@TeroRe minullekin on huomenna tulossa Samsung Galaxy Watch -puhelin. Luin tässä ketjussa että yritysliittymille eSIM-palvelua ei ole toistaiseksi saatavilla. Minulla on työnantajan maksama liittymä Sopiva N. Ymmärsinkö oikein että tässä tapauksessa huomenna on turha edes yrittää hoitaa tämä juttu Telia-kaupassa ?
Näin se @MrMaastopyora ikävä kyllä on, että liittymän tulee olla henkilöasiakkaan nimissä. Voi olla että tämä muuttuu myöhemmin mutta tämä rajoitus on ainakin tässä alkuvaiheessa.
Samsung Galaxy Watchin e-sim kytketty Telian verkkoon 28.9.2018 kello 9.30 aamulla.
Hienosti toimii.
Kampin keskuksen Telia kaupalle kiitos!
Kiitos myös Telialle hienosta palvelusta jota ainakin itse olen odottanut vuodesta 2016.
Kiitos!
Hienoa @Jalle1, ei muuta kuin kovaa käyttöä ?
Tulehan kertoilemaan kokemuksia sitten tänne Käyttökokemukset-ketjuun, olisi mukava tietää millainen vempele tämä on :)
Moro @TeroRe Miten tuo eSIM käytännössä kytketään kun vaimo parhaillaan soittaa asiakaspalveluun ja ovat siellä ihan kuutamolla
@jluuri teillä/hänellä ei ole mahdollisuutta käydä myymälässä? Se on tässä vaiheessa suositeltavampi vaihtoehto mutta kyllä asiakaspalvelussakin on tästä ohjeet olemassa.
En ole enää koneella enkä muista prosessia ulkoa mutta tarvitaan kellosta ne tiedot sekä Samsung-tili tai sen aktivointi siinä samalla.
@TeroRe
Ok. Vaimo menee käymään myymälässä. Onneksi on menossa tänään Jumboon.
Itse en ole omaa pakettiani avannut vielä kun teen siitä unboxingin youtubeen.
Unboxingeja galaxy watchista on ollut jo 2kk youtubessa. Älä vaivaudu.
@Jalle1 Ei niitä paljoa suomeksi ole ja tiedän että niitä on youtubessa englanniksi. Viimeisen 2 vuotta oon tehnyt uusista kamoista ja teen jatkossakin
Hyvä homma @jluuri, siellä aktivointi onnistuu.
Ja tosiaan kyllähän maailmalla on vaikka ja mitä mutta suomeksi vähemmän ja kyllä niille katselijoita on, itsekin mukaan lukien (suomimateriaalille siis)
@TeroRe
Selvisikin jo ja onnistui kun oli oikea ihminen joka oli puhelimessa.
Eli onnistui puhelinsoitolla
Hienoa @jluuri :) Kyllä meillä tosiaan ohjeet on myös aspassa mutta suosittelemme kuitenkin myymälää ensisijaisesti niin siellä voidaan auttaa ja laittaa ihan hands on :)
Täällä on koko viikonloppu yritetty aktivoida Watchin eSIMiä huonolla menestyksellä. Pisimmälle olen päässyt nollaamalla kellon ja käynnistyksen jälkeen manuaalin mukaan Wi-Fin kautta Samsung tilille kirjautuminen, sieltä matkapuh.verkot. - .Suomi - Telia - hae palvelu. Tässä vaiheessa tulee ilm."Ei löydy tilattua matkapuhelinpalvelua. Ota yht........."
Minun Teliassa näkyy uusi liittymäni,- nro ja sim numero - jopa aktiivisena.
Chatin välityksellä sain infoa, jotta watchin imeitä ei löytynyt Telian koneelta, lisäsivät sen sitten järjestelmään... ei auttanut :(
Wearablen kautta saan ilmoituksen "Mobiilipalvelua ei voi määrittää tästä puhelimesta"--- johtuneeko siitä kun eri operaattori kännykässä (S8)
Bt:n kautta kaikki toimii loistavasti.
Pitänee aamulla lähteä kiusaamaan Telia express-pisteen poikaa......
Eipä saanut apua Telia kaupasta vaikka täällä @TeroRe niin mainostaa, ei ainakaan näistä pienemmistä express-pisteestä.
Ohjasi vaan tekniseen tukeen. No, siinä se päivä onkin mennyt livakasti tuen kanssa pähkäillessä e-simmin aktivointia.
