Skip to main content

Moikka. Hankin Huawei B525 reitittimen ja latasin Huawein HiLink App.n. Vaihdon reitittreit salasanan ja samalla hallintasivun "admin" salasanan omaan. Sovellus uudelleenkäynnisti wifin ja sanii lopulta "epäonnistui, yritä uudelleen". No, yritin uudelleen, resetin reititimen ja tein saman uudelleen. Samaa herjasi silloinkin. Yritin nyt kirjautua sovellukseen sekä hallintasivulle, mutta nyt antamani salasana ei toimi, myöskään "admin" salasana ei toimi. En siis pääse kirjautumaan ollenkaan hallintasivulle. Yritin vielä resettää, mutta se ei auttanut.

Mitä tässä voi tehdä? Oma salasanani, eikä oletussalasana toimi?

Tervehdys @jokkeli22! Ei hätiä mitiä :smileyhappy:



 



Reitittimen voi nollata sen takana kolossa olevasta painikkeesta, jonka alapuolella lukee teksti "Reset". Pidä painiketta esim. pitkällä tikulla pohjassa muutamien sekuntien ajan kunnes reitittimen valot muuttuvat punaiseksi. Tämän jälkeen oletuksena käyttätunnus ja salasana on admin. Onnistuisiko näillä ohjeilla? Lisää kattavasti ohjeita osoitteessa:



https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/nettitikut-ja-4g-reitittimet/huawei-b525


Hei @jokkeli22!



Siis olet yrittänyt kirjautua modeemin hallintasivulle 192.168.8.1 ja olet resetoinut modeemin painamalla reset nappulaa?



Resetoinnin jälkeen hallintasivulle kirjaudutaan kirjoittamalla käyttäjänimi admin ja salasana admin, koska resetoitaessa omat salasanat poistuu.



Jos vieläkään ei onnistu, niin kokeile käyttää sim-korttia pois ja takaisin.



Minulla tosin ei ole tuota HiLink Appia.



@kiisseli67@  kirjoitti:


Minulla tosin ei ole tuota HiLink Appia.






Minulla ei ole ilmennyt ongelmia sovelluksen kanssa. Suosittelen ensimmäiseksi (nollauksen jälkeen) menemään hallintasivun osoitteeseen http://192.168.8.1, ja kun oletustunnukset on syötetty, niin reititin pyytää uusimaan salasanan uuteen. Tätä vaihetta ei voi ohittaa. Tämän jälkeen vasta rupean käyttämään sovellusta, kun sovelluksissa on enemmän rajoituksia joita ei välttämättä näe suoraan :)


Ei auttanut tuo reseretoinnin jälkeen hallintasivulle (näyttökuvassa tarkemoi tieto mitä näytöllä lukee). Myöskään tuo SIM-kortin pois ja takaisin ei auttanut. :(

 

Kokeilin siis oletussalasanalla eli "admin".


Ja tässä se screenshot:


@jokkeli22, näyttää ihan siltä ettei resetointi onnistunut. Suosittelen aloittamaan uudelleen eli kertauksena...



"resetoi laite painamalla laitteen takana olevaa Reset-reikää noin viiden sekunnin ajan terävällä esineellä kuten hammastikulla tai nuppineulalla."



@Sekunti@  kirjoitti:

@jokkeli22, näyttää ihan siltä ettei resetointi onnistunut. Suosittelen aloittamaan uudelleen eli kertauksena...

"resetoi laite painamalla laitteen takana olevaa Reset-reikää noin viiden sekunnin ajan terävällä esineellä kuten hammastikulla tai nuppineulalla."


Tuota kokeilinkin ja valot muuttuiva punaisiksi. Otin sen jölkejä virtajohdon irti ja laitoin takaisin. Pitääkö virtajohto jättää reitittimeen vai pitääkö sitä edes ottaa irti?



@jokkeli22@  kirjoitti:



@Sekunti@  kirjoitti:


@jokkeli22, näyttää ihan siltä ettei resetointi onnistunut. Suosittelen aloittamaan uudelleen eli kertauksena...



"resetoi laite painamalla laitteen takana olevaa Reset-reikää noin viiden sekunnin ajan terävällä esineellä kuten hammastikulla tai nuppineulalla."






Tuota kokeilinkin ja valot muuttuiva punaisiksi. Otin sen jölkejä virtajohdon irti ja laitoin takaisin. Pitääkö virtajohto jättää reitittimeen vai pitääkö sitä edes ottaa irti?






Ei tartte virtajohtoa ottaa pois.


No nyt onnistui! Kiitoksia 🙂 tällä kertaa vika oli käyttäjässä :D


Vastaa