Skip to main content

Samsung Galaxy Watch sekä eSIM tulivat myyntiin Suomessa


Näytä ensimmäinen kirjoitus

129 kommenttia

  • Uusi jäsen
  • 44 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2018

Kerron sinulle @kiisseli67 pari asiaa. 


Uuden Galaxy watchin voi kyllä parittaa bluetoothin kanssa mutta etäyhteys laitteen ja puhelimen välillä muodostetaan Samsung wearables sovelluksen kautta ja myös pitää olla kirjautuneena samsungin asiakastilille jonne on omat tunnukset. 


Ymmärrättekö. Eli esimerkiksi kellossa ei ole mitään itsenäistä toimintoa esim sähköposteille ym vaan Kaikki tulee puhelimesta etäyhteyden kautta ilmoituksina. Ja jotta etäyhteys toimii 4g verkon kautta pitää olla wearables sovelluksessa erikseen etäyhteys liukusäädin on asennossa. 


Eli. Applen puhelin toimii vain Bluetooth yhteydellä ja se ei toimi ja ole yhteydessä kelloon kun se irrotetaan Bluetooth yhteydestä. Eli. Keskeinen toiminto etäyhteys ei toimi. Tämä on testattu ja käytössä on kaikki laitteet asianomaisella kirjoittajalla. 


Älkää nyt mainostako Applen omistajille että samat toiminnot ovat heidän käytössään. Näin ei ole. 


 


Edit ReOlivia: Korjattu tägitys


  • Uusi jäsen
  • 21 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2018

Näyttää kyllä vahvasti siltä, että tuohon Apple Storen sovellukseen on lisätty Galaxy watch ja eSIM tuki

 

[Optional User Agreements]
- Photos: For sending image feature required access permission to access the Phone photos
- Camera
ㆍRequired for QR Code scan to activate gear side eSIM
ㆍDuring the eSIM activation in Galaxy Watch Setup.
ㆍDuring update profile picture for Samsung health 
- Contacts: Required to access phone contacts to add buddy and sync with gear contacts
- Location: Required to Determine your location from gear for weather information
- Calendar: Permission required to Sync Watch Calendar
- Notification: Required for accessing Notification Center with useful information
- Cellular Data: Required to access service when you couldn't access Wi-Fi network

 

Lähde: https://itunes.apple.com/il/app/samsung-galaxy-watch-gear-s/id1117310635?mt=8


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • 7034 kommenttia
  • 26. syyskuuta 2018

Kiitos @Golfer ja anteeksi että tuli vähän suurella tekstillä tuo kopion alku ☺️


@Jalle1 ihan Samsungin sivuilta löytyy oikeaa tietoa, etten ihan omiani kirjoittele ja asiaa on testattu ?


  • Uusi jäsen
  • 21 kommenttia
  • 27. syyskuuta 2018

Huomenta @TeroRe. Jokos Galaxy Watch kelloista alkaa tänään tulemaan lähetystietoja? Vai miten noiden toimitusajat meneekään?


TeroRe
Yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+4
  • Aloittaja
  • Yhteisömanageri
  • 10326 kommenttia
  • 27. syyskuuta 2018

@Golfer kohta alkaa paukkumaan viestejä ?


  • Uusi jäsen
  • 21 kommenttia
  • 27. syyskuuta 2018

 

@Golfer kohta alkaa paukkumaan viestejä ?

 

Sieltähän se tulla paukahti seurantakoodi juuri äsken :manlol: 


  • Uusi jäsen
  • 44 kommenttia
  • 27. syyskuuta 2018

Koskas esimin saa kytkeä toimimaan? Alkaa olla aika käsillä....


  • Uusi jäsen
  • 21 kommenttia
  • 27. syyskuuta 2018

 

Koskas esimin saa kytkeä toimimaan? Alkaa olla aika käsillä....

 

Tiedustelin asiakaspalvelun chatissa tuosta. Hän ei vielä osannut hetimiten kertoa, mutta hienosti selvitteli ja palasi asiaan. Eli ohjeistusta on olemassa tuosta, joten eiköhän tuo onnistune. Eikun kokeilemaan @Jalle1

 

Meikäläiselle antoi ohjeeksi, että Samsung tili pitää olla valmiina (ilmeisesti siinä app:ssa, joka on puhelimessa) ja olemassa oleva Telia liittymä. Tällä pitäisi nyt päästä eteenpäin

 

Oma liittymäni siirtyy vasta 3.10 Telialle, joten en heti pääse eSIM ominaisuutta kytkemään.

