Aina uusin laite käytössäsi!

  • 25 November 2015
  • 37 kommenttia
  • 12 katselukertaa


Näytä ensimmäinen kirjoitus

37 kommenttia

Kiisseli67 Tottakai voi vaihtaa jokainenen ilman tuota "takuuta" heittää vaikka verkon painoksi vanhan mutta "ennennäkemätön" tuo ei ole eikä millään lailla suhteessa laitteen hintaan! Ota huomioon että takuu maksaa tietty summa pätee vain jos puhelin on virheetön jota useimmilla ei ole eli se siitä takuusta! Ja jos ei saa joka toiselle myytyä esim juuri tuota samsung S6 edge 64G 210 eurolla virheettömänä vuoden ikäisenä niin sitten ei ole ikinä osannut edes puhua! Tuolla kun tuota mainostetaan näillä Soneran sivuilla on kaikki maailman ylistysanat käytetty ja jätetty tietoisesti mainitsematta että suhde on vain 30 prossaa maksetaan vuoden vanhasta laitteesta. Siinä väitän että 9/10 menee vipuun ja luulee että saa siitä puolet takaisin! Paljolti vaikuttaa tuo sinun tekstisi olevan Soneran palkkalistoilla olevalta ja kirjoitat noin koska siitä sinulle maksetaan kuten moni muukin täällä oleva! Jos asioista varsinaisilla nimillä puhutaan niin asia on täsmälleen niinkuin sen ilmaisin!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Kimame72 Kirjoitin kuluttajan näkökulmasta, itse en tarvitsisi tuota Upgradea kun ei ole tarvetta vaihtaa puhelinta noin usein. Minun mielestäni tuo Sonera Rahoitus-sopimus on kätevämpi, vaikka siinäkin sitoutuu laitteeseen määräajaksi. Kätevä siksi että laitteen voi maksaa osissa ja ilman korkoa. Tuo Upgrade siis sopii paljon puhelinta vaihtavalle tuon vaihtotakuun puitteissa, sillä kun itse yrittää saada käytetystä laitteesta kunnon myyntihintaa niin siinä harvoin onnistuu. En ole väittänyt että tuo Upgrade olisi varteenotettava etu kaikille, minulle ei ainakaan juuri sen takia koska olen tällä hetkellä tyytyväinen keväällä tarjouksesta ostettuun puhelimeeni ( Sonera Rahoitus-sopimus 12kk vaikka maksoin kertamaksulla ) ja en ole Soneran palkkalistoilla, vain asiakas. Ennennäkemätön tuo Upgrade on varmaankin siksi ettei sitä ole vielä muilla operaattoreilla. Tosin Elisalla on ollut joskus kapulanvaihtoviikot ja DNA:lla luurit kiertoon, mutta surkeat hyvitykset vanhoista puhelimista ts. pidän mielummin varapuhelimena kaapissa kuin saisin pari euroa hyvitystä uuteen.

Ei sitä isompaa kuukausmaksua mitenkään ole peitelty ja eihän siinä mitään järkeä olekkaan vaihtaa puhelinta kerran vuodessa, mutta nyt sekin on mahdollista. Jos uskoo saavansa puhelimesta paremman hinnan itse myyden, voihan sen aina ostaa vaikka käteisellä ja myydä itse pois. Ja voihan sen puhelimen aina jättää vaihtamatta ja maksaa pienempää kk-maksua toisen vuoden häviämättä yhtään mitään.

