Laittakaas tästä infoa myös Sonera Kauppoihin, eivät täällä maakunnassa vielä tienneet tuosta mitään kun kävin aamulla kyselemässä...
Eli ensimmäiset 12 kk on isompi kk-erä ja toiset 12 kk pienempi. Hyvityshinta on 12 kk:n jälkeen jäljellä olevat kk-erät ? Hyvityshinta putoaa sen jälkeen kk-erän verran/kk ja on 24 kk kohdalla arvoton ? Ymmärsinkö oikein ?
Eli ensimmäiset 12 kk on isompi kk-erä ja toiset 12 kk pienempi. Hyvityshinta on 12 kk:n jälkeen jäljellä olevat kk-erät ? Hyvityshinta putoaa sen jälkeen kk-erän verran/kk ja on 24 kk kohdalla arvoton ? Ymmärsinkö oikein ?
Näin mäkin ymmärsin tämän:
Kun haluat päivittää upgrade-laitteesi uuteen, palauta laite Sonera Kauppaan. Hyvitämme laitteen loppuvelan ostaessasi meiltä uuden laitteen valitsemallasi maksutavalla.
Lähtökohta lienee, että laite vaihdettaisiin aina 12 kk välein jolloin se on asiakkaallekin paras diili.
Ainiin, piti vielä kommentoida, että mainio veto tuoda tämä "Ameriikan temppu" Suomeen laitenarkkareille, mutta ilman niitä naurettavia määräaikaisia soppareita. Propsit ennakkoluulottomuudesta!
Onkohan mallissa ajateltu kauppaan palautettavien laitteiden jälleenmyyntiarvoa vai, miksi pian myyntiin tulevia Microsoftin luureja ei uskallettu ottaa mukaan Sonera Upgrade -ohjelmaan.
, Sonera Kaupoilla tästä on tietoa heidän omissa työkaluissaan (tuplavarmistin asian)
, oikein ymmärretty. Jos tiedät etukäteen että haluat vaihtaa luurin toiseen jossain kohtaa, kuitenkin ennen kuin vaikka kaksi vuotta on kulunut niin se kannattaa ostaa tällä Upgradella. Jos taasen tiedät että käytät sitä vuosikausia niin sitten ei väliä ostatko tällä mallilla vai perinteisellä rahoituksella, loppusumma joka tulee maksettavaksi on molemmissa sama.
, periaatteessa vaihdon ajankohdalla ei ole väliä mutta asiakkaalle suurin hyöty tulee tosiaan jos luuri vaihdetaan max 12kk ikäisenä. Jos se vaihdetaan vaikka 6kk kohdalla niin maksuun menee kuitenkin vielä se toinen 6kk ennen upgradea.
No hyvä että on infoa mennyt, kahden myyjän kanssa siellä asiaa ihmeteltiin... Lupasivat ottaa yhteyttä kun saavat asiaa selvitettyä. Jospa se tieto vähitellen jalkautuu
Hyvähän toi on, ainakin iPhonen omistajille. Saa vaihdettua laitteensa uuteen, kun takuu aina loppuu siinä 12 kk:n kohdalla. :smileywink:
@PasiS Jep! Ei tartte enään rikkoa sitä kun voi helposti palauttaa takaisin Sonera Kauppaan.
Vakuutusyhtiötkin kiittää.
Noh noh, kyllähän tämä on hyvä juttu kaikille jotka haluavat vaihtaa luuriaan usein Niitä nimittäin riittää.
iPhone 6S Plus 64gb ja 128gb malleissa ei näy tuota upgrade-vaihtoehtoa, johtuuko vain siitä että tuote on tilapäisesti loppu? Sonera Kaupassa nuokin vaihtoehdot lienevät saatavissa?
, juuri noin eli verkkokaupan saldo on nyt nolla joten ne eivät ole tässä mukana mutta tulevat verkkokauppaan myöhemmin. Sonera Kaupassa jos noita malleja on niin sieltä ne saapi tähän Sonera Upgradeen mukaan :)
entäs jos on ja haluaa pysyä Sony puhelimen käyttäjänä, tarkoittaako tämä että he jäävät tämä "tarjouksen" ulkopuolelle vai onko Sony (ja muut) tulossa myöhemmin? ...koska ei kaikki halua käyttää mitän kuppasta Iphone tai Samsungia (ei pahalla).
