Skip to main content

Hei!

 

Puhelimeni (Honor 90 lite) alkoi viimeisimmän järjestelmäpäivityksen jälkeen lagaamaan aivan järkyttävän pahasti. Epäilin jo virusta tms, kunnes tajusin googlettaa asian. Honor - käyttäjät ympäri maailman (2 MILJOONAA KÄYTTÄJÄÄ), KÄRSIVÄT täysin samasta ongelmasta, jonka aiheuttaja on nimenomaan viimeisin päivitys.

Se ollaan kuulemma korjaamassa uudella päivityksellä piakkoin, mutta onko tietoa,milloin? Puhelin on käytännössä käyttökelvoton tällä hetkellä. Mikään ei toimi oikein. 

Onpa kurja tilanne jos järjestelmäpäivityksen myötä puhelin tuli lähes käyttökelvottomaksi! 😣 Jos jonkun ohjelmistopäivityksen myötä tulee laitteelle ihan merkittävää haittaa, niin sen korjaaminen kuntoon on varmasti prioriteettilistalla korkealla. Olet eilen laittanut tänne Yhteisöön tämän viestin, onko nyt tällä välin tapahtunut jo jotakin parannusta tilanteeseen? 

Jos kaikilla Honorin käyttäjillä on tällä hetkellä samaa ongelmaa, niin varmasti heidän Tukipalvelunsa voi olla ruuhkautunut ja vastauksissa voi hieman kestää. Heiltä kannattaa kuitenkin myös mahdollista aikataulua kysäistä jos suoraan saisit sieltä jotakin osviittaa. Toivottavasti tämä kuitenkin olisi jo pian kunnossa, jos ei vielä ole korjautunut!


Puhelimeni (Honor 90 lite) alkoi viimeisimmän järjestelmäpäivityksen jälkeen lagaamaan aivan järkyttävän pahasti. Epäilin jo virusta tms, kunnes tajusin googlettaa asian. Honor - käyttäjät ympäri maailman (2 MILJOONAA KÄYTTÄJÄÄ), KÄRSIVÄT täysin samasta ongelmasta, jonka aiheuttaja on nimenomaan viimeisin päivitys.

Se ollaan kuulemma korjaamassa uudella päivityksellä piakkoin, mutta onko tietoa,milloin? Puhelin on käytännössä käyttökelvoton tällä hetkellä. Mikään ei toimi oikein. 

Näyttäisi viimeisen vuorokauden aikana joillekin jo tulleen versiopäivitystä, ja versio 165 näiden viestien perusteella korjaisi ongelman (158 → 163 → 165): https://www.reddit.com/r/Honor/comments/1fdzyc6/solution_for_honor_90_lite_and_70_lite_lag_problem/.

Toivottavasti tulee pian saataville. Todennäköisesti ei ole kerralla kaikille jaettu, mutta kannattaa kokeilla aina välillä päivitystä.


Väittävät, että ongelman aiheuttaja olisi Googlen Play-palveluiden päivitys ja jotkin Samsungin käyttäjätkin ovat ongelmia kohdanneet. Niin tai näin, toivottavasti homma ratkeaa pian.


Tämän kyseisen bugin ja sen aiheuttamat, massiiviset ongelmat, itse omassa puhelimessaan kohdanneet, kyllä ymmärtävät tämän aiheuttaman tuskan. Sitä ei millään lailla lievennä se, että telian asiakaspalvelu ei asiaan osannut sanoa muuta kuin toisella kerralla sen, että " honoreita ei meillä ole ollut myynnissä vuosiin". Ja että muita soittoja asiasta ei heille muka ollut tullut. Kuitenkin tämän 90 liten saanut ihan telia myymälästä hyvityksenä n. Vuosi sitten, eli onhan heillä ollut honoreita myynnissä.

 

Honorin asiakaspalvelun kanssa asiointi taas saa verenpaineen aivan maksimiin. Sähköposteihin eivät vastaa ja puhelimitse siellä palvelee ainoastaan erittäin hoonoa suomea puhuva, vieraskielinen aspa, joka kaikenlisäksi puhuu ihan, mitä sattuu. Eilen sanoi järjestelmäversion perusteella, että päivitys valmis ja asentuu puhelimeen VIIMEISTÄÄN tänään ja kun näin ei ole käynyt ja soitin tänään uudestaan, niin sanoi heidän painivan edelleen päivityksen kanssa. Rukoilin häntä antamaan puhelimen jonkun suomea KUNNOLLA puhuvan käteen, tuloksetta. Oli kymmeniä sekunteja hiljaa, kun kyselin erittäin selkeästi häneltä, että sano kyllä tai ei, onko päivitys tulossa tänään ja että voitko pyytää teknistä tukea ottamaan yhteyttä MINUUN PÄIN, SEN SIJAAN, ETTÄ pyydät minua laittamaan teille taas mailia, johon ette ikinä vastaa. 

