1. Minulla on käytössä Elisan sähköpostilaatikko.
2. Käytän sitä 1.6.2019 alkaen pelkästään Telian internetin läpi.
3. Lähtevä posti ei enää lähde mail.inet.fi-palvelimen kautta tai ainakaan Outlook.exe (versio 2003) ei pysty lähettämään. Vastaanotto toimii normaalisti.
4. Olen kokeillut lähettämistä sekä Elisan että Telian WEB-mailin kautta. Hyvin pelittää.
5. Juuri ennen kuin havaitsin ongelman, latasin Adoben sivuilta kokeiluversion eräästä ohjelmasta ja olen jo myös poistanut sen. Lataamisen aikana installeri pyysi sammuttamaan Outlookin eli joku törmäys siinä oli olemassa. Adoben asiakastuelta en ole saanut mitään palautetta, vaikka yritin kysellä ongelmasta heiltä.
6. Sattumoisin vanha nettiliittymäni Elisalla päättyi juuri 1.6.2019 alkaen, mutta säilytin lisämaksulla postilaatikkoni. Laatikko kyllä pelittää edelleen eli käsittääkseni vika on joko Outlookissa tai Telian sähköpostipalvelimen tavassa keskustella Outlook:ini kanssa.
7. Olen kokeillut muuttaa sähköpostitilin asetuksia lähtevän postin osalta, mutta mikään ei tunnu auttavan.
8. Vanha, toimiva setti oli:
IMAP/SMTP, Lähtevän palvelin: mail.inet.fi, ei edellytetä käyttöoikeuden tarkistusta, porttinumero 25.
9. Kokeilin myös muita asetuksia, kuten SMTP:n käyttöoikeuden tarkistus ja siten oikeat (toimivat) tunnukset, mutta ei pelitä, ei!
Tuntuuko tutulta vaivalta? Mitä pitäisi vielä yrittää? En ihastu WEBmailin käytöstä, mutta nyt se on ainoa keino lähettämiseen.
Terv. TimppaE2