Hei,
vanhempani ostivat liikkeestänne Samsung Galaxy A13 5G -merkkisen puhelimen, jonka piti olla käyttövalmis liikkeestä lähdettäessä. Multimediaviestit eivät kuitenkaan toimi kuten pitäisi, vaan puhelimella pystyy kyllä lähettämään esimerkiksi kuvia niin, että ne näkyvät vastaanottajan päässä, mutta puhelimeen lähetettäessä kuvat pitäisi käydä katsomassa Oma Teliasta.
Chattailin asiakaspalvelunne kanssa asiasta ja he neuvoivat soittamaan todella kalliiseen tekniseen tukeenne (2,50 e/min). Vanhempani kävivät uudestaan liikkeessänne, jossa asiakaspalvelija myös nosti kädet pystyyn ja neuvoi soittamaan tuonne em. tukeen. Samoin oli ehdottanut WhatAppin käyttöä, joka ei kyllä mielestäni korvaa toimimattomia kuvaviestejä.
Puhelin lataa teidän MMS-asetuksenne automaattisesti, joten voisi olettaa, että se toimii niiden kanssa kuten pitääkin. Mistä muualta voimme saada teknistä tukea myymänne laitteen kuntoon saattamiseen?
Lähetä tekstiviesti ASETUKSET numeroon 15400. Tämä ei maksa mitään.
Kokeilimme tätä useampaan otteeseen, vastausviestinä tulee, että ”asetuksia ei voi lähettää tähån puhelimeen”. Samoin noiden asetusten laittaminen käsin ei ole tuottanut tulosta ja näyttäisivät muutenkin olevan oikein nettisivujen ohjeisiin verraten.
Hei,
vanhempani ostivat liikkeestänne Samsung Galaxy A13 5G -merkkisen puhelimen, jonka piti olla käyttövalmis liikkeestä lähdettäessä. Multimediaviestit eivät kuitenkaan toimi kuten pitäisi, vaan puhelimella pystyy kyllä lähettämään esimerkiksi kuvia niin, että ne näkyvät vastaanottajan päässä, mutta puhelimeen lähetettäessä kuvat pitäisi käydä katsomassa Oma Teliasta.
Chattailin asiakaspalvelunne kanssa asiasta ja he neuvoivat soittamaan todella kalliiseen tekniseen tukeenne (2,50 e/min). Vanhempani kävivät uudestaan liikkeessänne, jossa asiakaspalvelija myös nosti kädet pystyyn ja neuvoi soittamaan tuonne em. tukeen. Samoin oli ehdottanut WhatAppin käyttöä, joka ei kyllä mielestäni korvaa toimimattomia kuvaviestejä.
Laitteiden käyttöönotossa ja niiden asetusten kanssa apua saa Telia Helpistä. Telian maksuton häiriötuki kattaa verkkojen häiriöt. Tilanne kuitenkin koskee vain tätä laitetta, jolloin kuuluu olla yhteydessä Helppiin.
Tämä Helppi on juuri tuo mainitsemani hyvin kallis palvelu. Laite on myyty teidän liikkeestänne ja lataa teidän asetuksenne automaattisesti, joten mielestäni kuntoon saattamista ei voi pantata maksun takana.
Kysymykseni kuului, mistä muualta voimme saada teknistä tukea, vai pitääkö alkaa selvittämään kaupan purkua? YV käy myös.
Tämä Helppi on juuri tuo mainitsemani hyvin kallis palvelu. Laite on myyty teidän liikkeestänne ja lataa teidän asetuksenne automaattisesti, joten mielestäni kuntoon saattamista ei voi pantata maksun takana.
Kysymykseni kuului, mistä muualta voimme saada teknistä tukea, vai pitääkö alkaa selvittämään kaupan purkua? YV käy myös.
Miten edellisessä puhelimessa MMS-viestit toimivat? Joskus tulee vastaan älypuhelimia, mitkä ovat ikäänkuin jumissa MMS-viestien osalta. Jos aiemmin on ollut ei-MMS -kykyinen laite, niin siinä tapauksessa pitäisi olla yhteydessä meidän asiakaspalveluumme (ei Helppiin, vaan Häiriöilmoituksiin minne saa yhteyden asiakaspalvelumme kautta. Helpoin tapa on olla asiakaspalvelun Chattiin yhteydessä Minun Telian kautta (24/7). Sieltä he voivat jättää Häiriöilmoituksille viestiä, että tarkistetaan liittymän puolelta onko kaikki kunnossa.
