Skip to main content

 Ostin Puhelimen n. 3 viikkoa sitten ja puhelin hajosi nyt. Myymälässä sanottiin, että 1 kuukauden laitevakuutus on ilmainen, mutta asiaan liittyen ei tehty mitään sopimuksia. Tein laitteesta ilmoituksen ja sanottiin ettei emui-koodilla ollut laitevakuutusta. Onko siis käynyt niin ettei laitteessa ollut ollenkaan laitevakuutusta? 

Hei @Alvari01 ja tervetuloa Telian yhteisöön!



 



Laitevakuutus pitää ottaa laitetta ostaessa, jotta vakuutus tulee voimaan.



Jos et ole tehnyt sopimusta laitevakuutuksesta ostaessasi niin silloin sitä ei ole.



Kuitenkin jos sinulla on kotivakuutus, niin sieltä voisi saada korvauksia rikkoutuneesta puhelimesta. Riippuu tietenkin oman kotivakuutuksen sisällöstä miten korvataan.


Minulla taas tuo kyseinen laitevakuutus on. Myyntipuheissa oli että seuraavana päivänä tulee heti kuriirilla tilalle puhelin kun vahinko käy.

 

Lauantaina särkyi puhelin. Maanantaina sain tehtyä ilmoituksen. Lupasivat toimittaa työpaikalle, mutta eipä ole kuulunut mitään nyt torstaina vieläkään. Kysyin AIGilta väliaikatietoja tänä aamulla, lupasivat soitella. Ei ole kuulunut mitään. Vaikuttaa siltä että ainakin reilu viikko siis uhkaa mennä ennen kuin luurin saan, koska eivät he viikonloppuisin toimita työpaikalle tietenkään. Teoriassa voi toki olla että vielä perjantaille ehtisivät luurin toimittaa, mutta rohkenen jo epäillä.

 

Seuraavana päivänä, joopa joo. Mukava tässä yrittää hoitaa asioita antiikkisella kapulalla, ei pääse verkkopankkiin ei mihinkään. Nopeammin olisi saanut korjattua puhelimen, olisi ehkä maksanut joo sen ~50e enemmän mutta ei olisi ehkä tarvinnut viikkoa odotella ja lisäksi olisi selvinnyt ilman että pitää kaikki asentaa alusta taas uudelleen kun tämän pitäisi tuoda toinen puhelin eikä korjata nykyistä, siinäkin useamman illan homma että kaikki taas appletit ja salasanat pelaa OK.

 


Moi @deeaa ja tervetuloa Telia Yhteisöön!



 



Laitevakuutuksen kautta tuleva uusi puhelin saadaan parhaillaan seuraavaksi päiväksi, mutta siinä voi olla pieniä alueellisia eroja. Viikkoa näissä ei kuitenkaan pitäisi kestää ja hyvä, että olet ollut jo AIG:lle yhteydessä asiasta. He selvittävät toimituksiin liittyvät asiat ja toivottavasti saat uuden puhelimen mahdollisimman pian käyttöösi!


Eilen lupailivat että soittavat infoja, ei ole kuulunut mitään. Soitin sinne, valittelivat että taitaa olla ruuhkaa siellä korvauspuolella. Taitaa juu.

 

Elikkä menee ainakin maanantaille ennen kuin voi mahdollisesti saada luurin. Se on sitten jo 10 päivää vahingosta...kun olisivat edes heti sanoneet että kestää mahdollisesti niin ei olisi ehkä tullut sitten tyhjättyä luuria liian aikaisin...mutta kun lupailivat että pari päivää menee menin senkin tekemään. Hemmetin vaikea näköjään pärjätä ilman pankkitunnuksia ja ties mitä...se hyvä puoli tässä oli että tajuaa miten tärkeä se luuri on, kun sillä hoitaa kaikki raha-asioista auton lämppärin ajastukseen asti. Ihan kädetön olo ilman sitä.

 

Mikähän tuossakin voi maksaa, yksinkertainen asia! Todella harhaanjohtavaa mainontaa kun puhutaan vaan että 'jopa seuraavaksi päiväksi' olisi nyt edes *saattaa mennä viikkotolkulla siellä pienellä präntillä. Oikeasti alkaa suututtaa.



@deeaa@  kirjoitti:


Eilen lupailivat että soittavat infoja, ei ole kuulunut mitään. Soitin sinne, valittelivat että taitaa olla ruuhkaa siellä korvauspuolella. Taitaa juu.



 



Elikkä menee ainakin maanantaille ennen kuin voi mahdollisesti saada luurin. Se on sitten jo 10 päivää vahingosta...kun olisivat edes heti sanoneet että kestää mahdollisesti niin ei olisi ehkä tullut sitten tyhjättyä luuria liian aikaisin...mutta kun lupailivat että pari päivää menee menin senkin tekemään. Hemmetin vaikea näköjään pärjätä ilman pankkitunnuksia ja ties mitä...se hyvä puoli tässä oli että tajuaa miten tärkeä se luuri on, kun sillä hoitaa kaikki raha-asioista auton lämppärin ajastukseen asti. Ihan kädetön olo ilman sitä.



 



Mikähän tuossakin voi maksaa, yksinkertainen asia! Todella harhaanjohtavaa mainontaa kun puhutaan vaan että 'jopa seuraavaksi päiväksi' olisi nyt edes *saattaa mennä viikkotolkulla siellä pienellä präntillä. Oikeasti alkaa suututtaa.






Harmillinen tilanne kieltämättä. Ja tuossa sen nyt huomaa kuinka tärkeä puhelin on kun joutuu hetken selviämään ilman itselle tärkeitä ominaisuuksia. Toivotaan että homma hoituu nyt heti alkuviikosta eikä tarvitsisi enää kauempaa odotella.


Joop, ei ainakaan vielä ole kuulunut mitään, lupailivat viime viikolla että soittelevat sitten tietoa milloin saan uuden. Vissiin sen verran uusi puhelin ja hieman harvinaisempi (asus) että eivät mistään löydä jotain korjattua romua antaa tilalle, eivätkä tietenkään halua uutta antaa, koska kävisi kalliiksi.

 

Hyvällä tuurilla saa sitten tilalle väärän värisen (ei voida taata väriä) ja häthätää korjatun, mahdollisesti kerran kastellun tms. luurin. Enhän tuota omaani ehtinyt kuin viikon edes käyttää. Ja nyt jo 10 päivää vahingosta. On tää touhua. Ei voi kyllä kellekään suositella tuollaista "palvelua". Jopa päivässä...alkaa käydä surkuhupaisaksi koko touhu.


On kyllä todella harmillinen tilanne. Tilanne voi tosiaan johtua siitä, että kyse on hieman harvinaisemmasta mallista. Toivotaan nyt parasta, että saat toimivan laitteen käyttöösi mahdollisimman pian.


Joo ei kuulu mitään edelleenkään vakuutuksesta, pitää varmaan käydä ostamassa uusi puhelin ja se on ainakin varma että meille ei enää yhtään puhelinta Telialta tule, ketään ei tunnu kiinnostavan pätkän vertaa onko palvelu mitä lupaillaan. Pitää alkaa levittää varoituksia kaikkialle someen asiasta, eihän tuollainen ole mitään muuta kuin tahallista ilkeilyä, uusia luureja hyllyt pullollaan jonka voisi lähettää tilalle mutta ei.


Vastaa