Skip to main content

 



Hei!



 



Lapsella käytössä ollut n. kuukauden Nokia G20. Family link asennettuna. Juniori sai päähänsä vaihdella omia aikojaan (vaikka toisin oli tietysti sovittu...) pääsykoodiaan (kuvio). Kasvojen tunnistus ja sormenjälki myös käytössä ja myös mun sormenjälki talletettu laitteelle. Nyt se laite on kuitenkin siinä tilassa kun hän sitä on rassannut ja käynnistellyt uudelleen, että vaatii ja kelpuuttaa vain ja ainoastaan sen avaukseen käytettävän kuvion, jolla suostuu avaamaan ja siitähän ei ole aavistustakaan kenellekään.



 



Kokeiltu tähän mennessä:



-family linkillä resetointi -> ei mene perille vaikka laitteella wlan päällä ja yhdistyneenä ja sim-kortin pin-syötetty oikein



-hard reset näppäinyhdistelmällä vol- ja power -> aukeaa tilaan, jossa ruudun vasemmassa alanurkassa lukee pienellä fastboot mode, mutta siitä ei pääse eteenpäin mitenkään.



-yritetty yhdistää kahteen eri win-tietokoneeseen kaapelilla -> kumpikaan ei löydä ja asenna ajureita eikä tee laitteelle mitään.



-kirjautua tietokoneella lapsen google-tiliin find my device -toiminnon käyttöä varten -> ei päästä sisään kun tili on family link -hallittu.



-netissä neuvottu ohje, jonka mukaan useita vääriä kuvioyrityksiä niin pitäisi tulla tarjolle kysymys, että unohditko salasanasi tai kuviosi -> ei tule tarjolle, kuvio syötetty väärin kymmeniä kertoja.



 



Puhelimeen pystyy soittamaan ja saapuvaan puheluun vastaamaan, mutta ei muuta.



 



Miten hel.. tuon saa resetoitua?!?



 



--



Muokkaus ReOlivia: Täsmennetty hieman otsikkoa

Hei @mkkslkm ja tervetuloa Telian yhteisöön!

Onnistuisiko tätä kautta tehdasasetusten palautus:

Mene tietokoneellasi ( tai millä tahansa laitteella ) osoitteeseen:

Google accounts

Kirjaudu järjestelmään samoilla tunnuksilla, millä olit kirjautunut puhelimeesikin. Valitse kohdasta ”Puhelimen löytäminen” niin näet luetteloituna kaikki laitteet millä olet kirjautunut Google tilillesi. Valitse luettelosta puhelimesi ja ”Tyhjennä puhelin”.

Huomioithan, että puhelimessasi tulee olla toimiva nettiyhteys, jotta se voi ilmestyä laiteluetteloon eli asenna siihen SIM kortti tai liitä se Wifi verkkoon. ( voit liittyä puhelimellasi wifi verkkoon vaikka se olisikin lukittu )


Hei @kiisseli67 ja kiitos ratkaisuehdotuksesta! Epäilin jo, ettei tuonne tilihallintaankaan pääse sisälle lapsen tilillä, mutta pääsi kyllä. Tuollaista 'puhelimen löytäminen' kohtaa siellä ei suoraan näy - johtuneeko sitten juuri tästä family linkillä hallitusta tilistä. Laite kyllä näkyy siellä, mutta tyhjennystoimintoa en löydä. Lapsen tilin saisi kirjattua ulos, mutta epäilenpä että se olisi tässä nyt se oikea ratkaisu.


No onnistuuko näin sitten 🤔>:

Jos lapsesi on alle 13-vuotias (tai maassasi sovellettavaa suojaikärajaa nuorempi), voit käyttää vanhemman laitetta ja poistaa lapsen tilin laitteelta.
  1. Avaa Family Link ‑sovellus 

     

     vanhemman laitteella.
  2. Valitse lapsi.
  3. Vieritä alaspäin lapsen Android-laitetta vastaavaan korttiin.
  4. Valitse Asetukset 

     

     Palauta tehdasasetukset ja poista tiedot.
    • Jos et löydä Palauta tehdasasetukset ja poista tiedot ‐vaihtoehtoa, voit poistaa lapsen tilin hänen laitteensa Android-asetuksista.


