kirjoitti:
Aamulla huomasin seurannassa olevan "keruussa varastossa". Sittemmin tila päivittyi "tilaus vastaanotettu" -tilaan.
Toimituksen ennustuste päivämäärä edelleen näkyvissä kyllä, sen ollessa 28.9.
Onko tämä nyt oikeasti siis kerätty jo, vai oliko "virheellinen" keruuilmoitus?
Kyselin tästä mutta mitään kummempaa en saanut irti kuvauksesi perusteella, edellyttäisi tilauksesi penkomista tarkemmin. Näin ollen tilanne voi olla kummin vain, joko laite on sieltä nyt tulossa tai se tulee myöhemmin. Jos sinulla ei ole kiire niin odota tovi ja katso miten status siellä etenee vai eteneekö. Muutoin ota yhteys asiakaspalveluumme niin tutkimme asian 🙂>
@Minimon kirjoitti:
Ei tää nyt maailmaani kaada et saapuu ensi viikolla puhelin mutta hieman pettynyt oloni on kyllä mut joo olisi ollut vain kiva tiedostaa jo tilatessa et se aikaleima ei tarkota heti sitä aikaa kun tilaus on tehty.
Kiitos kun kerroit. En kommentoi muiden firmojen tekemisiä mutta uskon, että muillakin tilaus käy aina tietyt prosessit läpi. En toki varmuudella sano mutta näin uskoisin.
Osalla asiakkaista tilaus menee putkesta läpi (melkein) saman tien, osalla siinä voi mennä aikaa. Etukäteen ei pysty sanomaan kauanko juuri siinä omassa tilauksessa menee, ennenkuin se on valmis ja siirtyy odottamaan tavaraa.
Ymmärrän toki harmistuksesi, nämä on minun mielestäni omanlaisiaan vuotuisia "merkkipaaluja" kalenterissa ja olisi hyvä, että kaikki menisi täydellisesti. Jos tuo detaili olisi ollut tiedossasi ei se olisi toimitusaikaan vaikuttanut mutta fiilikseen kyllä. Toisaalta laitteen toimitukseen ja toimitusaikaan vaikuttaa myös se, että tuleeko sitä heti myynninaloitukseen ja paljonko sitä jengi tilaa.
Kuten mainitsin ketjussa aiemmin niin verkkokauppamme uudistuu. Jos tähän nykyiseen ei tule tässä asiassa muutosta niin yritän saada muutoksen siihen uuteen 🙂>
Vastaan tähän itse itselleni.
Taisi tosiaan olla virheellinen keruuseen otto tjsnp. Tänä aamuna status on vaihtunut jälleen, mutta negatiiviseen suuntaan "odottaa varaston täydennystä".
No, kunhan tässä ei pääse toistumaan nyt edes 1% verran talven ja kevään RTX näytönohjain sekoilu, niin ei tarvitse mieltä pahoittaa jälleen. Mutta on kyllä tuumattava, että toinen ostokokemus putkeen Telialta, eikä nämä tunnu vaan toimivan täällä "kuin junan vessa". Toki, molemmat ostetut kapineet on olleet globaalisti hyvin haluttuja hyödykkeitä 🙂>
kirjoitti:
No, kunhan tässä ei pääse toistumaan nyt edes 1% verran talven ja kevään RTX näytönohjain sekoilu, niin ei tarvitse mieltä pahoittaa jälleen. Mutta on kyllä tuumattava, että toinen ostokokemus putkeen Telialta, eikä nämä tunnu vaan toimivan täällä "kuin junan vessa". Toki, molemmat ostetut kapineet on olleet globaalisti hyvin haluttuja hyödykkeitä
Nämä caset eroavat toisistaan siinä, että omppua on saatavissa. Ei rajattomasti (=hyllytavaraksi heti päivästä yksi alkaen) mutta on kuitenkin ja viikottain tulee lisää. Näytönohjain-casessa meni asioita pieleen mutta ei mennä nyt niihin, tämä ketju on omppuketju 🍏>😁>
@TeroRe Saako kysyä että, milloin ensiviikolla toinen erä alkaa?