https://www.sonera.fi/kauppa/sonera+upgrade Tuo on upgrade sivu jolla sitä mainostetaan valtavana enennäkemättömänä fantastisena mahdollisuutena omistaa aina uusin puhelin malli eikä siinä mainita yhdelläkään sanalla että ensimmäisen vuoden maksut ovat yli kaksi kertaa suurenpia kkuin toisen vuoden vaan annetaan ymärtää että aivan normaalisti maksat ensimmäisenä vuoden kuukausierät aivan normaalisti ja sen jälkeen saat vaihdettua uuteen ja toisen toisen vuoden maksuerät hyvitetään! Vasta kun ostat puhelimen puhelinta upgrade sopimuksella näkyy kuukausi erän suuruudet erisuuruisina mutta ei missään kun sitä tosiaan mainostetaan joten kyllä minä olen ja kaikki muutkin jotka asiaa vähän miettivät ovatsitä mieltä että kyllä sitä vähän niinkuin peitellään ja varotaan sanomasta että vuosimaksut ovat täysin vääristyneitä eikä siten voi itseasiassa minusta mainostaa jos täysin rehellisiä ollaan ja siinä haluataan antaa mielikuva että saat puolet takaisin kun vaihdat vuoden kohdalla uuteen! Ja voin vakuuttaa että siinä tulee pettyneitä ostajia kun eivät oel sitä välttämättä tajunneet ja vielä pettyneimpiä ovat kun yrittävät vuoden päästä vaihtaa kun sanotaan että tuossa on pieni jälki eikäsitä voi hyvittää! Ihan tosissani kysyn kuinka moni täällä nimimerkkien takaa paljastuu Soneran trolleiksi sillä en varmasti ole ainoa jolle tämän valjettuaan 0n ihan mielissään!!! Ja tuo sinun irvailu PasiS että "jos uskoo saavansa puhelimesta paremman hinnana itse myytynä..." ihankuin se olisi jotenkin vaikeaa vuoden vanhasta virheettömästä puhelimesta todellakin saa enenmän kuin tuon 30% ja kyllä jokainen voi ostaa käteisellä puhelimen ja vaikka laittaa verkonpainoksi jos haluaa ja ostaa vaikka joka viikko uuden puhelimen jos siltä tuntuu ja lompakko antaa myöten mutta ei se ole tässä juttussa se olennainen juttu alkuunkaan vaan se että tuosta annetaan tahalleen liian ruusuinen kuva! Ja katsele vaan sitä tilinauhaa jossa yläkulmassa lukee Sonera. Muuten en ole ole tosiaan tyytymätön Soneraan vaikkei peittoalueet paikkaansa pidäkkään ym... mutta tälläiset keikaroinnit ottaa vaan sykkeelle...Hyvää joulua kuitenkin ja toivottavasti pukki tuo kaikille uudet puhelimet niin päästään tästäkin keskustelusta. Olisi vaan ollut mainio juttu tämä mutta se on ahneudella pilattu.

 


Kimame 72:


Ja tuo sinun irvailu PasiS että "jos uskoo saavansa puhelimesta paremman hinnana itse myytynä..." ihankuin se olisi jotenkin vaikeaa vuoden vanhasta virheettömästä puhelimesta todellakin saa enenmän kuin tuon 30% ja kyllä jokainen voi ostaa käteisellä puhelimen ja vaikka laittaa verkonpainoksi jos haluaa ja ostaa vaikka joka viikko uuden puhelimen jos siltä tuntuu ja lompakko antaa myöten mutta ei se ole tässä juttussa se olennainen juttu alkuunkaan vaan se että tuosta annetaan tahalleen liian ruusuinen kuva! Ja katsele vaan sitä tilinauhaa jossa yläkulmassa lukee Sonera.


 


________________________________________________________________________________________________


 


Ei ollut tarkoitus irvailla, mutta en ole koskaan yrittänyt myydä puhelinta vuoden vanhana, joten en tiedä mitä niistä maksetaan. Jos olisin puhelinmyyjä, en nyt välttämättä haluaisi ostaa hyvään hintaan isoa kasaa vuoden käytettyjä puhelimia. Katselisin mielelläni tilinauhaa, jossa olisi edes jonkun yrityksen nimi.


 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16




 


Mainoksessa ei koskaan kuulu kertoa tarkkoja speksejä. Se ei valitettavasti ole myyvää. Ja tämä koskee ihan mitä tahansa asiaa. Aina kerrotaan parhaat puolet eikä tässä ole mitenkään huijattu, puhelimen ostaessa sinulla selkeästi kerrotaan ensimmäisen vuoden maksut ja sitten toisen vuoden. Tokihan annetaan kuvaa että koko puhelimen hinta jaetaan kahdella vuodella ja 50% pitäisi maksaa mutta pitää nyt ymmärtää että puhelimen arvon lasku tapahtuu vuodessa sen -50% että ei kukaan sitä ostaisi -50% hinnalla takaisin.


