Uutinen

Applen uutuudet iPhone 15 ja Apple Watch Series 9 ja Ultra 2 on nyt julkistettu

  • 13 September 2023
  • 78 kommenttia
  • 7131 katselukertaa
Applen uutuudet iPhone 15 ja Apple Watch Series 9 ja Ultra 2 on nyt julkistettu

Näytä ensimmäinen kirjoitus

78 kommenttia

Kunniamerkki +5

Telian pitkäaikaisena asiakkaana olin tilaamassa Telialta uutta iPhone 15pro:ta, mutta kun sattumalta huomasin että DNA antaa sille pidennetyn 3 vuoden takuun enkä vastaavaa löytänyt Telialta, niin tilaus meni sitten sinne, Hyvä  kilpailuvaltti.

Liittymäasiakkaana olet meilläkin oikeutettu pidennettyyn kolmen vuoden takuuaikaan automaattisesti, kun ostat meiltä uuden puhelimen. Hyvä kuitenkin että sopiva puhelin löytyi! 😊

Kiitos infosta, jos tuo olisi jostain esim. minunTelian omilta sivuilta olisin helposti löytänyt niin tilaukseni Telialle olisi lähtenyt heti.🤔😐

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Kiitos infosta, jos tuo olisi jostain esim. minunTelian omilta sivuilta olisin helposti löytänyt niin tilaukseni Telialle olisi lähtenyt heti.🤔😐

Tieto pidennetystä takuusta näkyy verkkokaupan pääsivulla bannerissa sekä myös itse tuotesivulla (joskin vähän alempana, eli tieto pitää scrollata näkyviin). Ostoskorissa tai kassalle edetessä tietoa ei tosiaan näy. 

Kunniamerkki +4

Nyt kilahti tilausvahvistus tekstiviestillä puhelimeen. Toivottavasti muillakin, jotka sitä odottelee.  Vähän meinasi usko jo loppua että 6päivää tilauksesta eikä edelleenkään mitään konkreettista tietoa.😅

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +3

Jep tänne kilahti myös.

Kunniamerkki

Vahvasti näyttää siltä että PM tilaajat saavat odottaa laitetta ensi viikkoon. Nimim. Heti kärkeen tilaus, niin luulisi olevan jonon kärjessä, mutta veikkaan että arpapeliä pelataan. 

Kunniamerkki +2

Ekalla minuutilla PM-tilaus sisään ja nyt oli toimitusaika siirtynyt maanantaille. Ei näin. 

Kunniamerkki +4

Ekalla minuutilla PM-tilaus sisään ja nyt oli toimitusaika siirtynyt maanantaille. Ei näin. 

Mä jotenkin ajattelin kun arvioitu toimitusaika on ma 25.9. että se lähetetään pe ja on näin ollen kädessä ma, toki voi olla että ajattelen väärin. 😁

Kunniamerkki

13 Pro ennakon kanssa kävi niin että torstai iltana myöhään luuri liikenteeseen ja maanantaina kouraan. Tässä käy samalla lailla. 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +3

Vahvasti näyttää siltä että PM tilaajat saavat odottaa laitetta ensi viikkoon. Nimim. Heti kärkeen tilaus, niin luulisi olevan jonon kärjessä, mutta veikkaan että arpapeliä pelataan. 

Itsellä näytti ensin maanantaita mutta nyt oli päivittynyt että tulisi jo perjantaina ja tila oli päivittynyt ”keräilyssä”. Eli kannattaa tsekkailla sitä seurantaa

Kunniamerkki

Vahvasti näyttää siltä että PM tilaajat saavat odottaa laitetta ensi viikkoon. Nimim. Heti kärkeen tilaus, niin luulisi olevan jonon kärjessä, mutta veikkaan että arpapeliä pelataan. 

