Skip to main content

Hei tarvitsisin apua iphone 4s operaattori lukituksen poistossa. epäilen että se on täällä kun edellisellä käyttäjällä oli soneran liittymä.



 



 



 



 



Edit RaMaria: muokkasin IMEIn pois

Klaanissa ei onnistu: 

 

- Asiakastietoja ja tunnistautumista vaativiin ongelmiin saat avun Omien Sivujen chatista 24/7 tai muista Soneran asiakaspalvelukanavista.


Nykyään tuollaset operaattorilukitukset poistuu käytännössä automaattisesti. Vanhemmissa iPhoneissa on kylläki sellanen pieni koukku, että sun tarvii laittaa uus SIM sisälle ja kytkeä se luuri iTunesiin. Sieltä sä saat sen lukon purettua ite. Tuossa ei operaattori voi auttaa :/ 

 

Ja FYI, ei kannata noita IMEI-koodeja viljellä nettiin. Vaatii aikamoista viitseliäisyyttä väärinkäyttää niitä, mutta sekin onnistuu. Joten jos kerkeet lukea tän ennen ylläpitoa, kannattaa muokata se tuosta alkuperäisestä viestistä pois =)



@Dellie kirjoitti:

Nykyään tuollaset operaattorilukitukset poistuu käytännössä automaattisesti. Vanhemmissa iPhoneissa on kylläki sellanen pieni koukku, että sun tarvii laittaa uus SIM sisälle ja kytkeä se luuri iTunesiin. Sieltä sä saat sen lukon purettua ite.


Jep, mikäli tieto purusta on menny operaattorilta oikein perille Applelle niin 4S lukitus purkautuu uudella simillä iTunesiin kytkemällä.


ei taida olla mennyt oikein perille se varmennus. 2 pv menos ja samaa sanoo vielläki :D

 


Oletkos tosiaan kytkeny sitä siihen iTunesiin? Sitä sun tarvii kyl testata =)

 

Täällä Klaanissa ei tosiaan tuollasia asiakastietoja vaativia hommia voi tehdä, niinku PasiS laittoikin jo aikasemmin 😕 Jollei tuo iTunes -ohje auta niin kannattanee vaikka pyytää puhelimen myyjää soittamaan Soneralle ja varmistamaan, että se lukitus on sieltäpäästä purettu. Oman kokemukseni mukaan kuitenkin tuollaisia operaattorilukituksia ei enää käytännössä ole, joten voi olla turha soitto.

 

Tuossa on vielä muutaman vuoden takaa asiaa:

http://www.puhelinvertailu.com/uutiset/2011/05/26/sonera_automatisoi_iphonen_sim-lukon_purun


Täällä ei taida oman viestin muokkaus onnistua edes heti lähettämisen jälkeen, joten itse ei julkaistua pois saa.


olen kokeillut itunesin kanssa. tiedän miten homma pitäisi mennä. iphone ilmoittaa että simkorttia ei tueta.

ja tulee operaattori juttuja varmennuksesta siinä myös mainintaa...  



@tonlof123 kirjoitti:

olen kokeillut itunesin kanssa. tiedän miten homma pitäisi mennä. iphone ilmoittaa että simkorttia ei tueta.

ja tulee operaattori juttuja varmennuksesta siinä myös mainintaa...  


iPhone 4S oli viimeinen iphone malli, jossa oli operaattorilukitus päällä.

Nekin muistaakseni olisi pitänyt purkautua automaattisesti kun sopimus raukeaa, mutta osa noista vapautuspyynnöistä ei ole mennyt perille oikein ja puhelin ei näissä tapauksissa pura lukitusta iTunesin avullakaan.

 

Soneran mobiiliasiakaspalvelu voi tehdä vapautuksen uudelleen yleensä pelkän imeinkin perusteella, mutta sinun pitää saada yhteys asiakaspalveluun soittamalla, tai jos olet Soneran asiakas niin myös Omien Sivujen kautta chatilla tai palvelupyynnöllä.


Soitin eilen Soneran asiakaspalveluun ja sieltä vastattiin, että ainoastaan kytkysopimuksen ottanut henkilö voi antaa luvan purkaa sen. Vaikka kytkysopimus olisi jo vanhentunut. Eli itse tarvitsisin pikaisen vastauksen voiko sen kytkyn nyt purkaa pelkällä imei-koodin ilmoituksella vai pitääkö (tässä tapauksessa tuntemattoman) sopimuksen omistajan ehdottomasti olla ensin yhteydessä Soneraan??