, Ei saanut vielä tänäänkään täältä Kokkolasta kun kävin taas kyselemässä jos olisi asia edennyt. Kuulemma tuntevat sut joten yrittävät ottaa varmaan seuraavaksi yhteyttä suhun ja selvittää asiaa. Lupasivat taas mulle soitella kun tietävät miten asia etenee. Hieman hankalaa nyt tähän uuteen hienoon ohjelmaan osallistuminen =(
, hyvä kysymys ja homma menee niin että laitevalikoima tulee vaihtumaan tietyin väliajoin. Älä siis lyö vielä kirvestä kaivoon :)
, jep, juttelimme just myymäläpäällikön kanssa ja laitoimme pyöriä pyörimään. Pahoittelut, ymmärsin ensimmäisestä viestistäsi että myymälässä ei tiedetty koko Upgrade-ohjelmasta mitään ja tästä ei siis ollut kuitenkaan kyse.
Nyt ilmeni että tämä iPhone 6S Plus 64/128 joka on verkkokaupasta loppu myymälässä sitä ei saa jostain syystä myytyä Upgrade-ohjelmaan mukaan vaikka näin pitäisi olla. Meillä on tästä tutkinnat käynnissä ja myymäläpäällikkö lupasi pitää myös sinut tietoisena asioiden etenemisestä. Toisaalta hyvä että tämä tuli esille, toisaalta harmi että löytyi tällainen probleema mutta me kyllä fiksataan toi kuntoon! Pahoittelut ongelmista.
No eka päivänä ongelma (ainakin osa sitä) oli kyllä juurikin se että eivät olleet kuulleetkaan ks. ohjelmasta. Ainakaan ne kaksi myyjää jotka silloin olivat paikalla. Tänään oli enemmän porukkaa paikalla ja tiesivät jo ohjelman olemassaolosta, mikä oli edistystä; nyt sitten tarkentui tämä toinen ongelma. Kiitos kuitenkin ongelmaan tarttumisesta, jospa tämä tästä.
Jaahas, Teknavi on näköjään kirjoittanut aiheesta --> linkki.
Tämä on kyllä liian houkutteleva juttu tällaiselle jolle iskee se tylsyys vanhaa luuria kohtaan. Tuo Sony Z5 tuolla näyttäisi olevan, enkä usko sen olevan ainakaan nykyistä Sonya huonompi. Jostain syystä omppu ei pahemmin houkuttele, vaikka 4S olikin puhelimena toimiva. Pitäisi vain olla isompi näytöltään. Pitäisiköhän tarttua "upgradeen" vai malttaisi mielensä ja "räläisi" enemmän tuota työpuhelinta uuden puhelimen tuskaan.
Minä tartuin tuohon, voi sitten vuoden päästä katsoa kuumottaako uusi puhelin tarpeeksi.
Tosin tilasin nyt suoraan tuolta verkkokaupasta, kun en Sonera kaupasta puhelinta saanut. Toivottavasti soneralla softat on vuoden päästä siinä kunnossa että vaihto onnistuu kivuttomasti. =)
Tämä ei nyt suoraan enää tähän upgradeen liity, mutta kun softaongelmista oli kyse ja tässä yhteydessä nyt tuli vastaan; niin ehkä voi välittää viestin oikeaan suuntaan:
Sähköpostissa tuli viesti että laite toimitettu ja siinä linkki postin tilausjärjestelmään; tämä toimii.
Aikaisemmin tulleesssa viestissä oli linkki soneran tilauksen seuranta-sivuun, siellä myös näkyy statuksena lähetetty ja sama seurantakoodi, mutta linkki ei toimi (ihan eri urli kuin sähköpostissa oleva).
Sähköpostin toimiva linkki on muotoa:
http://www.posti.fi/itemtracking/posti/search_by_shipment_id?lang=fi&ShipmentId=JJFIXXXXXXXXXXXXXXXXX
Soneran seurantasivun toimimaton linkki on muotoa:
http://www.verkkoposti.com/e3/TrackinternetServlet?lang=fi&LOTUS_hae=Hae&LOTUS_side=1&LOTUS_trackId=JJFIXXXXXXXXXXXXXXXXX&LOTUS_hae=Hae
Vai onko niin että tuo toinenkin linkki lähtee toimimaan sitten kun paketti on oikeasti postin hallussa?
Toinen asia minkä huomasin, niin ainakin Chromella kun tässä ketjussa valitsee viestiä kirjoitettaessa "Esikatselu", niin häviää aikaisemmin kirjoitettu teksti...
Pieniä juttuja mutta ehkä hyvä viilata kuntoon...
, ai se meni lopulta niin että myymälässä eivät saaneet kassasta ulos sitä iPhonea?
En tiedä heti sanoa tuohon seurantakoodiasiaan, kysyn ja palaan asiaan.
