Skip to main content

Huomasin n. klo 18, että sähköpostit eivät mene perille wippies.fi- ja saunalahti.fi-maileihin,vaan tulee Delivery Status Notification ( sekä webmail että uusin Thunderbird )

 

Sen sijaan Gmail-mailit menevät perille. Intenon resetointi ei auttanut.

 

 

- These recipients of your message have been processed by the mail server: xxx.yyy@saunalahti.fi; Failed; 5.5.0 (other or undefined protocol status) Remote MTA fe-pa.mail.saunalahti.fi: SMTP diagnostic: 554 5.7.1 <xxx.yyy@saunalahti.fi>: Recipient address rejected: Policy Rejection- Blacklisted host Reporting-MTA: dns; johanna4.inet.fi Received-from-MTA: dns; riikka3.rokki.sonera.fi (195.156.147.11) Arrival-Date: Wed, 24 Jun 2015 19:41:30 +0300 Final-Recipient: rfc822; xxx.yyy@saunalahti.fi Action: Failed Status: 5.5.0 (other or undefined protocol status) Remote-MTA: dns; fe-pa.mail.saunalahti.fi Diagnostic-Code: smtp; 554 5.7.1 <xxx.yyy@saunalahti.fi>: Recipient address rejected: Policy Rejection- Blacklisted host Return-Path: <aaa.bbb@pp.inet.fi> Received: from riikka3.rokki.sonera.fi (195.156.147.11) by johanna4.inet.fi (9.0.002.03-2-gbe5d057) id 557E8F8A00C9ABD9 for xxx.yyy@saunalahti.fi; Wed, 24 Jun 2015 19:41:30 +0300 Date: Wed, 24 Jun 2015 19:41:00 +0300 (EEST) From: "aaa.bbb@pp.inet.fi" <aaa.bbb@pp.inet.fi> Reply-To: aaa.bbb@pp.inet.fi To: xxx.yyy@saunalahti.fi Message-ID: <659234993.37786.1435164060724.JavaMail.defaultUser@defaultHost> Subject: Testi MIME-Version: 1.0 Content-Type: text/plain; charset=UTF-8 Content-Transfer-Encoding: 7bit Importance: Normal X-Priority: 3 (Normal) X-Client-IP: IPv4P80.220.176.155] Epoch]1435164060702]

Soneran postipalvelin joutunut mustalle listalle... Asiakkaana et voi tehdä asialle mitään, Intenon resetointi ei auta. Vika on Soneran päässä.

 

Paras ratkaisu on välttää Soneran postipalvelimen käyttöä, tämä ongelma on aika yleinen.


https://support.hostgator.com/articles/specialized-help/email/email-returned-blacklisted-or-rejected-by-recipient


Moi

 

Viestiketjusta ei kyllä selvinnyt onko kukaan tehnyt tästä vikailmoitusta Soneralle?
Ei ainakaan vika- ja häiriötiedotteet puolella ole mitään merkintää, no se nyt ei kyllä kerro mitään koska sinne tieto tulee yleensä myöhässä tai ei koskaan.

 

Vaikka näissä vertaistuki ryhmissä aina lukee ” Mukana keskustelemassa myös soneralaisia” niin ei ihan kaikkea kannata uskoa.

 

Ps. tein vikailmoituksen. / katsotaan millä viikolla siihen reagoidaan.

 


Tähän sellainen tieto meidän vikapalvelulta, että asia on selvityksessä jo tällä hetkellä. Tästä ei siis ole tarvetta tehdä enää vikailmoituksia. Mailit eivät menee siis perille näihin Elisa/Saunalahti sähköposteihin, mutta tähän on muutos varmasti piakkoin tulossa.


Moi, vika alkoi keskiviikkoaamuna ja korjattiin eilen aamulla hyvässä yhteistyössä yllä mainittujen operaattoreiden kesken :)


Vastaa