Skip to main content

Ostin toissapäivänä 15.4 Lenovo Legion y920 läppärin, josta sainkin tilausvahvistuksen.
Kävi kuitenkin niin, että Telia lähetti minulle Lenovon Yoga 920- mallin koneen, joka nyt oleskelee Postin pakettiautomaatissa. Onhan niillä molemmilla "920"-mallinumero, joten miksipäs ei...

Telian chatissa asiakaspalvelija ystävällisesti kehotti palauttamaan koneen takaisin ja erikseen tilaamaan uuden koneen (Legion y920 -konetta ei enää ole Telian sivuilla myynnissä). --> Ulkoistetaan Telian moka asiakkaan hoidettavaksi.

Lisäksi uutta konetta ei asiakaspalvelijan mukaan voi kuitenkaan saada ennen kuin vanha on perillä Telialla, koska kone on ostettu kuukausimaksulla. Asiakaspalvelija lupasi, että Telialta soitellaan minulle ja asia koitetaan ratkaista. Yksi työpäivä ei näköjään riittänyt puhelun tekemiseen, mutta pidetään peukkuja pystyssä, että kuullaan huomenna jotain (tuskin).

Kiitos Telia.

 

Hei @m4rs4 ja tervetuloa Yhteisöön! Olipa siellä käynyt harmillinen tilanne. Jos tuotetta ei ole varastossa, ei sieltä pitäisi silloin lähteä asiakkaalle mitään. Kuulostaa siltä että tässä on käynyt inhimillinen virhe ja matkaan on laitettu aivan toinen tuote.

Jos laite tilataan Telia Rahoituksella, muodostuu asiakkaan luottorajaksi suunnilleen laiteostoa vastaava summa. Jos tilaamasi laite on maksanut esim. 1999 eur, on luottoraja todennäköisesti 2000 eur. Tästä syystä uutta ostoa ei voi tehdä koska luottorajaa on jäljellä 1 eur. Näin sinun täytyy odottaa että laite palautuu takaisin ja tilaus voidaan peruuttaa. Jotta homma saadaan nopsasti eteenpäin, kannattaa sinun ilmoittaa Postille että pakettiautomaatissa olevan lähetyksen saa palauttaa takaisin. Näin saadaan meidän päässä tilaus pois tiedoistasi ja pääset tilaamaan uuden mahdollisimman pian.

Oletko nyt saanut meiltä soittoa asian tiimoilta vai mikä on tilanne tällä hetkellä?


Moi Merja!

Soittelin asiakaspalveluun ja asiaa alettiin selvittää. Teliallekin selvisi, että väärä kone on tosiaan lähetetty matkaan ja oikea (tilaamani kone) on tällä välin ehtinyt loppua varastosta. Avoimeksi jäi, että pystytäänkö tilaamaan konetta tukkurilta ja asiaan luvattiin palata sähköpostitse.

Kun kone lähtee takaisin niin kauppahan automaattisesti peruuntuu, jolloin Telian ei tarvitse toimittaa minulle yhtään mitään. Voisin tänään yömyynnistä etsiä vaihtoehtoista laitetta, mutta juuri mainitsemastasi syystä (luottoraja) se jää valitettavasti väliin.


Vielä vinkkinä Telialle Postin terveiset: "Myös halutessaan lähettäjä voi pyytää paketin takaisin itselleen vaikka heti jos sillä on kiire".


Aivan, tämäkin on varmasti mahdollista. Usein se on vain käytännössä helpompaa ja nopeampaa, että asiakas ilmoittaa Postille ettei aio noutaa pakettia ja sen voi lähettää takaisin meille. Toki riippuu hieman tapauksesta.


Tilannepäivitystä sen verran, että mukava kaveri Telian aspasta otti asian hoitaakseen 20.huhtikuuta. Hän on käynyt kirjeenvaihtoa varaston kanssa siitä, miten asian kanssa edetään. Odotellaan vastausta...


Hyvä kuulla että tämä on työn alla ja selvityksessä. Toivotaan että homma ratkeaisi mahdollisimman pian!


Vastaa