Jos edeltävä puhelin on ollut MMS-kykyinen, niin kannattaa tarkistaa, ohjautuvatko ne järjestelmässä suoraan Minun Teliaan vai onko ohjaus puhelimeeen (ja siitä huolimatta tulee viestiä että katso Minun Teliasta. Pääset katsomaan tästä, miten pääsee Minun Teliasta katsomaan ja hallinnoimaan asiaa.
Puhelin tosiaan ilmoittaakin näin, vaikka hakee Asetukset nrosta 15400, koska se ei sitä tunnista. Laite on älypuhelin ja hakee tarvittavat tiedot verkosta.
Lähdetään tällä liikkeelle, eli odottelen vastausta aiheeseta, mikä oli aiemmin tilanne ja minkäikäinen sim-kortti on kyseessä (näkee sim-kortista kaksi ensimmäistä numeroa=vuosimalli).
No niin, kiitos paljon vastauksesta. Edellinen puhelin on tosiaan ollut vuosituhannen alusta ellei vanhempikin, lähden selvittelemään asiaa.
Muokkaus SonjaNii: Muokattu allekirjoitus pois
No niin, kiitos paljon vastauksesta. Edellinen puhelin on tosiaan ollut vuosituhannen alusta ellei vanhempikin, lähden selvittelemään asiaa.
Selvisikö tämä noilla @PiaJo ohjeilla? Ilman muuta kuulisimme miten asian kävi
Tervehdys,
emme ole vielä ehtineet selvittämään, mutta luulen että jommasta kummasta on kyse. Kerron heti kun tiedän, että mikä tähän on ratkaisuna.
Muokkaus Ainopuu: muokattu allekirjoitus pois
Hei,
saimme nyt tehtyä tästä vikailmoituksen, asian selvittäminen on hiukan hankalaa, koska vanhempani asuvat eri paikkakunnalla eli minun pitää käytännössä matkustaa heidän luokseen soittamaan asiakaspalveluunne, koska en voi asioida heidän puolestaan. Mitään vikaa ei löytynyt ja saimme jälleen kehotuksen soittaa tuonne kalliiseen Helppi-numeroon.
Aikaisempi kännykkä ei siis ole pystynyt ottamaan vastaan MMS-viestejä ja ne on ohjattu luettavaksi tuonne Minun Teliaan. Kävimme katsomassa sitä, mutta en löytänyt mitään millä tämän ohjauksen olisi voinut purkaa. Tuolla teidän ohjesivulla sanotaankin, että “Jos haluat jatkossa MMS-viestit suoraan puhelimeesi, tilaa puhelimeen MMS-asetukset.”. Tämä puhelinmalli kuitenkin lataa asetukset automaattisesti, kuten aikaisemmin kirjoitin eli miten toimimme jotta tuon ohjaukseen saa suoraan puhelimeen?
SIM-kortti on vaihdettu tämän vuoden puolella.
Hei,
saimme nyt tehtyä tästä vikailmoituksen, asian selvittäminen on hiukan hankalaa, koska vanhempani asuvat eri paikkakunnalla eli minun pitää käytännössä matkustaa heidän luokseen soittamaan asiakaspalveluunne, koska en voi asioida heidän puolestaan. Mitään vikaa ei löytynyt ja saimme jälleen kehotuksen soittaa tuonne kalliiseen Helppi-numeroon.
Aikaisempi kännykkä ei siis ole pystynyt ottamaan vastaan MMS-viestejä ja ne on ohjattu luettavaksi tuonne Minun Teliaan. Kävimme katsomassa sitä, mutta en löytänyt mitään millä tämän ohjauksen olisi voinut purkaa. Tuolla teidän ohjesivulla sanotaankin, että “Jos haluat jatkossa MMS-viestit suoraan puhelimeesi, tilaa puhelimeen MMS-asetukset.”. Tämä puhelinmalli kuitenkin lataa asetukset automaattisesti, kuten aikaisemmin kirjoitin eli miten toimimme jotta tuon ohjaukseen saa suoraan puhelimeen?
SIM-kortti on vaihdettu tämän vuoden puolella.
