. soitetut puhelut.

 

Tämä ei riitä, vaan Telian tulee poimia tietokannoistaan kaikki lyhyet, enintään 6 sekuntia kestäneet puhelut 04- ja 050-numeroihin ajalla 26.5. – 1.6. ja hyvittää ne.

@irritus Olemme tietoisia vastaajauudistuksen jälkeisistä teknisistä haasteista sekä lyhytaikaisista häiriöistä. Näihin liittyvät hyvitykset hoidetaan automaattisesti.

Käyttäjätaso 7

Vieläkään ei uusimmalla Firefoxilla (v89.0) pääse Minun Telian kautta Vastaajan asetuksiin kuin selaimen Private-moodissa eikä pääse puhelinnumerollakaan kirjautumalla.

 

Muihin Minun Telian asetuksiin kyllä pääsee kuten ennenkin. Milloin aiotte korjata vian???

Siis olen varta vasten liittänyt Vastaajan hallinnan Telia-tunnukseni alle ja niin sitä haluan käyttää.

@kustaa1967 Kyseisen Firefox-version kanssa ei ole tiedossa yleisestä ongelmasta Minun Telian kanssa. 
Testasin juuri sekä Telia tunnuksella että puhelinnumerolla ja molemmilla näkyi vastaaja oikein Minun Teliassa. 


Ongelma viittaa nyt siihen että selaimen muisti sekoittaa pakkaa ja aiheuttaa tuon ongelman. 


 


Se on toki oma aiheensa että saisiko selaimen muisti aiheuttaa tällaista ja tästä olenkin laittanut palautetta asiasta vastaavalle taholle. 

Käyttäjätaso 7

Hmmmm...

 

Siis tämä Vastaajan  asetusten hallinta toimi ennen Vastaajan uusinta päivitystä Telia-tunnuksilla monta vuotta ja nyt ei toimi millään meidän perheen tietokoneista , joissa on uusin Firefox. Ei siis ole koneesta kiinni.

En jaksa uskoa , että vika on täällä päässä , kun kaikki muut saitit toimivat ihan normaalisti ja myös Minun Telia sitä Vastaajan hallintaa lukuunottamatta. Antaa vain "hups -ilmoituksen".

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Testasin @kustaa1967 vastaajan asetuksiin Edge-selainta ja sillä meni sujuvasti asetuspuolelle. Yleisesti ajatellen: osa järjestelmistä toimii teknisesti paremmin toisella selaimella kuin toisella. 

Käyttäjätaso 7

@PiaJo 

Juu tämä on kyllä tiedossa , mutta meillä ei Edgeä käytetä. Yleisesti ajatellen: Vastaajaa on voinut viimeisimpään Vastaajan päivitykseen saakka voinut hallinnoida selaimella kuin selaimella.

 

Nyt ei onnistu ja Vastaaja on muiltakin osin rikki kuten useammassa ketjussa täällä on kerrottu. Korjatkaa rikkinäiset systeeminne.

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +10

@kustaa1967 Häiriöt ovat tosiaan tiedossa ja korjauksessa - korjataan mahdollisimman pian! Firefoxin pitäisi kyllä myös toimia jo ihan normaalisti, eli siinä kannattaa kokeilla selaimen välimuistin tyhjennystä ja testata uudelleen.

Käyttäjätaso 7

@HeikkiSul  Niinhän sen pitäisi , mutta kun ei toimi.

 

Kuten aiemmin olen jo tässä ketjussa kertonut , niin selaimeni tyhjentää välimuistit automaattisesti joka kerta suljettaessa. Siis sen höpötyksen voitte jo unohtaa.

 

Teidän omilla ohjesivuilla kerrotaan , että Vastaajan asetukset voi liittää Telia-tunnuksen alle ja niin olen tehnyt jo pari vuotta sitten ja kaikki pelasi viimeisimpään Vastaajan päivitykseen saakka. Päivityksen jälkeen ei ole pelannut kertaakaan eikä millään meidän perheen laitteella.

 

Kyllä se vika on teidän palvelussa. Korjatkaa vikanne.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +10

@kustaa1967 Häiriöt toki korjataan aina. Mainitsin vain tuon siksi, että kollega oli tuota itse testannut samalla selainversiolla, eikä hänellä ollut sen kanssa ongelmia.