Noita puhelimia olisi voinut kyllä tiputella postiin varhaisemmassa vaiheessa, jos itse sai keruuilmoituksen aamusta, niin ilmeisesti ihan loppuvaiheessa kiikutettiin Postiin. Vasta myöhään illalla se ennätti Vantaalle lajitteluun. Maanantaiksi tulee tai jopa vasta tiistaiksi. Toki olen tyytyväinen, kun edes saan sen puhelimen nyt, vaikka tiedostaen siitä maksoin enemmän (Valitsin mallin, jolla ajattelin olevan vähemmän kysyntää), mutta tämä pakkaus ja postitus ei mennyt nappiin. Posti on posti mutta ei nekään voi toimittaa tuotetta ennenkuin sen saavat.
EDIT: Juuri kun sain ulistua, niin tuli tekstiviesti, että on noudettavissa 😁> Tuo
@BiggieL kirjoitti:
@TeroRe Saako kysyä että, milloin ensiviikolla toinen erä alkaa?
Tottakai saa kysyä, mitä vain. Vastaan mihin voin 🙂>
Juuri nyt en tiedä minä päivänä seuraava kuorma tulee, kyselen tämän perään ja palaan asiaan.
@TeroRe Alright kiitoksia 👍>
@Papluti kirjoitti:
...tämä pakkaus ja postitus ei mennyt nappiin. Posti on posti mutta ei nekään voi toimittaa tuotetta ennenkuin sen saavat.
EDIT: Juuri kun sain ulistua, niin tuli tekstiviesti, että on noudettavissa 😁>
Ymmärrän kiireen ja innostuksen mutta tukusta lähtee päivittäin matkaan myös muuta kamaa kuin vain omppuja. Yhtä lailla jokainen asiakas odottaa omia laitteitaan saapuvaksi, on se sitten omppu tai mikä tahansa muu, kaikki pitää saada nopeasti matkaan. Yleisesti ottaen meillä on nopea toimitus, tapauksesta riippuen laite on jopa seuraavana arkipäivänä postissa.
Jos mietitään ensi vuotta niin pitäisikö meillä siis rekrytä pelkästään omenatoimituksille omat dedikoidut henkilöt 😀>
@TeroRe Ens vuodelle ehdottomasti lisää jengiä toimittamaan omppuja jos se lisäisi toimituksen määrää ja nopeutta. Tehän näätte tilastot tän vuoden ja menneiden vuosien varrelta kysynnän tarpeen niin sitä myötä myös tilauksia ompulta lisää esim sekä myös ennakkossa parannus siihen aikaleimaan. Et silloin kuin on tilaus tehty vaikka 15.01 niin se myös olisi jo silloin jonossa!
@TeroRe Ja myös ois kova sana tarjota se kolmen vuoden takuu myös niille jotka eivät välttis ole teidän liittymä asiakas. Esim DNA:lla on näin.
Minähän olen teidän liittymä asiakas niin kuulun tuohon 3 vuoden takuun systeemiin. Se voisi olla kova sana kun rakennatte uutta verkkokauppaa:)
Itsekin tässä odotellut kovasti puhelinta saapuvaksi. Pakattiin perjantaiaamuna matkaan ja ollut siitä asti postin seurannassa. Koska olen näissä asioissa kärsimätön luonne, on odottelu aikamoista varpailla hyppimistä.
Mutta SILTI. Tein tänne tunnukset siksi, että pääsen antamaan tasapainottavaa palautetta.
Mielestäni täällä on kiukuteltu aika paljon turhan päiten. Käsittääkseni iphoneja pystyvät tilaamaan vain täysi-ikäiset, joten luulisi sen näkyvän täällä palstallakin, mutta ei. Ilmenee käytöstä joka muistuttaa taaperoiden itkupotkuraivareita kaupan lattialla karkkihyllyn edessä.
Telia ei voi vaikuttaa kaikkeen koko ajan kaikkien hyväksi yhtä aikaa. Ja mitään muuta Telia ei nähdäkseni ole väittänyt; toimitukset alkoivat ennakkoon ilmoitettuna päivänä ja Telian edustaja on erittäin kärsivällisesti vastannut niihin kysymyksiin, joihin on ollut mahdollista vastata. Mitään sellaista ei ole luvattu, mitä ei olisi pidetty. Kaikki eivät tietenkään saa puhelinta yhtä aikaa. Toivoisin aikuisten ihmisten ymmärtävän, että näihin asioihin vaikuttaa miljoona muuttujaa, eikä vain se mitä Telia milloinkin ”vaivautuu tekemään kunnolla”, niin kuin joistain kommenteista tuntuisi henkivän ajateltavan.