 

En tiedä, kumpi tämän bugin aiheuttama ongelma on pahempi. Se, että puhelin buuttaa itsensä lukuisia kertoja päivässä, ihan milloin sattuu, tai se, että se hidastelee ja jäätyy täysin aivan sattumanvaraisesti käytännössä koko ajan. Muutamia hetkiä toimii normaalisti, kunnes taas kaikki on pelkkää puuroa

 

Viimeinen honor IKINÄ


Kysyin siis telian asiakaspalvelusta soittamalla, että miksi honor ei ole tiedottanut teliaa (koska myytte heidän puhelimiaan) siitä, että tällainen katastrofaalinen vika on päällä.

 

Asiakaspalvelija totesi, että varmaan siksi, kun meillä EI OLE myyty honoria enää vuosiin. 

 

No, äsken katselin telia kaupasta ja kumma kyllä, aika monta honorin puhelinmallia teillä on myynnissä. 

 

Mitä tämä tällainen oikein on???????

 

Eli siis kun Telian asiakkaana soitan Telian asiakaspalveluun TEILTÄ ostetun honorin takia ja kyselen teidän tietojanne tästä viallisesta päivityksestä ja sen korjauksesta, teiltä vastataan, että meillä ei myydä näitä. Eli siis, että mitä honor on teille tästä kertonut. 

 

Hmmh. 

 

 


Onko kellään muulla vastaavia kokemuksia esim. Tästä Honor 90 Lite:stä, että oletko jo saanut sen korjauspäivityksen puhelimeesi ja auttoiko se? Mistä sen sait, kun itselläni sitä ei asetukset kohdassa "etsi päivityksiä" Vaan näy. Saako sen jostain nettiosoitteesta sitten?

 

Tää lagaaminen riittää jo.. 


Täytyy kyllä vielä antaa pyyhkeitä telian asiakaspalvelulle. Kaksi puhelua peräkkäisinä päivinä ja kummastakaan ei ollut minulle, yli 15v asiakkaananne olleelle, mitään iloa. Eka ei tiennyt mistään mitään, kukaan muu ei muka ollut ilmoittanut mitään vastaavaa yms. Ja toinen väitti, että syy sille, miksei honor välitä telialle tietoja laitteidensa ongemista, on se, että telia ei myy honoria. 

 

Täysi vale. 

 

Yksikin tällainen asiakaskokemus vielä ja tämä toistaiseksi voimassa olevan sopparin omaava asiakas on elisalainen.. Tällä kertaa satavarmasti. 

 

Mitään päivitystä en ole puhelimeeni saanut, enkä jotenkin usko saavanikaan. Se olisi tullut jo, jos olisi tullakseen. 

 

 

Kuka telialta antaa neuvoja, miten nyt toimia? Vai onko tämä alle vuosi sitten mulle myymänne puhelin nyt takuuvaihdettava verkonpaino? 


Puhelimeni (Honor 90 lite) alkoi viimeisimmän järjestelmäpäivityksen jälkeen lagaamaan aivan järkyttävän pahasti. Epäilin jo virusta tms, kunnes tajusin googlettaa asian. Honor - käyttäjät ympäri maailman (2 MILJOONAA KÄYTTÄJÄÄ), KÄRSIVÄT täysin samasta ongelmasta, jonka aiheuttaja on nimenomaan viimeisin päivitys.

Se ollaan kuulemma korjaamassa uudella päivityksellä piakkoin, mutta onko tietoa,milloin? Puhelin on käytännössä käyttökelvoton tällä hetkellä. Mikään ei toimi oikein. 

Näyttäisi viimeisen vuorokauden aikana joillekin jo tulleen versiopäivitystä, ja versio 165 näiden viestien perusteella korjaisi ongelman (158 → 163 → 165): https://www.reddit.com/r/Honor/comments/1fdzyc6/solution_for_honor_90_lite_and_70_lite_lag_problem/.

Toivottavasti tulee pian saataville. Todennäköisesti ei ole kerralla kaikille jaettu, mutta kannattaa kokeilla aina välillä päivitystä.

Mistä ihmeestä tämän version 165 saa nyt HETI?!?!?!? LINKKIÄ? MULLA EDELLEEN VERSIO 163 JA PUHELIN AIVAN TILTISSÄ. HAE PÄIVITYKSIÄ - TOIMINNOLLA EN SAA, KUIN TIEDON : PUHELIMESI ON AJAN TASALLA.

