Moi @aikuishuvitus! Jos laitteet ovat rikkoutuneet tai hävinneet, niin toki kuluttajalla on mahdollisuus maksaa ne ja laskutus päättyy siihen. Ehkä tätä pykälää olisi hyvä tarkentaa hieman, kiitos palautteesta!
Varmaankin voi vapautua maksamisesta jos pystyy todistamaan että paketti on lähetetty
ohjeiden mukaan. Saanhan siitä kuitin ja otan valokuvan postikonttorissa niin että paketin
sisältökin näkyy. Onkohan kertaakaan käynyt niin, että E-varastolla sattuneen virheen vuoksi
pakettia ei ole kirjattu saapuneeksi? Kaikkea voi sattua.
Mutta olen pohtinut asiaa. Kyllä netti täytyy olla ainakin kotona (en koskaan hanki liikkuvaa).
Valokuitu on tuhat kertaa mokkulaa parempi. Radioaaltojen käyttäytyminen vaihtelee esim.
sään mukaan. Jos yhteys paukahtaa poikki kriittisellä hetkellä, esim. verkkokauppaostosten
maksamishetkellä, voisi käydä niin että maksu veloitetaan, mutta kauppa ei saa siitä tietoa.
Ja kauankohan mahtaisi yhdistäminen ja viruspäivitysten laataminen kestää.
Valokuitunetti maksaa f-securen kanssa 27,80/kk. Ei ole kallis.
Viihde maksaa minulle verkkotallennuksen kanssa noin 150 euroa vuodessa, ei paha sekään. Jos ei ole viihdettä ja talon antennijärjestelmään tulee vika, ei voi katsoa eikä tallentaa.
Olisi kyllä hyvä jos verkkotallennus olisi mahdollista myös Nat Geo- kanavalta, jota
eniten katson. On minulla kovalevy, mutta sähkökatko pilaa tallennuksen. Onneksi
ne ovat kaupungissa harvinaisia.
Jos päätänkin jatkaa viihdettä ja solmia uuden 2 vuoden sopimuksen, soitan myyntiin ja koetan tinkiä hintaa alaspäin.
Olisi kyllä hyvä jos viihteeseen saisi yhden "aikuishuvitus"-kanavan mutta sellainen
nostaisi kk-maksua varmaankin tuntuvasti.
Muistan: UMTS "ulkomaille menetettiin törkeä summa". Siinä meni saksaan muutama miljardi asiakkaiden rahoja. Miten voi olla että Sonera menetti niin paljon saamatta mitään?
Varmaa on jo se, että valokuitunetti jatkuu minulla. AH