Skip to main content

Helmet muutti sähköpostipalvelintaan toukokuun lopulla. Sen kautta tulevat ilmoitukset saapuneista varauksista ja lähestyvistä eräpäivista. Se toimi kohdallani ok vielä 21.5.2019, sen jälkeen ei ole tullut ainoatakaan ilmoitusta, vaikka muutama olisi pitänyt tulla. Kun kyselin Helmetistä, siellä epäiltiin pp.inet.fi:n tulkinneen lähetetyt viestit roskapostiksi. Mitenkä voisin itse tarkistaa asian? Viestin lähettäjän nimi Helmetillä on varausilmoitukset@helmet.fi.

Mitä muuta voisin tehdä?

Hei, korjaus edelliseen viestiini, Helmetin lähettäjä on varausilmoitukset@lib.hel.fi.

Otsikoiden alussa oli ennen

X-Authentication-Warning: kirjtuo1.helmet.fi: iii set sender to helmet@hel.fi using -f 

 



@Teletapio18@  kirjoitti:


Hei, korjaus edelliseen viestiini, Helmetin lähettäjä on varausilmoitukset@lib.hel.fi.



Otsikoiden alussa oli ennen



X-Authentication-Warning: kirjtuo1.helmet.fi: iii set sender to helmet@hel.fi using -f 


 






Moikka! Voit tarkistaa ensin roskapostikansion, josta viestit tulisi tässä tapauksessa löytyä. Sieltä viestit voi sitten siirtää Saapuneet-kansioon, ja lähettäjän voi asettaa turvalliseksi.



 



Täältä löydät vielä lisäohjeita sähköpostin käyttöön https://bit.ly/2IGrHtX



 



Löytyivätkö viestit? :smileyhappy:


Hei, sain helmetistä viestin 13.6

 

Välitin viestisi eteenpäin sovelluspäällikölle. Valitettavasti näyttäisi siltä, että  Telian pp.inet-osoitteiden kanssa on tällä hetkellä yhteysongelma kirjaston serverin kanssa. Pahoittelut tästä! Asiasta on pian tulossa ilmoitus helmet.fi-sivulle.
 

Helmetin ensimmäinen vastausilmoitus tuli tänään (18.6), helmet on saanut korjattua yhteysongelman pp.inet:n kanssa. Minulle ei tullut mitään viestejä roskapostikansioon viestikatkon aikana. Syynä katkokseen lienee ollut ettei viestejä lähtenyt ylipäänsä. Nyt näyttäisi toimivan.


Tarkennus edelliseen viestiin: sain ensimmäisen varausilmoituksen, en vastausilmoitusta


Hienoa kuulla, että asia on selvinnyt ja homma toimii :smileyhappy:


Vastaa