Hei, teidän verkkokaupasta 9/2016 ostettu Lumia 950 XL menetti bluetoothin Microsoftin viimeisimmän päivityksen jälkeen (9/2018). Bluetooth valikossa ei ole enää näppäintä millä sen saa kytkettyä päälle/pois !!! Puhelimessa Windows 10 phone käyttöjärjestelmä. Puhelimelle on tehty sekä soft reset että tehdasasetusten palautus, mutta ei auta. Bluetoothia ei saa kytkettyä mistään päälle kun sellaista painiketta ei enää ole !!! Miten asiassa edetään ? Ilmeisesti takuuhuoltoon mutta miten tämä tapahtuu ?
Hei @Autotohtori ja tervetuloa Telian yhteisöön!
Olen vain asiakas kuten sinäkin, mutta neuvoisin sinua kääntymään tässä asiassa Microsoftin tuen puoleen : https://support.microsoft.com/fi-fi/help/10280/lumia-troubleshooting-and-repair
Ohjelmistopäivitys ei ole takuuasia, vaan tuo on Microsoftille kuuluva asia. Jonkin verran näkyi samaa probleemaa olevan Microsoftin ulkomaisilla tukisivustoilla ja jopa erilaisilla Lumia puhelimilla.
Kokeile vielä tätä korjauskeinoa, jonka poimin tuolta tukisivustoilla :
- Jos puhelintasi ei tunnisteta automaattisesti, irrota kaikki puhelimet tietokoneesta ja valitse päänäkymän alaosasta Puhelintani ei tunnistettu.
- Valitse tarvittaessa puhelimen valmistaja.
- Liitä puhelin tietokoneeseen yhteensopivalla USB-kaapelilla.
- Odota, kunnes tietokoneesi on tunnistanut liitetyn puhelimen ja seuraa näytöllä olevia ohjeita. Jos yhteys puhelimeen ei toimi minuutin sisällä, voit yrittää käynnistää puhelimen uudelleen: pidä USB-kaapeli liitettynä ja paina pitkään samanaikaisesti virtanäppäintä ja äänenvoimakkuuden pienennysnäppäintä. Vapauta näppäimet, kun puhelin värisee.
- Aloita ohjelmiston asentaminen puhelimeen valitsemalla Asenna ohjelmisto.
- Kun asennus on valmis, puhelin käynnistyy uudelleen. Jos puhelimen SIM-kortissa on PIN-koodi, se pitää syöttää tässä vaiheessa.
Nyt kokeiltu korjausneuvoa, meni yhä hullummaksi. Bluetooth ei edelleenkään valittavissa, osa valikoista englantia/osa suomea, One note ei toimi, muistikirjat kadoksissa (One note toimi ennen tätä viimeistä neuvoa !!!) Kokeiltu resetoida, palauttaa varmuuskopiota... mikään ei auta. NYT TELIAN PALSTAN YLLÄPITÄJÄT VASTAUKSIA MITÄ TEHDÄÄN !!!
@Autotohtori, tervetuloa Yhteisöön meidänkin puolesta!
Tuossa @kiisseli67 antoikin pätevät ohjeistukset kuinka toimia. Ikävä tietysti ettei niistä tuntunut olevan apuja tässä tilanteessa. Kuten Kiisseli67:kin, niin minäkin ohjaan sinut Microsoftin puoleen, sillä laitevalmistaja vastaa ohjelmistopäivityksistä ja laitteiden toimivuudesta niihin liittyen.
Takuuaika puhelimessasi on mennyt umpeen sen ollessa Microsoftin / Nokian laitteissa 24 kk. Toki suosittelen toimittamaan laitteen meidän kautta valtuutettuun huoltoliikkeeseen muutoinkin. Tässä laitehuollosta lisää infoa.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.