En nyt löytänyt mistään netistä varmistusta asialle, mutta ainakin aiemmin on ollut kuluttajansuojalaissa sellainen kohta, että mikäli tuote käy takuuhuollossa 3 kertaa ja jos tuote ei siltikään toimi, riittää tämä perusteeksi kaupan purkamiseen ja rahojen takaisin saamiseen.
Oletko lähettänyt tuotteen takuuhuoltoon Telian myymälän kautta? Oletko ollut yhteydessä HMD:lle, olisiko heillä jokin parempi huoltoyhtiö, joka puhelimen saisi korjattua?
Mikäli asia ei ratkea, on mahdollista tehdä asiasta valitus kuluttajaneuvontaan.
Kuulostaa @juhaola harmilliselta tilanteelta, että puhelimen kanssa on tällaisia ongelmia. Jäin miettimään, että onko näistä huolloista ollut edes hetkellistä apua, vai onko luuri tullut samanlaisena aina takaisin?
Tässä tilanteessa neuvoisin kuitenkin vielä viemään puhelimen uudelleen huoltoon, jotta voivat yrittää vielä korjata laitetta. Ymmärrän, että tilanne varmasti harmittaa, mutta joskus tekniikka on tällaista. Toivotaan että seuraavalla huoltokerralla tähän tulisi jokin korjaus, jotta saat puhelimen toimivaksi.
Toki tässä voisi ihan testin vuoksi vielä kokeilla käyttää luuria ilman muistikorrtia, että onko sillä toimivuuteen mitään vaikutusta?
@NikoNo kirjoitti:
Kuulostaa @juhaola harmilliselta tilanteelta, että puhelimen kanssa on tällaisia ongelmia. Jäin miettimään, että onko näistä huolloista ollut edes hetkellistä apua, vai onko luuri tullut samanlaisena aina takaisin?
Tässä tilanteessa neuvoisin kuitenkin vielä viemään puhelimen uudelleen huoltoon, jotta voivat yrittää vielä korjata laitetta. Ymmärrän, että tilanne varmasti harmittaa, mutta joskus tekniikka on tällaista. Toivotaan että seuraavalla huoltokerralla tähän tulisi jokin korjaus, jotta saat puhelimen toimivaksi.
Toki tässä voisi ihan testin vuoksi vielä kokeilla käyttää luuria ilman muistikorrtia, että onko sillä toimivuuteen mitään vaikutusta?
Kyllä, ja tämän lisäksi suosittelen kokeilemaan ns. puhtaana Android-versiona (tehdasasetuksella) eli ei omia sovelluksia ja asetuksia ladata valmiiksi Google-tililtä eikä määritysten jälkeen :)
@Mika992 kirjoitti:
En nyt löytänyt mistään netistä varmistusta asialle, mutta ainakin aiemmin on ollut kuluttajansuojalaissa sellainen kohta, että mikäli tuote käy takuuhuollossa 3 kertaa ja jos tuote ei siltikään toimi, riittää tämä perusteeksi kaupan purkamiseen ja rahojen takaisin saamiseen.
Täältä ainakin löytyy:
https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/tavaran-vika-tai-puute/korjaukset/
eli seuraavanlaisesti...
Korjauskerrat
Jos tavara on arvokas ja rakenteeltaan monimutkainen, myyjälle on yleensä annettava tilaisuus muutamaan korjausyritykseen.
Jos kyseessä on standarditavara, ostaja ei yleensä ole velvollinen antamaan myyjälle samasta viasta tilaisuutta useampaan kuin yhteen korjausyritykseen. Usein tavaran korjaaminen on kummallekin osapuolelle yksinkertaisin tapa oikaista virhe, joten myös toinen korjauskerta voi tulla kyseeseen, jos myyjä tarjoutuu tekemään uusintakorjauksen viipymättä.
Jos vikaa ei saada yrityksistä huolimatta korjattua, on selvitettävä mahdollisuutta tavaran vaihtamisesta virheettömään.
