Skip to main content

Poikani liittymän viimeiselle laskulle akoi ilmaantua tekstiviestejä ulkoimaille. Nämä ovat imessagen tuottamia aktivointiviestejä. Palvelu on aktivoitu yli vuosi sitten kun puhelin/liittymä hankittiin ja tuolloin ihmettelin sitä yhtä maksullista viestiä. Mutta nyt yhtäkkiä niitä on alkanut generoitumaan lisää. viimeisellä laskulla 15 kpl.

Imessage on asetuksista mennyt pois päältä, mutta kun sen laittaa takaisin niin ilmoitta että aktivointi on käynnissä mutta se ei onnistu. mahtoiko tulla taas yksi maksullinen viesti lisää? kirjautuminen tililtä ulos ja uudelleen sisään ei tuo helpotusta asiaan..

Pyysin poikaani vastaamaan kaikkiin eng.kielisiin tätä koskeviin herjoihin cance (=peru),, 11-v poikani kertoi että aika-ajoin tulee jotain aktivointiin liittyviä viestejä englanninkielisenä???

 

Miten ihmeessä näistä pääsee eroon?

 

JA olenko oikeasti velvoitettu maksamaan olemattomista viesteistä ulkomaille, joita ei siis todistettavasti olla itse lähetetty. Ei ole meidän vika, jos aktivointi ei onnistu vaikka varmastai jostakin logista näkee että koko palvelu on jo kertaalleen aktivoitu....

 

Eihän ole mahdollista että peritään maksua 15 aktivoinnista ...... koska aktivointi on todistettavasti jo tehty.... ja nyt ainakin moneen kertaa maksettu.

 

Miten tulisi toimia ja kuka viime kädessä nämä maksaa....

 

tänään tuli todennäköisesti muutama maksu lisää, vaikkei aktivointi edes onnistunut.....

 

Iphone 4 kyseessä, ios 9.3.2

 

DNA:n sivuilla on myöskin tästä juttua ja klaanissa ollut vuosia vuosia sitten keskustelua. DNA:n keskustelu oli merko tuore ja DNA hyvittää ko. olettamattomat viestit asiakkaille.

 

Entäs Sonera?

 

TOki olen arkena yhteydessä apple-tukeen, soneraan ja kuluttajasuojaan tämän tiimoilta.....

 

Mutta viritän tätä keskustelua myöskin nyt tänne kanavaan, koska tuskin olen ainoa.

 

 

 

...

Se keskustelu joka täällä oli ei koskenut imessagen aktivointia, vaan mobiilimaksua jolla puhelinlaskulle voi ostaa erilaisia palveluita. Lisätietoa http://www.mobiilimaksuinfo.fi/
En usko että kyseessä on operaattorin virhe, jos asiakkaan päätelaite lähettää automaattisesti viestejä. Laitteen voisi kokeilla resetoida ja tämän jälkeen yrittää aktivointia uudelleen, viestit tosiaan voivat olla maksullisia.

Haeppas haulla uudelleen, niin löytyy kyllä tähän liittyvää keskustelua..... nimimerkkillä hemuli000_

 

 

http://klaani.sonera.fi/t5/Palstan-arkisto/iPhone-iMessage-tuottaa-maksullisia-tekstiviesteja-Soneralla/m-p/39083/highlight/true#M38607

 

ja jos googlettaa netistä, niin löytyy myöskin kirjoituksia, että josaskin ios-versiossa oli vikaa, joka näitä tekstareita lähti generoimaan ja lähettelemään.

 

 

 

 



@sipilma kirjoitti:

Haeppas haulla uudelleen, niin löytyy kyllä tähän liittyvää keskustelua..... nimimerkkillä henuli000_

 

 

http://klaani.sonera.fi/t5/Palstan-arkisto/iPhone-iMessage-tuottaa-maksullisia-tekstiviesteja-Soneralla/m-p/39083/highlight/true#M38607

 

 


Oikeassa olet. Siellä on Soneran edustajan kommentti asiaan, en usko että tilanne tuosta muuttunut (hinnat ovat voineet muuttua). Voihan noista kokeilla tehdä reklamaation operaattorille, mutta epäilen silti että ne joutuu maksamaan.


JOtakin hämärää tässä on, koska tuskinpa DNA lähtee ihan perusteetta tällaisia hyvittämään. NO, viimekädess appletuki huomenna antanee tähän vastauksensa.

 

Jos yhtään tunnet tuota ios-maailmaa ja imessagen toimintaperiaatetta, niin yhdellä aktivoinnilla pitäisi pelittää maailman tappiin asti tuon palvelun..... ei tuossa ole ongelmaa minun eikä toisen pojan liittymässä.

Voi toki olla että appletili on jotekin "korruptoitunut", mutta sekään ei välttämättä ole käyttäjän vika....

 

JOs tällaisia aktivointiviestejä alkaa generoitua tyhjästä, niin jossakin on fyysistä vikaa, muualla kuin käyttäjässä.... koska sellaisia ei ylipäätään pitäisi ilmaantua ensimmäisen kerran jälkeen.....

 

Toki reklamoin sekä Applelle, Soneralle ja kuluttajasuojainstanssiin.

 

Ja jonkunhan pitää tietää, että miten tällainen generoituminen estetään.....


Kyllä, voisit silti kokeilla sitä laitteen resetointia, et ainakaan viestissäsi tuo esiin sitä että olisit jo kokeillut. 🙂

Usko tai älä, kaikkia on kokeiltu.

 

Vielä en ole lähtenyt tyhjentämään konetta ja BU:sta uudelleen sisään ajamaan.... ei voi olla niin vaikeaa...


Aika paljon saa operaattorilta "goodwilliä" löytyä, jos noita lähtee korvaamaan. Kyseessä on kuitenkin Applen puhelimen Applen palveluun lähettämä viesti, ja ilmeinen vikatilanne edellämainitun toimijan valmistamassa laitteessa tai palvelussa mikäli noita aktivointiviestejä lähtee useita. Lisäksi kyseessä on viesti, jonka maksullisuus ilmoitetaan etukäteen ja joka lähtee vain asiakkaan suostumuksella.



 



Sonerallahan ei sinänsä ole noiden viestien, tai ilmoituksen kanssa mitään tekoa, joten heillä ei ole mitään varsinaista syytä noita hyvittää. Paha lähteä veikkaamaan saatko Soneralta laskuhyvityksiä ihan vaan asiakaspalvelun ja hyvän tahdon nimissä jos oikein onnistut asiasi perustelemaan, mutta sitä asiaa ei täällä foorumilla ratkaista, koska täällä ei käsitellä asiakaskeissejä eikä asiakkaan tunnistamista vaativia juttuja.


Vastaa