Itsellä näytti ensin maanantaita mutta nyt oli päivittynyt että tulisi jo perjantaina ja tila oli päivittynyt ”keräilyssä”. Eli kannattaa tsekkailla sitä seurantaa

No niinpä näkyy. 👌🏻

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +14

Ensimmäisen erän toimitukset ovat perillä suurimmassa osassa Suomea huomenna. Asiakkaalle päivittyy oikea arvioitu toimitusaika, kun tilaus on kerätty valmiiksi varastolla ja tästä lähtee myös erillinen tekstiviesti.

Kunniamerkki

Onko siis ensimmäinen erä ennakkotilaajille kokonaisuudessaan tältä viikolta toimitettu jo tänään, vai onko vielä huomenna mahdollisuus, että puhelin lähtee matkaan?

Kunniamerkki

Onko siis ensimmäinen erä ennakkotilaajille kokonaisuudessaan tältä viikolta toimitettu jo tänään, vai onko vielä huomenna mahdollisuus, että puhelin lähtee matkaan?

No ei tässä mitään stressia 👍 Eilen vasta rauhassa tilasin uuden iphone 15 Pro -DNA:lta, ja tänään sitä lähetetty jo 😅

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Onko siis ensimmäinen erä ennakkotilaajille kokonaisuudessaan tältä viikolta toimitettu jo tänään, vai onko vielä huomenna mahdollisuus, että puhelin lähtee matkaan?

Kaikki ensimmäisen toimituserän laitteet on lähetetty ja ne ovat perillä suurimmassa osassa Suomea tänään, kunhan posti kulkee normaalisti.

Kunniamerkki

Koska tulee seuraavat erät? 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

Koska tulee seuraavat erät? 

Heti kun saamme tiedot seuraavista eristä, niin tiedot päivittyvät tilausseurantasivulle. Jos toimituspäivä muuttuu yli kolmella päivällä, lähetämme myös tekstiviestitse tiedon tästä.

Kunniamerkki

Mulla lukee arvioitu toimitus 25.9 ja tämä ollut koko aika. Eli jos tämä ei pidä paikkansa, niin koska tulee ilmoitus?

Kunniamerkki

Kävin myymälässä tilaamassa 15 PM 256gb Mustan viime perjantaina klo 16:30 ja nyt tuli viesti, että alunperin 25.9. päivä luvattu toimitus myöhästyy x päivälle. Varmistin myyjältä, että puhelimia oli varastossa tilaushetkellä, ja myyjä sanoi tilauksen ehtivän ekaan toimitukseen. Mihin aikaan te, jotka saatte puhelimen tänään, tilasitte sen?

Kunniamerkki +4

Mulla lukee arvioitu toimitus 25.9 ja tämä ollut koko aika. Eli jos tämä ei pidä paikkansa, niin koska tulee ilmoitus?

Musta tää alkaa olee jo aivan uskomatonta p*skaa, ensin tilausvahvistuksessa kesti 6päivää, tämän jälkeen tuli että odottaa varaston täydennystä arvioitu toimituspäivä 25.9. nyt eilen menikin tilaan “tilaus vastaanotettu” nyt tuli taas päivitys että “odottaa varaston täydennystä” arvioitu toimitus 27.9. 

Vähän haisee kusetus tästä “jonopaikka säilyy vaikka tilausvahvistusta ei tullut” Painotan edelleen että asiakaspalvelu on vahvistanu tilauksen menneen läpi 15.9. klo 15.38...

Kunniamerkki +1

Täällä tilattuna 15 Pro Max 512GB luonnon titaani ja tilausvahvistuksen mukaan klo 15:16. Aluksi näytti toimituspäiväksi 25.9, mutta tänään muuttui 28.9. Saa nähdä muuttuuko vielä siitä..

Kunniamerkki +1

Kovin hiljainen tämä Telian Iphone 15 ketju verrattuna toisen operaattorin vastaavaan. Voisiko edes Telia itse päivittää tänne tietoa uusien toimituserien saatavuudesta?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Kovin hiljainen tämä Telian Iphone 15 ketju verrattuna toisen operaattorin vastaavaan. Voisiko edes Telia itse päivittää tänne tietoa uusien toimituserien saatavuudesta?