@Sorsis26 kirjoitti:
Soitin eilen Soneran asiakaspalveluun ja sieltä vastattiin, että ainoastaan kytkysopimuksen ottanut henkilö voi antaa luvan purkaa sen. Vaikka kytkysopimus olisi jo vanhentunut. Eli itse tarvitsisin pikaisen vastauksen voiko sen kytkyn nyt purkaa pelkällä imei-koodin ilmoituksella vai pitääkö (tässä tapauksessa tuntemattoman) sopimuksen omistajan ehdottomasti olla ensin yhteydessä Soneraan??

Tämä on aika erikoinen vastaus ottaen huomioon sen, että Sonera on automatisoinut iphonen sim-lukituksen purun jo vuosia sitten. Tuolla vanhan palstan puolella löytyy nopealla haulla ainakin puolen kymmentä vastaavaa tilannetta, joissa lukitus on purettu ihan sujuvasti pelkän imei-koodin avulla.

 

Sinulle vastannut asiakaspalvelija on siis toteuttanut noin neljä vuotta sitten vanhentunutta tapaa, jossa lukitus puretaan vain alkuperäisen kytkyn ottajan pyynnöstä.

 

Tuolla vanhan palstan arkistossa on mielenkintoinen 15-sivuinen keskusteluketju tästä aiheesta, joka vuonna 2011 aiheutti sen, että sim-lukitukset alettiin purkaa iphoneista automaattisesti. Kannattaa lukaista vaikka tuo lainaus alta taustalukemistoksi ja soitella/ laittaa palvelupyyntö aspaan uudelleen.

 

Alla Soneran virallinen kannanotto ketjussa sivulta 11.

 

Hei!

iPhonen operaattorilukon purkaminen on aiheuttanut keskustelua Facebookissa ja keskustelupalstallamme.
Määräaikainen laitesopimus solmitaan asiakkaan ja Soneran välille.
Emme valitettavasti voi luovuttaa tietoja sopimuksista kolmansille osapuolille.
Lukkoa purettaessa on aina tarkistettava, että laitemaksut on maksettu ja varmennamme,
ettei laite ei ole esimerkiksi varastettu.

Sonera kehittää toimintaansa asiakkailta saadun palautteen perusteella.
Ymmärrämme täysin, että operaattorilukko voi aiheuttaa vaikeuksia, jos laitteen myy käytettynä eteenpäin.
Palautteen perusteella aloitamme kehitystoimenpiteet välittömästi.
Automatisoimme iPhonen verkkolukkojen purut ensi viikosta alkaen.
Määräaikaisen sopimuskauden päätyttyä lukko vapautuu jatkossa automaattisesti heti kun kaikki laitemaksut on suoritettu.
Lukon vapautumiseen riittää, että laite kytketään kiinni iTunes-ohjelmistoon.

Jos sinulla on henkilökohtaista kysyttävää iPhone sopimuksestasi, voit olla meihin helposti
yhteydessä verkon yhteydenottolomakkeella: http://www.sonera.fi/asiakastuki

Kiitoksia siis kaikille palautteen antaneille. Mielipiteellänne on väliä.

Kesäterveisin,

Petri Lindqvist
Puhetarjoamapäällikkö, Sonera matkapuhelinpalvelut



@Sorsis26 kirjoitti:
Soitin eilen Soneran asiakaspalveluun ja sieltä vastattiin, että ainoastaan kytkysopimuksen ottanut henkilö voi antaa luvan purkaa sen. Vaikka kytkysopimus olisi jo vanhentunut. Eli itse tarvitsisin pikaisen vastauksen voiko sen kytkyn nyt purkaa pelkällä imei-koodin ilmoituksella vai pitääkö (tässä tapauksessa tuntemattoman) sopimuksen omistajan ehdottomasti olla ensin yhteydessä Soneraan??


Tähän pieni korjaus. Meidän vikapalvelu pystyy hoitamaan lukituksen purkamisen, mikäli puhelimen kytkysopimus on jo päättynyt ja jostain syystä purku ei ole lähtenyt automaattisesti eteenpäin. Tästä voisit IMEI:n kanssa laittaa pyynnön meidän vikapalveluun Soneran omien sivujen kautta, Facebookissa tai Twitterissä.


Vastaa