Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Se_Jesse
Moderaattori
Moderaattori
  • 49 custom-general.kudos
  • 119 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Usein kysytyt kysymykset: Telia TV

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

 

Tämä artikkeli tarjoaa sinulle hyödyllistä tietoa Telia TV -palveluun liittyen. Liittyi asiasi sitten käyttöönottoon, kanavapakettien muutoksiin tai digiboksin ongelmatilanteeseen, niin tästä artikkelista löydät vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin koskien Telia TV -palvelua.

 

Sisällysluettelo:

 

  1. Miten otan Telia TV digiboksin käyttöön?
  2. Mitä jos olen unohtanut salasanani Telia TV -palveluun?
  3. Kuinka nopean netin tarvitsen katsoakseni Telia TV digiboksia?
  4. Miten tallennuspalvelu toimii?
  5. Miten tallennan ohjelmia tallennuspalvelulla?
  6. Miten irtisanon Telia TV- tai kanavapakettitilaukseni?
  7. Miten teen muutoksia tilaamiini kanavapaketteihin?
  8. Olen muuttamassa, mitä tehdä Telia TV -palvelulleni?
  9. Mitä tehdä, kun Telia TV digiboksi ei toimi oikein?
  10. Kuinka monella laitteella voin katsoa sisältöjä yhtä aikaa Telia TV:ssa?

 

1. Miten otan Telia TV digiboksin käyttöön?

 

Kytke digiboksi televisioosi ja varmista, että laite on päällä. Seuraavaksi yhdistä digiboksi verkkoon, sillä toimiakseen digiboksi tarvitsee nettiyhteyden. Ensimmäisellä kerralla, kun digiboksia käynnistetään, laite alkaa ladata ohjelmistoa. Tämä saattaa kestää muutamia minuutteja. Tämän jälkeen pääset kirjautumaan sisään Telia TV -tunnuksillasi, jotka olet vastaanottanut tekstiviestillä tai sähköpostilla. Varmista vielä, että kirjoitat käyttäjätunnuksen ja salasanan oikein. Löydät tarkat ohjeet Telia TV digiboksin käyttöönottoon ja asennukseen liittyen myös laitteen mukana tulleesta asiakasoppaasta tai meidän asiakastuen sivulta.

 

2. Mitä jos olen unohtanut salasanani Telia TV -palveluun?

 

Jos unohdit salasanasi Telia TV -palveluun, niin ei hätää, sillä saat helposti itsellesi uuden salasanan, jotta palvelun käyttö taas onnistuu. Jos käytössäsi on Telia TV digiboksi ilman Telian kiinteää laajakaistaa, mene ensin tänne: Unohtuiko Telia TV salasana? Tämän jälkeen kirjoita käyttäjätunnuksesi pyydettyyn kenttään. Käyttäjätunnus voi olla sähköpostiosoitteesi tai sinun itse määrittelemä tunnus. Kun olet kirjoittanut käyttäjätunnuksesi pyydettyyn kenttään, klikkaa Lähetä-painiketta. Saat muutaman minuutin kuluessa Telia TV -tilillesi liitettyyn sähköpostiin salasanan vaihtolinkin, joka on voimassa 10 minuuttia.

 

Jos käytössäsi on Telia TV digiboksi Telian kiinteällä laajakaistalla, pystyt vaihtamaan salasanasi suoraan Minun Teliassa. Kirjaudu ensin Minun Teliaan ja valitse Liittymäni ja palveluni -sivulta Minun TV-tilini. Tämän jälkeen valitse Telia TV digiboksi laajakaistalla, jonka jälkeen pääset vaihtamaan uuden salasanan kohdasta Tilauksen hallinta.

 

Telia TV -sovelluksen salasanan pääset vaihtamaan täältä: Unohtuiko Telia TV salasana? Kirjoita pyydettyyn kenttään käyttäjätunnuksesi ja klikkaa Lähetä-painiketta, jonka jälkeen saat muutaman minuutin sisällä sähköpostiviestin osoitteeseen, joka on liitetty Telia TV -tiliisi. Pääset viestissä olevan linkin kautta vaihtamaan salasanasi, linkki on voimassa 10 minuuttia.