 


 niin kuin minä ja muutkin Klaanilaisista ei olla soneralaisia mitenkään eikä saada mitään rahallista korvausta mainostaessa täällä palveluja.


 


Kuuluvuuskartat ovat Elisalla, DNA:lla ja Soneralla samantyyliset, laskennalliset täysin. Kuuluvuutta voi mittailla Cellmapperillä kätevästi, esimerkiksi Cellmapper sovelluksella, ohje: https://www.taisto.org/Cellmapper . Itse käytän tätä tukiasemien paikallistamiseen ja kuuluvuuden mittauksiin.

Tiedän kyllä millä voi mitata ei siitä ollut kyse ja aina vain enenmän tulee vahvenmaksi kuva kenen leivissä olet sen lippua kanaat meininki! Ja vastasin tuosta kun sanottiin että ei ole peitelty niin todellakin on peitelty kuten jokainen voi itse lukea! Ja jokainen joka on myynyt puhelimia niin hyvinkin saa sen 50 pinnaa vuoden vanhasta virheettömästä puhelimesta! Nyt lopetan tämän keskustelun mukamas muiden asiakkaiden kanssa kun totuus on aivan muuta olen varmaan ainoa asiakas tässä keskustelussa. Vielä sen verran että valhe se on piilotettukin valhe eikä siten ole rehellistä kaupankäyntiä! Kiitos näkemiin
Kunniamerkki +14

____________________________________________________________________________________


"https://www.sonera.fi/kauppa/sonera+upgrade Tuo on upgrade sivu jolla sitä mainostetaan valtavana enennäkemättömänä fantastisena mahdollisuutena omistaa aina uusin puhelin malli eikä siinä mainita yhdelläkään sanalla että ensimmäisen vuoden maksut ovat yli kaksi kertaa suurenpia kkuin toisen vuoden vaan annetaan ymärtää että aivan normaalisti maksat ensimmäisenä vuoden kuukausierät aivan normaalisti ja sen jälkeen saat vaihdettua uuteen ja toisen toisen vuoden maksuerät hyvitetään!"


____________________________________________________________________________________


 


Pitää sen verran kommentoida, että olet kyllä tässä vetänyt vähän omia päätelmiäsi. Eihän tuolla sivustolla puhuta muutenkaan hinnoista mitään, vain siitä, että järjestelmä mahdollistaa laitteen päivittämisen hyvitystä vastaan. Laitteiden hinnat ja kuukausierien erot on kyllä varsinaisella myyntisivulla tuotu varsin selvästi esiin. Linkkaamasi sivu on markkinointisivu, eli mainos, eikä mainokseen voida sisällyttää aina kaikkea mahdollista nippeliä järjestelmän yksityiskohdista. Sama koskee kaikkia markkinoitavia tuotteita ja palveluita joka paikassa.


 


Vaikka nyt yritätkin vääntää tässä tikusta asiaa, niin en usko varsinaisella myyntisivulla kuukausierien eron jäävän keneltäkään huomaamatta, tai sitten pitää olla aika puusilmä. Tuolla alhaalla vielä varmuuden varalle kuvankaappaus myyntisivulta. Ja kuten edelläkin todettu, kenenkään ei ole pakko vaihtaa laitettaa, mutta ohjelma antaa siihen mahdollisuuden Soneran takaamalla hyvityshinnalla. Jos saat laitteesta paremman hinnan itse myymällä, niin sitten se kannattaa myydä itse.


 


Mitä hyvityshinnan suuruuteen (tai pienuuteen) tulee, niin Sonera luonnollisesti yrityksenä pyrkii tuottamaan voittoa kaikessa toiminnassaan, myös tässä. Kuten itsekin sanoit, vuoden vanhan virheettömän laitteen saa yleensä myytyä 50%:lla ostohinnasta. Sama pätee myös Soneraan. Joten jos he hyvittävät asiakkaalle 30-40% laitteen ostohinnasta, ja myyvät sen sitten eteenpäin 50%:lla ostohinnasta, jää sitä marginaalia heille 10-20%. Tätä osutta kutsutaan katteeksi, ja se on kaiken liiketoimminnan edellytys. Ilman katetta tehtävä kauppa ei ole liiketoimintaa, se on harrastus. Tästä sitten päästään siihen, että Sonera ei voi maksaa Upgrade-ohjelman asiakkaalle vanhasta laitteesta 50% ostohinnasta, koska silloin ei jäisi katetta.


