Skip to main content
Ratkaistu

Telia X2 toimii 24h ja tilttaa

  • July 16, 2024
  • 13 kommenttia
  • 244 katselukertaa

Modeemi toimii melko tasan vuorokauden ja pitää käynnistää aina uudelleen. Tätä on nyt selvitelty reilut pari vuotta, eikä äratkaisua löydy. Välillä toimii jokusen kuukauden jopa ihan ok ja sit taas vika tulee takaisin. On nyt tehnyt sitä taas pari viikkoa. Ei auta factory reset eikä reset.

 

Software Version

18.3

Firmware Version

18.3.0842-2981013-20230718073042

Hardware Version

VBNT-7

Serial Number

CP2022SABV3

Ratkaisu jäseneltä IlmariLe

Hei @epedog ja tervetuloa Yhteisöön!

Oletko tehnyt tuosta jo häiriöilmoitusta viankorjaajillemme? Olisi erittäin tärkeää saada häiriö tutkintaan ja korjaukseen mahdollisimman tarkoin tiedoin, varsinkin kun sinulla on esiintynyt tuota toisellakin laitteella.

Jotta asia saadaan selvitykseen, on tärkeää että ilmoitat häiriöilmoituksella nuo jo tässä mainitsemasi tiedot ohjelmistoversioista, laitteesta, ongelman pitkän keston ja ylipäätään mitä enemmän tietoa, sen parempi. Ilmoituksen voit jättää yhteydenottolomakkeen tai asiakaspalvelun kautta. 

13 kommenttia

Purnipsi
Somettaja
Forum|alt.badge.img+8
  • Somettaja
  • July 16, 2024

Olisikohan mahdollista saada vaihdettua toiseen laitteeseen?


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • July 16, 2024

Vaihdettu kerran


  • Ex-telialainen
  • Ratkaisu
  • July 17, 2024

Hei @epedog ja tervetuloa Yhteisöön!

Oletko tehnyt tuosta jo häiriöilmoitusta viankorjaajillemme? Olisi erittäin tärkeää saada häiriö tutkintaan ja korjaukseen mahdollisimman tarkoin tiedoin, varsinkin kun sinulla on esiintynyt tuota toisellakin laitteella.

Jotta asia saadaan selvitykseen, on tärkeää että ilmoitat häiriöilmoituksella nuo jo tässä mainitsemasi tiedot ohjelmistoversioista, laitteesta, ongelman pitkän keston ja ylipäätään mitä enemmän tietoa, sen parempi. Ilmoituksen voit jättää yhteydenottolomakkeen tai asiakaspalvelun kautta. 


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • July 17, 2024

Yhteydenottolomake onkin todella kätevä. Kun klikkailee kohtaan, missä valitaan joko Netti Kaapeli tai Netti ADSL Tai Valokuitu, tulee stoppi, koska 5G ei ole valittavissa ja noista kahdesta ei kumpikaan kelpaa.


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • July 17, 2024

ja chat toimii vain yritysasiakkaalle


SonjaMelina
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • July 17, 2024

Yhteydenottolomake onkin todella kätevä. Kun klikkailee kohtaan, missä valitaan joko Netti Kaapeli tai Netti ADSL Tai Valokuitu, tulee stoppi, koska 5G ei ole valittavissa ja noista kahdesta ei kumpikaan kelpaa.

Käytitkö nyt tuota @IlmariLe :n linkkamaa lomaketta? Siihen ei tarvitse täyttää kuin yhteydenottotyyppi (häiriöilmoitus), ongelmankuvaus sekä omat yhteystiedot.


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • July 17, 2024

Puhelimella onneksi saa yhteyden. Nyt odotellaan, että miten asia etenee.


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • July 17, 2024

Käytitkö nyt tuota @IlmariLe :n linkkamaa lomaketta? Siihen ei tarvitse täyttää kuin yhteydenottotyyppi (häiriöilmoitus), ongelmankuvaus sekä omat yhteystiedot.

Siinä ei tule mitään kohtaa, missä pääsee kirjoittamaan. Pelkkiä valintoja, kunnes tösähtää siihen, että ei kumpikaan vaihtoehto kelpaa. Testaa yhteyden toimivuus ei tunne 5G-liittymää.

 

--

Muokkaus SonjaNii: Siistitty lainauksia


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • July 17, 2024

Näköjään Firefoxilla tulee, Chromella ei. No, asia eteni jo puhelimella.


SonjaMelina
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • July 17, 2024

Näköjään Firefoxilla tulee, Chromella ei. No, asia eteni jo puhelimella.

Hyvä että sait asian jo eteenpäin! Olin juuri tulossa korjaamaan, että tuo vapaa ongelmankuvaus -kenttä tuleekin vain silloin, jos et ole sisäänkirjautuneena Minun Teliaan. 

Sisäänkirjautuneena puolestaan tulee noita tarkentavia valintakysymyksiä.


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • August 3, 2024

Jotain säätöjä tehty ja tuntuu toimivan


SonjaNii
Ex-telialainen
Forum|alt.badge.img+2
  • Ex-telialainen
  • August 3, 2024

Jotain säätöjä tehty ja tuntuu toimivan

Hyvä kuulla, että modeemi on nyt toiminut, kuten pitää. 😊 Soitettiinko sinulle meidän häiriöpuolelta vai miten tilanne eteni sen jälkeen, kun teit meille häiriöilmoituksen? 


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • August 3, 2024

Keissi siirtyi teksupuolelle ja sieltä oltiin yhteydessä, jonka jälkeen ko. henkilö teki tarvittavat säädöt. Sitä en tiedä, mitä teki.