 

3. Kuinka nopean netin tarvitsen katsoakseni Telia TV digiboksia?

 

Telia TV digiboksi toimii nettiyhteyden välityksellä. Toimiakseen digiboksi tarvitsee riittävän nopeuden televisiokuvan siirtämiseen. Nettiyhteyden nopeuden on oltava vähintään 1 Mbit/s. Saat riittävän hyvän katselukokemuksen tv-ruudulle 2,5 Mbit/s nopeudella, mutta paras kuvanlaatu on saavutettavissa 8 Mbit/s nopeudella.

 

4. Miten tallennuspalvelu toimii?

 

Tallennuspalvelulla pystyt tallentamaan ohjelmia kotimaisilta peruskanavilta - vaikka usealta kanavalta samanaikaisesti. Käytössäsi oleva tallennustila on rajaton, joten voit tallentaa haluamiasi tv-ohjelmia rajattomasti. Tallenteet ovat katsottavissa 90 vuorokautta, jonka jälkeen ne poistuvat automaattisesti. Tallennuksen piiriin kuuluvat kanavat ovat Yle TV1, Yle TV2, Yle Teema & Fem, MTV3, AVA, Sub, Nelonen, Hero, Jim, Liv, TV5, Kutonen, Frii, TLC, FOX, AlfaTV ja National Geographic. Huomioithan kuitenkin, että kaikki kotimaisten peruskanavien ohjelmat eivät ole tallennettavissa muun muuassa tekijänoikeudellisista ja lainsäädännöllisistä syistä.

 

Tallennuspalvelun avulla pystyt asettamaan ja katsomaan tallennuksia digiboksilla, mobiililaitteella ja tietokoneen nettiselaimella. Lisäksi tallennukset tallentuvat aina ohjelman alusta asti, vaikka alottaisit tallennuksen viime minuuteilla. Tekijänoikeussyistä johtuen maksukanavien tallentaminen tallennuspalvelua käyttäen ei ole mahdollista. Tallennuspalvelun tallennukset tapahtuvat tunnuskohtaisesti, eikä laitekohtaisesti. Tämä tarkoittaa sitä, että jos sinulla on useampi Telia TV -tunnus ja haluat saman tallennuksen toisellekin tunnukselle, täytyy se asettaa erikseen kyseisellä tunnuksella.

 

5. Miten tallennan ohjelmia tallennuspalvelulla?

 

Ohjelmien tallennus onnistuu Telia TV -sovelluksella, nettiselaimella ja Telia TV digiboksilla. Tallentaminen toimii Telia TV -sovelluksessa tai selaimella osoitteessa tv.telia.fi. Voit asettaa yksittäisiä tallennuksia tai sarjatallennuksia ohjelmille, jolloin ne tallentuvat verkkoon. Tallennuksen tekeminen on myös helppoa Telia TV digiboksilla. Voit tallentaa ohjelmia digiboksin ohjelmaoppaan tai katseltavan ohjelman kautta. Löydät tarkemmat ohjeet tallentamiseen Telia TV -sovelluksella, nettiselaimella ja Telia TV digiboksilla täältä.

 

6. Miten irtisanon Telia TV- tai kanavapakettitilaukseni?

 

Telia TV digiboksi -tilauksen ja Telia TV kaapelikortin irtisanominen onnistuu asiakaspalvelumme kautta. Irtisanomisaika on 14 vuorokautta. Jos käytössäsi on pelkästään Telia TV -sovellus ilman mitään edellämainituista, irtisanominen ei varsinaisesti ole tarpeellista, sillä Telia TV -sovellus ja käyttäjätunnus ovat maksuttomia.

