@campro@ kirjoitti:
Puhelin iPhone 11 (iOS 14.3), Outlook s-posti app, tili IMAP. Synkronointi Telia s-postitilin kanssa ei toimi kunnolla - ollut näin jo monta kuukautta. Joskus viestit latautuvat joskus ei. Jatkuva sisäänkirjautumispyyntö ja viestien lähettäminen ei toimi kun satunnaisesti.
Outlook poistettu ja asennettu uudestaan, tili poistettu puhelimesta ja asennettu uudestaan. Ei auta.
Löysin keskusteluista viitteen varmenteeseen, mutta minulla ei sellaista herjaa. Vaimolla sama setup ja sillä herjaa vielä, että "sähköpostia ei voi lähettää - vastaanottaja xxx ei voi tallentaa luonnokseen."
Ideoita?
Sen kummemmin kantaa ottamatta tuohon varsinaiseen ongelmaan, niin voisit päivittää iOS 14.4, joka on ollut saatavilla vähän aikaa 😉>
@campro@ kirjoitti:
Puhelin iPhone 11 (iOS 14.3), Outlook s-posti app, tili IMAP. Synkronointi Telia s-postitilin kanssa ei toimi kunnolla - ollut näin jo monta kuukautta. Joskus viestit latautuvat joskus ei. Jatkuva sisäänkirjautumispyyntö ja viestien lähettäminen ei toimi kun satunnaisesti.
Outlook poistettu ja asennettu uudestaan, tili poistettu puhelimesta ja asennettu uudestaan. Ei auta.
Löysin keskusteluista viitteen varmenteeseen, mutta minulla ei sellaista herjaa. Vaimolla sama setup ja sillä herjaa vielä, että "sähköpostia ei voi lähettää - vastaanottaja xxx ei voi tallentaa luonnokseen."
Ideoita?
@kiisseli67 :n ehdotus iOS:n päivityksestä on kyllä tärkeää tehdä, kuten järjestelmäpäivitykset aina yleisesti on.
Oletko kokeillut rajata sähköpostitilin toimivuutta muilla laitteilla, esim. tietokoneen ohjelmistoilla synkronointia? Toimiiko sähköposti suoraan meidän Webmail -sivuston kautta sujuvasti ja ajantasalla?
@HenriLie@ kirjoitti:
@campro@ kirjoitti:
Puhelin iPhone 11 (iOS 14.3), Outlook s-posti app, tili IMAP. Synkronointi Telia s-postitilin kanssa ei toimi kunnolla - ollut näin jo monta kuukautta. Joskus viestit latautuvat joskus ei. Jatkuva sisäänkirjautumispyyntö ja viestien lähettäminen ei toimi kun satunnaisesti.
Outlook poistettu ja asennettu uudestaan, tili poistettu puhelimesta ja asennettu uudestaan. Ei auta.
Löysin keskusteluista viitteen varmenteeseen, mutta minulla ei sellaista herjaa. Vaimolla sama setup ja sillä herjaa vielä, että "sähköpostia ei voi lähettää - vastaanottaja xxx ei voi tallentaa luonnokseen."
Ideoita?
@kiisseli67:n ehdotus iOS:n päivityksestä on kyllä tärkeää tehdä, kuten järjestelmäpäivitykset aina yleisesti on.
Oletko kokeillut rajata sähköpostitilin toimivuutta muilla laitteilla, esim. tietokoneen ohjelmistoilla synkronointia? Toimiiko sähköposti suoraan meidän Webmail -sivuston kautta sujuvasti ja ajantasalla?
Hei,
ios ja outlook päivitetty, ei auta. Ongelma alkoi siis joskus viimevuoden loppupuolella, toiminut ennen sitä ongelmitta. Webmail toimii, Outlook (tietokoneella) toimii, mutta se on POP. Kokeilin myös Outlook App:ssa ei SSL IMAP portteja, mutta silloin haku jää junnaamaan paikoilleen. Kokeilin nyt iPhonen omalla Mail ohjelmalla ja pitkän verifioinnin jälkeen se toimii. Eli vaikuttaa kyllä siltä, että yhdistelmässä IMAP ja Outllook on nyt jotain!?
Edit MinnaLN: korjattu lainauksia.
@campro@ kirjoitti:
Hei,
ios ja outlook päivitetty, ei auta. Ongelma alkoi siis joskus viimevuoden loppupuolella, toiminut ennen sitä ongelmitta. Webmail toimii, Outlook (tietokoneella) toimii, mutta se on POP. Kokeilin myös Outlook App:ssa ei SSL IMAP portteja, mutta silloin haku jää junnaamaan paikoilleen. Kokeilin nyt iPhonen omalla Mail ohjelmalla ja pitkän verifioinnin jälkeen se toimii. Eli vaikuttaa kyllä siltä, että yhdistelmässä IMAP ja Outllook on nyt jotain!?
Tuossa on nyt pari ongelmaa. Ensinnä, sinulla on tili käytössä useammassa laitteessa niin silloin suositellaan käytettäväksi vain IMAP-protokollaa. Noiden protokollien sekaisin käyttö aiheuttaa ongelmia. Esimerkiksi POP varaa koko session palvelimelta kun se ottaa yhteyttä ja tällöin IMAP:n yhteydenotot palvelimelle blokkaantuvat kokonaan.
