Skip to main content

Hei,



Muutaman kuukauden ikäinen Honor 9 kysyy päivittäin molempien korttien SIM-koodeja sekä sitä kolmatta varmennuskoodia. Tämä on tosi häiritsevää, koska kun puhelin odottaa noita koodeja puhelut eivät tule läpi ja kyse on työpuhelimesta. Puhelimen uudelleen käynnistämistä on jo kokeiltu.



 



 



edit Merja_J: otsikkoa muokattu

Hei @pupsu ja tervetuloa Telian yhteisöön!



 



Puhelimen ei pitäisi kysyä kuin kerran PIN-koodit (sim-korttien PIN-koodit siis) kun puhelin käynnistetään.



Puhelin voi kysyä myös puhelimen omaa lukituskoodia (smart lock, näytön PIN-koodi), jos olet sen asetuksista laittanut päälle.



Jos sim-korttien PIN-koodit laittaa väärin 3 kertaa niin sen jälkeen tarvitaan niiden PUK-koodit niiden avaamiseen ja jos PUK-koodit menee 10 kertaa väärin niin sim-kortit eivät enää toimi eli niitä ei voi enää käyttää ja tarvitaan uudet.



 



Tässä vielä vinkkiä jos olet unohtanut näytön lukituskoodin : https://kayttoohje.fi/opasteartikkelit/lukitun-android-puhelimen-avaaminen/



 



Edit. Olethan varmistanut että sim-kortit ovat oikein paikoillaan puhelimessa?



@pupsu@  kirjoitti:


Hei,



Muutaman kuukauden ikäinen Honor 9 kysyy päivittäin molempien korttien SIM-koodeja sekä sitä kolmatta varmennuskoodia. Tämä on tosi häiritsevää, koska kun puhelin odottaa noita koodeja puhelut eivät tule läpi ja kyse on työpuhelimesta. Puhelimen uudelleen käynnistämistä on jo kokeiltu.






Jos puhelin kyselee sekä korttien- etät puhelimen pin-koodit päivittäin uusiksi, niin kuulostaisi siltä, että puhelimesi sammahtaa aina jossain välissä.



 



Yleensä Android-puhelimissa pystyy tarkistamaan niinkutsutun uptime-arvon puhelimen asetuksista. Tämä lukema siis kertoo sen, kuinka kauan puhelin on ollut päällä edellisen käynnistyksen jälkeen



 



Sitä en tiedä mistä tuo arvo tarkkaanottaen löytyy Honor 9:ssä, mutta omassa OnePlussassa se löytyy kohdasta asetukset -> tietoja puhelimesta -> tila -> käynnissäoloaika.



Jos tuo arvo on jotain alle päivän verran, niin se kertoisi siitä, että puhelin on käynnistänyt itsensä uudestaan jostain syystä.



 



Yllättävän monet oudot ongelmat puhelimissakin katoavat resetoimisella ja uudelleenasennuksella, sitäkin kannattaisi ehkä kokeilla myös. Varmuuskopiot tiedoista ja kuvista/videoista ym kuntoon, ja tehdasasetusten palautus asetusvalikon kautta.


Tuossa @kjns ja @kiisseli67 antoivatkin hyviä neuvoja ongelman suhteen.



 



Eli vaikuttaa että puhelin käynnistyy uudestaan tai "hukkaa" sim-kortit kun kyselee pin-koodia, tätähän laitteen ei pitäisi tehdä.



 



Tuo laitteen tehdasetusten palautus kannattaa kokeilla ensimmäisenä mutta jos siitä ei ole apua niin sitten taitaa olla huoltokeikka edessä.



 



Sim-korteissa en usko että on vikaa kun siinä on kaksi sim-korttia käytössä. Tuo oikea korttikoko kannattaa toki varmistaa.


Vastaa