Applen uutuudet iPhone 15 ja Apple Watch Series 9 ja Ultra 2 on nyt julkistettu
Apple julkaisi Apple Eventissä 12. syyskuuta kaikki uutuustuotteensa. Tutustumme tässä artikkelissa lyhyesti millaisia uutuuksia julkistettiin sekä kerron lisätietoja näiden myynnin aloituksesta Telialla.
Apple iPhone 15 -sarjan uudet älypuhelimet
Apple julkisti seuraavat älypuhelin-mallit tapahtumassaan:
Parannuksia nähdään muun muassa puhelimien kamerassa ja kameran ominaisuuksissa. Myös Dynamic Island -toimintoa on kohennettu ja sen avulla voi tehdä entistä enemmän asioita. Esimerkkinä Apple näytti julkistustilaisuudessaan miten Dynamic Islandia voi käyttää tilauksen seurantaan sekä navigointijärjestelmänä. Puhelimet on saatavilla useilla eri muistikoko- sekä värivaihtoehdoilla. Uutuksien esittelyt voit nyt lukea Yhteisön artikkelista!
Katso uuden iPhonen esittely tästä:
Apple Watch Series 9 sekä Ultra 2 - uudet älykellot
Älykellojen osalta Apple julkisti seuraavat mallit:
Series 9:n suoritin on Applen mukaan jopa 60% nopeampi ja sen näytönohjain on 30% tehokkaampi kuin edeltäjässään. Lisäksi se on saanut monituisia ominaisuuksia, kuten NameDrop -toiminteen. Apple Watch Ultra 2 on saanut uuden S9 prosessoinnin. Tämän ansiosta Double Tap- toiminnetta on mahdollista käyttää esimerkiksi silloin kun urheilet ja kätesi eivät ole saatavilla. Toiminnetta voi ohjata puheella Sirin kanssa. Kellojen esittelyt voit nyt lukea Yhteisön artikkelista!
Milloin uutuudet tulevat Telialle myyntiin?
Älykellojen ennakkomyynti käynnistyi Telian verkkokaupassa. iPhone uutuudet tulevat ennakkomyyntiin perjantaina kello 15.00 alkaen verkkokauppaamme. Kaikkia versioita kelloista ja puhelimista ei tule toistaiseksi myyntiin.
Keräämme tämän artikkelin alle laitteita koskevia kysymyksiä, jos jokin siis mietityttää uutuuksissa, niin kysy se kommenteissa!
Lue myös:
Sivu 3 / 4
Mutta kun mitään tietoa ei saa mistään...
Onko chatissa ollut tuosta tilausvahvistuksesta puhetta? Chatin kautta he voivat laittaa pyynnön laitetoimituksen taustatiimille ja pyytää sitä kautta tilausvahvistuksen jälkitoimituksena jos et ole sitä tilauksen yhteydessä saanut. Jos vahvistuksesta ei ole ollut mitään puhetta niin suosittelen olemaan vielä kerran yhteydessä Chattiin ja pyytämään että he tilaavat tuon vahvistuksen sinulle.
Mitä tulee toimitusaika-arvioon niin viestimme asiakkaitamme kyllä heti kun saamme Applelta tietoa puhelimien toimituksista.
Chatti ei tiedä mitään, vikatiketti on avattu 19.9.2023 ilman mitään tulosta.
Juuri äsken olin chatissa, eikä kukaan tiedä asiasta yhtään mitään. Nada. Njet. Nope. Ingen vinst.
On kuulemma vaikeeta.
Yli viikkoon ei saada edes tilausvahvistusta, vikatiketillä tai ilman.
Luokatonta toimintaa, tai pikemmin sen puutetta. Monikansallinen konserni! Pyh, hikinen nakkikoppi Siilinjärven kunnanatalon vieressä…
Kekkonen käytti tähän tilanteeseen sopivaa ilmaisua. Googlatkaa.
Tilaus peruttu ja tarvikkeet palautuu postista. Pitäkää tunkkinne.
Chatti ei tiedä mitään, vikatiketti on avattu 19.9.2023 ilman mitään tulosta.
Juuri äsken olin chatissa, eikä kukaan tiedä asiasta yhtään mitään. Nada. Njet. Nope. Ingen vinst.
On kuulemma vaikeeta.
Yli viikkoon ei saada edes tilausvahvistusta, vikatiketillä tai ilman.