 

NO, EI TODELLAKAAN OLE.

 

Ps.. Olisi myös ollut TOSI kiva, että telian aspa olisi voinut sanoa sen, että kyseinen, puhelimet (myös Samsungin puhelimia) sotkenut päivitys on liittynyt Google play - kauppaan.

 

Sen sijaan, että en saa sieltä mitään tietoa. En siis niin mitään. Ainoastaan sen, että " kukaan muu ei ole tästä ottanut yhteyttä". Joo, ei varmasti 😅


Ps.. Olisi myös ollut TOSI kiva, että telian aspa olisi voinut sanoa sen, että kyseinen, puhelimet (myös Samsungin puhelimia) sotkenut päivitys on liittynyt Google play - kauppaan.

 

Sen sijaan, että en saa sieltä mitään tietoa. En siis niin mitään. Ainoastaan sen, että " kukaan muu ei ole tästä ottanut yhteyttä". Joo, ei varmasti 😅

 

Sitä, että toistuvasti meidän asiakaspalvelusta on annettu ymmärtää ettei meillä myytäisi Honoreita, en voi muuta kuin pahoitella omasta puolestani tätä virheellistä tietoa. En keksi tälle mitään järkiselitystä, onhan meillä nytkin kolmetoista eri Honor-puhelinta myynnissä! 

Siitä puolestaan emme voi ottaa vastuuta, jos Honorilta ei ole valunut meidän suuntaan jalkautettavaksi asiakaspalveluun ja muihin kanaviin tietoa heidän ohjelmistopäivitysbugistaan. Olisihan se tosi ihanteellinen tilanne, jos näin olisi. 

Jälleenmyyjällä ei ole keinoja korjata ohjelmistossa esiintyvää virhettä. Laitevalmistaja tässä tilanteessa on todennäköisesti jo tietoinen ohjelmistopäivityksen aiheuttamista häiriöistä ja korjaava päivitys varmasti on rakenteilla. 


Tuohon nyt joutuu vastaamaan että on jo 2 päivitystä tullut isoimman jälkeen. Täytyy kyllä itse ihmetellä että ei ole ollut mitään isompaa ongelmaa kyseisen mallin kanssa ainoastaan kamera jämpäs. Sekin poistui kun poistin kaikki kameran päivitykset pois ja sen jälkeen pelitti. Google Playkin päivitti toissa päivänä 3 järjestelmä päivitystä. Täytyy kyllä sanoa että on hinta laatu suhde kohdallaan kun muistelen esimerkiksi OnePlussaa tai Motorola esim. Päivitykset ovat tulleen nii kuin pitää eivätkä ole älyttömyyksisiä. Akku kestää 3 päivää elikkä ei tarvi jatkuvasti olla lataamassa. 


Oheiseen tekstiin liittyy. 

 


Tää morsettajan postaama screenshot patch 02:sta on munkin lite 90:ssä nyt ja toiminut sen asentumisen jälkeen hyvin tähän päivään asti (eli mitä tässä on... Viikko?).

 

Nyt alkanut taas hidastelemaan (esim. Whatsapissa keskusteluun kuvia lisätessä) ja buuttaamaan itseään uudestaan.

 

Muilla ollut samaa?

 

Käsittämätön ja todella surullinen juttu, että tähän asti (puhelimen sotkeneeseen päivitykseen) TÄYSIN moitteetta toiminut puhelin muuttui yhdessä yössä aivan täysin epäluotettavaksi kapulaksi.

 

Vielä pahempaa mielestäni oli kuitenkin huomata, että honorin asiakaspalvelusta ei saa mitään apua. Jos sinne (honor SUOMEN asiakaspalveluun) soittaessa, puhelimeen vastaava henkilö ei osaa edes suomea kunnolla, antaa se kyllä aivan järkyttävän kuvan kyseisen merkin asiakaspalvelun tasosta. 


Oletkos Google play järjestelmä tiedostot päivittänyt? Tässä minulle on tullut 4 g 5 päivitystä tullut. Voivat auttaa sinua myös kokeile päivittää sekin. 


Tänään tuli juuri uusin Honorin järjestelmä päivitys koko peräti 1.6 g joskohan helpottaisi sinua. Itselläni tuli hiukan sukkelampi. Oletko asentanut paljon ylimääräisiä sovelluksia puhelimeesi. Itse teen niin jos huomaan niin poistan kyseisen ohjelman ja asennan uudelleen. Olen kerran asentanut tämän puhelimen uusiksi kun junturoi ulkopuolisen sovelluksen vuoksi tähän että kaikki on ladattu Google playsta. Se voisi olla ehkä järkevää tehdä sinunkin. 


Vastaa