Männävuosina olemme tiedottaneet täällä saatavuuksista ja toimituseristä, koska meillä ei ollut silloin vielä muu tiedottaminen ns. kuosissa. Luovuimme Yhteisössä tiedottamisesta pari vuotta sitten, kun saimme tilannetiedottamisen kuntoon.

Eli nykyään tilannetieto tulee tekstarilla ja infoa löytyy myös tilausseurantasivulta. Yhteisötiedottaminen ei tuo enää siinä mielessä lisäarvoa. Tänne tulevien kysymysten vähyys sen myös mielestäni vahvistaa.

Kunniamerkki

Näin asiakkaan näkökulmasta homma ei ole vieläkään ns. kuosissa…

iPhone 15 Pro Max tilattu julkaisupäivänä kello 15:00:02. Tällä kellonlyömällä puhelin oli ostoskorissa. 

Sitten homma menikin ns. reisille. Mutta ensimmäinen ja ainoa tieto ostoksen “onnistumisesta” löytyy Telian rahoituksen sivuilta. Sieltä näkyy, että luottoraja on korotettu samana päivänä kello 15:23. 

 

Ensimmäinen virallinen ja kirjallinen viesti Telialta tuli 19.9.2023, jossa sanottiin, että puhelin toimitetaan 25.9.2023. 

22.9.2023 tuli toinen viesti, jossa ilmoitettiin, ettei mitään toimitusaikaa voida vahvistaa. 

 

Ei mitään muita viestejä, saati tilausvahvistusta! Missään ei näy mitään (Minun Telia appi, tai Minun Telia nettisivu.). Näyttää, että en ole ostanut mitään, ainoastaan kuluttanut luottoa 1499 euroa. Tämä on ainoa varma ja vahvistettu asia. 

 

Asiasta on keskusteltu chatissa useamman kerran. Heti ensimmäisenä kysyin asiakaspalvelijalta, että toimitetaanhan puhelimet siinä järjestuksessä, kun ne on ostoskoriin laitettu. Vastaus oli “Kyllä”!

 

Viimeisessä chatissa tarina sitten muuttuikin. Puhelimet toimitetaankin siinä järjestyksessä kun ne on maksettu! Mutta silti, luoton korotuksessa näkyy kellonaika 15:23. Osa julkkaripäivän illalla tilanneista on saanut sekä vahvistuksen että puhelimen. 

 

Kyllä on kivaa ja hauskaa! Onko edellisistä vuosista opittu (tai tehty asialle jotain)? Ei. 

 

Ilmeisesti julkaisupäivän tilauksia hoitaa joku Akne-stick kesäheinä CommodoreKuusNeballa. 

 

Näin toimii monikansallinen pörssiyhtiö...

 

Yey! 

 

Tilausnumero on xxx

 

Muokkaus TeroRe: Poistin tilausnumeron, sekin on yksilöivää asiakastietoa, jota ei ole hyvä jakaa julkisessa netissä

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Näin asiakkaan näkökulmasta homma ei ole vieläkään ns. kuosissa…

Kieltämättä kertomasi mukaisia haasteita oli myynninaloituspäivänä. Ja siitä pahoittelut.

Tarkoitin, että tilannetiedottamista Yhteisössä, erilaisia taulukoita toimituseristä ja päivämääristä yms, niillä ei ole enää lisäarvoa, kun tilaajat saavat saman tiedon tekstarilla ja tilausseurantasivulla. Et sinäkään olisi hyötynyt niistä tiedoista.

Hyvä, että olet asiaa chatista jo tiedustellut. Se on oikea paikka selvittää oman tilauksen tilannetta.

Kunniamerkki

Mutta kun mitään tietoa ei saa mistään...

Vastaa