Toiseksi, tämän iOS Outlook sovelluksen kanssa on havaittu ongelmia meidän sähköpostin kanssa. Tätä on tutkittu ja ongelmat jäävät kyseiseen sovellukseen, eikä sille pystytä tekemään meidän puolelta mitään. Tästä tulee olla yhteydessä kehittäjään eli Microsoftiin.
Vaihtoehtoisesti siinä voi käyttää toista sähköpostiohjelmaa, koska ongelmat ovat vain tämän kyseisen iOS sovelluksen kanssa.
@JuhoOlliLo@ kirjoitti:
@campro@ kirjoitti:
Hei,
ios ja outlook päivitetty, ei auta. Ongelma alkoi siis joskus viimevuoden loppupuolella, toiminut ennen sitä ongelmitta. Webmail toimii, Outlook (tietokoneella) toimii, mutta se on POP. Kokeilin myös Outlook App:ssa ei SSL IMAP portteja, mutta silloin haku jää junnaamaan paikoilleen. Kokeilin nyt iPhonen omalla Mail ohjelmalla ja pitkän verifioinnin jälkeen se toimii. Eli vaikuttaa kyllä siltä, että yhdistelmässä IMAP ja Outllook on nyt jotain!?
Tuossa on nyt pari ongelmaa. Ensinnä, sinulla on tili käytössä useammassa laitteessa niin silloin suositellaan käytettäväksi vain IMAP-protokollaa. Noiden protokollien sekaisin käyttö aiheuttaa ongelmia. Esimerkiksi POP varaa koko session palvelimelta kun se ottaa yhteyttä ja tällöin IMAP:n yhteydenotot palvelimelle blokkaantuvat kokonaan.
Toiseksi, tämän iOS Outlook sovelluksen kanssa on havaittu ongelmia meidän sähköpostin kanssa. Tätä on tutkittu ja ongelmat jäävät kyseiseen sovellukseen, eikä sille pystytä tekemään meidän puolelta mitään. Tästä tulee olla yhteydessä kehittäjään eli Microsoftiin.
Vaihtoehtoisesti siinä voi käyttää toista sähköpostiohjelmaa, koska ongelmat ovat vain tämän kyseisen iOS sovelluksen kanssa.
Onhan se aika ihmeellistä, että asiakkaan pitää ottaa yhteyttä joka maksaa näistä palveluista Telialle.
Ongelma on yleisesti tiedossa useilla asiakkailla myös teillä. Hoitakaa kuntoon ja selittelyt pois!
@TeeJL@ kirjoitti:
Onhan se aika ihmeellistä, että asiakkaan pitää ottaa yhteyttä joka maksaa näistä palveluista Telialle.
Ongelma on yleisesti tiedossa useilla asiakkailla myös teillä. Hoitakaa kuntoon ja selittelyt pois!
Palveluamme pystyy käyttämään webmailin kautta, jonka tuesta vastaamme. Mikäli tässä ilmenee ongelmia niin silloin asiasta on hyvä tehdä vikailmoitus. Tässä tapauksessa kuten @JuhoOlliLo toteaa, emme pysty asiaan vaikuttamaan. Tällöin on hyvä ottaa yhteyttä Microsoftiin.
@MikaelMu@ kirjoitti:
@TeeJL@ kirjoitti:
Onhan se aika ihmeellistä, että asiakkaan pitää ottaa yhteyttä joka maksaa näistä palveluista Telialle.Ongelma on yleisesti tiedossa useilla asiakkailla myös teillä. Hoitakaa kuntoon ja selittelyt pois!
Palveluamme pystyy käyttämään webmailin kautta, jonka tuesta vastaamme. Mikäli tässä ilmenee ongelmia niin silloin asiasta on hyvä tehdä vikailmoitus. Tässä tapauksessa kuten @JuhoOlliLo toteaa, emme pysty asiaan vaikuttamaan. Tällöin on hyvä ottaa yhteyttä Microsoftiin.
Kiitoksia ilmoitukseta, että ongelma on tiedossa. On kyllä toki aika erikoista, että Telia pesee kädet tästä. Jo ongelma esiintyy (mikä se nyt sit oikeasti on?) ehkä Microsoftin takia, mutta kyllä minä asiakkaana odotan, että palveluntarjoaja tekisi jotain asialle, muuta kuin sanoisi, että ole Microsoftiin yhteydessä. Mitä se auttaisi kun en edes tiedä mistä se oikeasti johtuu!?
@campro@ kirjoitti:
Kiitoksia ilmoitukseta, että ongelma on tiedossa. On kyllä toki aika erikoista, että Telia pesee kädet tästä. Jo ongelma esiintyy (mikä se nyt sit oikeasti on?) ehkä Microsoftin takia, mutta kyllä minä asiakkaana odotan, että palveluntarjoaja tekisi jotain asialle, muuta kuin sanoisi, että ole Microsoftiin yhteydessä. Mitä se auttaisi kun en edes tiedä mistä se oikeasti johtuu!?
Kyseistä tilannetta on tutkittu meidän kautta ja se on rajattu kyseiseen sovellukseen. Valitettavasti emme pysty vaikuttamaan toisen palveluntarjoajan tuotteeseen tämän enempää. Ainoa tapa miten asiaa voisi lähteä ratkaisemaan on ottaa yhteyttä kyseisen tuotteen palveluntarjoajaan.
Toinen vaihtoehto on vaihtaa sähköpostisovellus sellaiseen jossa ei ilmene tällaista. Olemme tehneet asiakastukeen tarkempia ohjeita sähköpostin käyttöön sekä asetuksiin joilla sähköpostin saa toimimaan.