Moikka ja tervetuloa Klaaniin! :)
Jep, vikaa tuolla on, tiedossa ja korjauksessa on. :)
Pyritään tuo selättämään mahdollisimman nopsaan.
Ei onnistu mobiilivarmenteen käyttöönotto :smileysad:
Minäkin ilmoitin aiemmin siitä ongelmasta ja päätin sitten unohtaa sen kokonaan.
Mobiilivarmenteessa ei ole meidän tiedossa olevaa vikaa Omien Sivujen kautta tapahtuvassa aktivoinnissa. Pyytäisinkin, että vaikka ensisijaisesti keskustelisit tilanteesta meidän Teknisen asiakaspalvelun Chatin kanssa.
He ovat paikalla arkisin päiväsaikaan ja tavoittaa seuraavasta paikasta:
Kirjaudut Omille Sivuille ja menet sivun alalaidassa kohtaan Matkapuhelimet / Matkapuhelimen häiriöilmoitus. Tämän jälkeen Chat aukeaa ja pystyt keskustelemaan asiasta tarkemmin.
Piti kokeilla mobiilivarmenteen käyttöönottoa, mutta sehän loppui siihen, ettei Panama-kohun ryvettämän Nordean verkkopankkia löytynyt listalta ja tunnistautuminen ei onnistunut.
@PiaJo kirjoitti:
Mobiilivarmenteessa ei ole meidän tiedossa olevaa vikaa Omien Sivujen kautta tapahtuvassa aktivoinnissa. Pyytäisinkin, että vaikka ensisijaisesti keskustelisit tilanteesta meidän Teknisen asiakaspalvelun Chatin kanssa.
He ovat paikalla arkisin päiväsaikaan ja tavoittaa seuraavasta paikasta:
Kirjaudut Omille Sivuille ja menet sivun alalaidassa kohtaan Matkapuhelimet / Matkapuhelimen häiriöilmoitus. Tämän jälkeen Chat aukeaa ja pystyt keskustelemaan asiasta tarkemmin.
Kyllä eilen oli jotain häikkää ainakin Oulun seudulla tuolla Mobiilivarmenteen aktivoinnissa.
Tänään olisi toiminut, mutta aktivointi pysähtyi siihen kun minulla ei ole muka sopivaa ID-korttia. Vaikka minulla on ID-kortti ja tunnuskin löytyy, tosin ei ole trio-sim.
Chatissa oli ruuhkaa, enkä jouda nyt odottamaan kun kohta pitää rientää asioille.
Pitää varmaan myöhemmin perehtyä asiaan joko Sonera pisteellä tai Chatissa ;)
Chat-palveluja on asiakaspalvelun puolella ja sitten teknisen puolella on uusin Chat-palvelu. Jälkimmäinen ei ole 24/7 auki, mutta päivisin kannattaa kysäistä sieltä kautta teknisiä juttuja.
@PiaJo kirjoitti:
Chat-palveluja on asiakaspalvelun puolella ja sitten teknisen puolella on uusin Chat-palvelu. Jälkimmäinen ei ole 24/7 auki, mutta päivisin kannattaa kysäistä sieltä kautta teknisiä juttuja.
Joo on kysytty ja ei onnistunut. Väittivät ettei ole ID-sim-kortti, vaikka on. Ohjeena tilata uusi. Ilmeisesti meni jotain tietoja väärin viime keväänä sim-kortin aktivointi hässäkässä (minulla aktivoitui sim-kortti, joka oli vasta postissa tulossa ja chatin kautta aktivoin puhelimen mukana tulleen ID-sim-kortin, joka ilmeisesti aktivoitui normi siminä ;)
On se tuo tekniikka ihanaa :smileywink:
Sonera ID – henkilöllisyystodistus puhelimessa Saat uuden puhelimesi mukana sim-kortin, johon on mahdollista liittää Sonera ID -palvelu. Sonera ID -palvelun avulla todistat henkilöllisyytesi erilaisissa sähköisissä palveluissa. Saat palvelun käyttöösi maksutta Sonera Kaupoissa. Sonera ID tunnuslukusi on korttikehyksen raaputuspinnan alapuolella. Sim-korttisi toimii normaalisti myös ilman Sonera ID -palvelun avaamista. Lue lisää osoitteessa http://www.sonera.fi/id
Eli tällänen viesti löytyi tilausvahvistuksesta viime keväältä ja tuo sim-kortti on käytössä, mutta en pysty liittämään siihen ID -palvelua. Asiakaspalvelussa sanottu ettei ole ID -kortti :smileysad:
Eli vanhalle ID -Sim -kortille ei onnistu mobiilivarmenteen käyttöönotto, jos sitä ei ole ottanut käyttöön heti sim-kortin aktivoinnin jälkeen.
@kiisseli67 kirjoitti:
Sonera ID – henkilöllisyystodistus puhelimessa Saat uuden puhelimesi mukana sim-kortin, johon on mahdollista liittää Sonera ID -palvelu. Sonera ID -palvelun avulla todistat henkilöllisyytesi erilaisissa sähköisissä palveluissa. Saat palvelun käyttöösi maksutta Sonera Kaupoissa. Sonera ID tunnuslukusi on korttikehyksen raaputuspinnan alapuolella. Sim-korttisi toimii normaalisti myös ilman Sonera ID -palvelun avaamista. Lue lisää osoitteessa http://www.sonera.fi/id
Eli tällänen viesti löytyi tilausvahvistuksesta viime keväältä ja tuo sim-kortti on käytössä, mutta en pysty liittämään siihen ID -palvelua. Asiakaspalvelussa sanottu ettei ole ID -kortti :smileysad:
Eli vanhalle ID -Sim -kortille ei onnistu mobiilivarmenteen käyttöönotto, jos sitä ei ole ottanut käyttöön heti sim-kortin aktivoinnin jälkeen.
Lueskelin tuolta kahvipöytäkeskusteluista että ilmeisesti tämä on nyt jollain tapaa työn alla. Olitko jättänyt palvelupyynnön Omien Sivujen kautta vai kuinka? Vanhallekin ID kortille pitäisi mobiilivarmenteen aktivointi onnistua. Sitä ei siis tarvi ottaa heti käyttöön kun kortin aktivoi. Myöhemminkin onnistuu. Epäilen kyllä vahvasti että kortissa on joku häikkä joten ehkä se uusi kortti vois olla ratkasu tässä kohtaa.
Huikkaa tänne tai tuonne kahvipöytään kuinka homma etenee! Melkonen soppahan tämä on ollut ja tunteita kuumentanut vähän siellä sun täällä ;)