Usein kysytyt kysymykset: Telia Play

  • 7 July 2022
  • 0 kommenttia
  • 1351 katselukertaa

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +4

 

Tämä artikkeli tarjoaa sinulle hyödyllistä tietoa Telia Play -palveluun liittyen. Liittyi asiasi sitten käyttöönottoon, kanavapakettien muutoksiin tai digiboksin ongelmatilanteeseen, niin tästä artikkelista löydät vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin koskien Telia Play -palvelua.

 

Sisällysluettelo:

 

 

1. Miten otan Telia Play -boksin käyttöön?

 

Kytke boksi televisioosi ja varmista, että laite on päällä. Seuraavaksi yhdistä boksi verkkoon, sillä toimiakseen boksi tarvitsee nettiyhteyden. Ensimmäisellä kerralla, kun boksia käynnistetään, laite alkaa ladata ohjelmistoa. Tämä saattaa kestää muutamia minuutteja. Tämän jälkeen pääset kirjautumaan sisään Telia Play -tunnuksillasi, jotka olet vastaanottanut tekstiviestillä tai sähköpostilla. Varmista vielä, että kirjoitat käyttäjätunnuksen ja salasanan oikein. Löydät tarkat ohjeet Telia Play -boksin käyttöönottoon ja asennukseen liittyen myös laitteen mukana tulleesta asiakasoppaasta tai meidän asiakastuen sivulta.

 

2. Mitä jos olen unohtanut salasanani Telia Play -palveluun?

 

Jos unohdit salasanasi Telia Play -palveluun, niin ei hätää, sillä saat helposti itsellesi uuden salasanan, jotta palvelun käyttö taas onnistuu. Jos käytössäsi on Telia Play -boksi ilman Telian kiinteää laajakaistaa, mene ensin tänne: Unohtuiko Telia Play -salasana? Tämän jälkeen kirjoita käyttäjätunnuksesi pyydettyyn kenttään. Käyttäjätunnus voi olla sähköpostiosoitteesi tai sinun itse määrittelemä tunnus. Kun olet kirjoittanut käyttäjätunnuksesi pyydettyyn kenttään, klikkaa Lähetä-painiketta. Saat muutaman minuutin kuluessa Telia Play -tiliisi liitettyyn sähköpostiin salasanan vaihtolinkin, joka on voimassa 10 minuuttia.

Jos käytössäsi on Telia Play -boksi Telian kiinteällä laajakaistalla, pystyt vaihtamaan salasanasi suoraan Minun Teliassa. Kirjaudu ensin Minun Teliaan ja valitse Liittymäsi ja palvelusi -sivulta Minun TV-tilini. Tämän jälkeen valitse Telia Play -boksi laajakaistalla, jonka jälkeen pääset vaihtamaan uuden salasanan kohdasta Tilauksen hallinta.

Telia Play -sovelluksen salasanan pääset vaihtamaan täältä: Unohtuiko Telia Play -salasana? Kirjoita pyydettyyn kenttään käyttäjätunnuksesi ja klikkaa Lähetä-painiketta, jonka jälkeen saat muutaman minuutin sisällä sähköpostiviestin osoitteeseen, joka on liitetty Telia Play -tiliisi. Pääset viestissä olevan linkin kautta vaihtamaan salasanasi, linkki on voimassa 10 minuuttia.

 

3. Kuinka nopean netin tarvitsen katsoakseni Telia Play -boksia?

 

Telia Play -boksi toimii nettiyhteyden välityksellä. Toimiakseen boksi tarvitsee riittävän nopeuden televisiokuvan siirtämiseen. Nettiyhteyden nopeuden on oltava vähintään 1 Mbit/s. Saat riittävän hyvän katselukokemuksen tv-ruudulle 2,5 Mbit/s nopeudella, mutta paras kuvanlaatu on saavutettavissa 8 Mbit/s nopeudella.

 

4. Miten tallennuspalvelu toimii?

 

Tallennuspalvelulla pystyt tallentamaan ohjelmia kotimaisilta peruskanavilta - vaikka usealta kanavalta samanaikaisesti. Käytössäsi oleva tallennustila on rajaton, joten voit tallentaa haluamiasi tv-ohjelmia rajattomasti. Tallenteet ovat katsottavissa 90 vuorokautta, jonka jälkeen ne poistuvat automaattisesti. Tallennuksen piiriin kuuluvat kanavat ovat Yle TV1, Yle TV2, Yle Teema & Fem, MTV3, AVA, Sub, Nelonen, Hero, Jim, Liv, TV5, Kutonen, Frii, TLC,  STAR Channel ja National Geographic. Huomioithan kuitenkin, että kaikki kotimaisten peruskanavien ohjelmat eivät ole tallennettavissa muun muuassa tekijänoikeudellisista ja lainsäädännöllisistä syistä. Tallentamisen lisäksi Tallennuspalvelussa voi katsoa Ylen kanavien (Yle TV1, Yle TV2 ja Yle Teema & Fem) suoria lähetyksiä.

Tallennuspalvelun avulla pystyt asettamaan ja katsomaan tallennuksia boksilla, mobiililaitteella ja tietokoneen nettiselaimella. Lisäksi tallennukset tallentuvat aina ohjelman alusta asti, vaikka alottaisit tallennuksen viime minuuteilla. Tekijänoikeussyistä johtuen maksukanavien tallentaminen tallennuspalvelua käyttäen ei ole mahdollista. Tallennuspalvelun tallennukset tapahtuvat tunnuskohtaisesti, eikä laitekohtaisesti. Tämä tarkoittaa sitä, että jos sinulla on useampi Telia Play -tunnus ja haluat saman tallennuksen toisellekin tunnukselle, täytyy se asettaa erikseen kyseisellä tunnuksella. 