Jokainen pärjää vanhalla puhelimellaan vielä pari tuntia tai päivää tai viikkoakin. ”Niin mutta kun minä haluan” on huono argumentti sen puolesta, että Telialla olisi pallo hukassa. Se, että joutuu vähän odottamaan, ei ole automaattisesti epäreilua.
Kiitos ketjun Telian edustajalle updateista, ne ovat tehneet odottamisesta siedettävämpää. 🙂> vaikka sormet syyhyävät niin on niitä asioita joihin voi vaikuttaa ja niitä joihin ei voi, ja jokaisen täysikäisen olisi hyvä olla edes sen verran kärsivällinen että malttaa erottaa nuo kaksi toisistaan!
@Banaani124 Helppohan se sun sanoo kuin tilauksesi on matkalla 😂>
En tiedä mikä sanomassani muuttuisi sen vuoksi jos ei olisi.
Sepäse jos minäkin olisin saanut viestin perjantaina että, puhelimeni olisi pakattu en tulisi tänne kirjoittelemaan….
Toivon, että @Banaani124 kritiikki ei kohdistunut minuun, ja jos kohdistui niin hänen ymmärtävän sen, että ihan aiheesta kritiikkiä täältä annan. Telialla oli mahdollisuus ennakoida tämän julkistuksen kanssa, se, että se jäi vaillinnaiseksi on asia josta voi kritisoida. @TeroRe on tosiaan vastannus sen puitteissa, mitä hän ylipäätään meille voi vastata, ja sitä minä en ole kritisoinut. Minusta hänen kirjoitukset ovat olleet todella asiakaspalveluhenkisiä, mikä varmaan kuuluu asiaan kun se on hänen työnsä. Silti, se on toki asia josta voi kiittää, ja minä kiitän myös.
Ei ole Telian hallussa myöskään se, että koronan aikainen sirupula todennäköisesti on vaikuttanut myös puhelinten saatavuuteen. Eri operaattorit ja kaupat todennäköisesti tilaavat juuri sen verran mitä heidän on mahdollista saada. En syytä heitä myöskään tästä. Suurin osa on myös tietoinen siitä, että eri malliversioille on omat jonot, joka on ihan järkeenkäypää. Aina kritiikkini kohde olisi ollut vain se, että kun tiedetään tälläisen ryppään olevan tulossa tilauksiin, siihen etukäteen voisi varautua. En pyydä mitään erityiskohtelua ompun tilaajiin niiden muiden tarvikkeiden tilaajien ohi kuten @TeroRe vitsaili, mutta jos tässä on tosiaan pakkaajien vuoksi pullonkaula myös muiden tavaroiden tilaajille, niin sitä suuremmalla syyllä olisi pitänyt varautua eikö.
Toinen kritiikin kohde voisi olla tämä 😁> Vai ei Telialta tilaaville ei-liittymäasiakkeille sitten tullut tuota 3v takuuta. Siinä toki itse tein virheen kun vain oletin näin, kun näin tuon takuun olevan muilla operaattoreilla.
@Banaani124 Juu jokasella saa olla omat mieli piteet mutta aika mönköö tulla tänne sanoo, et jengi olis jotain kiukkusia taaperoita yms. Tässä on kyseessä todella iso ja varakas firma et ihan mun oma mielipiteeni on, että kyllä tähän hieman hieno säätöä kaivataan kun jengi maksaa tuhansia euroja luureista jo muutenkin✌️>
Koska seuraava erä on tulossa?😁>
Firma on iso ja varakas, mutta sitä vastaavia ovat ne haasteetkin. Juuri tuossa mielestäni tulee se asenneongelma että kun Juuri Minun puhelintani ei ole toimitettu jo perille vaikka firma on iso ja varakas.
@BiggieL , pointtini juuri yritti olla se, että ei kai mielipiteeseen yrityksen toiminnasta pitäisi vaikuttaa sen, sattuiko juuri itselle se tuuri vai ei. Se on juuri se ”mutta kun Minä” -asenne.
