Skip to main content
Moro

Osaisiko joku kertoa mikä on vikana kun Airplay ei toimi Thomsonin kautta?

Vahvistin (Denon AVR-1912) saa IP:n DHCP:llä ja siihen pääsee kiinni nettiselaimella.
Eli verkkoyhteydet sinnepäin on kunnossa.

Samalta koneelta jolta saan webbiselaimella yhteyden vahvistimeen ei saa Airplay yhteyttä. Itunenissa/Airfoilissa tuo vahvistin ei vaan näy.

Läppäri on ollut kiinni Thomsonin verkossa (192.168.1.x) niin kaapelilla kun WLANilla, eikä kumpikaan toimi.

Ongelma on toistaiseksi ratkaistu sillä, että ennen vahvistinta on oma palomuuri. Kun liitän läppärin tähän erilliseen verkkoon sekä langalla että langattomasti (192.168.0.x) Airplay toimii samantien.

Olisi ihan kiva saada kaikki laitteet samaan verkkoon.
Hei tikkami

Valitettavasti en osaa sanoa mitään aikataulusta, joten en uskalla lähteä arvailemaan. Päivitys yritetään saada mahdollisimman pian.
No niin. Asia on edennyt hieman. Nyt saimme itsekkin testailtua Airplaytä hieman tarkemmin. Huomasin, että osa teistä oli maininnut Thomsonin ohjelmistoversioksi 8.8.B.A. Meidän testeissä Thomsonissa oli uusin versio 8.C.H.2.

Airplay toimi Thomson TG789 ja Denomin vahvistin yhdistelmällä.

Osalla teistä löytyi asiakasnumero lisättyny profiiliin, joten laitoin uusimman ohjelmistoversion tulemaan. thomson_fanipojan ja ariun ohjelmistot olivat jo ajan tasalla. tikkamin, Faltsun ja Jortten Thomsonit pitäisi olla nyt päivitettynä. Pjuutin asiakasnumerolla en valitettavasti löytänyt tietoja. Pjuuti voisitko varmistaa asiakasnumerosi vaikka laajakaistalaskusta?

Voisitteko testata, miten Airplay toimii nyt? Mikäli ongelma jatkuu, jatketaan asian tutkimista.
Arttu- kirjoitti:
No niin. Asia on edennyt hieman. Nyt saimme itsekkin testailtua Airplaytä hieman tarkemmin. Huomasin, että osa teistä oli maininnut Thomsonin ohjelmistoversioksi 8.8.B.A. Meidän testeissä Thomsonissa oli uusin versio 8.C.H.2.

Airplay toimi Thomson TG789 ja Denomin vahvistin yhdistelmällä.

Osalla teistä löytyi asiakasnumero lisättyny profiiliin, joten laitoin uusimman ohjelmistoversion tulemaan. thomson_fanipojan ja ariun ohjelmistot olivat jo ajan tasalla. tikkamin, Faltsun ja Jortten Thomsonit pitäisi olla nyt päivitettynä. Pjuutin asiakasnumerolla en valitettavasti löytänyt tietoja. Pjuuti voisitko varmistaa asiakasnumerosi vaikka laajakaistalaskusta?

Voisitteko testata, miten Airplay toimii nyt? Mikäli ongelma jatkuu, jatketaan asian tutkimista.


Hei,
Liitin myös asiakasnumeroni profiilin tietoihin. Saatko uudemman ohjelmistoversion myös tähän suuntaan? Käytössä Pioneerin VSX-921 vahvistin.
Hei Kaesar

Päivitys pistetty tulemaan. Kokeile, onko päivityksestä apua ja ilmoittele tänne.
Moi.

Miten on päivitys toiminut? Itsellä sama ongelma airplayn kanssa. Vahvistimena Pioneer VSX-527. Thomsonin ohjemistoversio tuo uudempi(?) mutta ei silti toimi?
Hei,

Minulla on myös sama ongelma Airplay:n kanssa. Voitko lähettää minulle ohjelmistopäivityksen ?
Hei,
Samaa ongelmaa. Saisinko ohjelmistopäivityksen. kiitos
Ohjelmistopäivityksiä laitettu tulemaan.


Jusaus80:
Airplay oli testattu uusimmalla Thomsonin ohjelmistolla, Denonin viritinvahvistimella ja sillä se oli toiminut.

