Puhelimen nettiyhteys pätkii

  • 7 June 2023
  • 13 kommenttia
  • 704 katselukertaa

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Olen ehkä tästä asiasta noin vuosi sitten puhunut (en ole varma) mutta, kun en muista mitä minulle on kerrottu mahdollisesti syyksi, niin otan asian uudelleen esiin. 

Minulle tulee aika tiheään ilmoitus puhelimen alaosaan Nettiyhteys ei toimi ja parin sekunnin päästä ilmoitus, että toimii. Nettiyhteys muutenkin on täällä muuttunut reilu vuosi tai 1,5v sitten huonoksi. Mutta siitä olen ollut yhteydessä mutta ratkaisua siihen ei tullut.

Minun logiikalla (joka on välillä vähän kummallinen) tuntuu, että miten puhelimen netti voisi olla hyvä, kun ei muutenkaan netti toimi kunnolla. 

Samsung (En muista mitä numeroita ja kirjaimia mallissa on) on puhelinmerkki. En osaisi tähän laittaa erikseen wifiä niin voisi olettaa että on nettiyhteys. Tarkoittaako mobiilidata jotain yhteyttä? Katselin puhelimen juttuja ja WiFi ei ollut aktiivinen. Mutta nettiyhteys puhelimessa on pätkinyt alle 2v ja yli vuosi. Voisiko asialle tehdä jotain? 


Aihe on suljettu kommenteilta.

13 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +5

Olen ehkä tästä asiasta noin vuosi sitten puhunut (en ole varma) mutta, kun en muista mitä minulle on kerrottu mahdollisesti syyksi, niin otan asian uudelleen esiin. 

Minulle tulee aika tiheään ilmoitus puhelimen alaosaan Nettiyhteys ei toimi ja parin sekunnin päästä ilmoitus, että toimii. Nettiyhteys muutenkin on täällä muuttunut reilu vuosi tai 1,5v sitten huonoksi. Mutta siitä olen ollut yhteydessä mutta ratkaisua siihen ei tullut.

Minun logiikalla (joka on välillä vähän kummallinen) tuntuu, että miten puhelimen netti voisi olla hyvä, kun ei muutenkaan netti toimi kunnolla. 

Samsung (En muista mitä numeroita ja kirjaimia mallissa on) on puhelinmerkki. En osaisi tähän laittaa erikseen wifiä niin voisi olettaa että on nettiyhteys. Tarkoittaako mobiilidata jotain yhteyttä? Katselin puhelimen juttuja ja WiFi ei ollut aktiivinen. Mutta nettiyhteys puhelimessa on pätkinyt alle 2v ja yli vuosi. Voisiko asialle tehdä jotain? 

Hyvä kun sanoit, selvitetään tilannetta tarkemmin. Mobiilidata on tosiaan yhteys, jolla pääsee internettiin vaikka ei olisi langattoman yhteyden lähettyvillä. Lähes kaikki nykypuhelimet käyttävät mobiilidataa toimiakseen netissä. 

Mitä taas tuohon pätkimiseen tulee niin kartoitetaan tilannetta hieman tarkemmin. Tapahtuuko netin pätkimistä aina tiettyinä ajankohtina, esimerkiksi illalla? Pätkiikö nettiyhteys aina kotona ollessasi vai pätkiikö se myös muualla?

Oletko jo koittanut käynnistää puhelimen uudelleen? Se saattaa myös joissain tapauksissa auttaa ja on siksi hyvä kokeilla.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

@TeemuTur Olen varmaan käynnistänyt vuoden sisällä välillä puhelimen uusiksi, mutta tein sen nytkin. 

Ehkä se on niin, että iltaisin pätkiminen alkaa. En ole koskaan ajatellut. En oikeastaan käytä  puhelimen nettiä muualla ollessani niin en tiedä, että tekeekö sen myös muualla.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +5

@TeemuTur Olen varmaan käynnistänyt vuoden sisällä välillä puhelimen uusiksi, mutta tein sen nytkin. 