Luokatonta toimintaa, tai pikemmin sen puutetta. Monikansallinen konserni! Pyh, hikinen nakkikoppi Siilinjärven kunnanatalon vieressä…
Kekkonen käytti tähän tilanteeseen sopivaa ilmaisua. Googlatkaa.
Tilaus peruttu ja tarvikkeet palautuu postista. Pitäkää tunkkinne.
Pyydämme nyt vielä tarkemman selvityksen tähän ja palaamme asiaan heti kun saamme lisätietoja.
Tämmöiset päivitykset ja hyvä asiakaspalvelu helpottavat merkittävästi odottavan aikaa..
Elisan taulukosta näkee helposti arvion seuraavalle viikolle. Telian puolella kitkutellaan päivä päivältä että tulisikohan nyt minun tilaukseni. Omalta osalta helpottaisi merkittävästi juuri tuo tieto milloin kaikki julkaisupäivän tilaukset on saatu myytyä, koska odotan Luonnontitaanista Pro Max 256Gt minkä pääsin tilaamaan vasta sunnuntaina, joka varmasti ymmärrettävästi näyttää Elisan datan mukaan todella toivottomalta. Voin vaan toivoa Telialla olevan vähemmän jonoa.
Yhteisössä voisi vaikka viikoittain ylin vastuuhenkilö päivittää tilannetta noinkin yleisesti niin ei tarvitsisi ketätahansa asiakaspalvelijoita häiritä.
Tämmöiset päivitykset ja hyvä asiakaspalvelu helpottavat merkittävästi odottavan aikaa..
Elisan taulukosta näkee helposti arvion seuraavalle viikolle. Telian puolella kitkutellaan päivä päivältä että tulisikohan nyt minun tilaukseni. Omalta osalta helpottaisi merkittävästi juuri tuo tieto milloin kaikki julkaisupäivän tilaukset on saatu myytyä, koska odotan Luonnontitaanista Pro Max 256Gt minkä pääsin tilaamaan vasta sunnuntaina, joka varmasti ymmärrettävästi näyttää Elisan datan mukaan todella toivottomalta. Voin vaan toivoa Telialla olevan vähemmän jonoa.
Yhteisössä voisi vaikka viikoittain ylin vastuuhenkilö päivittää tilannetta noinkin yleisesti niin ei tarvitsisi ketätahansa asiakaspalvelijoita häiritä.
Mainitsemasi laitteen saapumiserästä ei ole vahvistettua tietoa. Laitetta tilatessa verkkokaupassa ilmoitetaan arvioitu toimituspäivä laitteelle, jos se on tiedossa. Jos laitteen toimitusaika on avoin, niin päivitämme tilausseurantasivulle välittömästi tiedon, kun laitteen toimitusaika vahvistuu. Lisäksi lähetämme tekstiviestin, jos arvioitu toimitusaika venyy yli kolmella vuorokaudella.
Onko sinulla muita lisäkommentteja siihen, millaista lisäarvoa lista sinulle toisi tähän nykyiseen tilaus- ja toimitusprosessiin verrattuna, niin vien terveiset eteenpäin? Kuuntelemme mielellämme asiakkaitamme ja kehitämme prosessejamme asiakkailta saatujen palautteiden perusteella.
Toivon että näitä omalta osalta tärkeitä asioita mietittäisiin teille sopivimmalla tavalla toteutettavaksi.
Osamaksuun annettavan luoton ylittävän rahasumman maksu tilauksen yhteydessä voisi olla yhtä hyvin nettitilauksessa samoin kuin se on liikkeessäkin.
Avoimuus teidän arviosta teille tulevien erien koosta suhteessa jonon määrään. (Tehtävissä henkilökohtaiselle seurantasivulle, mutta tähän yhteisö olisi edelleen hyödyllisin.)
Yhteisön luonti monelle tilaajalle tärkeältä tuntuvassa prosessissa helpottaa asiakkaan odotusta.
Vertaistukena toimiva ahkera positiivinen ja optimistinen yhteistyö kasvattaa merkittävästi asiakkaan kiintymystä yrityksen toimintaan.
Teidän tilaussysteemi tosiaan tuntuu todella tehokkaalta, mutta itseä jäi harmittamaan Elisan optimistinen hypetys aidan toisella puolella kun valitsin tilata Telialta PS5 tilauksesta tulleen hyvän kokemuksen myötä.
