Skip to main content

No niin, kahden viikon kipuraja on täynnä tämän laitteen kanssa. Edellinen Huawein tukari toimi moitteetta 4 vuotta.

 

Hankin uuden tukiaseman Huawei E5186 tuossa joulun alla. Se on päivitetty viimeisimpää versioon ja toimii pienellä kuormalla normaalisti. Kun laitetta kuormitetaan hieman lisää, niin laite sammuu ja käynnistää itsensä uudelleen. Pieni kuorma tarkoittaa normaalia nettiselailua yhdellä tai kahdella päätelaitteella yhtä aikaa tai suoratoistoa yhdellä laitteella televisioon. Jos kuormaa lisätään esimerkiksi lähettämällä läppäriltä kuvaa chromecastillä televisioon ja samalla selataan nettiä, niin eipä kestä pitkään kun yhteydet häviää. Laitteessa on maksimissaan kiinni 6 laitetta, joista aktiivisesti käytetään 3 laitetta.

 

Tukiasema on sijoitettu paikkaan, jossa lämpöongelmia ei ole. Virransyötössä ei ole vikaa. En tiedä miten laitteesta otetaan loki ulos.

 

Ainoa korjaus lienee viedä takaisin liikkeeseen?


@Akutin kirjoitti:


  



Ainoa korjaus lienee viedä takaisin liikkeeseen?






Takuuhuoltoonhan se pitää toimittaa, joko liikkeen kautta tai suoraan.



@Akutin kirjoitti:


No niin, kahden viikon kipuraja on täynnä tämän laitteen kanssa. Edellinen Huawein tukari toimi moitteetta 4 vuotta.



 



Hankin uuden tukiaseman Huawei E5186 tuossa joulun alla. Se on päivitetty viimeisimpää versioon ja toimii pienellä kuormalla normaalisti. Kun laitetta kuormitetaan hieman lisää, niin laite sammuu ja käynnistää itsensä uudelleen. Pieni kuorma tarkoittaa normaalia nettiselailua yhdellä tai kahdella päätelaitteella yhtä aikaa tai suoratoistoa yhdellä laitteella televisioon. Jos kuormaa lisätään esimerkiksi lähettämällä läppäriltä kuvaa chromecastillä televisioon ja samalla selataan nettiä, niin eipä kestä pitkään kun yhteydet häviää. Laitteessa on maksimissaan kiinni 6 laitetta, joista aktiivisesti käytetään 3 laitetta.



 



Tukiasema on sijoitettu paikkaan, jossa lämpöongelmia ei ole. Virransyötössä ei ole vikaa. En tiedä miten laitteesta otetaan loki ulos.



 



Ainoa korjaus lienee viedä takaisin liikkeeseen?






Hei @Akutin!



 



Minulla on kyseinen laite eikä sen kuulu sammua ja käynnistää itseänsä uudelleen. Voisiko kyseessä olla epäonnistunut päivitys? Suosittelen ensimmäiseksi palauttamaan laite tehdasasetuksiin. Laitteen takana on reikä, jossa sijaitsee nollauspainike ja sitä pitää painaa n. yli 3 sekuntia. Kun reitittimen oletusasetukset palautetaan, kaikki aiemmat asetukset korvataan oletusasetuksilla. Jos pelkästään netti häviää tai takkuilee niin taajuus- ja kanavalukitus esim. 4G-verkkoon (mikäli saatavilla toimii alueella) auttaa.



 



Laitteen tukisivusto:



https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Huawei-E5186S?id=1420



 



Langaton verkko hidastelee tai pätkii:



https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Langaton-verkko-hidastelee-tai-patkii?id=1461



 



Lisää ajankohtaista keskustelua laitteesta:



https://klaani.sonera.fi/t5/Kiinteat-nettiyhteydet-ja/Pikakysymys-Huawei-E5186s-22a-reititin/m-p/130353



 



Takuuasiat:



https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Puhelimien-ja-liikkuvan-laajakaistan-takuu-ja-huolto?id=1129



 



Muuta asiaa:



Soneran vikapalvelun puhelinnumero on 0206 9 0101 (mpm/pvm, myös jonotusajalta). Kaikki asiakaspalvelun numerot löydät täältä.



 



Toivottavasti nämä auttaisivat sinua eteenpäin! :)



 


Vastaa