Ehkä se on niin, että iltaisin pätkiminen alkaa. En ole koskaan ajatellut. En oikeastaan käytä puhelinta tai puhelimen nettiä muualla ollessani niin en tiedä, että tekeekö sen myös muualla.

Jos tosiaan ongelma esiintyy enimmäkseen ilta-aikaan, vaikuttaa siltä että kyseessä olisi verkon kapasiteettiongelma. Tämä meinaa käytännössä sitä että, kun netissä on monia käyttäjiä samanaikaisesti, voi yhteys hidastella tai pätkiä sen seurauksena. Olisi siis hyvä kirjata kapasiteettipalaute, jonka voit tehdä tästä linkistä. Lomakkeen täyttö vaatii ensin kirjautumisen telian omille sivuille.

Kapasiteettipalautteet menevät suoraan meidän verkon suunnittelulle, joten on tärkeää että he saavat tiedon mahdollisesta heikon kapasiteetin alueesta. Palautteen tekemisen seurauksena saat ilmoituksen kun alueesi mobiiliverkkoon tehdään parannuksia.

Olisi myös hyvä testata, tuleeko puhelimeesi sama “nettiyhteys ei toimi” -ilmoitus myös muualla kuin kotona ollessasi. Jos sama ongelma jatkuu, testaathan sim-korttia toisessa puhelimessa mahdollisuuksien mukaan. Tällä saadaan rajattua pois mahdollinen laitevika.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

@TeemuTur Antamasi linkki ei auta. En pääse oikealle sivulle. Anna vähän vinkkiä mistä sen löydän. Olen kirjautunut Telian omille sivuille mutta en löydä paikkaa mihin voin tehdä kapasiteetti palautteen.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +5

@TeemuTur Antamasi linkki ei auta. En pääse oikealle sivulle. Anna vähän vinkkiä mistä sen löydän. Olen kirjautunut Telian omille sivuille mutta en löydä paikkaa mihin voin tehdä kapasiteetti palautteen.

Mulla olikin kehno linkki äskeisessä vastauksessa. Korjasin sen oikeaksi mutta tässä vielä linkki uudestaan oikeaan osoitteeseen. 

Voit linkistä jättää liittymällesi kuuluvuus/kapasiteettipalautteen.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

@TeemuTur Antamasi linkki ei auta. En pääse oikealle sivulle. Anna vähän vinkkiä mistä sen löydän. Olen kirjautunut Telian omille sivuille mutta en löydä paikkaa mihin voin tehdä kapasiteetti palautteen.

Mulla olikin kehno linkki äskeisessä vastauksessa. Korjasin sen oikeaksi mutta tässä vielä linkki uudestaan oikeaan osoitteeseen. 

Voit linkistä jättää liittymällesi kuuluvuus/kapasiteettipalautteen.

No, kokeilen myöhemmin uudelleen.

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

@TeemuTur Antamasi linkki ei auta. En pääse oikealle sivulle. Anna vähän vinkkiä mistä sen löydän. Olen kirjautunut Telian omille sivuille mutta en löydä paikkaa mihin voin tehdä kapasiteetti palautteen.

Mulla olikin kehno linkki äskeisessä vastauksessa. Korjasin sen oikeaksi mutta tässä vielä linkki uudestaan oikeaan osoitteeseen. 

Voit linkistä jättää liittymällesi kuuluvuus/kapasiteettipalautteen.

En mä vain pääse tekemään ilmoitusta. Kun luulen, että nyt!! Niin sitten olen taas tässä tilanteessa.

 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +5

En mä vain pääse tekemään ilmoitusta. Kun luulen, että nyt!! Niin sitten olen taas tässä tilanteessa.

Suosittelen kokeilemaan vielä eri nettiselainta tai laitetta, jos mahdollista. Jos palautteen kirjaaminen itsepalveluna ei onnistu, voit ilmoittaa palautteen asiakaspalveluumme chatissa tai soittamalla. He saavat kirjattua nimissäsi palautteen verkonsuunnittelulle haluamastasi osoitteesta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@TeemuTur Antamasi linkki ei auta. En pääse oikealle sivulle. Anna vähän vinkkiä mistä sen löydän. Olen kirjautunut Telian omille sivuille mutta en löydä paikkaa mihin voin tehdä kapasiteetti palautteen.

