Tein verkkokaupan kautta laitetilauksen ja valitsin 24kk osamaksun. Tilauksen tehtyäni ja vahvistettuani kuitenkin tajusin, että laite onkin väärä ja tein perään toisen tilauksen oikealla tuotteella.
Olisin tämän alkuperäisen tilauksen voinut perua samantien, jotta sitä ei edes turhaan lähetetä mutta tämä ei ilmeisesti onnistu? Kysyin chatissa jo miten tuon tilauksen sitten saan peruttua ja sain vastaukseksi, että jätä vain paketti noutamatta. Olin jo tähän vastaukseen ihan tyytyväinen, koska toki en mielellään koko pakettia edes vastaanota tai avaa kun en siinä olevia tuotteita halua.
Mutta riittääkö tekemäni laitteen ostosopimuksen perumiseksi todellakin vain se, että en pakettia nouda? Telian omilla sivuilla myynti- ja toimitusehdoissa on taas aika selvästi sanottu, että pitää tehdä erillinen peruutusilmoitus, ja muutenkin pelkästään paketin noutamatta jättäminen vaikuttaa aika "kevyeltä" tavalta peruuttaa kirjallisesti tehty sopimus?