Uudet Apple iPhonet sekä Apple Watchit, tietoa kootusti



Näytä ensimmäinen kirjoitus

473 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@karbi ja @agent003 sekä muut, päivitin juuri kellojen osalta taulukkoon linkit jotka vievät kyseisen kellon kohdalle verkkokauppaan ja josta selviää kyseinen malli tarkemmin. Kyse on tosiaan eri versioista vaikka väri on sama :)

@JasaJasa emme ole mielestäni kertoneet toimitusaikaa tai arviota siitä missään vaiheessa. Olemme kertoneet täällä Yhteisössä kellojen osalta, että toimituksien kanssa voi kestää viikkoja mutta niiden osalta tilanne kävi juurikin toisin päin - kelloja alkoi tipahtelemaan meille tukkuun nopeammin kuin alunperin arvioimme. Tilanne ei ole hyvä vieläkään mutta parempi se on kuitenkin kuin arvioimme.

Toimitamme tilaamasi tuotteet arviolta viikolla 40-41.  Pahoittelemme, että jouduimme poikkeuksellisesti siirtämään tilauksesi toimitusaikaa. Toivottavasti muutoksesta ei aiheudu sinulle haittaa. Saat ilmoituksen, kun tilauksesi on lähetetty.”

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Blogiin päivitetty jälleen tuore tilannetieto toimituksista.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@JasaJasa minulta on menneet nämä viestit jotenkin ohi, pahoittelut tästä. Laitoin ehdotuksesi eteenpäin, en osaa sanoa miten käy mutta kiitos kun ehdotit ja palaan asiaan jos tälle tulee vihreää valoa :)

Onko jollekin lähetetty Nike+ 40mm hopeista mallia perjantaina tai sen jälkeen? Oma tilaukseni on tehty 28.9. ja blogin mukaan viimeisin toimitettu on tilattu 5.10. Kaupan puolellakin ilmoitetaan, että kelloja on varastossa, mutta jostain syystä siellä ei anneta toimitusaika-arviota. Asiakaspalveluhan ei asiasta osaa sanoa mitään. 

 

Todennäköisesti siis hötkyilen asiassa turhaan ja kohta saan seurantatunnuksen sähköpostiin, mutta ajattelin vaan kysellä, onko kohtalotovereita. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@lehamala ihan vain arvauksena, mutta oletko kenties tilannut samalla kertaa myös puhelimen, jota ei ole varastossa? Jos näin on niin toimitus odottaa siihen asti, että kaikkia tilauksen tuotteita on varastossa ja se lähtee matkaan sen jälkeen. Ja jos näin on niin ota yhteys asiakaspalveluun ja pyydä, että laittaisivat laitteet tulemaan osatoimituksilla.

Ihan on pelkkä kello tulossa, mutta kuten arvelinkin, oli hätäily turhaa. Viesti postituksesta tuli tunti sitten eli kaikki nyt ok. 

Oma Iphone Xs Max Space Gray 64bg- tilattu 14.9. eikä sitä ole vieläkään toimitettu, joten tuo tilannetieto toimituksista ei ainakaan tämän mallin kohdalla pidä paikkaansa. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Dorelaso kysyn sinulta samaa kuin tuossa yllä, tilasitko samalla jotain myös muuta jota kenties ei ole vielä varastossa? Jos et niin onko asiakaspalvelu tarkistanut että tilaus on ok?

En tilannut muuta. Yrityspuolen tilaus tosin, mutta tilauksen pitäisi olla kunnossa. On vastattu vain, että toimitetaan tilausjärjestyksessä.

Ilmeisesti yritystilaukset toimitetaan vasta, kun yksityisasiakkaiden jono on purettu?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Dorelaso varmistan asian ja palaan. Mielestäni yritystilauksetkin ovat samassa jonossa mutta en sano vielä varmaksi. Kerron huomenna :)

Pitääkö tässä @TeroRe heittää jo toivo tuon hopeisen 44 millin sport loopin kanssa ja perua tilaus. Sitä ei ole ilmeisesti tullut teille lainkaan?