 

5. Miten tallennan ohjelmia tallennuspalvelulla?

 

Ohjelmien tallennus onnistuu Telia Play -sovelluksella, nettiselaimella ja Telia Play -boksilla. Tallentaminen toimii Telia Play -sovelluksessa tai selaimella osoitteessa teliaplay.fi. Voit asettaa yksittäisiä tallennuksia tai sarjatallennuksia ohjelmille, jolloin ne tallentuvat verkkoon. Tallennuksen tekeminen on myös helppoa Telia Play -boksilla. Voit tallentaa ohjelmia boksin ohjelmaoppaan tai katseltavan ohjelman kautta. Löydät tarkemmat ohjeet tallentamiseen Telia Play -sovelluksella, boksilla ja selaimella täältä.

 

6. Miten irtisanon Telia Play - tai kanavapakettitilaukseni?

 

Telia Play -boksi-tilauksen ja Telia Play -kaapelikortin irtisanominen onnistuu asiakaspalvelumme kautta. Telia Play -boksin irtisanomisaika on 14 vuorokautta. Jos käytössäsi on pelkästään Telia Play -sovellus ilman mitään edellämainituista, irtisanominen ei varsinaisesti ole tarpeellista, sillä Telia Play -sovellus ja käyttäjätunnus ovat maksuttomia.

Kanavapakettitilauksiasi voit hallinnoida Minun Telian kautta, jos kanavapaketit on tilattu Telia Play -boksille tai Telia Play -sovellukselle. Kirjaudu ensin Minun Teliaan, jonka jälkeen pääset irtisanomaan haluamasi kanavapaketit. Kaapelikortille tilatut kanavapaketit pystyt irtisanomaan meidän asiakaspalvelumme kautta. Toistaiseksi voimassa olevien kanavapakettien irtisanomisaika on 30 vuorokautta.

 

7. Miten teen muutoksia tilaamiini kanavapaketteihin?

 

Kanavapakettien irtisanominen ja uusien kanavien tilaus hoituu Minun Telian kautta. Kanavapakettitilauksien hallinta onnistuu siis kätevästi Minun Teliasta, kun olet kirjautuneena. Minun Telian lisäksi muutoksien tekeminen onnistuu myös asiakaspalvelustamme ja Telia Kaupoista.

 

8. Olen muuttamassa, mitä tehdä Telia Play -palvelulleni?

 

Jos olet muuttamassa, muuttavat Telia Play -palvelut mukanasi. Useat palvelumme eivät tarvitse erillistä muuttoilmoitusta tai toimenpiteitä muuttohetkellä. Kun teet muuttoilmoituksen Postille sekä Digi- ja väestötietovirastolle, päivittyvät tiedot automaattisesti järjestelmiimme.

Nämä Telia Play -palvelut eivät vaadi Postille sekä Digi- ja väestötietovirastolle tehdyn muuttoilmoituksen lisäksi muuta:

  • Telia Play -sovellus
  • Telia Play -boksi ilman Telian laajakaistaa

Jos sinulla on Telia Play -boksi Telian laajakaistalla, tällöin sinun tulee olla yhteydessä meihin, kun olet muuttamassa. Ota yhteyttä meidän asiakaspalveluumme. Samalla kertaa voit sopia laajakaistayhteyden siirrosta uuteen osoitteeseen ja hoitaa Telia Play -palvelun muuton.

 

9. Mitä tehdä, kun Telia Play -boksi ei toimi oikein?

 

Jos Telia Play -boksi ei toimi oikein, kanavat pätkivät tai eivät näy, tai sinulla on jokin muu ongelmatilanne boksin kanssa niin aloita sammuttamalla virta reitittimestä ja käynnistä laite hetken päästä uudelleen. Varmista seuraavaksi, että nettiyhteytesi on kunnossa, sillä Telia Play -boksi toimii nettiyhteyden välityksellä. Jos nettiyhteyden kanssa on ongelmia, löydät neuvoja asiakastuestamme.

Jos nettiyhteytesi on kunnossa ja boksi ei toimi oikein, irroita seuraavaksi boksin virtajohto, odota noin 10 sekuntia ja kytke virtajohto takaisin. Tämän jälkeen varmista vielä, että boksi yhdistyy nettiin ja että HDMI-kaapeli on kunnolla kiinni televisiossa sekä digiboksissa. Kannattaa myös samalla tarkistaa meidän ajankohtaiset häiriötiedotteet.

Jos nämä eivät poistaneet ongelmaa, tee boksille resetointi. Boksien mallikohtaiset resetointiohjeet löydät laiteohjeistamme.

 

10. Kuinka monella laitteella voin katsoa sisältöjä yhtä aikaa Telia Playssa?

 

Telia Play -boksia voi katsoa vain sillä TV-ruudulla johon boksi on liitetty. Puolestaan Telia Play -sovellusta voi katsoa kahdella laitteella yhtä aikaa. Kun sinulla on käytössäsi Telia Play -boksi sekä sovellustili Telia Play -sovellukseen, voit katsoa sisältöjä yhtä aikaa yhteensä kolmella eri laitteella. On myös hyvä huomioida, että teliaplay.fi:n käyttö eri selaimilla lasketaan erillisiksi laitteiksi. Poikkeuksena videovuokraukset, joita voi katsella kahdella eri laitteella yhtä aikaa.

 

 

---

Lue myös:

 


0 vastausta

Ei vielä vastauksia. Ole sinä ensimmäinen ja vastaa, kysy tai kommentoi!

Vastaa