No se kysymys kuuluu , että miksi Telia ei myy Nokian (HMD Global) puhelimia? Luulisi , että tällaisessa geopoliittisessa tilanteessa kannattaisi tukea edes kotimaista suunnittelua. Kilpailijoiden valikoimista niitä kyllä löytyy.
Toistaiseksi Nokian puhelimia ei kuluttaja-asiakkaan verkkokaupasta löydy, mutta yritysasiakkaillemme niitä on tarjolla ihan mukava valikoima. Ja sieltä löytyykin tuo linkissä mainittu XR 21 5G -malli. Laitetaanpa kyselyä onko valikoimaa takoitus kasvattaa myös kuluttajamyynnin puolelle ja palaillaan asiaan kun saadaan lisätietoa.
No se kysymys kuuluu , että miksi Telia ei myy Nokian (HMD Global) puhelimia? Luulisi , että tällaisessa geopoliittisessa tilanteessa kannattaisi tukea edes kotimaista suunnittelua. Kilpailijoiden valikoimista niitä kyllä löytyy.
Toistaiseksi Nokian puhelimia ei kuluttaja-asiakkaan verkkokaupasta löydy, mutta yritysasiakkaillemme niitä on tarjolla ihan mukava valikoima. Ja sieltä löytyykin tuo linkissä mainittu XR 21 5G -malli. Laitetaanpa kyselyä onko valikoimaa takoitus kasvattaa myös kuluttajamyynnin puolelle ja palaillaan asiaan kun saadaan lisätietoa.
Kiitos.
Ei nuo yrityskaupastanne löytyvät Nokia mallit ole varsinaisesti mitään yrityspuhelimia , vaan sopivat ihan kaikille.
Tähän olisi mielenkiintoista saada jotain selkoa, että miksi yrittäjille myydään eri laitevalikoimaa?
Toki ymmärrän, että jos kyseessä on ihan yrityskäyttöön tarkoitettu business malli jostain laitteesta niin sitä ei sitten kuluttajakaupasta löydä. Mutta että ihan taviskuluttajatuotteetkin on yrityskaupassa, mutta ei taviskaupassa.
Eikö nuo nyt suurinpiirtein samasta paikasta tule? vai onko ne varastot järkätty niin, että on yritysvarasto ja tavisvarasto?
Muistelen, jonkun Applen tuotteen, olisikohan ollut mac mini*, niin joskus löytyi vain yrityspuolelta ja asiakaspalautteen pohjalta tuotiin myös kuluttajakauppaan. Eli tarkoittiko tämä sitä, että minejä tilattiin myös kuluttajavarastoon vai merkitsikö joku vain checkboxin ja se tuli saataville myös kuluttajille?
*tämä kyseinen tuote saattoi olla elisalla, mutta muistelisin myös että Telialla on toimittu näin joskus jonkun tuotteen kohdalla.
Tähän olisi mielenkiintoista saada jotain selkoa, että miksi yrittäjille myydään eri laitevalikoimaa?
Laitoin tämän aiemman kyselyni jatkoksi, palataan siis kun saadaan lisäinfoa.
@kustaa1967 ja @Poksuvau Nokian puhelimia ei tosiaan kuluttajavalikoimasta löydy, mutta tilannetta tarkastellaan koko ajan, joten katsotaan mitä tulevaisuus tuo niiden osalta tullessaan.
Mitä tulee yritysten ja kuluttajien valikoimaan niin tarpeet ovat hieman erilaiset. Yrityksille tarkoitetussa valikoimassa tulee olla vaihtoehtoja todella monenmoiseen käytöön business puhelimista aina rakennustyömailla kestäviin malleihin. Toki yksittäisillä kuluttajilla voi myös olla tarvetta esimerkiksi iskunkestävälle mallille, mutta sellainenkin asia on huomioitu. Osa puhelinmalleista on myös optimoitu yrityskäyttöön ja sen vuoksi ne ovatkin vain yritysverkkokaupan puolella. Mutta mallivalikoima elää ja kehittyy koko ajan molemmissa verkkokaupoissa nyt ja varmasti tulevaisuudessakin.
@kustaa1967 ja @Poksuvau Nokian puhelimia ei tosiaan kuluttajavalikoimasta löydy, mutta tilannetta tarkastellaan koko ajan, joten katsotaan mitä tulevaisuus tuo niiden osalta tullessaan.
Mitä tulee yritysten ja kuluttajien valikoimaan niin tarpeet ovat hieman erilaiset. Yrityksille tarkoitetussa valikoimassa tulee olla vaihtoehtoja todella monenmoiseen käytöön business puhelimista aina rakennustyömailla kestäviin malleihin. Toki yksittäisillä kuluttajilla voi myös olla tarvetta esimerkiksi iskunkestävälle mallille, mutta sellainenkin asia on huomioitu. Osa puhelinmalleista on myös optimoitu yrityskäyttöön ja sen vuoksi ne ovatkin vain yritysverkkokaupan puolella. Mutta mallivalikoima elää ja kehittyy koko ajan molemmissa verkkokaupoissa nyt ja varmasti tulevaisuudessakin.
Että silleen. Kovin on keinotekoinen jaottelu ja mielestäni aivan turha. Kaikki muut kaupat myyvät kaikkia puhelimia kaikille ilman mitään erottelua.
Kyllä asiakkaat itse osaavat päätellä millaisen haluavat eikä siinä myyjän erottelua laitteille eri kasteihin tarvita.
No jos Telia ei yksityisille nokialaisia myy , niin ostan muualta ja teiltä se on pois.
Että silleen. Kovin on keinotekoinen jaottelu ja mielestäni aivan turha. Kaikki muut kaupat myyvät kaikkia puhelimia kaikille ilman mitään erottelua.
Kyllä asiakkaat itse osaavat päätellä millaisen haluavat eikä siinä myyjän erottelua laitteille eri kasteihin tarvita.
No jos Telia ei yksityisille nokialaisia myy , niin ostan muualta ja teiltä se on pois.
Onneksi vielä voi valita, että mistä laitteensa ostaa.
----
Muokkaus Merja_J: lyhennetty lainauksia