Oletko kytkenyt Pioneerin vahvistimen kaapelilla suoraan Thomsonin keltaiseen porttiin? Vai miten sinulla on tuo laite verkkoon yhdistettynä? Oletko tarkistanut itse laitteen asetuksista ja ohjekirjasta olisiko siellä jotain mikä voisi ongelmaa selittää?
Ongelmat jatkuvat. Airplay pysyy jonkun aikaa päällä, kun vahvistimesta joko kytkee Ethernet-kaapelin pois/päälle tai virta pois/päälle.

Laitteet:
Thomsson Product Name: TG789vn
Software Release: 8.C.H.2

Pioneer VSX-921
Kyllä vahvistin on kaapelilla suoraan kytketty keltaiseen porttiin. Eilen ( ilmeisesti päivityksen jälkeen?) toimi hetken, mutta kun soittimen puhelimesta sammutti, ei airplay enää toiminut. Asetuksissa ei vikaa.
Arttu- kirjoitti:
Voisitteko testata, miten Airplay toimii nyt? Mikäli ongelma jatkuu, jatketaan asian tutkimista.


Terve Arttu-:

Laitoin pitkästä aikaa vahvistimen piuhalla kiinni Thomsoniin (Thomson -> Zyxel verkkosähkösilta -> Zyxel 100Mbit kytkin -> Pioneer VSX-922)

Airplay toimi hyvin mutta nyt sitten laitoi vahvistimen kiinni ja kokeilin pari tuntia myöhemmin uudestaan uudestaan, ei toimi enään. Minulla on vahvistimessa network standby päällä joten vahvistimen kiinni käyttäminen ei saa Airplaytä taas toimimaan vaan ethernet kaapeli piti käyttää irti. Piuhan irti käyttämisen jälkeen iPhoneen taas ilmestyi Airplay ikoni ja vahvistin on valittavissa.

Kokeilkaas sillä teidän denonilla niin että annatte olla sen Denonin ja Thomsonin vaikka päällä tunnin ja käytätte iLaitteesta virtoja pois, katsotaas löytääkö se vielä Denonin. Olen aika varma että ei löydä...

Ja tosiaankin, uusi softa oli Thomsoniin taannoin ilmestynyt ja kivasti oli ASETUKSET TAAS NOLLAUTUNUT!!. Entä jos olisin ollut vaikka ulkomailla ja olisikin yhtäkkiä pitänyt päästä kotikoneeseen käsiksi?? Ei olisikaan onnistunut ilman paikan päällä käyntiä.. Aivan ihme toimintaa huh huh..
Voisitteko testata, miten Airplay toimii nyt? Mikäli ongelma jatkuu, jatketaan asian tutkimista.[/quote]

Ongelmia edeleen, AirPlay.n saa toimimaan väliaikaisesti aiemmin esitetyillä tavoilla, jos sammuttaa vahvistimen AirPlay ei enää löydä vahvistinta.
Hei Ariu,

Airplayn osalta ongelman selvitys jatkuu edelleen. Palaamme asiaan heti kun saamme lisää tietoa.
Mitään päivitystä tähän asiaan? Täällä alkaa oleen v******käyrä aika korkealla...

Puoli vuotta olette siellä vatvoneet ja mitä on saatu aikaan? Testautettu asiakkailla jotain päivitystä joka ei mitään korjannut ja jonka sisällöstä ei edes asiakkaille anneta mitään tietoa...

HALOO!??
Kun hankkii AirPort extremen tai time capsulen niin ei airplayn kanssa ole enää ongelmaa. Toiminut viimeisen vuoden aivan loistavasti vaikka TC:n takana onkin Thomson.
Arttu- kirjoitti:
No niin. Asia on edennyt hieman. Nyt saimme itsekkin testailtua Airplaytä hieman tarkemmin. Huomasin, että osa teistä oli maininnut Thomsonin ohjelmistoversioksi 8.8.B.A. Meidän testeissä Thomsonissa oli uusin versio 8.C.H.2.

Airplay toimi Thomson TG789 ja Denomin vahvistin yhdistelmällä.

Osalla teistä löytyi asiakasnumero lisättyny profiiliin, joten laitoin uusimman ohjelmistoversion tulemaan. thomson_fanipojan ja ariun ohjelmistot olivat jo ajan tasalla. tikkamin, Faltsun ja Jortten Thomsonit pitäisi olla nyt päivitettynä. Pjuutin asiakasnumerolla en valitettavasti löytänyt tietoja. Pjuuti voisitko varmistaa asiakasnumerosi vaikka laajakaistalaskusta?

Voisitteko testata, miten Airplay toimii nyt? Mikäli ongelma jatkuu, jatketaan asian tutkimista.