Pakko kompata @MarkusAT:n ylempää viestiä tuon luoton ylittävän rahasumman maksusta tilauksen yhteydessä. Olin lomareissussa ulkomailla tehdessäni tilausta, ja sain ikävän viestin: “Valitettavasti emme voi tarjota sinulle luottoa.” Luottotiedot on kunnossa, ja muualta kyllä onnistuu. Soitin aspaan ja päädyimme siihen että minulle on aikanaan myönnetty ostamaani puhelimen hintaa pienempi limitti, eikä puhelimessa asialle voi mitään. Olis pitänyt mennä Telia-kauppaan, joka ei ulkomailla ylipäätään onnistu, ja muutenkin olisi vienyt turhaa aikaa ja mahdollisesti viivästyttänyt puhelimeni toimitusta. Kai nyt pankkitunnuksilla netistä pitäisi pystyä tekemään uusi hakemus isommalle luotolle herran vuonna 2023?
Teliasta on aiemmin pelkkää positiivista kokemusta, mutta tuossa tilanteessa toiminta oli äärimmäisen kankeaa. Tilasin kilpailijalta luurin joka kolahti 22. päivä ensimmäisten toimitusten joukossa postiin.
Elisan taulukosta näkee helposti arvion seuraavalle viikolle. Telian puolella kitkutellaan päivä päivältä että tulisikohan nyt minun tilaukseni. Omalta osalta helpottaisi merkittävästi juuri tuo tieto milloin kaikki julkaisupäivän tilaukset on saatu myytyä, koska odotan Luonnontitaanista Pro Max 256Gt minkä pääsin tilaamaan vasta sunnuntaina, joka varmasti ymmärrettävästi näyttää Elisan datan mukaan todella toivottomalta. Voin vaan toivoa Telialla olevan vähemmän jonoa.
Yhteisössä voisi vaikka viikoittain ylin vastuuhenkilö päivittää tilannetta noinkin yleisesti niin ei tarvitsisi ketätahansa asiakaspalvelijoita häiritä.
Teimme tosiaan tällaista viestintää Yhteisössä vielä pari vuotta sitten. Luovuimme tästä, koska saimme rakennettua henkilökohtaisen viestinnän paremmin toimivaksi.
Kuvitellaan, että meillä ei ole tietoa milloin jotain tiettyä varianttia tulee (= tietty malli & muistikoko & väri -yhdistelmä) niin silloin siitä ei olisi tietoa mahdollisessa taulukossakaan, kuten ei myöskään tekstarissa/tilausseurantasivulla. Taulukko ei anna tällaisessa tilanteessa mitään lisäarvoa.
Jos sitten kuvitellaan, että näemme, että 2 viikon päästä tulee tiettyä varianttia 60 kappaletta. Kun vertaamme tätä tietoa sisässä oleviin tilauksiin niin näemme, ketkä asiakkaat saavat laitteensa siitä erästä ja kommunikoimme tämän heille (tieto tilausseurantasivulta). Tämä koskettaa kaikkia tiedossamme olevia toimituseriä, voimme laskea/arvioida tilannetta koko ajan ja tieto löytyy tilausseurantasivulta. Taulukko ei hyödytä myöskään tässä tilanteessa.
Jos toimitusaika-arvio muuttuu yli 3 vuorokautta alkuperäistä arvioita pidemmäksi niin tiedotamme myös siitä tilaajia.
Emme ole koskaan kertoneet, Yhteisössä tai muuallakaan, paljon olemme myyneet uusia laitteita (ja paljon eri variantteja). Joku on joskus toivonut, että josko raportoisimme kuitenkin toimituserien koon, paljon kulloinkin tulee. Se ei sinänsä kuitenkaan lämmitä, koska vaikka varastoon tulisi pieni erä niin jos ko. variantista on sisässä vain muutama tilaus niin kaikki saa silti omansa. Tai toisinpäin, jos iso erä mutta paljon myös tilauksia niin voi olla, että joku jää siitä erästä vielä ilman.
Lisäys: Verkkokaupassa näkyy kokoajan toimitusaika-arvio uusille tilauksille.
Kirjoitit myös:
Avoimuus teidän arviosta teille tulevien erien koosta suhteessa jonon määrään. (Tehtävissä henkilökohtaiselle seurantasivulle, mutta tähän yhteisö olisi edelleen hyödyllisin.)