Kiitos tilannekatsauksesta! Kirjasiko teitä palvellut asiakaspalvelija siis häiriöilmoituksen eteenpäin häiriöpuolellemme, josta saitte kuittauksen ettei vikaa löytynyt? Haluaisitko kertoa tarkemmin, mitä saamassanne tekstiviestissä/sähköpostissa luki sen lisäksi, että kehoittivat teitä ottamaan yhteyttä Helppiin?
Kyllä, asiakaspalvelunne teki häiriöilmoituksen ja tekstiviestillä tulleen yleisen oloisen viestin sisältö oli muistaakseni suurin piirtein, että vikaa ei löytynyt ja että puhelimen käyttöönottoon liittyvissä asioissa on otettava yhteyttä Helppiin.
Omilla sivuilla multimediaviestien ohjaukselle ei ole mitään valintaa, sillä viestit yritetään aina välittää ensin puhelimeen.
Onhan puhelimessa asetuksissa mobiilidata kytkin asennossa käytössä? Android-puhelimissa mobiilidatakytkin vaikuttaa valitettavasti myös multimediaviestien toimintaan.
Onhan puhelimen asetuksista nettiyhteyden sim-kortiksi valittu tämä kortti, jolla halutaan käyttää multimediaviestejä? Android-puhelinten dual sim -tuki on puutteellinen, eivätkä multimediaviestit toimi kuin sillä sim-kortilla, jonka kautta myös internet-yhteys kulkee.
Kyllä, asiakaspalvelunne teki häiriöilmoituksen ja tekstiviestillä tulleen yleisen oloisen viestin sisältö oli muistaakseni suurin piirtein, että vikaa ei löytynyt ja että puhelimen käyttöönottoon liittyvissä asioissa on otettava yhteyttä Helppiin.
Hei olisiko tästä apua? Video on kyllä englanninkielinen mutta ohjaa näin: viestit - asetukset - (advanced ~kehittyneet tai lisäasetukset) - lataa mms-viestit automaattisesti.
Samsung mms
Kiitos vastauksista, mobiilidata on käytössä.
Kuten tuolla aloituksessa kerroin, puhelin kyllä lähettää MMS-viestejä, mutta ei vastaanota niitä, vaan tulee viest, että ne pitäisi käydä lukemassa Minun Teliasta. Tästä johtuen luulen, että ongelma on Telian päässä, koska tätä aikaisemmin tehtyä ohjausta ei voi purkaa lataamalla MMS-asetukset uudelleen.
Kiitos vastauksista, mobiilidata on käytössä.
Kuten tuolla aloituksessa kerroin, puhelin kyllä lähettää MMS-viestejä, mutta ei vastaanota niitä, vaan tulee viest, että ne pitäisi käydä lukemassa Minun Teliasta. Tästä johtuen luulen, että ongelma on Telian päässä, koska tätä aikaisemmin tehtyä ohjausta ei voi purkaa lataamalla MMS-asetukset uudelleen.
Onko myös tuo asetus viestiasetuksissa - Lataa mms-viestit automaattisesti - käytössä puhelimessa, se tarkoittaa nimenomaan niitä saapuvia viestejä.
Tämä täytyy tarkistaa, toivottavasti olisi näin pienestä kiinni.
Osaatteko telialaiset sanoa, johtaako tämä asetus viestit automaattisesti Minun Teliaan, jos ei ole käytössä?
Tämä täytyy tarkistaa, toivottavasti olisi näin pienestä kiinni.
Osaatteko telialaiset sanoa, johtaako tämä asetus viestit automaattisesti Minun Teliaan, jos ei ole käytössä?
Kyllä, jos puhelin syystä tai toisesta ei saa noudettua multimediaviestiä, ohjautuu se automaattisesti juurikin Omille sivuille. Eli tässä tapauksessa jos asetuksissa sattuisi olemaan jokin joka estää viestien automaattisen latauksen, ohjautuu ne Omille sivuille.
Selvä homma, käyn asetukset vielä kerran läpi ja kerron jos on tästä kyse.
Hei,
kävimme nyt läpi puhelinta ja asetuksia.
- SIM-kortti vaihdettu keväällä 2023
- Ei ole tupla-SIMmiä
- Mobiilidata on käytössä
- Lataa MMS-viestit automaattisesti on käytössä
Miten toimimme, että saamme viestit toimimaan kuten pitääkin?
Hei,
kävimme nyt läpi puhelinta ja asetuksia.
- SIM-kortti vaihdettu keväällä 2023
- Ei ole tupla-SIMmiä
- Mobiilidata on käytössä
- Lataa MMS-viestit automaattisesti on käytössä
Miten toimimme, että saamme viestit toimimaan kuten pitääkin?
