Poikani liittymän viimeiselle laskulle akoi ilmaantua tekstiviestejä ulkoimaille. Nämä ovat imessagen tuottamia aktivointiviestejä. Palvelu on aktivoitu yli vuosi sitten kun puhelin/liittymä hankittiin ja tuolloin ihmettelin sitä yhtä maksullista viestiä. Mutta nyt yhtäkkiä niitä on alkanut generoitumaan lisää. viimeisellä laskulla 15 kpl.
Imessage on asetuksista mennyt pois päältä, mutta kun sen laittaa takaisin niin ilmoitta että aktivointi on käynnissä mutta se ei onnistu. mahtoiko tulla taas yksi maksullinen viesti lisää? kirjautuminen tililtä ulos ja uudelleen sisään ei tuo helpotusta asiaan..
Pyysin poikaani vastaamaan kaikkiin eng.kielisiin tätä koskeviin herjoihin cance (=peru),, 11-v poikani kertoi että aika-ajoin tulee jotain aktivointiin liittyviä viestejä englanninkielisenä???
Miten ihmeessä näistä pääsee eroon?
JA olenko oikeasti velvoitettu maksamaan olemattomista viesteistä ulkomaille, joita ei siis todistettavasti olla itse lähetetty. Ei ole meidän vika, jos aktivointi ei onnistu vaikka varmastai jostakin logista näkee että koko palvelu on jo kertaalleen aktivoitu....
Eihän ole mahdollista että peritään maksua 15 aktivoinnista ...... koska aktivointi on todistettavasti jo tehty.... ja nyt ainakin moneen kertaa maksettu.
Miten tulisi toimia ja kuka viime kädessä nämä maksaa....
tänään tuli todennäköisesti muutama maksu lisää, vaikkei aktivointi edes onnistunut.....
Iphone 4 kyseessä, ios 9.3.2
DNA:n sivuilla on myöskin tästä juttua ja klaanissa ollut vuosia vuosia sitten keskustelua. DNA:n keskustelu oli merko tuore ja DNA hyvittää ko. olettamattomat viestit asiakkaille.
Entäs Sonera?
TOki olen arkena yhteydessä apple-tukeen, soneraan ja kuluttajasuojaan tämän tiimoilta.....
Mutta viritän tätä keskustelua myöskin nyt tänne kanavaan, koska tuskin olen ainoa.
...