Tästä näkökulmasta näen itsekin lisäarvon. Toisaalta tämänkin lisäarvo jää pieneksi, jos ennakkotilaus- ja muut jonot lyhenevät nopeasti.
Yhteisön luonti monelle tilaajalle tärkeältä tuntuvassa prosessissa helpottaa asiakkaan odotusta.
Vertaistukena toimiva ahkera positiivinen ja optimistinen yhteistyö kasvattaa merkittävästi asiakkaan kiintymystä yrityksen toimintaan.
Näen myös näiden hyödyn. Siksi meillä tämä ko. ketju onkin olemassa. Huomioithan, että meillä Yhteisö ei ole asiakaspalvelukanava, siinä missä Elisalla on. Henkilökohtaisissa kysymyksissä, kuten yksittäisten tilausten statuksissa yms, ainoastaan asiakaspalvelu auttaa (chat / puhelin / myymälä).
Teemme täälläkin toki yhteistyötä, kuuntelemme ideoita ja palautteita ja autamme asioissa yleisellä tasolla, siinä määrin kuin yleisillä tiedoilla se on mahdollista.
Osamaksuun annettavan luoton ylittävän rahasumman maksu tilauksen yhteydessä voisi olla yhtä hyvin nettitilauksessa samoin kuin se on liikkeessäkin.
Kiitos, tämä on hyvä idea, jonka nappaan talteen. Tällainen haaste tulee useimmiten vastaan vain Applen lanseerauksien yhteydessä, harvemmin muiden valmistajien/tuotteiden yhteydessä. Toimisi toki muidenkin kohdalla.
Omasta näkökulmastani yhteisön tärkeys on 95% markkinoinnissa ja 5% teknisessä asiakaspalvelussa. Varsinkin tuon asiakaspalvelun hyvän saatavuuden vuoksi. Yhteisön pitäisi olla paikka missä toki kysynnästä riippuen hyvät tyypit hypettää tulevaa tuotetta jakamalla esim. linkkejä kiinnostaviin vertailuihin/testeihin ja aiheisiin, sekä kehitetään positiivista ja rakentavaa keskustelua tuotteista ja toki myös jaetaan päivityksiä niiden saatavuustilanteesta. Ainakin itselle vahvasti välinpitämättömältä kuulostava “ennen asiat oli toisin” -cope saa asenteen näyttämään siltä, ettei yhteisöllä tavoitella asiakaspalvelun markkinoinnin aspektia alunperinkään, vaan se pidetään vanhana asiakaspalvelun kanavana. Outo suhde asiakaspalvelun ja myynnin välillä tuntuu selkeästi johtaneen tämän osion tietynlaiseen sieluttomuuteen.
Erittäin positiivinen puoli tässä on se, että olet Telialta ensimmäinen, kuka reagoi tuohon osamaksun ylittävän luoton maksun palautteeseen. Jouduin itse odottamaan sunnuntaille kun en Kreikasta käsin voinut sitä ylittävää osaa maksaa.. Kaupassa ihmeteltiin, että miksiköhän sitä samaa hommaa ei netissä voi tehdä kun se sielläkin netin välityksellä toimii.
Pyysin antamaan palautetta asiasta ylöspäin nii vastaukseksi tuli, että ilmoita tuosta asiakaspalveluun chattiin. Menin kotiin, kirjoitin asiakaspalveluun ja sieltä sanottiin, että nettisivuilta löytyy helposti palautelomake minkä voisin täyttää. Pitkään etsittyä löysin jonkinlaisen lomakkeen, jonka lähetettyä sain vastaukseksi:
"kiitos yhteydenotostasi.
Telian verkkokaupasta voi laitteen ostaa kertamaksulla tai rahoituksen osamaksulla 12kk, 24kk, tai 36kk korottomalla maksuajalla. Luottoraja määräytyy asiakaskohtaisesti ja luottopäätös tulee automaattisesti heti tilauksen yhteydessä, tästä syystä osto ei välttämättä aina onnistu riippuen tilattavan laitteen hinnasta.