 


Ohi asian.. Kimame72; ennenkuin kirjoitat, niin istahda hetkeksi penkille ja ota pari pidempää henkäystä happea. Tämä keino auttaa monesti siihen, että kirjoitukseen löytyy joku välimerkki. Välimerkit helpottavat huomattavasti lukemisen ymmärtämistä. Ja ylihienoksi menee jos sattuu joku rivinvaihto löytymään. Parin lukeman jälkeen ymmärsin pointtisi, mutta en silti ymmärtänyt. Sonera(kin) tekee touhullaan katetta, kuten yrityksen kuuluukin tehdä. Ja Upgrade-ohjelma on tapa muiden joukossa. Hintakin käy ilmi heti, viimeistään laskimen avulla se konkretisoituu. Ja ostaja tekee valinnan jos sen kannattavaksi omasta mielestään näkee.
Kjns ja Niki2014 nimimerkeille sellasita että kun väännätte asiasta niin myös teidän olisi hyvä tarkistella mitä kirjoitatte ja mitä niillä tarkoitatte kun teilaatte toisen ihmisen aivan aiheellisen palautteen selvästä sumutuksen yrityksestä jota ei todellakaan läheskään kaikki tajua kun kaikki ei ole teidänlaisianne valveutuneita asiakkaita tai puolesta puhujia! Periaatteessa samaan asiaan mihin minäkin kiinnitin huomiota jossa ensin annetaan ymmärtää että Sonera hyvittää vanhan laitteen toisen vuoden kuukausi erät jossa tulee melkein kaikille ensin mieleen että erät ovat samalla tavalla kuin ennenkin samansuuruisia ensimmäisenä kuten toisenkain vuotena! Tähän on ottanut täysin samaan seikkaan Teroren linkkaamassa Teknavin jutussa toimittaja kantaa, joten en kyllä ole niin yksin ja väärässä asiassa kuten te annatte ymmärtää! Kjns sanoi myös että kate kuuluu asiaan liikeoiminnassa johon vastaisin pienen vivahteen jonka jätät tahalleen huomioimatta asiassa! Sonera hyötyy myös ja tekee voittoa seuraavan puhelimen myynnissä ja lisäksi keräämillään uusilla asikkkailla joten ei tämän jutun voiton teko perustu pelkästään lunastetusta puhelimen myyntivoitosta! Ja mitä tulee kirjoitustyyliin ja merkkeihin tulee niin en ole ollenkaan niin alkeellisella tasolla ja keltanokka näissä kirjoittelu hommissa, mutta mikään kirjakieli ja jokaisesta välimerkistä ja yhdyssanojen pilkunnussimesta ei minusta kuulu tälläisiin palstoihin ja niistä valittaminen kyllä minusta kertoo enenmän valittajasta kuin sen kohteesta! Hyvää vuoden jatkoa ja jatkakaa samalla innoittamalla tavalla älkää vastaisuudessakaan keskusteluissa antako kenenkään olla teidän kanssanne eri mieltä vaan keskustelkaa kuten vanhat rouvat teellä ja olkaa kaikista asioista omaa mieltänne älkääkä koskaan ottako toisen mielipiteistä opiksenne.

En todellakaan ole,  sillä en ala turhaan maksamassa  kalliisti laitteista.  

Yleensä odottelen kännyköistä,  että hinta putoaa tai jos löytyy edullinen kännykkä niin kuin A5. Tuo A5 kännykkä taitaa olla minulla vielä joitakin vuosia,  kun olen niin tyytyväinen siihen. 

 

Kännykkä ja tabletti on ainoat,  joita ostelen muutaman vuoden väliin. Tosin tabletti oli tuore 2014 ja vieläkin pelittää. 

Kunniamerkki +14

Mikäs sitä edellistä mallia estää myymästä ja tilaamalla sitten uutta? Ja näin saaduilla rahoilla maksamasta puhelimen erät Soneralle. (ainakin osa niistä, loput "omasta taskusta")

Vastaa