Puhelimet ja tablet -laitteet ovat kuuluneet jo jonkin aikaa joulun suosituimpien kovien lahjojen joukkoon. Eikä ihme, uusista laitteista on iloa pitkäksi aikaa ja niistä on saajalleen konkreettista hyötyä. Uusia laitteita on mukava ostaa lahjaksi ja niitä on myös mukava saada. Voi sitä innostuneisuuden määrää kun lahjakääreen sisältä paljastuu ensin se paketin ensimmäinen nurkka ja huomaat ensimmäiset viitteet siitä mitä paketti mahtaakaan pitää sisällään. Puhumattakaan siitä että paketti on saatu auki ja uutta laitetta on päässyt hypistelemään käsissään, "voi vitsi tää on hieno jes jes jes!" :)
Muita paketteja availlessa tai muuten siinä joulutohinoiden ohessa mielessä pyörii usein muutamia kysymyksiä; "Miten minä saan uuden tabletin käyttööni", "Miten mä nyt siirrän tietoni vanhasta puhelimesta uuteen " ja niin edelleen. Laitevalmistajat ovatkin tehneet erilaisia käyttöapuja esimerkiksi tietojen siirtoon vanhasta laitteesta uuteen.
Apua joululahjojen käyttöönottoon -sivusto
Osa käyttöönottoon liittyvistä mahdollisista toimenpiteistä käyttäjän pitää tehdä itse. Tätä varten olemme koonneet Apua joululahjojen käyttöönottoon -sivuston josta löydät apua eri tilanteisiin. Mainitsen sieltä erityisesti tämän; jos olet hankkinut 31.12.2014 mennessä Kodin netin, puhelimen tai tabletin niin voit hyödyntää maksuttoman opastuspuhelun Helpson -palvelustamme. He sinua opastavat puhelimitse uuden laitteen tai Kodin Netin käyttöönotossa ja tärkeimpien ominaisuuksien käyttämisessä. Lisätietoa tästä ja muista vinkeistä löydät ylläolevan linkin kautta.
Sonera Klaanin tietopankki
Meillä on kattava Ohjeet ja Vinkit -sivusto josta löydät apua esimerkiksi liittymiin ja palveluihin liittyen. Ja lisää vinkkejä löydät Klaanin pääsivulla olevalla hakukoneella jolla pääset selaamaan keskusteluita Klaanin omasta tietopankista ja tuhansien viestien joukosta.
Sonera Klaani -yhteisön jäsenten tarjoama apu
Jos edellä mainituista ei ole apua juuri sinulle niin voit hyödyntää yhteisömme osaavia jäseniä ja kysyä heiltä apua täällä Klaanissa. Ratko probleemoita ja hae niihin ratkaisuita yhdessä muiden jäsenien kanssa. Rekisteröitymis- ja kirjautumisohjeet löydät täältä.
Henkilökohtaista apua liittymiä ja palveluita koskeviin kysymyksiin
Omilta Sivuilta löydät chat-asiakaspalvelun joka palvelee asiakkaitamme henkilökohtaisissa kysymyksissä kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä. Tavoitat asiakaspalvelun loppuvuoden aikana myös puhelimitse, huomioithan kuitenkin poikkeukselliset palveluajat jotka löydät täältä.
Hyvää ja rauhaisaa joulua sekä hyviä hetkiä uusien laitteiden ja varsinkin läheisten parissa toivottaen,
Tero :)