Hyvä että kävitte läpi kaikki yllämainitut seikat! Kuulostaa kieltämättä siltä, että siellä jokin on juntturassa, mahdollisesti liittyen tuohon että edellinen laite ei ole ollut MMS-kykyinen. Kuten @PiaJo mainitsikin aikaisemmin, olisi nyt hyvä saada tämä häiriöpuolemme kautta vielä tutkittua tarkemmin. Voisitko kirjata mahdollisimman tarkat tiedot tilanteesta sekä toimenpiteistä tälle lomakkeelle, “häiriöilmoitus” valinnalla. Voisit myös liittää vapaaseen tekstikenttään linkin tähän Yhteisö-keskusteluun, ja tiedon siitä että sinulle on kerrottu että tästä tulee tiketti kirjata. Näin lomakkeen vastaanottavalle asiakaspalvelijalle on selkeää, että tämä tulee siirtää suoraan häiriöpuolelle jotta saadaan tikettiä eteenpäin.
Ok, pystynkö siis tekemään tuon häiriöilmoituksen toisen puolesta? Jos en, niin onko mahdollista ajan ja vaivan säästämiseksi, että laitatte tämän asian eteenpäin Telialla sisäisesti?
Vanhemmat asuvat siis eri paikkakunnalla ja joudun käytännössä lähtemään heidän luokseen tätä selvittämään ja olemme kuitenkin jo yhden häiriöilmoituksen näillä samoilla tiedoilla tehneet.
Ok, pystynkö siis tekemään tuon häiriöilmoituksen toisen puolesta? Jos en, niin onko mahdollista ajan ja vaivan säästämiseksi, että laitatte tämän asian eteenpäin Telialla sisäisesti?
Vanhemmat asuvat siis eri paikkakunnalla ja joudun käytännössä lähtemään heidän luokseen tätä selvittämään ja olemme kuitenkin jo yhden häiriöilmoituksen näillä samoilla tiedoilla tehneet.
Häiriöilmoituksen voi tehdä toisen puolesta jos sinulle on myönnetty oikeudet hallita kyseisen henkilön liittymiä. Jos sinulla ei vielä ole valtuutuksia, niin vanhempasi voivat asiakaspalvelumme kautta myöntää ne sinulle. Tästä emme valitettavasti voi asiaa viedä eteenpäin, koska emme käsittele asiakastietoja Yhteisössä.
Ok, taitaa vaan alkaa vanhemmilta kärsivällisyys loppumaan, he ovat asioineet liikkeessänne kahteen otteeseen, chattailleet ja soittaneet ja aina tulos on ollut sama, että pitäisi soittaa johonkin kalliiseen numeroon, josta nyt näyttää vielä kaiken lisäksi, että se olisi tullut maksamaan maltaita.
Miten voimme alkaa selvittämään kaupan purkua?
Ok, taitaa vaan alkaa vanhemmilta kärsivällisyys loppumaan, he ovat asioineet liikkeessänne kahteen otteeseen, chattailleet ja soittaneet ja aina tulos on ollut sama, että pitäisi soittaa johonkin kalliiseen numeroon, josta nyt näyttää vielä kaiken lisäksi, että se olisi tullut maksamaan maltaita.
Miten voimme alkaa selvittämään kaupan purkua?
Suosittelisin ehdottomasti vielä tuon häiriöilmoituksen tekemistä, jos sen avulla saataisiin viestit toimimaan. Verkkosivuiltamme löydät tarkemmat ohjeet tuotteen palautusta koskien.
Ok, taitaa vaan alkaa vanhemmilta kärsivällisyys loppumaan, he ovat asioineet liikkeessänne kahteen otteeseen, chattailleet ja soittaneet ja aina tulos on ollut sama, että pitäisi soittaa johonkin kalliiseen numeroon, josta nyt näyttää vielä kaiken lisäksi, että se olisi tullut maksamaan maltaita.
Miten voimme alkaa selvittämään kaupan purkua?
Hiukkasen epäilyttää se . että kyse olisi laiteviasta , vaan pikemminkin liittymäviasta. Sen voi testata kätevimmin hankkimalla toisen operaattorin prepaid-liittymän. Jos sillä toimii , niin sitten vain vanhan liittymän siirto toiselle operaattorille , jolloin vanha numero säilyy.