Vaan löytyihän se lopulta ratkaisu, ( suuret kiitokset vielä Annelle), vähän niin kuin uumoilin wearablella aktivoidessa kännykän
pitää olla Telian verkossa. Prepaidia vaan sisään niin johan rupee pelittämään :))
@Latei
Eli sulla ilmeisesti nyt eri numero kellossa ja puhelimessa eli ei multisim
@jluuri
Kyllä näin on, tällä mennään nyt ainakin toistaiseksi. Riittänee minun tarpeisiin..... aika näyttää.
Jos tulee tarvetta niin onhan soitonsiirrotkin aina käytettävissä.
Ps. Odottelen innolla unboxaus-videotasi youtubeen :)
@Latei varmistin vielä asian ja eSIM:n aktivointi onnistuu myös Express-pisteillä, heillekin on koulutukset pidetty yhtä lailla ja jokaisen myyjän pitäisi osata asia. En osaa sanoa mikä tilanne on ollut juuri ko. pisteen osalta mutta tämä isossa kuvassa - aktivointi onnistuu siis sekä Telia Kaupassa ja Express-pisteillä.
Hyvä, että sait lopulta homman toimimaan. Se on tärkeintä :)
@TeroRe
Kyllä näin varmaan "isossa kuvassa" mutta täällä kehäkolmosen ulkopuolella tilanne toinen.
Eilen kävin kahdesti express kaupassa. Aamulla heti kaupan auettua saadakseni simmin aktivoitua,
sanottiin "ei kuulu toimenkuvaan me vaan myydään"ohjattiin ottamaan yhteyttä tekn.tukeen.
Odotin sitten chatissa vuoroani 1,5 h, josta sitten luvattin ottaa yhteyttä, Anne soittikin sitten aika pian ja
ratkottiin ongelmaa taas n.2 h, ratkaisun löydyttyä lähdin iltap.taas Telia kauppaan kysyäkseni olisiko heillä
mahdollisuutta auttaa nyt kun ratkaisu oli tiedossa. Nyt kaveri oli jo vaihtunut palvelupisteessä mutta tiesi
tapaukseni. Ei antanut muuta ratkaisua kuin "osta toinen liittymä kännykkään ja aktivoinnin jälkeen irtisano se samantien"
Kyselin ihmeissäni eikö voi antaa Telian simmiä lainaan muutamaksi minuutiksi ? "Ei uskalla"
Pyöräilin siitä sitten R-kioskiin ja ostin prepaidin.
Ymmärrän myyjien tilanteen aika hyvin, enkä syyllistä heitä mitenkään.
Olen itsekin ollut aikoinani asiakaspalvelutehtävissä, jolloin uusista palveluista sai ensikäden koulutusta lukea sanomalehdistä.
(sanoin tämän myös express-pisteen pojille)
@Latei
Juu kuvasin sen jo perjantaina mutta en ole kerinnyt editoimaan. Toivottavasti tänään saan sen kanavalleni
On muuten tämä uusi kello paljon nopeampi toiminnoissa kuin tuo gear3
Kyllä tässä eSIM hommassa tosiaan kestikin :D
Tulii pahat vibat Tele Finlandin Mobiilivarmenteen avautumisesta. Oliko 7 vuotta virsi kokoajan "se on ihan just tulossa". Taisin olla 5v pois heidän asiakkuudeltaan, eikä mitään muutoksia tapahtunut :D
Huikee juttu kyllä, pitää aktivoida pian kelloon ^^ Vaikka tosi surkeasti löytyy eSIM:stä juttua, tätä keskustelunavausta lukuunottamatta...
@Latei kerrotko missä Express-myymälöissä kävit? Laitan terveiset eteenpäin, heilläkin olisi pitänyt osata tämä aktivointi.
Pahoittelut ongelmista.
@HandsomeJussi parempi myöhään kun ei milloinkaan, vai miten se sanonta meni :)
Meillä on käyttökokemukset-keskustelu pystyssä täällä, voidaan toki tarvittaessa avata myös uusi mutta tuntuisi, että koska ainoa laite joka tukee eSIM:iä tällä hetkellä on Galaxy Watch niin tuo yksi ketju riittänee tässä vaiheessa? Vai avataanko eSIM:lle omansa jo nyt?
@TeroRe
Toisaalta mietin että eSIM kiinnostaa ihmisiä ja moni etsii siitä tietoa niin vois olla hyvä olla sille ihan oma ketjunsa?
@jluuri selvä homma, ketju on nyt pystyssä täällä Jatketaan siellä käyttökokemusten ja mahdollisten kysymysten osalta, ja tässä blogissa jatketaan Galaxy Watchin osalta.