Ollaan yhteydessä"
Omasta näkökulmastani yhteisön tärkeys on 95% markkinoinnissa ja 5% teknisessä asiakaspalvelussa. Varsinkin tuon asiakaspalvelun hyvän saatavuuden vuoksi. Yhteisön pitäisi olla paikka missä toki kysynnästä riippuen hyvät tyypit hypettää tulevaa tuotetta jakamalla esim. linkkejä kiinnostaviin vertailuihin/testeihin ja aiheisiin, sekä kehitetään positiivista ja rakentavaa keskustelua tuotteista ja toki myös jaetaan päivityksiä niiden saatavuustilanteesta. Ainakin itselle vahvasti välinpitämättömältä kuulostava “ennen asiat oli toisin” -cope saa asenteen näyttämään siltä, ettei yhteisöllä tavoitella asiakaspalvelun markkinoinnin aspektia alunperinkään, vaan se pidetään vanhana asiakaspalvelun kanavana. Outo suhde asiakaspalvelun ja myynnin välillä tuntuu selkeästi johtaneen tämän osion tietynlaiseen sieluttomuuteen.
Olen ehdottomasti samaa mieltä kanssasi yhteisöjen roolista ja mahdollisuuksista. Meillä Yhteisö on toiminut käyttäjilleen koko olemassaolon ajan pääosin ongelmanratkaisupaikkana, “Miten teen asian x”, “Minulla on palvelu y ja tämä ei toimi, mikä neuvoksi” -tyyppisesti. Ja siinä Yhteisö toimiikin hyvin, kiitos siitä kaikille upeille jäsenillemme.
Tiedän, että Yhteisöllä ja yhteisöllisyydellä on potentiaalia paljon enempäänkin ja teemme koko ajan töitä, että saisimme tänne myös muuta keskustelua ja yhdessä tekemistä. Olemme mm. järjestäneet Apple-valvojaisia, joissa olemme seuranneet kukin tahoillamme Cupertinon eventtiä ja olemme fiilistelleet julkistusta täällä kommenteissa. Harmi, että nämä piti lopettaa Applen jälleenmyyjilleen jakamien ohjeistuksen myötä. Järjestämme myös ajoittain kilpailuita, joissa jengi pääsee testaamaan uusia laitteita ja tekemään niistä testiraportteja. Meiltä löytyy valtava kattaus erilaisia artikkeleita, joista löytää mielenkiintoista luettavaa, vinkkejä ja keskustelunaiheitakin. Aktiivisimmat jäsenet palkitaan maksuttomalla kuukaudella Telian tietyistä palveluista. Uutena käynnistimme kehitysyhteisö Telia Hiomon, jossa halukkaat pääsevät vaikuttamaan Telian palveluiden tulevaisuuteen sekä asiakaskokemuksen parantamiseen.
Nämä kaikki vaatii koko ajan työtä, että jengi ne löytää ja innostuu niihin lähtemään mukaan. Koska suurin syy on tulla hakemaan apua kysymykseensä ja kun se löytyy niin jengi lähtee herkästi pois. Heitä on vaikea saada tutustumaan ja osallistumaan tähän kaikkeen muuhun.
Pitkä tarina mutta halusin kertoa nämä siksi, että ymmärrän täysin Yhteisön roolin ja hyödyn muun muassa markkinoinnin näkökulmasta kuin myös siltä osin, että täällä saa kosketuspintaa brändiin.
Erittäin positiivinen puoli tässä on se, että olet Telialta ensimmäinen, kuka reagoi tuohon osamaksun ylittävän luoton maksun palautteeseen. Jouduin itse odottamaan sunnuntaille kun en Kreikasta käsin voinut sitä ylittävää osaa maksaa.. Kaupassa ihmeteltiin, että miksiköhän sitä samaa hommaa ei netissä voi tehdä kun se sielläkin netin välityksellä toimii.
Pyysin antamaan palautetta asiasta ylöspäin nii vastaukseksi tuli, että ilmoita tuosta asiakaspalveluun chattiin. Menin kotiin, kirjoitin asiakaspalveluun ja sieltä sanottiin, että nettisivuilta löytyy helposti palautelomake minkä voisin täyttää. Pitkään etsittyä löysin jonkinlaisen lomakkeen, jonka lähetettyä sain vastaukseksi:
Mukava kuulla, että edes jotain positiivista. En ole vielä saanut vastausta tuohon epäkohtaan ja ideaan, palaan kun jotain irtoaa. Pahoittelut, asiakkaan palaute pitäisi ottaa kaikissa kanavissa vastaan ja toimittaa se eteenpäin.
