Ostin Samsungin A7 4g tabletin Telian nettikaupasta muutama päivä sitten. Laite ei toista videoita suoratoistopalvelujen kautta ongelmitta vaan pätkii ihan törkeästi. Ihanku fps olis 1 tai 2. Saman netin kanssa siis millä mun puhelin toistaa ja vanha tabletti toisti videoita ongelmitta. Rakuten viki suoratoistopalvelu pätki erityisen paljon.
Laitteessa on siis selkeästi jotain vikaa, ja kaiken järjen mukaan se pitäisi saada vaihtaa uuteen, onhan kyse täysin uudesta rikkinäisestä tuotteesta. Mutta ei. Ensinnäkin koska ostin kyseisen tuotteen internetin kautta, ei voi vaihtaa laitetta myymälässä. Ja joka tapauksessa laite kuulemma kuuluu huoltoon. Ostin laitteen kahden vuoden sopimuksella ja en voi peruuttaa myöskään kauppaa vaan olen nyt naimisissa tämän rikkinäisen tuotteen kanssa. Entä jos tarvitsisin tuotetta heti? "Ei voi mitään", on Telian asenne.
Ole siis valmis laittamaan sormus sille laitteelle, joka on mahdollisesti viallinen, sillä kun ostat, et pääse siitä eroon.
Niin, ja mikäli kyseessä on esimerkiksi ohjelmistovika, minun täytyy maksaa siitä, se ei kuulu Telian takuuseen. "Ota yhteyttä Samsungiin", oli vastaus kun ihmettelin sen epäreiluutta.
Meidän perheellä on telian puhelinliittymät ja internetti ja nyt tämä viallinen laitekin. Pitänee miettiä vaihtoa, ketuttaa todella tällänen systeemi.
Peukut saa kuitenkin nuori Telian miestyöntekijä Redissä Helsingissä tänään, joka jaksoi ottaa vastaan kiukkuni rauhallisena ja hoiti homman niin hyvin kuin omassa vallassaan pystyi.