Kokeilepa alkuun välimuistin tyhjennös, toimiiko Esikatselu-näkymä sitten paremmin? Itse käytän Chromea myös ja tällä Klaani toimii hyvin, vaihdoin tähän Firefoxista kun sen kanssa minulla oli ongelmia lainauksien suhteen. Esikatselu-näkymä toimii hienosti, en saa probleemaa toistettua.
Joo nyt olen tabletin chromella ja tässä esikatselu toimii, varmaan tuo on ok. Palaan asiaan jos löydän jotain selitystä tuohon.
Joo kävin perjantaina taas kyselemässä. Tällä kertaa selitys oli että oli annettu ohjeeksi että upgrade laitteet jaetaan toistaiseksi vain etätoimituksena. No sanoin että ok, tehdään sellainen soppari, mutta eipä sekään onnistunut kun oli jotain häikkää ohjelmissa, myyjät vain totesi että usein perjantaisin ajetaan päivityksiä... No eipä siinä mitään, sanoin että tilaan sitten itse netistä. Tein niin ja se prosessi onnistui kivuttomasti.
Verkkokauppaanhan tämä homma on muutenkin siirtymässä, mutta toivottavasti upgrade sitten seuraavaan laitteeseen onnistuu sujuvammin, ettei tarvitse ruveta vanhaa laitetta mihinkään postittamaan...:smileywink:
On aika ihmeellistä kuinka melkein kaikki täällä ylistää tätä ennenkuulumatonta upgrade juttua!!! Juu kyllä olisi ehkä hyvä jos se ei olisi naamioitu niin että maksat ekan vuoden niin hyvitämme toisen! Mutta ei tällä systeemillä ole mitenkään järkevän ihmisen puuhaa sillä tuossahan lahjoittaa melkein omaisuuttaan pois! Ensimmäinen vuosi maksetaan niin huomattavasti suurempaa kuukausi erää kuin toisessa että ei voi kun ihmetellä miten se olis hyvä diili! Maksut ovat 70% ekana vuonna ja he hyvittävät loput 30% kun toimitat vain vuoden hyvin pidetyn puhelimen heille! Tuolla 70/30 systeemillä maksat esim. samsung S6 edge 64G 489,36 euroa ja hyvitys vuoden ikäisestä puhelimesta on 209,76 euroa! Tuolla hinnalla sen myisi eteenpäin sokea mummokin! 50/50 kaupalla tuo olisi molemmille järkevää ja jo sitä ehdin jo ajatuksissa mietiskellä tyttärelle joululahjaksi uutta luuria mutta kun se ei onnistukkaan kuin ensin ostamalla upgrade sopimuksella ja maksaa 70% ja vasta sitten onnistuu vaihto! Ihmettelen että miksi tätä mainostetaan asiakkaille (3) joilla jokaisella on enintään vuoden vanha puhelinta ostettuna Soneralta, niin luuleeko Sonera että asiakkaat heittävät omat vuoden ikäiset puhelimet lepikkoon ja tarttuvat tuohon todella huonoon diiliin!? Ottaa vaan pattiin kun tämä maailma on vähän kuin savolaisille tehty eli vastuu on aina kuulijalla! Hyvä juttu pilattu liiallisella voiton himolla! Anteeksi että näin negaa täynnä oleva kirjoitus mutta totta joka sana. Muuten kyllä olen tyytyväinen asiakkuuteen mutta se innostus ja pettymys niin siinä aina vähän kiehahtaa. Hyvää joulua kaikille
Tuolla hieman laskentaa sopparin kannattavuudesta:
"iPhonen kohdalla ensimmäisen vuoden aikana tulet maksaneeksi 60 prosenttia laitteen jälleenmyyntihinnasta, kun taas Samsung Galaxy S6 edgen (32 GB) kohdalla maksat vuoden aikana 70 prosenttia jälleenmyyntihinnasta. "
http://www.puhelinvertailu.com/uutiset/2015/11/25/sonera-upgrade-paivita-joka-vuosi-uuteen
Voihan tuon puhelimen ostaa Sonera Rahoitus - sopimuksella, maksuaika 12 kk ( 58,25 €/kk ) ja myydä sitten jos haluaa. Sama kokonaishinta 699,00€. Upgradessa on vain takuu että voit vaihtaa puhelimen uuteen Soneralla ja tuo hyvitys. Se on kätevä jos haluaa vaihtaa puhelimen aina uuteen malliin. Tuote kuin tuote menettää arvoaan heti kun sen on ostanut. Eikä ole pakko vaihtaa uuteen jos ei halua.