Hei!
Onko nyt mitään uutta tietoa 15 Pro Maxien saapumisajoista? Ennakkotilasin 15 Pro Max 256gt mustatitaanisena pe 15.9 noin klo. 17.15. Sain aluksi saapumispäivämääräksi ma 25.9, mutta tämä peruttiin jo edellisen viikon torstaina tai perjantaina. Tämän jälkeen en ole kuullut tilauksestani yhtään mitää. Olen vain kuullut, että melko moni 15.9 ennakkotilauksen tehnyt normi muistikapasiteetillisestä (256gt) luurista on sen jo saanut.
Applella toimitus näyttää olevan vähintään 4 viikkoa niin kuvittelisi, että siihen mennessä olisi niitten jonot hoidettu. Luonnontitaanissa on vielä 7 viikkoa.
Hei!
Onko nyt mitään uutta tietoa 15 Pro Maxien saapumisajoista? Ennakkotilasin 15 Pro Max 256gt mustatitaanisena pe 15.9 noin klo. 17.15. Sain aluksi saapumispäivämääräksi ma 25.9, mutta tämä peruttiin jo edellisen viikon torstaina tai perjantaina. Tämän jälkeen en ole kuullut tilauksestani yhtään mitää. Olen vain kuullut, että melko moni 15.9 ennakkotilauksen tehnyt normi muistikapasiteetillisestä (256gt) luurista on sen jo saanut.
Moi @Monttu ja tervetuloa tänne Yhteisöön! Toivottavasti viihdyt joukossamme
Oletko tarkistanut tilausseurantasivultasi tilanteen? Sieltä löydät koko ajan saatavilla olevan tuoreimman tiedon tilaamastasi mallista. Jos toimitusaika näkyy avoimena, niin päivitämme tilausseurantasivulle välittömästi tiedon, kun se vahvistuu.
Hei!
Onko nyt mitään uutta tietoa 15 Pro Maxien saapumisajoista? Ennakkotilasin 15 Pro Max 256gt mustatitaanisena pe 15.9 noin klo. 17.15. Sain aluksi saapumispäivämääräksi ma 25.9, mutta tämä peruttiin jo edellisen viikon torstaina tai perjantaina. Tämän jälkeen en ole kuullut tilauksestani yhtään mitää. Olen vain kuullut, että melko moni 15.9 ennakkotilauksen tehnyt normi muistikapasiteetillisestä (256gt) luurista on sen jo saanut.
Tilasin täysin saman puhelimen 15.9. noin 16:30 ja myyjä kaupassa kuulemma tarkisti saldoilta ja sanoi että ehtii tuohon 25.9. Kävin sitten hetkeä aikaisemmin tehdyn elisan tilauksen perumassa, sillä kuvittelin saavani puhelimen myyjän sanojen mukaisesti. Mulla kävi kuitenkin samalla tavalla kun sullakin, eli 22.9. viivästysviesti ja sen jälkeen ei mitään päivityksiä.
Hei!
Onko nyt mitään uutta tietoa 15 Pro Maxien saapumisajoista? Ennakkotilasin 15 Pro Max 256gt mustatitaanisena pe 15.9 noin klo. 17.15. Sain aluksi saapumispäivämääräksi ma 25.9, mutta tämä peruttiin jo edellisen viikon torstaina tai perjantaina. Tämän jälkeen en ole kuullut tilauksestani yhtään mitää. Olen vain kuullut, että melko moni 15.9 ennakkotilauksen tehnyt normi muistikapasiteetillisestä (256gt) luurista on sen jo saanut.
Tilasin täysin saman puhelimen 15.9. noin 16:30 ja myyjä kaupassa kuulemma tarkisti saldoilta ja sanoi että ehtii tuohon 25.9. Kävin sitten hetkeä aikaisemmin tehdyn elisan tilauksen perumassa, sillä kuvittelin saavani puhelimen myyjän sanojen mukaisesti. Mulla kävi kuitenkin samalla tavalla kun sullakin, eli 22.9. viivästysviesti ja sen jälkeen ei mitään päivityksiä.
