Laitoin tuossa päivällä 3.11. ennakkotilauksen puhelimelle Oneplus 6T, kun ajattelin siitä ostaa hyvän uuden puhelimen. Vähän myöhemmin samana päivänä yksi kaveri ilmoitti myyvänsä omaa vähän käytettyä puhelintaan hyvään hintaan mikä olisi omasta mielestäni parempi hankinta kuin uusi 6T. Täytin tilauksen perumisilmoitus lomakkeen ja mietin vain, että onnistuuko se ennakkotilauksen peruminen ihan vain niinkin helposti vai tarvitseeko jotain muutakin tehdä? Vai voiko näitä ennakkotilauksia puhelimille, joiden lähetykset eivät vielä moneen päivään ala, edes perua? Lisäksi otin tilaukseen suojakuoret puhelimelle ja mietin, että saanko nyt silti suojakuoret itselleni ilman puhelinta vai peruuntuuko niidenkin tilaus samalla? Jos ennakkotilauksia siis pystyy ylipäätään perumaan. Lisäksi mietin kauanko tällaisen tilauksen peruminen mahtaa kestää, kun puhelinta ei ole edes vielä lähetetty, eikä tarvitse itse mitään takasin lähettää. Vai pitääkö odottaa että puhelin tulee postissa ensin, ja sitten lähettää se takaisin?
Hyvää sunnuntaipäivää @teppokalevi ja tervetuloa tiimiin! On mukavaa, että löysit tänne Yhteisöön.
En ole Telialainen, mutta voin sen verran vinkata että oletkin jo ilmoittanut sähköisellä perumislomakkeella tilauksen peruuttamisen, joten se riittää vallan mainiosti. Sinulta ei vaadita sen enempää. Jos esimerkiksi jokin paketti lähtisi Telialta matkaan, niin sen voi jättää huoletta noutamatta, jolloin Posti palauttaa sen takaisin Telialla säilytysajan umpeudettua automaattisesti. Lisätiedot löytyvät täältä.
Telian paperisilla perumislomakkeella on ilmoitettu seuraavanlaisesti käsittelyaika:
"Kauanko palvelun peruuttaminen kestää?
Otamme verkossa lähettämäsi lomakkeen käsittelyyn kahden arkipäivän kuluessa. Saat onnistuneesta lähetyksestä sähköpostiisi kuittauksen. Paperisten lomakkeiden käsittelyaika on hieman pidempi. Muista, että voit tilata ja muuttaa palveluita osoitteessa telia.fi"
Voisinko jotenkin muutoin olla avuksi? :smileyhappy:
Lähde: https://www.hs.fi/fingerpori/car-2000002465872.html 4.11.2018
Juuri niin kuin @Sekunti tuossa sanoikin, eli perumislomakkeella tuon peruutuksen pitäisi kyllä hoitua. Mikäli paketti ehtisi kuitenkin lähtemään matkaan ennen peruutuslomakkeen käsittelyä, niin postista noutamatta jättäminen myös peruu kaupan.
Tuossa peruuntuu tietääkseni sitten koko tilaus, eli jos teit yhdellä kertaa myös suojakuori-oston, niin todennäköisesti sekin kyllä sieltä poistuu. Voit myös ottaa meihin yhteyttä vaikka heti asiakassivuilta löytyvän chatin kautta, niin voidaan sitä kautta katsoa saadaanko suojakuori-tilaus pysymään voimassa jos ne yhä kuitenkin haluat. :smileyhappy:
Onkohan mahdollista, että Telialta ei keretä mitään lähettämään, sillä puhelimen toimituksethan alkavat kuitenkin vasta 6.11. vai onko jo liian myöhäistä vetää pakettia pois lähtevien joukosta, kun meni kuitenkin seurannan mukaan käsiteltäväksi jo kolmen aikaan eilen. Menisi varmaan paljon helpommin koko peruminen, jos saisivat peruttua tilauksen ennen sen laittamista postiin, niin ei tarvitsisi viikkoja odotella sen saapumista ensin ja sitten lähtemistä takaisin postiin. Suojakuorista mainitsin, sillä nimenomaan en tarvitse itselleni 10 euron kuoria laitteeseen, jota en sitten tulekaan omistamaan. Lisäksi en voi chat palvelua käyttää kun en omista täällä liittymää, siksi juuri tähän yhteisöön turvauduin. Mutta kiitos molemmille jo vastauksista.
Ei se liian myöhäistä tietenkään ole vetää sieltä tilausta pois, mutta nyt tuohon 6. päivään on juuri se muutama arkipäivä aikaa joten tiukille se menee ehtiikö laite lähtemään vai ei!
Toki peruutus on mahdollista hoitaa myös heti huomenna esimerkiksi soittamalla puhelinasiakaspalveluumme, tai varaamalla soittoajan jolloin rimpautamme sinulle. :smileyhappy:
Sitten tuo peruutus ei ainakaan jää siitä kiinni, ehditäänkö lomakkeen kautta jättämäsi viesti käsittelemään vai ei. Myös jos syntyisi tilanne, että paketti lähtisi postin kuljetukseen ja et halua pakettia vastaanottaa, voit postille ilmoittaa ettet aio tätä noutaa jolloin palauttavat meille lähetyksen huomattavasti nopeammin. Muutenhan posti taitaa aina 1-2 viikkoa odotella lähetyksen noutoa ennen kuin toimittavat lähettäjälle takaisin.
Okei, täytynee soittaa sitten huomenna asiakaspalveluun, ettei tulisi turhia viivästyksiä ja odotteluja paketin liikkuessa postissa edestakaisin. Kiitos avusta.
Nytten hiukan mietityttää, että kannattiko sitä lähteä perumaan mitään tilauksia ja vielä enemmän se että tilasi mitään. Vaikuttaa siltä kuin Telialla ei oikein edes yritettäisi käsitellä perumaani tilausta oikein. Laite kumminkin palasi postilla Telialle jo 7.11. eli keskiviikkona. Perjantaohin mennessä asiaa ei oltu huomioitukaan, ennenkuin chatissä kysyin, että mahtaakohan kauankin kestää, ennenkuin saan rahani takaisin. No maanantaina 13.11. eli eilen sain sitten maksunpalautuksen Telialta, summana 31,35€. En ole koskaan mitään muuta ostanut saati perunut, mistä maksupalautus voisi tulla, kuin tuon Oneplus 6T, mutta tilatessani maksoin vain hiukan enemmän kuin 31€, nimittäin 589€. Sitten kun chatissä kysyin asiasta kukaan ei ollut tietoinen, mistä minulle om 30 euroa palautettu, ja laittoivat selvityksen menemään eteenpäin. Kuulemma loppu viikosta voin uudestaan kysellä, josko asia olisi selvinnyt, kun on jonoa siinä selvittelyssä. Tuskinpa sieltä mitään selviää silti, kun tähänki asti tuntunut, ettei oikeen kukaan ole osannut tehdä mitään oikein. Ei sen vaikeaa pitäisi olla katsoa saapuneesta paketista vaikka tilausnumeroa, tarkistaa että tilaus on peruttu, ja laittaa samantien maksu takaisin koko summasta... Silti ihme säätöä koko homma.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.