Aspan mukaan tuon listan jono ei koske yritysasiakkaita, vaan he saavat tilauksensa vain odottamalla (edes arviota toimitusajasta ei annettu). Eikö näitä tilaus-/toimitusjonoja pitänyt olla vain yksi? Aspan mukaan Telia-liikkeistä tilanneet yksityiasiakkaat ovat etusijalla. Hiukan ristiriitaista informaatiota.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@odottelija sitä kyseistä mallia on tullut meille mutta vain muutamia yksittäisiä kappaleita. Ja samaan aikaan se on ollut myös suosittu malli, siitä on paljon tilauksia sisässä odottamassa toimituksia.


 


@Dorelaso näin se on kuten illalla kirjoitin ja kuten tässä blogissa on kerrottu - meillä on vain yksi jono johon kaikki tilaukset menevät. Tässä samassa jonossa ovat niin henkilö- kuin yritysasiakkaatkin eikä kukaan ole siellä etusijalla. Tai no, he toki jotka ovat ensin laitteensa tilanneet koska jonoa puretaan vanhommasta alkaen.


 


Se, mitä tilauksellesi/toimituksellesi on tapahtunut, en osaa sanoa kun minulla ei ole käytettävissä tietojasi (Yhteisössä käsitellään asioita vain yleisellä tasolla). Uusia laitteita tulee viikottain, sen tarkempaa arvioita emme pysty kertomaan. En keksi muuta tässä kohtaa kuin sen, että pyydän olemaan yhteydessä vielä kertaalleen asiakaspalveluun ja he ottavat yhteyden tukkuun tarkistaakseen tilanteen.


 


Pahoittelut ongelmista.

Aspasta ovat kahteen kertaan tarkastanut tilaukset ja todenneet sen olevan kunnossa. Ihmettelen vain mistä moiset kommunikaatio-ongelmat johtuvat, jos kerran on olemassa vain yksi jono, niin miksi heti 14.9. tilattu puhelin ei ole vielä toimituksessa. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Blogista löytyy tuore päivitetty tilannetieto toimitusten etenemisestä. Kellojenkin tilanne paranee hiljalleen, tosin vielä löytyy muutama malli joita odotamme edelleen saapuvaksi.

Mitä ilmeisimmin ei siis toimitusaika arvio Watch S4 44mm Hopeanvärinen alumiini viikolla 40-41 tule pitämään paikkansa, kun ei tuota vieläkään ole tullut... Turhauttavaa.

Mjoo. Alkaa kans turhautuun kun kans toi mustaloopillinen kello ei tunnu liikkuvan mihkään. Kyl olisi varmaan suoraa applelta saanut nopeemmin ?

Itse olisin myös tilannut vaikka nike tähtiharmaan 44mm jos olisi tiennyt että näin nihkeä toimitus vain muutamassa kellossa. Arvioitu toimitus tällä viikolla saas nähdä ?

Näinpä. Saako tilausta muuttaa? Ensimmäinen kk-maksukin ehkä jo mennyt.

@JasaJasa Enpä usko että voi mallia vaihtaa, ainakaan menettämättä jonotus paikkaansa. Ei kovin reilua olisi kiilantua toista mallia jonottavien eteen. Kk-maksuja ei mene, ennenkuin laite on kirjattu toimitetuksi.

Totta, mutta näyttäisi olevan myös malleja, joihin ei jonoa ole.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@JasaJasa kuten @Chagrin kirjoittaa niin paikka jonossa menee mutta jos vaihdat malliin jota on hyllyssä/parempi toimitustilanne niin eipä tuossa sinänsä menetä mitään.


 


Laskutuksesta sen verran, että jos olet tilannut Telia Rahoituksella (kk-erissä) niin laskutus lähtee heti kyllä rullaamaan, vaikka toimitus ei olisi vielä tapahtunut. Tämä siksi, koska normaalitilanteissa toimitukset tapahtuvat parissa päivässä (Applen laitteet ovat melkeinpä ainoa poikkeus ja nekin vain myynnin alkuvaiheessa) ja tämän mukaan laskutus toimii kaikissa tilauksissa.

Onko tällä viikolla vielä odotettavissa uutta toimituserää watch S4 44mm harmaisiin niinkuin aiemmin arvioitu viestin mukaan? Vai meneekö ensiviikolle?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@ssakuu en saa tilannetietoa enää tälle päivää mutta kysyn ja palaan huomenna.

Vastaa