Uudet Applet, tietoa mm. hinnoista ja saatavuuksista. Seuraa ja kysy



Näytä ensimmäinen kirjoitus

657 kommenttia

Viime maanantaina 25.9. laitoin Iphone 8 264gb Space Grey tilaukseen ja tuolloin Telia-kaupasta sanottiin, että parissa päivässä tulee kun "näkyy olevan varastossa". Tuo suullinen markkinointilupaus vaikutti ostopäätökseen ja hieman ihmeissäni olen, kun ylläolevassa listauksessa lukee, että tällä hetkellä toimituksessa on 20.9. tilatut laitteet. Ilmeisesti ei siis myyjät olleet kovinkaan tietoisia tilanteesta..?

 

Onko minkäänlaista ajankohtaa, milloin puhelin on mahdollista saada?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Tombiz @KALKKUT @JJT85


 


Pahoittelut, odotin tänne iltaan asti mutta en saanut uutta kerrottavaa näistä.


 


Perjantaina on päivitetty viimeksi taulukon tiedot, tosin Apple TV sieltä puuttuu. Jatkan taas huomenna tietojen kaivelua.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Tilannetieto tänään klo 12.55


 


@TeroRe  Mites ne MacBook Pro 15:t? Saatteko niitä tässä pikapuoliin lisää, vai pitääkö ne tilata suoraan Applelta?

@TeroRe

 

Kaiken järjen mukaan 42mm space grey mustalla rannekkeella 24.9 tilanteessa? 

Hei tilasin 8+ kultaisen 22.9 ja päivitetyssä tiedossa lukee, että toimitatte laitteita, jotka on tilattu 24.9 ja minulla lukee tilauksen seuranna edelleen "tilausta käsitellään"

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@KALKKUT Apple TV 4K -malleista ei ole vielä tietoa.


 


@Tombiz Nike+ :n tilanne sama kuin tuossa yllä ATV:n osalta: tällä hetkellä ei ole tietoa.


 


@Ruumismato sain kuulla, että 15" Macbook Pro:ta on varastossa, mutta verkkokaupassa yrityksille on vielä vanha malli ja siksi sen saatavuus näyttää nollaa. Kaivelen vielä tietoa siitä, milloin uusi malli tulee tilattavaksi. Pahoittelut kun tämä kestää ja tieto tulee tipotellen.


 


@masterkeimo noin minäkin asian tulkitsen.


 


@markusmyrsky kuulostaa siltä, että sinun on hyvä tarkistaa asia asiakaspalvelun kanssa. Ihan varmuuden vuoksi.


 

@TeroRe

 

Sitten ei muutako jännäämään millon seurantakoodi napsahtaa :)

20 päivä tosiaan tilasin. 

 

Kiitos sulle kaikesta. 

@TeroRe OK, kiitoksia päivityksestä. Ja tosiaan kuluttajapuolelle, kun saatte nuo MacBookit, niin hyvä. Yrityspuolella niitä tosiaan on, mutta valitettavasti teiltä ei kannata yrityspuolelta tilata mitään, kun ehdot on aivan tolkuttomat (kytkykauppaa, tuotteet kalliimpia yms). Muutenkin kuluttajakaupassa on edes jotain ostajan suojaa, jos jotain ongelmia tulee. Yritysten välisessä kaupassa ei mitään suojaa ostajalle (tämä nyt ei ole teidän vika, vaan yleisen lainsäädännön).
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hupsistakeikkaa... olisikohan tämä voinut vaikuttaa laitteiden toimitukseen?


 


https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005393386.html


 


"Postin suuresta varastokiinteistöstä on varastettu huomattava määrä matkapuhelimia Akaan Toijalassa viime viikonloppuna ja vielä kahtena peräkkäisenä yönä. "

Soneraan käyttää juurikin Toijalan varastoa että tässä luultavasti syy saatavuusongelmiin. Vai osaako @TeroRe kertoa? Vai saatko asiaa kommentoida?

Samanlaisia kokemuksia verkkokaupasta ja asiakaspalvelusta kuin @owsi10:llä.

 

iPhone 8 64 Gb Space Grey tilattu verkkokaupasta perjantaina, jolloin sitä oli varastossa ja toimitusajaksi sanottiin 1–2 arkipäivää. Vieläkään puhelinta ei vissiin ole lähetetty (tai ainakaan en ole saanut asiasta viestiä), vaikka sitä taas on varastossa.

 

Soitin pari kertaa asiakaspalveluun. Ensimmäisellä kerralla ei oikein löytynyt intoa palvella asiakasta tai ratkaista ongelmaa. Lisäksi ei oikein käynyt selväksi, onko tilausta jo lähetetty vai ei. Toisella kerralla toiselta henkilöltä löytyi jo halua selvittää asiaa, mutta mitään ei kuulemma voinut tehdä, koska tukku on jo mennyt kiinni.

 

En jaksa enää selvittää asiaa vaan käyn huomenna hakemassa laitteen toisen operaattorin liikkeestä, jossa sitä on hyllyssä. Jos tämä tilaus nyt joskus pakettiautomaattiin asti saapuu, niin peruuntuuko tilaus, jos vain jätän paketin noutamatta?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Arcticaz emme kommentoi asiaa mitenkään.


