Skip to main content

Eikö Telia ole kuullut virhevastuusta mitään ? 900e läppärin olettaisi kestävän kauemmin kuin  3 viikkoa yli takuuajan ennen  kun menee mykäksi?

 

En suosittele ostamaan telialta yhtään arvokkaampaa laitetta tai ainakaan jatkossa itse en hanki jos näin heillä hoidetaan takuu asiat.

Heippa @Tanja ja tervetuloa tänne Yhteisöön! Kiva että löysit paikalle, vaikka juurisyy harmillinen onkin! 

Ensinnäkin todella ikävä kuulla että läppäri meni mykäksi näin pian takuuajan umpeuduttua. Olitko nyt ihan hiljattain meihin tästä yhteydessä, ja lopputulos oli tämä ettei menisi enää takuuseen? Näin julkisesti pystymme auttamaan asiassa vain yleisellä tasolla, mutta voimme asian käsitellä kyllä asiakaspalvelussa vielä uudelleen kun selkeästi koet, että se on puutteellisesti käsitelty. Voimme sitä kautta myös vielä tarpeen tullen konsultoida asiakaspalautteita käsittelevää osastoa jos emme suoraan pysty tekemään takuuhuoltoa koskevaa lupausta tässä tilanteessa.

Voit esimerkiksi täältä täyttää meille yhteydenottolomakkeen, ja voit myös siihen laittaa linkin tähän Yhteisö-keskusteluun jotta lomakkeen käsittelijä pääsee nopeasti tilanteen tasalle. Suosittelen kirjoittamaan lomakkeelle myös laitteen tilaustiedot ja muut laitetiedot.


Älä pyydä takuu korjausta vaan korjausta virhevastuun perusteella, sama ongelma tulee esiin monen myyjän kanssa. Minulla on muutamia kokemuksia tästä, kun olen pyytänyt takuu korjausta ei oninstu, mutta kun olen ottanut puheeksi virhevastuun, niin korjaus on hoitunut ilmaiseksi, paitsi Gigantin kanssa, joka pyöristää käyttöajat ylöspäin ja virhevastuu ajat alaspäin. Esim. 2 v 3 kk vanha pesukone on Gigantin mukaan 3 vuotta vanha ja virhevastuu aika 4 vuotta, joten virhevastuun  korjauskuluista he esittävät 25% hyvitystä. Tässä tapauksessa maahantuoja hoiti korjauksen veloituksetta.


Eikö Telia ole kuullut virhevastuusta mitään ? 900e läppärin olettaisi kestävän kauemmin kuin  3 viikkoa yli takuuajan ennen  kun menee mykäksi?

 

En suosittele ostamaan telialta yhtään arvokkaampaa laitetta tai ainakaan jatkossa itse en hanki jos näin heillä hoidetaan takuu asiat.

Hei ​@Tanja ! Onko asia yhtään edistynyt, ja oletko ollut uudelleen asiakaspalveluumme yhteydessä tuon ​@SannaMKoo:n linkkaaman lomakkeen kautta? Olisi hienoa, jos voisit tulla antamaan meille ja muille yhteisöläisille tilannepäivitystä.


Näinhän tämä on kun laiteen takuun perään kyselee. Ilmoituksia kun katselee niin luvataan Takuuta 2-3v on laitevalmistajan ja sitten on 3v luvattu myyjäliikkeen puolesta. Eihän se kumminkaan voi olla ostajan vastuulla olla kertoa onko kyseisen liikkeen asiakas vastahan se voi syntyä tai sitten olla olemassa. Helpompi se on siinä papereita tehdessä tarkistaa asiakkustilanne. Sitä en tiedä miten se tapahtuu niin sanotusta Poverin, Gigantti, tai jonkun muun kaupan myydyn Sim-kortin tilanne seurataanko niissä kyseistä asiaa niin. Elikkä siinä voi olla porsaanreikä. Vaikeaksi se on tehty mutta selkeintä kumminkin lähteä ostoliikkeestä liikkeelle. 


Vastaa