Moro

Äkkiseltään tuntuisi toimivan.
Kiitos.
Hankin juuri Pioneerin VSX-922-k:n eikä AirPlay toimi. Saisinko myös tuon ohjelmistopäivityksen?
Hei coozz

Pistetään päivitystä tulemaan.

Osalla tämä näyttää toimivan ja osalla ei. Hieman merkillistä. Niin kuin Marko mainitsi jo aikaisemmin, asian selvittely jatkuu meillä.
Joo, softa päivittyi mutta AirPlay ei silti toimi. Ostin tuon vahvistimen nimenomaan airplayn takia. Olis vissiin pitäny käydä täällä ensin 😞
Eipä tosiaan täälläkään vielä toimi. Vahvistimena siis Pioneer vsx-2021 ja se on kytketty verkkoon kaapelilla. Edelleen saa toimimaan kun käy irroittamassa verkkokaapelin ja kytkee takaisin. (Network standby vahvistimessa päällä) Toimii suurin piirtein niin kauan kunnes painaa toistossa pausea tai tapahtuu jotain muuta vastaavaa.

Erikoista on että AppleTv näkyy airplayssa aina. (Toimi myös edellisellä reitittimen firmisversiolla.) Tässä on kuitenkin se ero että AppleTv on yhditetty verkkoon WLANin kautta. Voisin ehkä testata että toimiiko se, jos kytkisin sen langallisen verkon kautta. Mutta sitten melkein joku saisi alkaa maksamaan palkkaa tuotteidensa testauksesta.

Ja ennen kuin väitätte että tämä on Pioneerin vika, niin tämä airplay toimi hemmetin hyvin vielä johonkin kesäkuuhun saakka. Vahvistimessa on ollut kokoajan sama firmis.

Eli voisinko esim saada reitittimeen sen firmisversion joka siinä oli ennen kesäkuuta? Testataan vaikka uudestaan se. Kuten aikaisemminkin totesin, niin tämä on minulle erittäin tärkeä ominaisuus ja riittää kyllä lopettamaan tilauksen sopimuskauden lopussa.
Jortte kirjoitti:
Ja ennen kuin väitätte että tämä on Pioneerin vika, niin tämä airplay toimi hemmetin hyvin vielä johonkin kesäkuuhun saakka. Vahvistimessa on ollut kokoajan sama firmis.


Hmm, eikös noihin aikoihin tullut se kaukosäädinsovellus androidille? Ei kai sen mukana tullut jotain muutoksia reitittimen asetuksiin, joka rikkoi AirPlayn?
Minulla on uusi Pioneerin VSX-527, jota olen nyt käyttänyt bluetooth yhteydellä. Olisi mukava testata sitä myös tuon Airplay:n kanssa, kun se näyttää olevan mahdollinen tuon uuden firmiksen myötä. Saisinko siis tuon firmiksen testattavaksi.
Hei Psiber,

Ohjelmapäivitystä laitettu sinulle tulemaan. Thomsonin pitäisi hetken kuluttua saada uusimman firmiksen.


Hei Jortte,

Ohjelmiston päivitys "taaksepäin" ei ikävä kyllä onnistu.

Airplay ongelman selvittely kuitenkin jatkuu edelleen.
Hei,

Onko tähän aiheeseen mitään uutta informaatiota?

Uusi modeemi Thomsonin on jo hankittu ja kunhan MythTV on asennettu niin meidän taloudessa alkaa Koti-TV:stä vieroittautumienn ja arvatkaa vaan uusitaanko sopimusta?

Ja syynä tähän siis tämä AirPlay ongelma ja se että pakotatte Koti-TV asiakkaat käyttämään Thomson reititintä.
Hyvin tuntuu Airplay toimivan. Pioneerissa joulukuun 2012 firmis, joka taitaa olla uusin. Thomsonissa tuo mainittu 8.c.h.2 firmis. Välillä yhteys häviää, mutta vikahan voi olla tällä päätelaitteessa new ipad, Pioneerin vahvistimessa tai sitten Thomsonin modeemissa. Suurin ongelma tuntuu muodostuvan siitä kun vaihtaa ohjelmaa josta haluaa striimata eli Spotifysta Youtuben niin yhteyden joutuu muodostamaan aina uudestaan. Siihen pitää yleensä uudelleen sitten käynnistää tuo toisto-ohjelma sekä vahvistin. Thomsonia en ole joutunut tuon Airplayn takia joutunut uudelleenkäynnistämään kertaakaan. Vahvistimen m.server asetuksessa tuo yhteyden muodostus tuntuu vievän pisimpää.

Vastaa