Skip to main content

Heippa . Olisin kysellyt että onko tämä posti roskapostia vai aiheellinen sillä näitä on tullut useampia nyt viime viikkoina , mutta lähettäjä on aina eri ihminen / niminen. 

 

 

soitteesta ;     @2017 tili Päivitys  
tällä kertaa lähettäjä  =?utf-8?b?IsKpMjAxNyBTb25lcmEgVGVhbSI8U2F1bmRlNDVAdXdtLmVkdT4=?=
 
Teksti on aina sama eli 
Rakas "Sonera" tilin käyttäjä,
    True emme voi koskaan pyydä salasanoja tai henkilökohtaisia tietoja, mutta koska tietoturvapäivitys meidän tietokantaan, tilisi jäädytetään seuraavan 6 tuntia. Ystävällisesti päivittää tilin

   
<< klikkaamalla tästä >>

kuten Pahoittelemme häiriötä.
©2017 Sonera Team.
ICT Service

@Helimaritta kirjoitti:


Heippa . Olisin kysellyt että onko tämä posti roskapostia vai aiheellinen sillä näitä on tullut useampia nyt viime viikkoina , mutta lähettäjä on aina eri ihminen / niminen. 



 



 





@soitteesta ;     @2017 tili Päivitys  


tällä kertaa lähettäjä  =?utf-8?b?IsKpMjAxNyBTb25lcmEgVGVhbSI8U2F1bmRlNDVAdXdtLmVkdT4=?=


 


Teksti on aina sama eli 


Rakas "Sonera" tilin käyttäjä,
    True emme voi koskaan pyydä salasanoja tai henkilökohtaisia tietoja, mutta koska tietoturvapäivitys meidän tietokantaan, tilisi jäädytetään seuraavan 6 tuntia. Ystävällisesti päivittää tilin

   
<< klikkaamalla tästä >>

kuten Pahoittelemme häiriötä.
©2017 Sonera Team.
ICT Service







Hei @Helimaritta,



 



Roskapostia se on. Suosittelen tuhoamaan viestiin :)



Joku henkilö on luodut GoDaddy-palvelusta verkkohotellin, jotta voi onkia Sonera tunnukset.



 



Täällä lisää keskustelua aiheesta:



https://klaani.sonera.fi/t5/forums/v3_1/forumtopicpage/board-id/asiakas/thread-id/403/page/6


Niin minäkin ajattelin , ja poistin jälleen viestin.

Mutta harmittaa kun niitä tulee lähes joka päivä tosin aina lähettäjä on eri niminen . 

Mutta kiitos tästä. 



@Helimaritta kirjoitti:


Niin minäkin ajattelin , ja poistin jälleen viestin.



Mutta harmittaa kun niitä tulee lähes joka päivä tosin aina lähettäjä on eri niminen . 



Mutta kiitos tästä. 






Hyviä tunnistuskeinoja on muun muassa:



- Kyselyt: yritykset eivät koskaan kysy verkkopankki- ja tilitunnuksia netissä, kotona ja puhelimitse. Asia erikseen henkilötunnus ("hetu") virallisissa yhteyksistä kuten esimerkiksi Kelan asiakaspalveluun soittaessa, jolloin pystyvät palvelemaan omaan hakemukseen liittyen. Tätä ei tietenkään joka paikkaan kannata antaa.



- Sähköpostin lähettäjä: epämääräinen osoite



- Äidinkieli: huonosti suomennettu viesti



- Viestin ulkoasu: usein kehnosti muotoiltu ilman virallisia logoja ja yhteystietoja yms.



- Viestin sisältö: epämääräinen/sekava viesti :)



 



Ja lisää aiheesta löytyy täältä:



http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/huijaukset/



 



Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivulla on kohta "Ilmoita huijaus". Sieltä löytyy eri osoitteita, joita asia koskee esim. rikoksen uhriksi joutumista verkkopyramidihuijauksessa, niin tämä aihe on poliisiasia.



 



Soneraan liittyvät huijausilmoitukset voit ilmoittaa täällä.


Vastaa