@Jaakko851 kirjoitti:
Neuvoa kaivataan:
Ostin lapselleni Huawei P9 Lite Mini puhelimen. Ongelmana on se, että näytön lukitus ei pysy päällä.
Valitsen Näytön lukitus ja salasanat -valikosta kohdan Salasanat ja asetan pin-koodin. Näytön sulkemisen jälkeen laite kysyy ensimmäisellä avauskerralla pin-koodia. Kun näytön sulkee uudestaan ja avaa sen toistamiseen, ei laite kysy enää pin-koodia, vaan se avautuu ilman mitään turvakoodikyselyjä. Kun tämän jälkeen menee Asetuksista kohtaan Näytön lukitus ja salasanat, on Salasanat -valikkoon ilmestynyt teksti ”Ei mitään”, eli tuo aiemmin asetettu pin-koodi on kadonnut. Sama tapahtuu vaikka salasanaksi asettaisi pin-koodin sijaan kuvion tai salasanan.
Onko teillä kellään ilmennyt samaa ongelmaa?
Kotimaisista tai kansainvälisistä keskustelufoorumeista en ainakaan sellaista löytänyt. Kiitos jo avustanne!
Tervehdys @Jaakko851 ja tervetuloa Telia Yhteisöön!
Suosittelen sinua muokkaamaan vielä kerran asetuksia valitsemalla ko. valikosta:
Turvallisen lukituksen asetukset
- Lukitse automaattisesti: Heti
- Virtapainike lukitsee puhelimen välittömästi: Päällä
Tällöin puhelin kysyy PIN-koodia aina kun palaat virransäästötilasta :smileyhappy:
@Sekunti kirjoitti:
@Jaakko851 kirjoitti:
Neuvoa kaivataan:
Ostin lapselleni Huawei P9 Lite Mini puhelimen. Ongelmana on se, että näytön lukitus ei pysy päällä.
Valitsen Näytön lukitus ja salasanat -valikosta kohdan Salasanat ja asetan pin-koodin. Näytön sulkemisen jälkeen laite kysyy ensimmäisellä avauskerralla pin-koodia. Kun näytön sulkee uudestaan ja avaa sen toistamiseen, ei laite kysy enää pin-koodia, vaan se avautuu ilman mitään turvakoodikyselyjä. Kun tämän jälkeen menee Asetuksista kohtaan Näytön lukitus ja salasanat, on Salasanat -valikkoon ilmestynyt teksti ”Ei mitään”, eli tuo aiemmin asetettu pin-koodi on kadonnut. Sama tapahtuu vaikka salasanaksi asettaisi pin-koodin sijaan kuvion tai salasanan.
Onko teillä kellään ilmennyt samaa ongelmaa?
Kotimaisista tai kansainvälisistä keskustelufoorumeista en ainakaan sellaista löytänyt. Kiitos jo avustanne!
Tervehdys @Jaakko851 ja tervetuloa Telia Yhteisöön!
Suosittelen sinua muokkaamaan vielä kerran asetuksia valitsemalla ko. valikosta:
Turvallisen lukituksen asetukset
- Lukitse automaattisesti: Heti
- Virtapainike lukitsee puhelimen välittömästi: Päällä
Tällöin puhelin kysyy PIN-koodia aina kun palaat virransäästötilasta :smileyhappy:
Hei Sekunti,
Kiitos neuvostasi. Valitettavasti se ei kuitenkaan auttanut. Em. ongelma toistuu edelleen; laite kysyy pin-koodia ensimmäisellä kerralla, muttei enää sen jälkeen, ja aiemmin asetettu pin-koodi on kadonnut asetuksista.
@Jaakko851, onko puhelimeen saatavilla uusinta päivitystä joka voisi auttaa ongelmaan? Jos ei, niin palauta laite tehdasasetuksiin. Muista ottaa varmuukopiot (valokuvat, videot ja musiikit yms.), jotka on tallennettuna puhelimen sisäiseen muistiin :smileyhappy:
Puhelimessa on jo viimeisin käyttöjärjestelmäpäivitys. Olen nyt varmaan ihan hölmö, mutta en onnistu palauttamaan tehdasasetuksia. Olen valikon Varmuuskopioi ja palauta kautta varmuuskopioinut kaikki puhelimen tiedot. Valikon alaosasta löytyy otsikko Tehdasasetusten palauttaminen, mutta se näkyy harmaana, eikä siksi tottele painalluksia.
Tehdasasetuksiin palauttaminen (hard reset)
- Sammuta puhelin
- Paina äänenvoimakkuuden lisäämisen painiketta ja virtapainiketta yhtäaikaa muutaman sekunnin ajan kunnes näyttöön ilmestyy Huawein logo.
- Tämän jälkeen valikossa liikutaan äänenvoimakkuuden painikkeilla ja virtapainike toimii hyväksymisenä.
- Valitse valikosta "wipe data/factory reset" ja sen jälkeen vielä toisen kerran :smileyhappy:
Lisätiedot: http://www.hardreset.info/devices/huawei/huawei-l21-p9-lite/
Tehdasasetusten palauttaminen ja kaikkien tili- ym. tietojen uudelleen asettaminen ratkaisi ongelman. Nyt kaikki toimii. Kiitokset avusta @Sekunti!
@Jaakko851 kirjoitti:
Tehdasasetusten palauttaminen ja kaikkien tili- ym. tietojen uudelleen asettaminen ratkaisi ongelman. Nyt kaikki toimii. Kiitokset avusta @Sekunti!
Eipä kestä! Hyvää tulevaa uutta vuotta 2018 @Jaakko851 :)