Tässä on nyt käynyt siinä mielessä virhe myyjällä, että laitteiden varastosaldot päivittyvät viiveellä ja aivan 100% tarkkaa tietoa ne eivät anna. Erityisesti tällaisessa lanseerauksessa ja myynnin aloituksessa olisi oltava varovainen toimitusaikalupauksissa kun kysyntä laitteille on kova. Pahoittelut omasta puolestani tapahtuneesta!
Dnalta 17.9 tilattu iphone 15 promax 256gb mustana huomenna perillä ja samoin powerilta 26.9 sinisenä tilattu.
Vaikuttaa telia jäävän nyt hieman jälkeen varsinkin kun ottaa huomioon että tilauksen seurannassa ei vieläkään arvioitua toimituspäivää, joka muuten alunperin oli jo 25.9
Dnalta 17.9 tilattu iphone 15 promax 256gb mustana huomenna perillä ja samoin powerilta 26.9 sinisenä tilattu.
Vaikuttaa telia jäävän nyt hieman jälkeen varsinkin kun ottaa huomioon että tilauksen seurannassa ei vieläkään arvioitua toimituspäivää, joka muuten alunperin oli jo 25.9
Hei @soivit ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Milloin olet tehnyt tuon tilauksen Telialle? Tarkempi toimitusaika-arvio päivittyy, kun laite kerätään varastolla ja tästä lähtee myös erikseen tekstiviesti asiakkaalle. Jos toimitusaika pitenee yli 3 päivää, niin myös tästä ilmoitetaan asiakkaalle. Hyvä kuitenkin, että laite on tulossa sinulle nyt jotakin reittiä, niin pääset kohta hifistelemään uutta puhelinta!
Osamaksuun annettavan luoton ylittävän rahasumman maksu tilauksen yhteydessä voisi olla yhtä hyvin nettitilauksessa samoin kuin se on liikkeessäkin.
Kiitos, tämä on hyvä idea, jonka nappaan talteen. Tällainen haaste tulee useimmiten vastaan vain Applen lanseerauksien yhteydessä, harvemmin muiden valmistajien/tuotteiden yhteydessä. Toimisi toki muidenkin kohdalla.
Palaan nyt tähän ideaan.
Tämä oli kuulemma meillä jo tiedossa ja tallessa, tätä on kuulemma toivottu aiemminkin. Aikataulua en saanut, että milloin tämä olisi mahdollista. Tulkitsin, että voi mennä reilustikin aikaa. Tiedoksi kuitenkin, että on työlistalla.
@SakuMik 17.9 aamupäivästä tehty tilaus telian myymälässä. Onkohan telialla missä vaiheessa tilaukset Lähinnä että minkä päivän tilaukset on saatu tuon pro max 256gb suhteen toimitettua? Elisalla aika hyvää infoa heidän tilanteestaan
@SakuMik 17.9 aamupäivästä tehty tilaus telian myymälässä. Onkohan telialla missä vaiheessa tilaukset Lähinnä että minkä päivän tilaukset on saatu tuon pro max 256gb suhteen toimitettua? Elisalla aika hyvää infoa heidän tilanteestaan
Tilausseurantasivulle päivittyy tiedot sitä mukaa, kun toimitukset vahvistuu ja saamme tietoa uusista toimituksista. Tilanne elää niin paljon, että tänä vuonna olemme automatisoineet asiakasviestinnän jokaiselle tilaukselle.
Toimitusten aikatauluun vaikuttaa, jos joku asiakas esimerkiksi peruu tilauksen tai Apple toimittaa meille laitteita ja vahvistaa meille tulevia toimituseriä. Jotkin erät voivat myös sisältää enemmän laitteita kuin toiset, joten senkin osalta toimitusaikoja on hankala arvioida kovin pitkälle etukäteen, koska tieto erän suuruudesta voi tulla lyhyelläkin varoitusajalla. Joka tapauksessa asiakkaat saavat toimitusajasta heti tiedon, kun se vahvistuu täällä päässä. Näin pyrimme välttämään myös “turhien lupauksien” tuomaa mielipahaa.
iPhone 15 Pro Max - Mikäs tilanne näitten kanssa? 26.9 piti alkaa toimitus itselleni, mutta tilausseurantasivu sanoo edelleen ettei ole tietoa lähetyspäivämäärästä. Varmaan laskua tulee jo ennenkuin on edes puhelin saapunut.
