Niin tulee virhe:
Lähetys raportoi virheen(0x80042109):Outlook ei voi muodostaa yhteyttä lähtevän postin palvelimeen (SMTP)
Mobiililaitteella lähetys toimii puhelimen sähköpostisovelluksella, samoin toimii kun jaan puhelimen netin tietokoneeseen. Mutta Soneran 4G reitittimen kautta ei toimi.
Tämä sama ongelma tulee, jos kytkeydyn nettiin jonkin toisen operaattorin laitteen kautta, esim. asiakkaalla on samanlainen Huawei reititin DNA verkossa niin yhteys Soneran lähtevän postin palvelimeen ei onnistu. Hiukan rasittavaa kun aina pitää siirtää yhteys omaan luuriin että lähetys onnistuu.
Mutta tänään sama ongelma tussahti tämän Soneran verkossa olevan reitittimen kanssa. Voi pee..
@Mirafioristi kirjoitti:
Niin tulee virhe:
Lähetys raportoi virheen(0x80042109):Outlook ei voi muodostaa yhteyttä lähtevän postin palvelimeen (SMTP)
Mobiililaitteella lähetys toimii puhelimen sähköpostisovelluksella, samoin toimii kun jaan puhelimen netin tietokoneeseen. Mutta Soneran 4G reitittimen kautta ei toimi.
Tämä sama ongelma tulee, jos kytkeydyn nettiin jonkin toisen operaattorin laitteen kautta, esim. asiakkaalla on samanlainen Huawei reititin DNA verkossa niin yhteys Soneran lähtevän postin palvelimeen ei onnistu. Hiukan rasittavaa kun aina pitää siirtää yhteys omaan luuriin että lähetys onnistuu.
Mutta tänään sama ongelma tussahti tämän Soneran verkossa olevan reitittimen kanssa. Voi pee..
Tervehdys @Mirafioristi! Kummallista. Toimiiko jos vaihdat SSL-suojaukseen portti 465?
Löydät lisää tietoa osoitteesta:
https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Soneran-sahkopostiohjelmat?id=1223
Juu samanlaista neuvottiin muuallakin. En vaan tiedä millä tunnuksilla kirjautuisin suojattuun yhteyteen. Minulla ei tietääkseni ole Soneran sähköpostia, jollei sellainen sitten löydy järjestelmästä automaatin luomana. Tänne omille sivuille kirjaudun vuosia sitten itse keksimälläni käyttäjätunnuksellä jonkin edellisen sivustoversion ajoilta, toimiiko se?
@Mirafioristi kirjoitti:
Juu samanlaista neuvottiin muuallakin. En vaan tiedä millä tunnuksilla kirjautuisin suojattuun yhteyteen. Minulla ei tietääkseni ole Soneran sähköpostia, jollei sellainen sitten löydy järjestelmästä automaatin luomana. Tänne omille sivuille kirjaudun vuosia sitten itse keksimälläni käyttäjätunnuksellä jonkin edellisen sivustoversion ajoilta, toimiiko se?
Sähköpostitili sisältyy laajakaista-asiakkaille. Voi olla että sinulla ei ole enää laajakaistaa jolloin sähköposti-palvelu on poistunut samalla? :)
Salasanan voit muuttaa Omilla Sivuilla.
- Kirjaudu sisään sillä käyttäjätunnuksella, jonka salasanan haluat vaihtaa.
- Valitse Laajakaistaliittymä > Vaihda salasana ja seuraa ohjeita. Salasanan muutos koskee kaikkia palveluita, joihin tarvitaan kyseistä käyttäjätunnusta ja salasanaa (esim. sähköposti ja kirjautuminen Omille sivuille).
Huom! Tallenna matkapuhelinnumerosi Omille Sivuille. Valitse Laajakaistaliittymä > Salasana matkapuhelimeesi. Sen jälkeen voit tilata uuden salasanan maksutta Soneran Omien sivujen sisäänkirjautumissivun linkistä "Unohdin tunnukset" antamalla sen käyttäjätunnuksen, johon kuuluvan salasanan olet unohtanut. Pääset tilaamaan uuden salasanan myös suoraan tästä linkistä.
Jos käytät sähköpostin lukemiseen sähköpostiohjelmaa, vaihda uusi salasana myös kyseiseen ohjelmaan.
Soneran sähköpostin osoite: https://webmail.inet.fi
Niin ei ilmeisesti ole laajakaistaa, kun sitä ei saatu toimimaan kunnolla niin vaihdettiin Soneran aloitteesta liikkuvaan nettiin ja 4g reitittimeen.
