Skip to main content

Ostettiin Applen Iphone X kierrätyspuhelin Telialta. Mistään ei voinut tarkistaa mitä puhelimia kullakin myyntipisteellä on (hain netistä, koitin soitella, jättää soittopyyntöä...). Ainoa keino oli mennä paikanpäälle ja itsellä ei myyntipistettä ole omalla paikkakunnalla. Onneksi yksi etsitty puhelin pisteeltä löytyi ettei tullut turhaa reissua.



Applen puhelimista voisi kertoa (prosentit) missä kunnossa akku on, kun se varmasti tarkistuksissa on tsekattu. Nyt ostettiin vähän arpapelillä, mutta onneksi akku oli meillä huippukunnossa.



Myöskin voisi ilmoittaa mitä puhelimien mukana tulee. Meillä mukana oli vain laturi ja johto, mutta esim mielestäni aika tärkeää sim kortin vaihtoon tarkoitettua työkalua ei ollut paketissa (eikä alkuperäisessä paketissa mukana olleita kuulokkeita/kuulokeadapteria tai ohjeita).



Puhelinta ei myöskään ollut mitenkään mahdollista maksaa heti (oltaisiin haluttu maksaa mastercardilla niin olisi saatu lisätakuuta puhelimelle). Kai se lasku tulee kotiin tai sähköpostiin?



Myöskin takuun pituus oli epäselvää (jopa myyjälle). Jossain luki että sama takuu kuin uusissa puhelimissa (applella 12kk), jossain että 2 vuotta ja jopa Telian asiakkaille tarjotusta 3 vuoden lisätakuusta mainittiin (3 vuoden takuusta Telian asiakkaille oli maininta jopa sähköpostiin tulleen kuitin alaosassa). Ihan varma en ole vieläkään kuinka pitkä takuu on - ainakin 24kk kun se(kin) kuitissa lukee.



Meillä meni puhelimen osto lopulta hienosti ja tosi tyytyväisiä ollaan, mutta näitä yllä mainittuja epäkohtia voisi Telia vielä miettiä/parannella.



 



Edit EssiJn: muokattu otsikkoa

Hyvä kuulla, että mieluinen puhelin löytyi ja että sen kunto on huippuluokkaa! Lisäksi paljon kiitoksia vinkeistäsi, otamme mielellämme ideoita vastaan, jotta voimme kehittää palveluita entistä paremmiksi :smileyhappy:



 



Kierrätyspuhelinten myyntipakkaukseen kuuluu laitteen lisäksi uusi laturi, latausjohto ja SIM-avain. Ilmeisesti pakkauksen yhteydessä on käynyt harmillinen erhe kun SIM-avain on puuttunut. Pahoittelut siitä. Näiden Telia Recycled -laitteiden kunto tarkistetaan perusteellisesti ja akun tulee olla vähintään tyydyttävässä kunnossa kun se myydään. Idea akun kunto -tiedon lisäämisestä puhelimen tietoihin mukaan on todella hyvä! Vein palautteen eteenpäin myyntipakkauksen sisällöstä, puhelimen kuntoon liittyvistä merkinnöistä sekä mahdollisuudesta tarkistaa puhelinten saatavuus myyntipisteiltä etukäteen.



 



Voit halutessasi maksaa koko puhelimen kerralla ensimmäisen laskun saatuasi. Ensimmäinen lasku tulee paperilaskuna kotiosoitteeseen. Laskutustavan voi vaihtaa Omilla sivuilla valitsemalla Liittymäni ja palveluni > Rahoitus ja lisäämällä Hallinnoi asetuksia osioon sähköpostiosoitteesi. Tämän jälkeen sähköpostiosoite tulee vielä vahvistaa omaan sähköpostiin saatavan linkin kautta.



 



Telia Recycled -puhelimissa on sama takuun kattavuus kuin uusissa laitteissa ja takuu näissä on yksi (1) vuotta. Kyseessä on Telian myöntämä takuu ja siksi takuuaika voi poiketa valmistajan myöntämästä takuusta uusiin laitteisiin. Puhelimen on oltava takuunalaisessa kunnossa eikä takuu kata mekaanisia tai kosteusvaurioita. Jos akun suorituskyky heikkenee merkittävästi ensimmäisen 12 kuukauden aikana ja se vaikuttaa laitteen käytettävyyteen, niin huollamme laitteesi takuuseen. Tuota mainitsemaasi 3 vuoden pidennettyä takuuta Telian liittymäasiakkaille ei voida liittää näihin Recycled-puhelimiin. Jos puhelin rikkoutuu niin sen voi toimittaa huoltoon Telian myyntipisteen tai netin kautta tästä.  

Edit JoonasLam 1.7.2020: muokattu tieto takuuajasta 2 vuotta -> 1 vuotta


Olisi mielenkiintoista tietää, mikä iPhone-malli sinulle on myyty. Onko se A1865, A1901 tai A1902?

 

"Valitse Asetukset > Yleiset > Tietoja. Osanumero näkyy mallin oikealla puolella. Saat mallinumeron näkyviin napauttamalla osanumeroa." - https://support.apple.com/fi-fi/HT208200


Vastaa