Ostettiin Applen Iphone X kierrätyspuhelin Telialta. Mistään ei voinut tarkistaa mitä puhelimia kullakin myyntipisteellä on (hain netistä, koitin soitella, jättää soittopyyntöä...). Ainoa keino oli mennä paikanpäälle ja itsellä ei myyntipistettä ole omalla paikkakunnalla. Onneksi yksi etsitty puhelin pisteeltä löytyi ettei tullut turhaa reissua.
Applen puhelimista voisi kertoa (prosentit) missä kunnossa akku on, kun se varmasti tarkistuksissa on tsekattu. Nyt ostettiin vähän arpapelillä, mutta onneksi akku oli meillä huippukunnossa.
Myöskin voisi ilmoittaa mitä puhelimien mukana tulee. Meillä mukana oli vain laturi ja johto, mutta esim mielestäni aika tärkeää sim kortin vaihtoon tarkoitettua työkalua ei ollut paketissa (eikä alkuperäisessä paketissa mukana olleita kuulokkeita/kuulokeadapteria tai ohjeita).
Puhelinta ei myöskään ollut mitenkään mahdollista maksaa heti (oltaisiin haluttu maksaa mastercardilla niin olisi saatu lisätakuuta puhelimelle). Kai se lasku tulee kotiin tai sähköpostiin?
Myöskin takuun pituus oli epäselvää (jopa myyjälle). Jossain luki että sama takuu kuin uusissa puhelimissa (applella 12kk), jossain että 2 vuotta ja jopa Telian asiakkaille tarjotusta 3 vuoden lisätakuusta mainittiin (3 vuoden takuusta Telian asiakkaille oli maininta jopa sähköpostiin tulleen kuitin alaosassa). Ihan varma en ole vieläkään kuinka pitkä takuu on - ainakin 24kk kun se(kin) kuitissa lukee.
Meillä meni puhelimen osto lopulta hienosti ja tosi tyytyväisiä ollaan, mutta näitä yllä mainittuja epäkohtia voisi Telia vielä miettiä/parannella.
Edit EssiJn: muokattu otsikkoa