 

Oliko @TeroRe tosiaan niin, että teillä ei ole nopeutettua liittymän / numeron siirtoa pyydettäessä mahdollisuutta, kuten eräällä teidän kilpailijalla on?


  • Uusi jäsen
  • 44 kommenttia
  • 27. syyskuuta 2018

Valitettavasti se ei ole niin yksinkertaista @Golfer


Ei onnistu vielä esimin kytkentä.


  • Uusi jäsen
  • 21 kommenttia
  • 27. syyskuuta 2018

Hmmm.... niin sinä @Jalle1 oletkin tosiaan yrittänyt Telian avustuksella eSIM kytkemistä. Periaatteessa tuon ei pitäisi olla mitenkään poikkeavaa jo olemassa olevaan multisim liittymään. Nyt toista fyysistä sim korttia korvaa siru, johon voi ohjelmoida samat tiedot kuin  fyysiseen sim korttiin. Eli nyt kun Telian päästä aktivoidaan tämä multisim palvelu, pitäisi kellossa oleva siru saada verkkoon, jotta se eSIM aktivoituu. Kelloon otettaneen ensin yhteys puhelimessa olevan app:in kautta jonka kautta aktivointi tehdään? Periaatteessa tuon ei pitäisi olla mitenkään ylitsepääsemätöntä.

 

Nyt kuitenkin tässä on muuttujina se, että eSIM palveluna on uusi, eikä Telialta välttämättä vielä löydy asiakaspalvelun / teknisen tuen  puolelta koulutettua osaamista / palikoita tehdä sitä yksinkertaisesti. 

 

TAI sitten homma menee niin, että tähän eSIM aktivointiin on lupa vasta 28.9, jolloin tuo kello on Suomessa virallisesti ulkona...

Joko @TeroRe on saanut lisäinfoa tästä?


  • Faxaaja
  • 145 kommenttia
  • 27. syyskuuta 2018

Mulle tuli seuranta koodi jo ennen klo 9


TeroRe
Yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+4
  • Aloittaja
  • Yhteisömanageri
  • 10326 kommenttia
  • 27. syyskuuta 2018

@Golfer ja @Jalle1, huomenna on se päivä jolloin Suomesta hankitut kellot ovat asiakkailla perillä. Tai postitoimipaikasta riippuen, ovat aikaisintaan huomenna perillä.


 


Odotelkaa siis huomiseen. eSIM eroaa järjestelmien näkökulmasta (meidän näkökulmasta) verrattuna tavalliseen sim-korttiin. Ei sinänsä mitään ihmeellistä mutta vaatii meiltä toisenlaisia toimenpiteitä.


  • Uusi jäsen
  • 44 kommenttia
  • 27. syyskuuta 2018

En viitsi tässä alkaan selostamaan mitä kaikkea aktivoinnissa tarvitaan mutta siinä pitää olla kyllä muutakin kuin pelkkä mulltisim palvelu ja samsung tilin tunnukset.

Aikoinaan vuonna 2016 kun otin käyttöön Samsung S2 3G kellon käyttöön virossa eli nimenomaan esim version 3 myyjää asensi sitä telia kaupassa ja tarvittiin voucheita ym 

ja niinkuin huomaatte TERORE on sulkenut suunsa joten nyt on hiljaista...

tällä hetkellä teliakaupoissa on sellaisia nuoria jannuja töissä tikkarit suussa että pelkäänpä että aktivointi tulee olemaan melkolailla työläs prosessi.


  • Faxaaja
  • 145 kommenttia
  • 27. syyskuuta 2018

Turha tuota on miettiä enempää.

Huomenna se nähdään miten homma pelittää.

 


  • Uusi jäsen
  • 1 kommentti
  • 27. syyskuuta 2018

Tänään monesta Soneran paikasta kysellyt nyt eSIMin perään. Vastaukset:

 

"Mikä on eSIM?"
"Kuluttajapuolella testikäytössä, varmaa aikaa tuosta ei ole vielä tiedossa" (Vielä?)