 

Kanavapakettitilauksiasi voit hallinnoida Minun Telian kautta, jos kanavapaketit on tilattu Telia TV digiboksille tai Telia TV -sovellukselle. Kirjaudu ensin Minun Teliaan, jonka jälkeen pääset irtisanomaan haluamasi kanavapaketit. Kaapelikortille tilatut kanavapaketit pystyt irtisanomaan meidän asiakaspalvelumme kautta. Toistaiseksi voimassa olevien kanavapakettien irtisanomisaika on 30 vuorokautta.

 

7. Miten teen muutoksia tilaamiini kanavapaketteihin?

 

Kanavapakettien irtisanominen ja uusien kanavien tilaus hoituu Minun Telian kautta. Kanavapakettitilauksien hallinta onnistuu siis kätevästi Minun Teliasta, kun olet kirjautuneena. Minun Telian lisäksi muutoksien tekeminen onnistuu myös asiakaspalvelustamme ja Telia Kaupoista.

 

8. Olen muuttamassa, mitä tehdä Telia TV -palvelulleni?

 

Jos olet muuttamassa, muuttavat Telia TV -palvelut mukanasi. Useat palvelumme eivät tarvitse erillistä muuttoilmoitusta tai toimenpiteitä muuttohetkellä. Kun teet muuttoilmoituksen Postille sekä Digi- ja väestötietovirastolle, päivittyvät tiedot automaattisesti järjestelmiimme.

 

Nämä Telia TV -palvelut eivät vaadi Postille sekä Digi- ja väestötietovirastolle tehdyn muuttoilmoituksen lisäksi muuta:

 

  • Telia TV -sovellus
  • Telia TV digiboksi ilman Telian laajakaistaa

 

Jos sinulla on Telia TV digiboksi Telian laajakaistalla, tällöin sinun tulee olla yhteydessä meihin, kun olet muuttamassa. Ota yhteyttä meidän asiakaspalveluumme. Samalla kertaa voit sopia laajakaistayhteyden siirrosta uuteen osoitteeseen ja hoitaa Telia TV:n muuton.

 

9. Mitä tehdä, kun Telia TV digiboksi ei toimi oikein?

 

Jos Telia TV digiboksi ei toimi oikein, kanavat pätkivät tai eivät näy, tai sinulla on jokin muu ongelmatilanne digiboksin kanssa niin aloita sammuttamalla virta reitittimestä ja käynnistä laite hetken päästä uudelleen. Varmista seuraavaksi, että nettiyhteytesi on kunnossa, sillä Telia TV digiboksi toimii nettiyhteyden välityksellä. Jos nettiyhteyden kanssa on ongelmia, löydät neuvoja asiakastuestamme.

 

Jos nettiyhteytesi on kunnossa ja digiboksi ei toimi oikein, irrota seuraavaksi digiboksin virtajohto, odota noin 10 sekuntia ja kytke virtajohto takaisin. Tämän jälkeen varmista vielä, että digiboksi yhdistyy nettiin ja että HDMI-kaapeli on kunnolla kiinni televisiossa sekä digiboksissa. Kannattaa myös samalla tarkistaa meidän ajankohtaiset häiriötiedotteet.

 

Jos nämä eivät poistaneet ongelmaa, tee digiboksille resetointi. Digiboksien mallikohtaiset resetointiohjeet löydät laiteohjeistamme.

 

10. Kuinka monella laitteella voin katsoa sisältöjä yhtä aikaa Telia TV:ssa?

 

Telia TV digiboksia voi katsoa vain sillä TV-ruudulla johon digiboksi on liitetty. Puolestaan Telia TV -sovellusta voi katsoa kahdella laitteella yhtä aikaa. Kun sinulla on käytössäsi Telia TV digiboksi sekä sovellustili Telia TV -sovellukseen, voit katsoa sisältöjä yhtä aikaa yhteensä kolmella eri laitteella. On myös hyvä huomioida, että tv.telia.fi:n käyttö eri selaimilla lasketaan erillisiksi laitteiksi. Poikkeuksena videovuokraukset, joita voi katsella kahdella eri laitteella yhtä aikaa.

 

 

---

 

Lue myös

 
| Telia Yhteisön moderaattori | Urheilu ja elokuvat |
0 vastausta