Skip to main content
Hei! Minulla on tällä hetkellä versio 8.C.H.2 ja toivoisin päivitystä uusimpaan kiitos!
Hei tryptoman

En löytänyt asiakasnumerosi perusteella liittymätietojasi. Asiakasnumero on yleensä 100- tai 300- alkuinen numerosarja. Voit myös lisätä liittymänumerosi asiakasnumerosi tilalle ilman väliviivaa (-) esim 333123456 niin katsotaan päivitys laitteelle sen jälkeen!
Joo, mulla oli väärä numero, nyt se on päivitetty oikeaksi.
Hei tryptoman

Modeemi on nyt päivitetty!
Hei, minullakin tarve tämän reitittimen päivitys uuteen versioon. Miksei sitä voi päivittää Thomsonin sivuilta suoraan. Viime syksystä asti olen ihmetellyt kotitv:n takkuavan aina kun tässä kerrostalossa käynnistyy esim. ilmastointi tai kun se menee pois päältä. Kuva ärsyttävästi jähmettyy ja pikselöityy. Outoa, että reititin reagoi noin herkästi siihen. Tosin, vaikka käytössä on adsl puhelinpistokkeen kautta, reitittimessä vilkkuu wireless-valo.

Thomsonin asetuksissa on kuitenkin dsl päällä, wireless off. Sain toissa kesänä kahteen kertaan erilaiset käyttäjätunnukset, mutta en ole onnistunut niillä enää hallinnoimaan omia sivuja.
Sähköisessä laskussa olevaa asiakasnumeroa käyttäen pääsin sentään tähän foorumiin rekisteröitymään. Asiakasnumero näkynee teille.
Hei akotre,

Tiedoissasi ei näy asiakasnumeroa tällä hetkellä. Tarkistaisitko ja lisäätkö sen tietoihisi. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero. Muista painaa Lähetä kun olet asiakasnumeron syöttänyt.

Ohjelmistonpäivitys onnistuu vain kauttamme, koska Thomsonin ohjelmisto on erikseen räätälöity versio, eikä sitä voi siis ladata erikseen.

Olitko ottanut rastin pois Thomsonin hallintapaneelista, kohdasta Interface enabled?

Sähkölaitteet voivat aiheuttaa toisilleen häiriöitä, mutta yleensä tämä aiheutuu virheellisistä tai viallisista kytkennöistä. Joskus voi ongelma johtua sähkölaitteen ominaisuuksista. Laite aiheuttaa sellaista häiriötä joka ylikuuluu puhelinkaapeliin. Tällöinkin voi kyse olla viasta. Näissä asioissa suosittelisin kääntymään sähköasentajan puoleen.
Saisinko minäkin sellaisen päivityksen ?
T: Juha Ikonen
Nykyinen on A2pv6bCT004c.d23k,
tartteeko restartin vai päivittyykö online ?
Hei, en pääse omille sivuille, omiin asetuksiin. Nollasin käyttäjätunnuksen ja salasanan verkkopankkitunnuksilla, mutta en pääse edelleenkään omille sivuille.
Hei ikonju-11,

Päivityspyyntöä laitettu eteenpäin.
Hei akotre,

Pääset lisäämään tuon asiakasnumeron valitsemalla tuolta hieman ylempäätä tuon "Omat asetukset". Tätä varten sinun ei tarvitse siis mennä Omille sivuille.
Minulla on routerin ja koneen välinen nopeus 65Mb/s. eikös se ole aika hyvä ?
En saa rakennusteknisistä syistä ulos kuin 24. Voiko tälle tehdä jotain, koska minulla on
pieni usb langaton jolle luvataan 150Mb ?
Hei olisiko mahdollista saada uusin firmware? Ja samalla myös portti 4 siltaavaksi. Kiitos jo etukäteen.

terveisin Pertti Mujunen
Hei ikonju-11,

65 Mb/s on ilmeisesti langattoman lähiverkon nopeus? Sen nopeuden nostamiseksi ei välttämättä ole paljon tehtävissä. Reititin ja verkkokortti neuvottelevat molemmille sopivan nopeuden. Nopeuteen vaikuttaa myös muut verkkoon yhdistetyt laitteet. Jos verkkoon on yhdistetty hitaampia laitteita, niin ne laskevat myös verkon nopeuden sellaiselle tasolle, jolla kaikki voivat toimia.