"Yritysliittymään ei saa aktivoitua eSIMiä"

"Sopiva Pro liittymään saa multisim palvelun niin miksi ei yksi niistä voisi myös olla eSIM kun niitä tulee"

 

Saa/Ei saa, Tulee/Ei tule

 

Tietääkö @TeroRe myös yritysliittymien eSIM saatavuudesta?

 

 


  • Faxaaja
  • 145 kommenttia
  • 27. syyskuuta 2018

Oottakaa nyt rauhassa huomiseen. Eiköhän homma toimi kun vaikka soittaa huomenna asiakaspalveluun.


TeroRe
Yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+4
  • Aloittaja
  • Yhteisömanageri
  • 10326 kommenttia
  • 27. syyskuuta 2018

@Jalle1 mitä tarkoitat, että olen sulkenut suuni? Mitä tietoa kaipaat, mitä ei ole tullut vielä esille?


 


@RaipatiRallaa eSIM on ainakin alkuvaiheessa vain kuluttaja-asiakkaille.


 


@jluuri juuri noin. Koko ajan olemme puhuneet huomisesta eli 28.9.


  • Faxaaja
  • 145 kommenttia
  • 27. syyskuuta 2018

Huominen on aika nopeasti niin sitten selviää. Itse toivon vain että posti toimii normaalisti niin saan huomenna kellon


  • Uusi jäsen
  • 44 kommenttia
  • 27. syyskuuta 2018

@TeroRe kaipaan selvää tietoa että huomenna aamulla kello 9.00 kun marssin watchin kanssa telia kauppaan helsingissä niin saanko kellon esimin aktivoitua varmasti multisim liittymääni?


TeroRe
Yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+4
  • Aloittaja
  • Yhteisömanageri
  • 10326 kommenttia
  • 27. syyskuuta 2018

@Jalle1 mielestäni viesti on ollut koko ajan selvä - toimitukset alkavat 28.9. ja kun saat kellon hyppysiisi niin Telia Kauppaan ja siellä aktivoidaan eSIM käyttöön.


  • Uusi jäsen
  • 44 kommenttia
  • 27. syyskuuta 2018

Katsotaanpas huomenna hyvät ihmiset. Kello on ollut hyppysissä jo kaksi viikkoa. Jos vetoa pitäisi lyödä niin löisin kyllä vetoa siitä että se on edelleen huomenna aktivoimatta kun telia kaupan tikkarimiehet toimeen tarttuvat


TeroRe
Yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+4
  • Aloittaja
  • Yhteisömanageri
  • 10326 kommenttia
  • 27. syyskuuta 2018

@Jalle1 Se, että sinä olet saanut kellon ulkomailta aikaisemmin ei liity tähän asiaan mitenkään.


 


Suomessa toimitukset alkavat huomenna ja se on se päivämäärä mihin me olemme valmistautuneet ja viestineet myös ulospäin.


  • Uusi jäsen
  • 44 kommenttia
  • 27. syyskuuta 2018

Olen saanut kellon ulkomailta? Mistä moista olet päähäsi saanut? 

Kyllä minulla kotimainen kello on ollut ranteessa jo 2 viikkoa vai sanotaanko korealainen.....


TeroRe
Yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+4
  • Aloittaja
  • Yhteisömanageri
  • 10326 kommenttia
  • 27. syyskuuta 2018

@Jalle1 kerroit muutama päivä sitten, että Virosta saa jo kelloja niin tästä oletin, että olet hankkinut omasi sieltä. Pahoittelut jos olin väärässä.


 


Tämä ei kuitenkaan muuta asiaa, huomenna on se päivä :)


  • Uusi jäsen
  • 44 kommenttia
  • 27. syyskuuta 2018

Aivan oikein @TeroRe. Kerroin pelkästään että sieltä m.m muutama asiakas on jo saanut mutta en sanonut että minä olisin sieltä ostanut.


Toivon mukaan olen huomenna aamulla kello 9.00 Telian ensimmäinen kuluttaja-asiakas joka ottanut esimin watchiissa käyttöön... palkintona voisi olla m.m kananpojan keltainen ferrari....jos saa ehdottaa?


Vastaa