Mulla olikin kehno linkki äskeisessä vastauksessa. Korjasin sen oikeaksi mutta tässä vielä linkki uudestaan oikeaan osoitteeseen. 

Voit linkistä jättää liittymällesi kuuluvuus/kapasiteettipalautteen.

En mä vain pääse tekemään ilmoitusta. Kun luulen, että nyt!! Niin sitten olen taas tässä tilanteessa.

 

Käytä Mozilla Firefoxia. Se on Telian mukaan ainoa selain, jolla tuo lomake toimii loppuun asti. Ongelma ollut ainakin vuoden päivät. Erittäin harmillista, että palautteenanto on tehty noin vaikeaksi.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Nettiyhteys vain huononee. Nyt ei enää tule puhelimeen ilmoitusta että olen offissa ja pääsin takaisin. Netti on vain ä-ä-r-e-t-t-ö-m-ä-n HIDAS. Meni kauan, että pääsin tätäkin kirjoittamaan. Televisio ei tahdo toimia (Telia Play) Koko ilta on ollut tällainen. 🥺 Tiedän, ettei ole mitään hyötyä tänne asiasta kirjoittaa, mutku.. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Nettiyhteys vain huononee. Nyt ei enää tule puhelimeen ilmoitusta että olen offissa ja pääsin takaisin. Netti on vain ä-ä-r-e-t-t-ö-m-ä-n HIDAS. Meni kauan, että pääsin tätäkin kirjoittamaan. Televisio ei tahdo toimia (Telia Play) Koko ilta on ollut tällainen. 🥺 Tiedän, ettei ole mitään hyötyä tänne asiasta kirjoittaa, mutku.. 

 

Koska tilanne on noinkin huono, suosittelen että soitat asiakaspalveluumme ja jätät palautetta sitä kautta. Näin voidaan tarkemmin katsoa onko alueella kenties jotain yleistä häiriötä meneillään.  

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Nettiyhteys vain huononee. Nyt ei enää tule puhelimeen ilmoitusta että olen offissa ja pääsin takaisin. Netti on vain ä-ä-r-e-t-t-ö-m-ä-n HIDAS. Meni kauan, että pääsin tätäkin kirjoittamaan. Televisio ei tahdo toimia (Telia Play) Koko ilta on ollut tällainen. 🥺 Tiedän, ettei ole mitään hyötyä tänne asiasta kirjoittaa, mutku.. 

 

Koska tilanne on noinkin huono, suosittelen että soitat asiakaspalveluumme ja jätät palautetta sitä kautta. Näin voidaan tarkemmin katsoa onko alueella kenties jotain yleistä häiriötä meneillään.  

En soittanut (koska on niin kallista) enkä jättänyt soittopyyntöä (koska sieltä ei soiteta, esim muutama päivä sitten) Mutta otin yhteyttä chatin kautta ja sain tietää, että täällä on mobiiliverkko häiriö joka korjataan ensi viikon keskiviikkoon mennessä. Keskustelu loppui näin ystävällisesti.. Noiden kahden viestin välissä oli aikaa. 

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

En soittanut (koska on niin kallista) enkä jättänyt soittopyyntöä (koska sieltä ei soiteta, esim muutama päivä sitten) Mutta otin yhteyttä chatin kautta ja sain tietää, että täällä on mobiiliverkko häiriö joka korjataan ensi viikon keskiviikkoon mennessä. Keskustelu loppui näin ystävällisesti.. Noiden kahden viestin välissä oli aikaa. 

 

Ymmärrän, että odotusaika voi tuntua pitkältä etenkin, kun kyseessä on tärkeät palvelut. Hyvä toki kuulla, että olet saanut tiedon häiriöstä chatin kautta. En tarkemmin osaa sanoa syytä sille, miksi keskustelu on päättynyt mainitsemallasi tavalla. Inhimilliset virheet ovat chatissakin mahdollisia ja vastauksesi on voinut jäädä huomaamatta. Tai sitten chatissa on voinut olla niin kova hulina, että vastausajat ovat olleet pidempiä.