 


@vlvlvl tilasit siis puhelimen viime viikon perjantaina? Jäikö asiakaspalvelu kuitenkin selvittämään asiaa, siis kun tukku on taas paikalla? Jos päädyt siihen, että et nouda tilausta niin se peruuntuu kyllä jos et pakettia nouda (koska teit tilauksen verkkokaupassa), mutta siihen menee aikaa joten nopeammin se peruuntuu asiakaspalvelun kautta. Tai ilmoittamalla postillee että et nouda pakettia.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Tuon ymmärtää, että tuosta sattumuksesta Telia kommentoi todennäköisesti vain virallississa väylissä, jos tosiaan ollenkaan kommentoi. Tervellä järjellä voinee asiakas kyllä päätellä, että jotain vaikutusta toimituksiin kuitenkin varmaan on, mutta se on vain päättelyä/mutuilua.

@TeroRe Jep, viime viikon perjantaina, myöhään illalla tosin. Eihän siitä nyt pitkä aika ole, mutta odotin, että olisi edes lähetetty parin arkipäivän sisällä. Ei jäänyt selvittämään, eikä ehdottanut asiaan mitään ratkaisua. Ajattelin sitten, että pakko kai soittaa huomenna uudelleen.

Onko Upgrade sopimuksesta tullut mitään uutta tietoa miten sen kanssa toimitaan kun haluan vaihtaa iPhone 7+ uuteen iPhone X:n jahka se tulee. Eli miten toimitaan ennakkotilaus päivänä ja olenko ilman puhelinta viikon ajan jne.

29.9 tilasin iPhone 8+256gb space greyn ja eilen asiakaspalvelu lupaili että luuri oisi mulla jo tällä viikolla. Tilaus seuranta ei oo edenny mihinkään joten vähän jännityksellä odottelen et kuinka käy... 

@Alienmimmi: mä tilasin saman puhelimen 25.9. eikä tilausseuranta oo edenny sen päivän kirjauksista mihinkään 😕 viimeisimmässä taulukossa (eilen päivitetty) lukee, että nyt käsittelyssä ois juurikin nuo 25.9. tilatut luurit, mielenkiinnolla tosiaan odottelen milloin jotain tapahtuu.

 

Kauppaa tehdessäni mulle sanottiin, että luuri olis mulla "ylihuomenna" eli 27.9., mutta IHAN ei siihen sitten näköjään kyetty. Jotenkin jäi vähän semmonen maku suuhun, ettei asiakkaalla oo niin väliä, kunhan myytyä saadaan. 

 

@JJT85 Onpas lohduttavaa... Mäkin sain eilen infoa et ois pitäny eilen jo mennä postiin... Ei siinä ihan niin käyny ?Toivotaan että alkaa pian tapahtumaan jotain.. 

Moi! Tosiaankin aika jännä, että olen tilannut puhelimen (8+ Gold 64 Gb) 20.9, ja nyt toimitetaan 24.9 tehtyjä tilauksia. Oma tilaus ei ole liikkunut mihinkään suuntaan "käsittelyssä" kohdasta. Ei sillä, että sillä niin kiirettä olisi, sillä sain eri firmalta puhelimen käteen 23.9 🙂 Ilmeisesti voin perua tuon teiltä tehdyn tilauksen vasta, kun se on saapunut postiin?

 

Luurista näin muuten, oon todella tyytyväinen laitteeseen ja ominaisuuksiin, eikä Samsungista siirtyminen ole tuottanut vaikeuksia :)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@nikla82 iPhone X:n osalta ei ole vielä päätöksiä. iPhone 8 ja 8 Plus ovat nyt Upgraden piirissä, ja niiden kohdalla tilanne on se, että upgraden voi tehdä silloin tai niihin laitteisiin, joita on sillä hetkellä kaupan hyllyssä. Eli jos oma suosikkimalli ei ole hyllyssä niin sitten odotellaan siihen asti, että on. Onko iPhone X:n kohdalla, en tosiaan vielä tiedä.


 


@vilmaaaa onpa harmi homma! Toki sinun kannaltasi tämä päättyi kuitenkin hyvin ja olet tyytyväinen uuteen puhelimeen, se on tärkeintä 🙂 Ota yhteys asiakaspalveluun niin saat toimintaohjeet perumisen suhteen. Voi olla, että sen voi perua vielä tässä vaiheessa jolloin se ei lähde turhaan matkaan ollenkaan.


 


---


 


Uutta, päivitettyä tietoa ei ole tälle päivälle vielä saapunut. Jos tulee, päivitän ehdottomasti tilanteen myös tänne :)

@TeroRe Onko tosiaan näin, että jos kaupassa ei ole iPhone X, niin sitä ei voi vaihtaa vaan joutuu odottamaan mahdollisesti useamman kuukauden ja laskutus jatkuu normaalisti? Tässä tapauksessa harva tuo enää sitä vanhaa puhelinta kauppaan vaan myy sen, maksaa loppusumman pois ja jää vielä varmasti rahaa käteen.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@latsi1 en tosiaan tiedä vielä tässä vaiheessa miten kympin osalta menee. Mutta näin tilanne on kasin suhteen, että vaihto onnistuu siinä kohtaa, kun kyseistä mallia on suoraan hyllyssä.

Jes nyt tuli itselleni viesti, että laite lähetetty ja huomenna pitäisi olla smartpostissa <3

@TeroRe Teliahan varmaan tässä vajaassa kuukaudessa keksii nyt jonkun viisaan ratkaisun tähän, eikös? Otin kyseisen Upgrade sopimuksen sitä varten että voin aina vaihtaa vuoden välein uuteen malliin ja jos en kerkeä saamaan laitetta hyllystä niin tämähän tarkoittaa että maksan niin sanotusti vanhaa laitetta kuukauden turhaan ennen kuin saan uuden laitteen käyttöön. Jos alkaa miettimään, niin kuulostaako tämä sinusta kovinkaan järkevältä kaupalta..

Vastaa