Vaihtaminen virheettömään
Jos vika ei millään ratkea seuraavassa huollossa tai/ja kokeilussa, niin mielestäni helpoin tapa on vaihtaa se puhelin virheettömään malliin. Ainakin itse vaatisin tätä :smileyhappy:
Tuossa on vastaus reklamaatioon ja vielä viat joita on ollut. Mobylifessa tekivät tehdasasetusten palautuksen 2 kertaa. Jonka olin tehnyt jo aikaisemmin muutaman kerran. Aika surkuhupaisaa touhua. No, liittymät vaihtoon Moimobiiliin.
Viat:
1) Verkko-ongelmat
Yhteys katkeaa riippumatta siitä onko yhteys mobiilidatan kautta vai wifillä reitittimen kautta. Nopeudet n. 2-5Mbits / 0,1Mbits. Tuo upload on aivan kamala.
Mobiilidataa kokeiltu useamman operaattorin kortilla. Niillä ja toisilla puhelimilla samalla sim-kortilla ihan ok 10-20Mbits / 5- 10Mbits. Puhelimen helinä voi liittyä verkkokorttiin?
2) Tallennustila
Vaikka kortti on alustettu sisäisenä tallennustilana, se muuttuu itsekseen ulkoiseksi.
3) Puhelu katkeaa
Yksinkertaisesti tulee vain täysin hiljaista n. 20 sekunnin ajaksi ja sitten yhteys palaa.
4) Päivitys error
Silloin tällöin tullut ilmoitus, että päivityspalvelut pysähtynyt
5) Helinä puheimen sisältä
Sisältä kuuluu helinää puhelimen yläpäästä. Itse asiassa myyjä Isossa Omenassa näytti sen minulle ja se voi liittyä siihen, että kuvat ajoittain erittäin suttuisia.
Telian aspan vastaus:
"Hei,
kiitos yhteydenotostasi. Palautteesi koski Nokia 5 puhelimen toimintaongelmia. Pahoittelemme asian sinulle aiheuttamaa harmia ja vaivaa.
Nokian laitteilla on kahden vuoden takuu. Laitteiden ongelmatapauksissa valtuutettu huoltoliike määrittelee ja arvioi laitteessa ilmenneen vian ja sen, kuuluuko vian korjaus Telian virhevastuun tai laitevalmistajan myöntämän takuun piiriin. Laitevalmistajan takuuehdot löytyvät laitepakkauksesta ja huoltoliike toimii laitevalmistajan ohjeiden mukaisesti.
Yhteistyökumppanilta Mobylife Oy:ltä saadun selvityksen mukaan puhelimesi (IMEI-koodi xxxxxxxxxxxx) on ollut kaksi kertaa huollossa aikavälillä 20.1- 24.1.2018 ja 24.1 - 26.1.2018. Laite on tarkistettu huollossa ja laitteessa ei ole havaittu vikaa. Huollossa on asennettu puhelimeen uusin saatavilla oleva ohjelmistoversio. Varmuuskopion palauttamista ei ole suositeltu vian uusiutumisen välttämiseksi.
Edellä olevan perusteella Telia ei tällä hetkellä näe perustetta kaupan purkuun tai korvata uutta laitetta. Suosittelemme tehdasasetusten palauttamista laitteelle, mikäli joku sovellus häiritsee laitteen toimivuutta. Palautus tehdään ”Asetukset” toiminnon kautta-> Valitse ”Tietoja” -> Valitse ”Palauta puhelimen oletusasetukset” -> Valitse ”Kyllä -> Valitse ”Kyllä. Puhelin palautetaan tämän jälkeen käyttöön kuin kyseessä olisi uusi, paketista otettu laite.
Toivomme tämän vastauksen selventävän asiaa.
Edit NikoNo: Poistettu asiakkaan yksilöivä IMEI-koodi kirjoituksesta