Ei onnistu, tämän kuvasin jo alkuperäisessä viestissäni. Kolmeen kertaan olen tuon tehnyt, puhelin on yhteydessä nettiin wlanilla ja ainakin puhelut siihen menevät läpi eli simmin kautta jonkinlainen yhteys on myös (ei tosin paikannu Family linkillä), mutta resetointi ei käynnisty.


Ilmeisesti tämäkään ei onnistu?

Jos haluat nollata älypuhelimen ja poistaa sen kaiken sisällön, varmista ensin, että puhelin on liitetty virtalähteeseen. Suosittelemme myös, että akun varaus on vähintään 50 %, kun suoritat laitekäynnistyksen.

Paina äänenvoimakkuuden suurennusnäppäintä ja virtapainiketta samanaikaisesti noin 30 sekuntia tai kunnes päävalikko tulee näkyviin. Valitse sitten toiminto, jonka haluat ottaa päävalikosta, tässä tapauksessa “Wipe data/factory reset” (poista tiedot / tehdasasetusten palauttaminen).

 

 


Edit. Mene Chrome selaimella :

https://www.google.com/android/find?u=0 

Sieltä pitäisi löytyä kaikki laitteet jotka ovat sinun Google tilin alaisia tai jos lapsella on oma Google tili niin pitää kirjautua sinne. Ainakin kaikki omat laitteeni löytyy tuolta Find My Device osiosta ja kaikissa laitteissa on tyhjennys mahdollisuus sitä kautta. Jos ei tuonkaan jälkeen onnistu niin sitten pitää maksua vastaan käydä jossain liikkeessä aukaisemassa puhelimen lukitus (eli siihen laitetaan tehdasasetukset).


MInusta tuntuu että Family Link ei estä kaikkea vaan lapsi voi kiertää estoja. Myös ajan muuttamisesta/sulkemisessa ja sen päivittymisessä lapsen puhelimeen on ollut ongelmia. Olisiko parempia vaihtoehtoja olemassa?


MInusta tuntuu että Family Link ei estä kaikkea vaan lapsi voi kiertää estoja. Myös ajan muuttamisesta/sulkemisessa ja sen päivittymisessä lapsen puhelimeen on ollut ongelmia. Olisiko parempia vaihtoehtoja olemassa?


Näin se varmasti on että sovellus ei kaikkea estä. Itsellä ei kyseisestä sovelluksesta ole kokemusta mutta yleisesti ottaen rajoituksia ilmeisesti pystyy kiertämään jonkun verran. Jos haluaa esimerkiksi rajoittaa päivittäistä ruutuaikaa, kaikki sovellukset eivät tähän rajoitukseen “yllä”. Jokin peli tai muu ei välttämättä kerrytä ruutuaikaa lainkaan. Samoin osa peleistä toimii myös lentotilassa ja joskus voi olla myös niin että lentotilaan laittaminen lopettaa ruutuajan laskemisen. Sitä en tiedä onko tämä sovellussidonnaista. Eli onko sillä merkitystä jos käytössä on Family Link tai joku muu sovellus. 

Muita vastaavanlaisia sovelluksia ovat muun muassa Quostudio Parental Control, Kaspersky Safe Kids, Norton Family (vain Androidille) ja Our Pact. Mikään näistä ei ole maksuton, toki yleensä on tarjolla jokin maksuton kokeilujakso mutta kokonaan maksuton ei näistä ole mikään. Kaspersky taitaa olla edullisimmasta päästä, vuosimaksu oli ilmeisesti alle parikymppiä vuodessa. 

Onkohan muilla Yhteisöläisillä kokemuksia näistä?


Vastaa