Apple toimittaa tietyn määrän. Telia olisi ottanut enemmänkin jos olisi saanut. Ei siis Telian vika.
Varastossa tietty määrä ihmisiä töissä. Tähän voisi vaikuttaa mutta sen kustannukset olisivat valtavia. Telia ottaisi aika paljon takkiin nopeuttaakseen keskimääräistä tilausta edes yhden ainoan päivän. Tämä koskee suurinta osaa yrityksistä, minkä takia juri MIKÄÄN yritys ei pysty vastaamaan hetkelliseen kysyntäpiikkiin. Eli tässä asiassa Telia ei ole sen syyllisempi kuin kukaan muukaan.
Varaston sijainti tod näk vaikutti siihen, milloin iphonet tulivat. Tähänkään ei Telia voi hetkelliseen hypeen vastaamiseksi vaikuttaa, vaan varastojen sijainnit ovat todella isoja kysymyksiä. Ei siis oikein Telian vika tämäkään.
Joten mikä siis on sitä, missä Telian olisi pitänyt toimia toisin? Miksei esiin tule konkreettisia esimerkkejä siitä, että Telia ei olisi tehnyt kaikkea, mikä on kohtuullisesti odotettavissa mahdolliseksi?
Edit SannaMKoo: Lisätty käyttäjätägi
Missä päin vaikutat, pk-seudulla?,
missä päin? 🙂> mietin että voisiko itsellekin tuuri käydä että tänään olisi automaatissa.
@Papluti kirjoitti:
Telialla oli mahdollisuus ennakoida tämän julkistuksen kanssa, se, että se jäi vaillinnaiseksi on asia josta voi kritisoida.
Jotta ymmärrän varmasti mistä kyse niin ihan varmistuksena, mikä tässä ennakoinnissa meni siis pieleen? Tämäkö:
@Papluti kirjoitti:
Aina kritiikkini kohde olisi ollut vain se, että kun tiedetään tälläisen ryppään olevan tulossa tilauksiin, siihen etukäteen voisi varautua. En pyydä mitään erityiskohtelua ompun tilaajiin niiden muiden tarvikkeiden tilaajien ohi kuten @TeroRe vitsaili, mutta jos tässä on tosiaan pakkaajien vuoksi pullonkaula myös muiden tavaroiden tilaajille, niin sitä suuremmalla syyllä olisi pitänyt varautua eikö.
En sanonut että se on pullonkaula, mietin vain ääneen, kun tosiaan samaan aikaan on myös muita tilauksia toimitettavana 🙂> Tukussa tehtiin hyvää duunia sen jälkeen, kun rekat kaarsivat pihaan.
@Papluti kirjoitti:
Toinen kritiikin kohde voisi olla tämä 😁> Vai ei Telialta tilaaville ei-liittymäasiakkeille sitten tullut tuota 3v takuuta. Siinä toki itse tein virheen kun vain oletin näin, kun näin tuon takuun olevan muilla operaattoreilla.
En edelleenkään kommentoi muiden tekemisiä mutta Suomessa on muitakin operaattoreita, joilla on vastaava edellytys pidemmälle takuulle, kuin meilläkin.
Niin tai näin, kiitos kommenteistasi ja ajatuksistasi. Tarkoitus on joka vuosi parantaa ja nämä kaikki on meille arvokkaita kommentteja siinä mielessä 🙂>
@BiggieL kirjoitti:
@TeroRe Saako kysyä että, milloin ensiviikolla toinen erä alkaa?