"Kyseisen Firefox-version kanssa ei ole tiedossa yleisestä ongelmasta Minun Telian kanssa.
Testasin juuri sekä Telia tunnuksella että puhelinnumerolla ja molemmilla näkyi vastaaja oikein Minun Teliassa.


Ongelma viittaa nyt siihen että selaimen muisti sekoittaa pakkaa ja aiheuttaa tuon ongelman."

Mutta tuostakin on tosiaan laitettu palautetta eteenpäin.

Käyttäjätaso 7

Jos yleistä vikaa ei ole , niis sitten päivityksenne on sotkenut Vastaajan liittymäni osalta. Itse en ole muuttanut mitään.

 

No ainahan voin siirtää liittymäni kilpailijalle , kun teillä ei homma toimi.

 

PS. Miksi vastaajan asetuksia ei voi muuttaa Minun Telia appilla??

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

@kustaa1967 

"PS. Miksi vastaajan asetuksia ei voi muuttaa Minun Telia appilla??"

Minun Telia -sovelluksen ja Minun Telia -sivuston välillä on eroavaisuuksia, mutta toki kaikki itsepalvelun ominaisuudet halutaan tuoda kaikilla alustoilla käytettäväksi. Välitän tästä pyynnön eteenpäin Minun Telia -sovelluksen kehitykseen.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Dotin reklamaatio meni rautalankaa vääntämällä läpi ja Telia hyvitti varattuäänistä veloitetut maksut. Ei siis onnistunut ihan niin automaattisesti, kuin täällä on lupailtu.

 

Toivotaan, että toisen liittymän lasku tulisi valmiiksi korjattuna perille.

Käyttäjätaso 7

Eipä toimi Firefoxilla Vastaajan asetukset vieläkään Telia-tunnuksilla kuten toimi ennen Vastaajan päivitystä.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Laitan @kustaa1967 tästä Firefox-tilanteesta uudelleen kehityspuolelle tiedoksi.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

@kustaa1967 

Vastaajan asetuksien pääsemisen ongelmaan on kehityksen mukaan auttanut selaimen välimuistin tyhjennys tai yksityinen -istunto (Private window).

Jos pystyt testaamaan Private window / incognito -tilassa vastaajan toimintaa, se rajaisi ongelmaa jo paljon. Jos ongelma toistuu edelleen, syy voi jäädä tunnuksiin ja silloin ongelman selvitystä varten tarvitaan asiakastiedot, eli pyytäisin olemaan yhteydessä meidän asiakasapalveluun.

Käyttäjätaso 7

Joo Private-tilassa toimii. Välimuistit minulla selain tyhjentää aina automaattisesti suljettaessa eli siitä ei ole kyse.

Kyse on siitä , että ennen Vastaajan päivitystä Firefoxilla pääsi Telia-tunnuksilla kirjautuessa Vastaajan asetuksiin ihan normaalisti. Nyt ei pääse kuin selaimen Private-tilassa kuten tässä ketjussa olen aiemminkin jo todennut.

Voisitteko lopultakin korjata palvelunne , että se toimii kuten ohjeistuksessanne kerrotte.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

@kustaa1967 
Saimme nyt kollegan kanssa toistettua ongelman, eli "normaalilla" Mozilla -selaimella ei pääse vastaajan hallintaan, mutta private window / yksityistilassa pääsee. Kirjaan tästä tutkintaan tiedot, eli selvitellään vielä ongelma syytä.



Onko sinulla mahdollisesti VPN-palvelua käytössä, kun kirjaudut selaimessa? Jos on, pystytkö kokeilemaan ilman sitä ja toimiiko sitten?

Käyttäjätaso 7

@HenriLie 

 

Ei ole VPN:ää.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Laitetaan @kustaa1967 tämä tieto vielä eteenpäin, että ei ole VPN käytössä. Tätä kyseistä keskusteluketjua seurataan myös vastaajapuolen kehityspuolelta. 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +3

Hei, onko kehityspuoli siis sitä mieltä, että vastaajan asetuksiin pääsee nyt myös Telia-tunnuksilla? (@kustaa1967 kirjoittaa viikko sitten: "Eipä toimi Firefoxilla Vastaajan asetukset vieläkään Telia-tunnuksilla kuten toimi ennen Vastaajan päivitystä.")

Minä en ainakaan pääse Telia-tunnuksilla - en millään selaimella enkä missään tilassa, vaikka välimuistit on tyhjennetty. Puhelinnumerolla pitää mennä. 

Vastaa