Skip to main content

tilanne on tämänkaltainen: Sain uuden reitittimen (telia smart wifi) boksi on pyöreä arris. Kun katson mitä tahansa kanavaa niin n. 4-5 min. kuluttua kuva jämähtää paikalleen. Kun vaihdan sitten kanavaa ja palaan takaisin alkup. kanavalle niin taas toimii hyvin 4-5 min. jne.jne,jne . Tallennus onnistuu ilman katkoja, mutta kun katson suorana mitä tahansa kanavaa niin yllämainittu vika ilmaantuu. Mikä neuvoksi?

 


Muokkaus Merja_J: muokatti otsikkoa kuvaavammaksi

Moikka @seniori56  ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!

 

Ensimmäisenä digiboksille voisi kokeilla virran katkaisun, jolloin digiboksi hakee uusimman ohjelmistoversion verkosta. Virta kannattaa käyttää pois ottamalla virtajohto kokonaan seinästä tai digiboksista irti noin 20 sekunniksi. Kun virta laitetaan takaisin, boksi lataa uudelleen ja tämä kestää useita minuutteja.

 

Jos häiriö jatkuu uudelleen käynnistyksen jälkeenkin, kannattaa tarkistaa millaista nopeutta nettiyhteytesi saa? Onko digiboksi kytketty modeemiin langattomasti vai verkkokaapelilla?


Terve. Virran katkaisua on jo koitettu, mutta tein sen äsken vielä kerran: Ongelma ei poistunut.Digiboksilla on langallinen yhteys modeemiin. Tein myös nopeustestin: lataus 77,3 ja lähetys 88,1.


Terve. Virran katkaisua on jo koitettu, mutta tein sen äsken vielä kerran: Ongelma ei poistunut.Digiboksilla on langallinen yhteys modeemiin. Tein myös nopeustestin: lataus 77,3 ja lähetys 88,1.

 

Katsoisitko digiboksin ohjelmistoversion digiboksista? Sen saa näkyviin  Asetukset > Tietoja palvelusta > Tekniset tiedot > Firmware (uusin on 10.3.75). Yhteysnopeus on ainakin riittävä. Oletko kokeillut langattomana yhteyttä? 


Hei. Sain kyllä boksin tekniset tiedot näkyviin, mutta siellä ei kyllä ollut Firmware:sta mitään. Tän boksin valmistusaika näyttäis olevan 2016-06 eli ei mikään ihan tuore. Langatonta yhteyttä en ole kokeillut en edes tiedä miten sen saisi hoidettua.


Hei. Sain kyllä boksin tekniset tiedot näkyviin, mutta siellä ei kyllä ollut Firmware:sta mitään. Tän boksin valmistusaika näyttäis olevan 2016-06 eli ei mikään ihan tuore. Langatonta yhteyttä en ole kokeillut en edes tiedä miten sen saisi hoidettua.

Okei, sinulla on vanhempi digiboksi kyseessä. Niin tuossa alussa mainitsitkin. Pahoitteluni, että silmät kiitivät liian nopeasti tekstissä, ettei ehtinyt sisäistämään kaikkea. 

Digiboksi kannattaisi ehkäpä vaihtaa toiseen uudempaan laitteeseen. Ulkoista kovalevyä ei ole käytössä meidän uusimmassa laitteessa. Ottaisitko yhteyttä meidän asiakaspalveluumme esim. kirjautumalla Minun Telia-sivustolle ja sieltä pääset kirjoittelemaan asiakaspalvelun kanssa asiasta. Puhelmitsekin asiakaspalvelumme on tavoitettavissa eli 020 690 400 (mpm/pvm) ma-pe klo 9-17.


Vastaa