En pääse sähköpostiin firefoxissa tällä koneella, toisella koneella toimii normaalisti. Exploderissa ja Chromessa pääsen sähköpostiini. Eli firefoxissa tulee heti ikkuna "Aikakatkaisu" jossa lukee Yhteys katkennut. Ilmeisesti vika koneen asetuksissa ? Aikaisemmin toimi normaalisti.
Hei M1004259319!
Kokeile päivittää firefox uusimpaan versioon tai poista ja asenna uusiksi. Auttaisiko asiaan?
Tässä ketjussa on asiaa samantapaisesta aikakatkaisusta ja sen ratkaisusta : https://yhteiso.telia.fi/t5/Tietokoneet-tietoturva-ja-Telian/Sahkopostin-aikakatkaisu/m-p/106864#M735
Hei
En keksi miten saan poistettua firefoxin ja asennettua uudelleen.
Voisitko vääntää rautalangasta ohjeen miten toimin.
Tämänhetkinen firefoxin versio on 54.0.1. Kaikkea kokeillut mitä osaan
Cromessa ja Exploderissa edelleen toimii normaalisti, mutta saisi toimia
firefoxissakin jota pääasiassa käytän.
Hei @M1004259319!
Olisiko tästä ohjeesta apua? https://support.mozilla.org/fi/kb/firefoxin-asennuksen-poistaminen-tietokoneelta
Hei
Firefoxin poistaminen onnistui tuo ohjeen mukaan.
Sammutin välillä koneen ja asensin uudestaan firefoxin,
mutta sähköpostiin mennessä tuli heti Aikakatkaisu ruutu
ja siinä "yhteys katkennut" eli ei uudelleen asennuksesta
ollut apua. Täytynee huomenna ottaa helpsiin yhteyttä.
Ei auttanut helpsonin etäyhteyskään
ratkaisemaan tuota propleemia.
Ei välimuistin tyhjennys ,eikä aikavyöhykkeen tarkistus.
Eli ratkaisematon ongelma. Mitä vielä voisi kokeilla?
Käyttäisin sitten siinä koneessa sitä Chromea, kun sillä kerran toimii.
Niin tietysti käytänkin mutta onko tosiaan niin että
tuota ei saa ratkaistua?
@M1004259319 kirjoitti:
Niin tietysti käytänkin mutta onko tosiaan niin että
tuota ei saa ratkaistua?
Sinuna laittaisin Telialle vikailmoitusta menemään niin pääsevät pureutumaan tuohon. Luultavammin se johtuu Telian sähköpostin järjestelmästä :smileyhappy:
@M1004259319 kirjoitti:Niin tietysti käytänkin mutta onko tosiaan niin että
tuota ei saa ratkaistua?
Ja vikailmoitukseen tarkat tiedot käyttöjärjestelmästä ja Firefoxin versiosta.
PS. Jos käytät Firefoxin 64-bit versiota , niin voisit kokeilla vielä 32-bit versiota. 64-bit version kanssa on ollut joitakin ongelmia. Myös selaimen asetuksista kannatta ottaa välityspalvelin (proxy) pois käytöstä , mikäli se on käytössä.
Siinä mielessä kun sähköpostini toimii toisella
koneella firefoxissa normaalisti niin ei se välttämättä
olisi Telian päässä vika.Kyllä se vika johonkin koneen
asetuksiin jää, kun keksisi vaan mihin ?
@M1004259319 kirjoitti:Siinä mielessä kun sähköpostini toimii toisella
koneella firefoxissa normaalisti niin ei se välttämättä
olisi Telian päässä vika.Kyllä se vika johonkin koneen
asetuksiin jää, kun keksisi vaan mihin ?
Hmmm........
Onko ne kahden eri koneen Firefoxit samaa versiota ja onko asetukset samanlaiset? Onko yhteystapa molemmissa sama (LAN tai WLAN)?
Molemmissa koneissa sama versio eli 54.0.1 32 bittinen.
Tämä ongelmakone on pöytäkone Windows 7 aikaisemmin
verkkolaajakaista, jonka vaihdoin paripäivää sitten nopeampaan
4 g langattomaan. Tuo toinen kone on läppäri Windows 8:lla
josta wlan yhteys tähän 4g modeemiin. Laitoin pöytäkoneen asetuksissa
ruksit samoihin ruutuihin kuin tuossa läppärin firefoxissa. Ei vaikutusta
eli ongelma jatkuu......
@M1004259319 kirjoitti:
Molemmissa koneissa sama versio eli 54.0.1 32 bittinen.
Tämä ongelmakone on pöytäkone Windows 7 aikaisemmin
verkkolaajakaista, jonka vaihdoin paripäivää sitten nopeampaan
4 g langattomaan. Tuo toinen kone on läppäri Windows 8:lla
josta wlan yhteys tähän 4g modeemiin. Laitoin pöytäkoneen asetuksissa
ruksit samoihin ruutuihin kuin tuossa läppärin firefoxissa. Ei vaikutusta
eli ongelma jatkuu......
Oletko kokeillut Firefoxin vikasietotilaa? Niin saadaan vähän tarkemmin selvitettyä missä vika kiikastaa :smileyhappy:
Eli Asetukset > Ohje "?"> Käynnistä uudelleen ilman lisäosia...
Lisätiedot: https://support.mozilla.org/fi/kb/ratkaise-firefoxin-ongelmia-vikasietotilan-avulla
Tuo olikin hyvä neuvo. Eli kun käynnistin uudelleen ilman lisäosaa
tuli ruutu jossa luki "käynnistä vikasietotilassa" sen jälkeen sähköposti
avautui, ja pääsin säköpostin asetuksiin siellähän oli kellonajat ja aikavyöhykkeet
sekaisin,vaikka koneen oma kello ja kaleteri oli ok.
.Kun nämä oli ok sammutin koneen ja käynnistin uudelleen niin sähköposti
toimii normaalisti. Tuhannet kiitokset hyvästä vinkistä.Nyt toimii.
Kiitokset myös kaikille keskusteluun osallistuneille
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.