---- Muokkaus Merja_J: siirretty toisesta ketjusta ja lisätty otsikko viestin alkuun.
iPhone 15 Pro Max - Mikäs tilanne näitten kanssa? 26.9 piti alkaa toimitus itselleni, mutta tilausseurantasivu sanoo edelleen ettei ole tietoa lähetyspäivämäärästä. Varmaan laskua tulee jo ennenkuin on edes puhelin saapunut.
Tervetuloa Yhteisöön @Suppilovahvero! Tilausseurantasivulle päivittyy tosiaan tiedot sitä mukaa, kun toimitukset vahvistuu ja saamme tietoa uusista toimituksista. Verkkokaupan mukaan kyseisestä mallista 512 Gt versiota sinititaanisena olisi lähetettävissä 10.10. seuraavan kerran, mutta muissa malleissa tilanne on tuonkin mukaan avoin. Näin viikonlopun aikana ei taida päivämäärät juuri heilahtaa mutta ensi viikolla toivon mukaan homma taas etenee ja saadaan laitteita toimitettavaksi. Odottavan aika on kyllä pitkä
Mitähän tuolla tilauksen seuranta sivulla tapahtuu? 9.10 oli ilmoitettu toimituspäiväksi ja ilmoitusten mukaan tuote oli jo saapunut varastolle. Nyt kuitenkin menin ihmettelemään seurantasivulle, että miksi pakettia ei kuulu. Tila oli muuttunut ‘’odottaa varaston täydennystä’’ ja toimitusaika ei tiedossa?! Ennakkotilasin tuotteen 15.9 15pm 256gb mustatitaani.
Ei tuo teidän tilauksen seurantasivu toimi kyllä ihan niin kuin pitäisi vaikka niin hehkutatte. Jos paketti kerran saapunut varastolle niin miten sitä voidaan päivän päästä vielä odottaa saapuvan varastolle? Näitä laitteita saa jo elektroniikkaliikkeistä, joten jos tämä venyy jälleen luvatusta toimituspäivästä pari-kolme viikkoa, niin silloin perun kyllä tilauksen...
Moikka!
Mites muille on tullut tuota Iphone 15 pro valkotitaania? Ite tilasin oman (Iphone 15 pro 128gt valkotitaani) myöhään, vasta 19.09. kello 12 liikkeessä, myyjä silloin tarkisti koneelta, että saisin sen 25.09. Aspasta ei oikein muuta osata sanoa kuin, että ei varastossa tällä hetkellä, mutta viime viikolla aspasta annettiin arviota, että toimituksessa menisi vielä noin 22 päivää.
Mitähän tuolla tilauksen seuranta sivulla tapahtuu? 9.10 oli ilmoitettu toimituspäiväksi ja ilmoitusten mukaan tuote oli jo saapunut varastolle. Nyt kuitenkin menin ihmettelemään seurantasivulle, että miksi pakettia ei kuulu. Tila oli muuttunut ‘’odottaa varaston täydennystä’’ ja toimitusaika ei tiedossa?! Ennakkotilasin tuotteen 15.9 15pm 256gb mustatitaani.
Tämä pitäisi ehdottomasti saada nyt selvitykseen mitä tässä on tapahtunut. Olisiko sinun mahdollista olla yhteydessä asiakaspalveluumme niin voidaan sitä kautta tunnistaa sinut ja laittaa tämä eteenpäin tutkittavaksi.
Moikka!
Mites muille on tullut tuota Iphone 15 pro valkotitaania? Ite tilasin oman (Iphone 15 pro 128gt valkotitaani) myöhään, vasta 19.09. kello 12 liikkeessä, myyjä silloin tarkisti koneelta, että saisin sen 25.09. Aspasta ei oikein muuta osata sanoa kuin, että ei varastossa tällä hetkellä, mutta viime viikolla aspasta annettiin arviota, että toimituksessa menisi vielä noin 22 päivää.
Todennäköisesti laitteita on tullut pienempi määrä kun on alunperin ilmoitettu ja tästä syystä et olekaan saanut sitä tuolloin 25. päivä. Meilläkään ei seuraavasta erästä ole harmi kyllä tarkempaa tietoa. Tilausseurantasivu on se josta ajantaisisin tieto aina löytyy, vaikka eipä sekään taida tällä hetkellä kertoa juuri tämän enempää.
Vastaa
Etkö löytänyt etsimääsi?
Kirjaudu sisään tai luo tunnukset ja kysy Yhteisöltä.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.