@Elviira16 kirjoitti:
Koska seuraava erä on tulossa?😁>
Tämän hetken arvion mukaan ensi viikon loppupuolella tulee seuraava erä 🙂>
@Banaani124 en voi toki toisen puolesta sanoa, mutta aika iso oletus, että täällä asioivat pitävät tuota ongelmana vain, koska he eivät saaneet puhelinta. Toki, näillä ihmisillä on suurempi motivaatio puhua siitä, koska asia heitä henkilökohtaisesti koskettaa. Mutta on se minustakin hassua noin yleisesti heittää, että ihminen on lapsellinen. Eikö firman toimintaa saa kritisoida? Se, jos joku henkilö lähettää nollapostauksia vain pahasta mielestä on tietysti yksi asia, mutta näitä löytyy joka ryhmästä eikä sen mukaan nimitetä koko ryhmää adjektiiveilla. Se taas on tosiaan firman tasapainoilua, että missä asiassa haluavat vaikuttaa asiakastyytyväisyyteen ja missä säästää, sitä on ulkoa päin vaikea sanoa, mikä olisi se ideaalein ratkaisu, mutta voi sitä kertoa missä olisi toivonut parempaa. Se, että minä kysyin missä päin varasto on, johtui ihan vain siitä, että voisin arvioida kauanko menee aikaa postilla kuljettaa sieltä tänne. En todellakaan ollut vaatimassa siirtämään varastoa hypen vuoksi 😁> 😁> 😁> tai näin minä ymmärsin tuon sinun kommenttisi siihen, ettei Telia voi varaston sijaintiin vaikuttaa. Ehkä auttaisi tiedostaa, etteivät kaikki kirjoita täällä samalla mielentilalla. Toki tekstimuoto on formaattina hankala.
Tämä viesti on nyt pituudeltaan pitkä verrattuna aiheeseen, mutta ajattelin nyt "laajemmin" vastata lähinnä siksi, ettei jotkut heitä liikaa omaa tulkintaa sekaan. Lisäksi vielä, jos näkee, että jollain foorumilla jollakulla on mennyt asia tunteisiin, niin voi miettiä myös auttaako se, että menee itse heittämään vettä myllyyn lisää vai ehkä vain huomiottajättäminen. Niistä viesteistä voi vähän koittaa tulkita, onko henkilö ns. hedelmällistä maaperää millekään kritiikille hänen käytöstä kohtaan, etenkin jos se ilmaistaan provosoivasti.
@TeroRe Jos varastolla pakkaaminen ja lähettäminen on se kohta, missä tuotteiden eteenpäin saanti hidastuu, niin on se ketjun ns. pullonkaula silloin. En väittänyt että käytit tuota termiä, minä käytin kuvaamaan tuota tilannetta. Kyllähän te saitte eilen lopulta kaikki postiin, ja muistelin, että ne tulivat teille vähän hassusti, siis osa erästä oli hetken hukassa. Silloin ette kaikkiin päässeet edes vielä käsiksi niitä pakkaamaan. Enkä usko, että tämä tosiaan suurimmalle osalle oli mikään katastrofi. Toki ihmiset sanovat parannusehdotuksia, toiset enemmän järjellä ja toiset tunteella, ja sinä oletkin sanonut ottavansa niitä ylös. Niitä sitten harkitaan tai ei.
@Banaani124 Miks sää tänne palstalle tuut kertoo et meillä täällä yhteisössä ns kaikilla muka asennevikaa tätä ennakko hässäkkää koskien?
Tää on just nimen omaan sitä varten, että voidaan antaa palautetta et ens vuonna tää toimis paremmin! Eikä sen sijaan, et tullaan asennavikaseks sanomaan.. äly hoi.
Ja niin iso on firma ja varakas sekä haastet on oma luokkansa mut kyllä näillä isoilla operaattoreilla on varaa ihan helposti panostaa näihin asioihin jos ymmärrät numeroiden päälle.. Ja Telia varmaan hirveesti ota takkiinsa jos sais lisää jengiä varastolle ennakoissa..
”Yrityksen Telia Finland Oyj (1475607-9) liikevaihto oli 1,2 miljardia euroa 2020 ja työllisti 2788 henkilöä. Liikevaihto laski 3,8 %. Liiketoiminnan voitto oli 48,7 miljoonaa euroa ja liikevoittoprosentti oli 4,1 %. Yhtiön omavaraisuusaste oli 30 %.”
et jos ne tuosta muutama kybä tonni laittaa likoo ni paljoa häviä😂> samalla kumminkin liittymä kaupat päälle ni vois enemminki tulla samalla voittoakin mut jossittelut sikseen. Yhteisö on sitä varten, että saadaan tää asia esim ens vuonna paremmaksi nyt näin omppujen ennakoissa. Eikä siksi, että täällä vaan on joukko asennevikasia..
Ja totta kai se muuttaa mieltä firmasta jos tulee kommervenkkejä firman kanssa!
@BiggieL Ja tää kaveri odotti synttäreiksi puhelinta niin totta kai se harmittaa, että ei saanut omppua perjantaille.✌️>