Eli en saa mistään tietooni sähköpostiosoitetta, vai onko sekin lakkautettu.
Eli en pysty millään kirjautumaan mai.inet.fi SMTP:hen?
@Mirafioristi kirjoitti:
Niin ei ilmeisesti ole laajakaistaa, kun sitä ei saatu toimimaan kunnolla niin vaihdettiin Soneran aloitteesta liikkuvaan nettiin ja 4g reitittimeen.
Eli en saa mistään tietooni sähköpostiosoitetta, vai onko sekin lakkautettu.
Eli en pysty millään kirjautumaan mai.inet.fi SMTP:hen?
En oikein usko, että sinulla on voimassa olevaa palvelua käytössä jonka johdosta et voi käyttää noita palvelimia.
Sinun tulee olla yhteydessä Soneran asiakaspalveluun muiden kanavien kautta tai esim. puhelimitse numeroon 0200 1 7000 (mpm/pvm, myös jonotusajalta), koska asian ratkaisemiseksi tarvitaan henkilökohtaisia asiakas- ja tunnistetietojasi.
Itse suosittelen sinua olemaan yhteydessä 24/7 avoinna olevaan chat-asiakaspalveluun jonka löydät Omien Sivujen etusivun oikean puolen alareunasta. Näin asiasi ratkeaa alta aikayksikön.
No sitä chättiähän mä etsin mutten päässyt sinne mistään, järjettömän sekava tää teidän sivusto. Käydään jossain Sonera putiikissa jos osuu kohdalle, palvelunumeronne saatte pitää.
Kaveri järkkäs mulle SMTP:n jota voin käyttää toistaiseksi.
@Mirafioristi kirjoitti:
No sitä chättiähän mä etsin mutten päässyt sinne mistään, järjettömän sekava tää teidän sivusto. Käydään jossain Sonera putiikissa jos osuu kohdalle, palvelunumeronne saatte pitää.
Kaveri järkkäs mulle SMTP:n jota voin käyttää toistaiseksi.
Huomenta @Mirafioristi!
Hyvä, että sait ratkaistua ongelmasi. Jos sinulla on esimerkiksi Gmail- tai Outlook-tili niin miksi et käyttäisi näiden omia sähköpostiasetuksia? Nämä sähköpostit ovat maksuttomia ja suosituimpia.
Voit ottaa yhteyttä Soneran asiakaspalveluun monella tapaa:
- Yhteydenottopyyntö (helppo tapa jättää viesti lomakkeen kautta)
Nämä kaikki Soneran asiakaspalvelun kanavat löytyvät yhdestä osoitteesta:
https://www.sonera.fi/asiakastuki/Ota-yhteytta
(tai www.sonera.fi > Asiakastuki > Yhteystiedot)
Asiakaspalvelun kautta voit tilata Soneran sähköpostipalvelun käyttöön.
Miten kirjautua Omille Sivuille?
- Soneran etusivulta ylhäältä kohdasta "Kirjaudu". Mikäli sinulla ei ole Sonera-tunnusta, niin napsauta kohtaa "Luo Sonera-tunnus" ja seuraa ohjeita tunnistautumiseen
- Vaihtoehtoisesti voit kirjautua myös näistä www-osoitteista:
Osoitteet voit laittaa vaikkapa selaimen kirjanmerkkeihin. Mielestäni sinulla pitäisi olla sama tunnus millä kirjaudut tänne Klaaniin.
Mitä voin tehdä Soneran Omilla Sivuilla liittymän omistajana?
Esimerkiksi...
- Hallita ja päivittää omia liittymiä
- Päivittää omia yhteystietoja
- Tarkistaa tulevat ja maksetut laskut arkistosta
- Tilata esim. uusi SIM-kortti kadonneen tilalle
- 24/7 chat-asiakaspalvelija on tukenasi
- Näet Viestikeskuksesta mm. tilausvahvistukset
- Antaa esim. kuuluvuuspalautteen (linkki vasemmalla alareunassa)
- Ja muuta mukavaa joka helpottaa arkea! :)
Lisää yleistietoa ja Omien Sivujen käyttöönotosta osoitteessa:
https://www.sonera.fi/asiakastuki/Asiakkuus-ja-Omat-Sivut
Gmailin asetukset:
https://support.google.com/mail/answer/7126229?hl=fi
Outlookin asetukset:
Soneran asetukset:
https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Sonera-Sahkopostin-asetukset?id=1219
Soneran sähköpostiohjelma:
https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Soneran-sahkopostiohjelmat?id=1223
Toivottavasti nämä vinkkini olivat selvät :)
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.