Yhtytesi on kuitenkin 24 megan ADSL yhteys joten sen enempää kaistasta ei ole mahdollista saada irti.
Hei mujupe-1,

Pävitys ja siltauspyyntö laitettu eteenpäin.
Hei olisiko mahdollista saada uusin firmware? Ja samalla myös portti 4 siltaavaksi. Kiitos jo etukäteen.

terveisin Karppinen
Hei Neba72,

Pyyntöä laitettu eteenpäin.
Asiakasnumeroni on nyt omissa asetuksissa.
akotre kirjoitti:
Hei, minullakin tarve tämän reitittimen päivitys uuteen versioon. Miksei sitä voi päivittää Thomsonin sivuilta suoraan. Viime syksystä asti olen ihmetellyt kotitv:n takkuavan aina kun tässä kerrostalossa käynnistyy esim. ilmastointi tai kun se menee pois päältä. Kuva ärsyttävästi jähmettyy ja pikselöityy. Outoa, että reititin reagoi noin herkästi siihen. Tosin, vaikka käytössä on adsl puhelinpistokkeen kautta, reitittimessä vilkkuu wireless-valo.

Thomsonin asetuksissa on kuitenkin dsl päällä, wireless off. Sain toissa kesänä kahteen kertaan erilaiset käyttäjätunnukset, mutta en ole onnistunut niillä enää hallinnoimaan omia sivuja.
Sähköisessä laskussa olevaa asiakasnumeroa käyttäen pääsin sentään tähän foorumiin rekisteröitymään. Asiakasnumero näkynee teille.


Asiakasnumeroni on nyt omissa asetuksissa.
Hei akotre,

Päivityspyyntöä laitettu eteenpäin.
Hei,

Olisiko mahdollista saada thomsoniin päivitys. Laitteen versio on tällä hetkellä: 8.8.B.A. Laite on bootannut itseään noin kerran päivässä jos wlanin kautta on useampi yhdistetty laite. Esim. tablet ja kannettava.
Hei uotjan01,

En löytänyt täyttämälläsi asiakasnumerolla ollenkaan meidän liittymää tai laitetietoja? Onko liittymä mahdollisesti jonkin toisen henkilön nimellä?
Hei,

Oli mennyt asiakasnumerossa 2 numeroa väärinpäin, mutta olen päivittänyt nyt sen oikeaksi.
Hei uotjan01,

Päivityspyyntöä laitettu eteenpäin.
Moi!

Ymmärränkö oikein, että tuon modeemin päivitystä pitää "naukua" jokaisen erikseen täällä palstoilla sen saadakseen? Siiskö päivityksiäkö ei lähetetä jakoon kaikille automaattisesti - kuten tehdään sen TV-viihdeboxin tapauksessa??

Miten päivitys tapahtuu?

Koneesta löytyy nyt seuraavat tiedot:
Product Name: TG789vn
Software Release: 8.8.B.6
Hei DigiHate,

Ohjelmistopäivityksiä menee laitteille myös automaattisesti, mutta ohjelmiston päivityksestä voidaan laittaa pyyntö eteenpäin myös tätä kautta. Automaattinen päivitys ei aina välttämättä onnistu, jos modeemi on tuolloin esim. sammutettuna.

Päivityspyyntö laitettu nyt eteenpäin.
Hienoa ja kiitos!

Mistä tiedän, milloin päivitys on tulollaan?
Pitääkö modeemia pitää käynnissä seuraavat puoli vuotta yhtäsoittoa, jotta päivityksen varmasti saa?

Vastaa